Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Whiskey proeven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Whiskey proeven

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    Euhm, ooit al blue label gedronken? Ik heb hier 7 soorten Johnny walker staan waarvan er 3 echt lekker zijn.

En ja heb al wel wat anders gedronken ook hoor. Heb 29 verschillende soorten staan, van al wat je maar wil.
    Altijd leuk van mensen te horen die iets tegen blends hebben
    Maar proef eerst en oordeel nadien.
    Famous Grouse vind ik dan wel weer een te drinken blend. Een Jack Daniels (strikt gezien niet echt Whiskey maar Bourbon) kan er bij mij ook wel in.

Maar voor de rest vind ik de pure smaak van een Single Malt toch niet te overtreffen, met Lagavulin bij mijn top 3.

Ik weet eigenlijk niet hoeveel soorten ik staan heb, straks even tellen..
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Famous Grouse vind ik dan wel weer een te drinken blend. Een Jack Daniels (strikt gezien niet echt Whiskey maar Bourbon) kan er bij mij ook wel in.

Maar voor de rest vind ik de pure smaak van een Single Malt toch niet te overtreffen, met Lagavulin bij mijn top 3.

Ik weet eigenlijk niet hoeveel soorten ik staan heb, straks even tellen..
      Je hebt een heel andere smaak dan ik, dat merk ik direct aan de lagavullin. Dat is eentje met een voor mij te sterke turf smaak.
      De voor mij betere zijn:
      MacAllan 18j
      Balvenie double wood
      Red breast
      Is een beetje mijn top 3 van nog te krijgen whisky's niet speciaal in die volgorde.
      De absolute topper voor mij: bushmills millenium (maar die vind ik nergens nog)

Dus bij deze als iemand nog een fles bushmills millenium te koop weet, laat mij maar iets weten.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

Comment

Een Jack Daniels (strikt gezien niet echt Whiskey maar Bourbon) kan er bij mij ook wel in.
        Tenzij ze bij Jack Daniels niet meer weten wat ze maken en erover vertellen, dan is JD wel degelijk een Tennessee Whiskey en geen Bourbon.

<quote: Bron www.jackdaniels.com>
        Seven generations later, we still mellow our whiskey just as Mr. Jack did. The reason is simple: it imparts a distinctive smoothness folks have come to expect from Jack Daniel's. Charcoal Mellowing makes Jack Daniel's what it is – a Tennessee Whiskey and not a Bourbon. It refines our whiskey's rich flavor even before we fully mature it in barrels of our own making. Yes, it's a painstaking process that demands extra attention and makes our whiskey a bit more costly to craft. But Mr. Jack wouldn't have it any other way. Neither would we.
        <unquote>

Maar het zijn lekkere spullen, zowel de Old Nr.7 als de Single Barrel en de Gentleman Jack. En ere wie ere toekomt, ook de blue label van Johnny Walker is best te pruimen. Maar bij een Glenrothes 1991 of een Auchentoshan 21y is het bij mij pas echt feest.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
          Tenzij ze bij Jack Daniels niet meer weten wat ze maken en erover vertellen, dan is JD wel degelijk een Tennessee Whiskey en geen Bourbon.

<quote: Bron www.jackdaniels.com>
          Seven generations later, we still mellow our whiskey just as Mr. Jack did. The reason is simple: it imparts a distinctive smoothness folks have come to expect from Jack Daniel's. Charcoal Mellowing makes Jack Daniel's what it is – a Tennessee Whiskey and not a Bourbon. It refines our whiskey's rich flavor even before we fully mature it in barrels of our own making. Yes, it's a painstaking process that demands extra attention and makes our whiskey a bit more costly to craft. But Mr. Jack wouldn't have it any other way. Neither would we.
          <unquote>

Maar het zijn lekkere spullen, zowel de Old Nr.7 als de Single Barrel en de Gentleman Jack. En ere wie ere toekomt, ook de blue label van Johnny Walker is best te pruimen. Maar bij een Glenrothes 1991 of een Auchentoshan 21y is het bij mij pas echt feest.

Ben meer thuis in de Single Malts blijkbaar
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Euhm, ooit al blue label gedronken? Ik heb hier 7 soorten Johnny walker staan waarvan er 3 echt lekker zijn.

En ja heb al wel wat anders gedronken ook hoor. Heb 29 verschillende soorten staan, van al wat je maar wil.
            Altijd leuk van mensen te horen die iets tegen blends hebben
            Maar proef eerst en oordeel nadien.
            En die andere 4 ? Rioolwater.
            Ik heb helemaal niets tegen blends, maar JW is een puur marketingproduct zoals Baccardi rum, Smirnoff vodka, Gordon's gin,....
            Er zijn véééééél lekkerdere alternatieven voor véééél minder geld. Voor de prijs van een JW blue label koop ik liever enkele degelijke single malts.
            Mark (300D)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrox Bekijk bericht
              En die andere 4 ? Rioolwater.
              Ik heb helemaal niets tegen blends, maar JW is een puur marketingproduct zoals Baccardi rum, Smirnoff vodka, Gordon's gin,....
              Er zijn véééééél lekkerdere alternatieven voor véééél minder geld. Voor de prijs van een JW blue label koop ik liever enkele degelijke single malts.
              Mijn mening per JW:
              Red: rioolwater zoals jij het noemt
              Black: Mijn favoriet voor met cola, maar puur niet lekker
              Green: Niet slecht, maar er zijn betere
              Gold: Als je hem drinkt zoals voorgeschreven door JW (uit de diepvries), is hij speciaal en lekker voor af en toe maar niet om dikwijls te drinken.
              Blue: Lekker, maar met nogal een sterke smaak. Ook weer het beste als je hem drinkt zoals voorgeschreven. Eerst een slok koud bruisend water drinken en dan je Blue label.
              Swing: Dat is een van mijn favoriete, maar echt moeilijk te vinden.
              Premier: Ook nog een van de betere van JW.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

En zo gaat het alsnog over wat goede en wat slechte is, een kwestie van smaak ...

In Limburg zijn er precies niet zoveel drinkers van whisk(e)y??
                ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

[QUOTE=Doc_Holiday;1712489]Je hebt een heel andere smaak dan ik, dat merk ik direct aan de lagavullin. Dat is eentje met een voor mij te sterke turf smaak.
                  De voor mij betere zijn:
                  MacAllan 18j
                  Balvenie double wood
                  Red breast
                  Is een beetje mijn top 3 van nog te krijgen whisky's niet speciaal in die volgorde.

Dus bij deze als iemand nog een fles bushmills millenium te koop weet, laat mij maar iets weten.[/QUOTE]

Als je gewoon mijn link had geopend in #9
                  dan had je ook deze fles gevonden.

Ik heb zelf nog maar een klein beetje staan.
                  mvgr
                  antoine200

Comment

tasttoe in Kampenhout (nabij Leuven) is ook een echte aanraders als shop!!

Een van de beste shops in België, en ze organiseren regelmatig events met gratis toegang voor Bobs.

Ga maar eens kijken op Tasttoe.com

Comment

Swing: Dat is een van mijn favoriete, maar echt moeilijk te vinden.
                      Kijk volgende keer dat je op reis gaat op de luchthaven dan maar eens in de tax free, die hebben ze daar zowat altijd en overal. Wel een beetje opletten met die regels qua vloeistoffen natuurlijk, maar kopen in de tax free is nog steeds mogelijk (maar best op voorhand even informeren).

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

[QUOTE=antoine200;1712749]
                        Je hebt een heel andere smaak dan ik, dat merk ik direct aan de lagavullin. Dat is eentje met een voor mij te sterke turf smaak.
                        De voor mij betere zijn:
                        MacAllan 18j
                        Balvenie double wood
                        Red breast

Dus bij deze als iemand nog een fles bushmills millenium te koop weet, laat mij maar iets weten.[/QUOTE]

Als je gewoon mijn link had geopend in #9
                        dan had je ook deze fles gevonden.

Ik heb zelf nog maar een klein beetje staan.
                        mvgr
                        antoine200
                        Beetje ver om te rijden en ze sturen enkel op binnen duitsland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                          Kijk volgende keer dat je op reis gaat op de luchthaven dan maar eens in de tax free, die hebben ze daar zowat altijd en overal. Wel een beetje opletten met die regels qua vloeistoffen natuurlijk, maar kopen in de tax free is nog steeds mogelijk (maar best op voorhand even informeren).
                          Jaja, daar haal ik hem meestal Maar ik ga spijtig genoeg niet elke maand op reis.

Comment

Persoonlijk heb ik liever een echte Schotse Single Malt

Ik ook !!!!

Verder nog ter info:

Kijk ne keer op : www.malts.com

Het is een online club van whisky drinkers.
                            Zij organiseren ook proefavonden.

psssssssssssst en tegen niemand zeggen, ik ben er lid van.
                            Last edited by Bachus1909; 15 januari 2008, 14:50.
                            Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                            Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

BD0460BE

Comment

Ik heb die van mij ook even losgelaten

Comment

Ik heb die van mij ook even losgelaten
                                Wanneer zijn we welkom.
                                mvgr
                                antoine200
                                Last edited by Franciskine; 19 januari 2008, 17:45.

Comment

Working...
                                X