Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nickname "Phororhacos"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De nickname "Phororhacos"

________-----------
    Last edited by Phororhacos; 5 februari 2010, 21:57. Reden: thread verziekt door ziekelijk forumlid
    D850

Re: De nickname "Phororhacos"

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    En om verder nog even in antropologische sfeer te blijven,een tijdje geleden werden nogal wat forumleden boos op mij.’t Is namelijk zo,als je als relatieve nieuwkomer een clanlid met nogal wat aanzien op de tenen trapt,dan is het altijd leuk om zien hoe onmiddellijk een aantal clanleden werkelijk over elkaar heen vallen om die blasfemische nieuwkomer gauwgauw de kop in te kloppen.Zij,die op dat moment het meest nood hebben aan een bemoedigend schouderklopje,een ....
    Dat zie je juist en ik volg je
    Maar je was behoorlijk grof toen en daar krijg ik het àltijd van op mijn heupen, clan of niet
    Ondertussen is natuurlijk wel gebleken dat dàt ook anders kan - dus... welkom in de clan zou ik zeggen
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

- - -
      Last edited by Leonidas; 2 februari 2008, 18:00.

Comment

Los van het verleden, wie er nu gelijk heeft of niet, of je nu clanlid bent of niet: ik vind het echt mooi dat je over alles zo ver nadenkt
        Cultures don't meet, People do
        Photoblog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Ik weet niet waar je die informatie vandaan hebt gehaald? Over het algemeen wordt aangenomen dat de mens al 200.000 jaar op aarde rondloopt (dus onze vroegste voorouders waren er al veel eerder en de wieg stond in Afrika) en pas zo'n 10.000 jaar geleden in Amerika is aangekomen (en dus die vogel daar niet gezien kan hebben (ervan uitgaande dat je de data over de vogel wel juist hebt)). Neemt niet weg dat je een leuke nick hebt, hoor.

(tip: zet eens een spatie na een leesteken, dat leest wat makkelijker

Uiteraard stond onze wieg in Afrika,hoewel sommige Aziatische wetenschappers hardnekkig blijven beweren dat de Zinjanthropus de akkereerste echte mens was,maar "we" zijn al langer in continent Amerika hoor,zo'n 25000 jaar geleden hebben we de Beringstraat overgestoken.Vandaag de dag kan trouwrns haarfijn uitgemaakt worden welke indianenstam uit welk gebied in Azie kwam.(meeste uit Mongolie,een aantal uit Vietnam)

Walter
          D850

Comment

- - -
            Last edited by Leonidas; 2 februari 2008, 18:00.

Comment

Er zijn theorieen dat de mens eerder in de Amerikas via zee is aangekomen (maar was dat Homo Sapiens?) maar als je het hebt over de Beringstraatmigratie dan liggen de cijfers wel wat recenter hoor, in elk geval te laat voor je vogel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Models_..._the_New_World

Wel,lees het zelf eens na,dan zie je dat bij Land bridge theory,de migratie TENMINSTE 12000 jaar geleden begonnen is,en dat de uiterste punt (Kaap Hoorn) bereikt is 10000 jaar geleden.Maar hoger gelegen gebieden waren veel eerder aan de beurt om gekoloniseerd te worden door mensen.Overigens heb ik mijn informatie van een bevriend antropoloog met wie ik ginds verbleef,het is geen zelfverzonnen verhaaltje hoor

Walter
              D850

Comment

- - -
                Last edited by Leonidas; 2 februari 2008, 18:01.

Comment

Kijk, er zijn ook mensen die geloven dat we niet op de maan zijn geweest.
                  Goh Leon, ik wist niet dat je al op de maan geweest bent. Spanje ja, maar de maan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    Goh Leon, ik wist niet dat je al op de maan geweest bent. Spanje ja, maar de maan?
                    Ben net terug. M'n foto's moeten nog door Photoshop maar dan zal ik ze hier publiceren.

Comment

[QUOTE=Leonidas;1732891]Tussen tenminste 12.000 jaar en 25.000 jaar ligt wel een heel groot gat, he.

Kijk, er zijn ook mensen die geloven dat we niet op de maan zijn geweest. Ik baseeer me alleen op de algemeen geaccepteerde theorieen. Vraag eens aan die vriend of hij Wikipedia volgens zijn theorie wil aanpassen, dan kijken we eens hoe lang het blijft staan.

Ik zal vragen of je hem niet kunt vervangen in het Afrika museum te Tervuren

Walter
                      D850

Comment

Voilà,

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                        Dat zie je juist en ik volg je
                        Maar je was behoorlijk grof toen en daar krijg ik het àltijd van op mijn heupen, clan of niet
                        Ondertussen is natuurlijk wel gebleken dat dàt ook anders kan - dus... welkom in de clan zou ik zeggen
                        Greetz, Kariboe

Zo gaat het wel vaker...

Walter
                        D850

Comment

Dju toch, mooi geschreven !

Migratie naar het continent via de Beringstraat: sommige spreken van 40.000 jaar, andere van 12.000 jaar. Het is ook niets zoals één grote migratiegolf, er waren ongetwijfeld meerdere golven doorheen de tijd.
                          Wie zegt dat? Mijn professor.
                          Gaan we die ook in twijfel trekken?
                          Tuurlijk, Wikipedia heeft ALTIJD gelijk !
                          flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                            snip
                            En om verder nog even in antropologische sfeer te blijven,een tijdje geleden werden nogal wat forumleden boos op mij.’t Is namelijk zo,als je als relatieve nieuwkomer een clanlid met nogal wat aanzien op de tenen trapt,dan is het altijd leuk om zien hoe onmiddellijk een aantal clanleden werkelijk over elkaar heen vallen om die blasfemische nieuwkomer gauwgauw de kop in te kloppen.
                            Snip
                            Walter
                            Ja dat fenomeen bestaat in alle forums .. een (of een paar) clanleiders profileren zich alsof ze de discussiegroep in kwestie zelf uitgevonden hebben en werpen zich dan ook op alsof het hun eigen persoonlijk koninkrijk is, ze scharen een meute getrouwen om zich heen die met religieus fanatisme alles wat hun guru opspuit met hand en tand menen te moeten verdedigen, zelfs de grootste (technische?) onzin ... op seniorennet had ik binnen de 48u boel met zo'n paar pippos omdat ik in het fotografie forum durfde te stellen ten huidigen dage een 2Mpx camera toch wat te kort schoot om fotos op een fatsoenlijk formaat af te drukken, de "300PPI" vuistregel voor het arbitrair bepalen van de "beste kwalitiet" foto grootte was er duidelijk te veel aan

Comment

- - -

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                              Tuurlijk, Wikipedia heeft ALTIJD gelijk !
                              Nee, niet per se, maar hier wel. Als er daar hetzelfde staat als wat ik geleerd heb dan is het makkelijker een link naar Wikipedia te zetten dan op zolder studieboeken opzoeken, inscannen en online zetten.
                              Last edited by Leonidas; 2 februari 2008, 18:01.

Comment

Working...
                              X