Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digicorder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Digicorder

Hallo Allemaal,

Ik heb een digicorder nu heb ik een kleine berekening gemaakt.
    Een digicorder draait 24/24 aan 15 Watt,dus als je dit uitrekent op jaarbasis jaagt dit wel de elektriciteitkosten hoog op.
    Nu is mijn vraag,mag men de digicorder uitschakelen en dan bijvoorbeeld 's avonds weer inschakelen.

Groetjes,

Robert
    Panasonic TZ 7 - FZ 35
    Canon 450D 18-55 IS,55-250 IS,Canon 100-400 IS

Re: Digicorder

Oorspronkelijk geplaatst door Robur Bekijk bericht
    Hallo Allemaal,

Ik heb een digicorder nu heb ik een kleine berekening gemaakt.
    Een digicorder draait 24/24 aan 15 Watt,dus als je dit uitrekent op jaarbasis jaagt dit wel de elektriciteitkosten hoog op.
    Nu is mijn vraag,mag men de digicorder uitschakelen en dan bijvoorbeeld 's avonds weer inschakelen.

Groetjes,

Robert
    Geen probleem
    To make your dreams come true, wake up

Comment

ik heb me ook al diezelfde bedenking gemaakt, komt nog bij dat bij ons die HD die erin zit nogal lawaaierig is, ook wanneer de digicorder uit staat.

echt tevreden zijn wij er niet mee, een "gehuurde" film in 1 keer uitkijken lukt ook niet, valt geeft regelmatig foutmeldingen
      groetjes, Bobke

Comment

Hou er wel rekening mee dat hij dan veel meer tijd nodig heeft om op te starten.Dat grijs vierkantje gaat eerst gaan draaien.Best dan nog niet beginnen op afstandsbediening drukken want dan loopt hij misschien vast.Als je hem steeds op stand by laat staan dan heb je dat grijs vierkantje niet.Ik heb hier ook ene schakelaar waar mee ik de volledige hifi en tv uitschakel maar de digicorder heb ik onder spanning laten staan.Het duurde me te lang tegen dat hij opgestart was.

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robur Bekijk bericht
          Die kost u ongeveer 25€ op jaarbasis aan stand-by.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            Hou er wel rekening mee dat hij dan veel meer tijd nodig heeft om op te starten.Dat grijs vierkantje gaat eerst gaan draaien.

mir

Als je niet echt je interactieve diensten nodig hebt, kun je gewoon de netwerkkabel die er naar toe gaat uittrekken. Dan heb je dit probleem niet meer . Alle bij de digibox is dat toch zo, met de digicorder heb ik geen ervaring.

Comment

Ik weet alleen maar dat ik onze digibox elke week minimum 1x moet uitzetten, omdat het spel weer maar eens vastloopt
              Mvg Tim

Comment

Ik schakel hem alle dagen uit, voornamelijk om van het eeuwige getik van de harde schijf vanaf te zijn.

Voordeel: bij elke opstart wordt er gecheckt op software updates, en hij staat niet onnodig stroom te verbruiken.

Nadeel: opstart duurt iets langer, ongeever één minuut schat ik, mar da's in deze tijd waar iedereen zijn schaduw voorbijloopt natuurlijk immens lang
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Ik schakel hem alle dagen uit, voornamelijk om van het eeuwige getik van de harde schijf vanaf te zijn.
                  Tikkende harde schijf? Oei, de laatste keer dat ik een tikkende harde schijf had, was ie na een maand kapot. IT zei me toen dat tikkende harde schijven dringend vervangen moeten worden - leeskop slaat tegen HD.
                  Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                  Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

digicorder is eigenlijk gewoon een computer zoals een ander dus die mag je uitzetten

tikkende harde schijf zou ik toch ook melden aan telenet zodat ze die kunnen vervangen. mijn digicorder hoor ik toch niet
                    www.designed4u.be

Comment

Verkeerd uitgelegd, het is niet het tikken "des doods" van de HD, gewoon het geluid als een HD leest of schrijft. Als de TV dan niet aanstaat hoor je om de zoveel seconden dat geroezemoes. Als ik aandachtig luister hoor ik zelfs de motor van de harde schijf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Verkeerd uitgelegd, het is niet het tikken "des doods" van de HD, gewoon het geluid als een HD leest of schrijft. Als de TV dan niet aanstaat hoor je om de zoveel seconden dat geroezemoes. Als ik aandachtig luister hoor ik zelfs de motor van de harde schijf.
                        Dat zijn waarschijnlijk trillingen van de HD die doorgeven ik heb dat ook en hij staat in de kast en dat hoor je heel goe.
                        Ik denk dat ik hem op blokjes zal plaatsen of op een stukje kurk,of iets van rubber dat absorbeert de trillingen zoals een hydrofoor pomp.

En allemaal bedankt voor de reacties,kzal er een bakske tussen zetten.

Groetjes,

Robert
                        Panasonic TZ 7 - FZ 35
                        Canon 450D 18-55 IS,55-250 IS,Canon 100-400 IS

Comment

ik plan er me eens aan te schaffen maar heb geen zin voor die netwerkkabel door muren of vloer te trekken. Is dat echt een meerwaarde of weer commerciele prietpraat van telenet of bestaan er draadloze oplossingen en werken die
                          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                            ik plan er me eens aan te schaffen maar heb geen zien voor die netwerkkabel door muren of vloer te trekken. Is dat echt een meerwaarde of weer commerciele prietpraat van telenet of bestaan er draadloze oplossingen en werken die
                            Telenet geeft zelf draadloze oplossingen. En als je die van telenet niet moet hebben, kun je u daar gewoon naar de macro omgaan. No problems

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                              ik plan er me eens aan te schaffen maar heb geen zin voor die netwerkkabel door muren of vloer te trekken. Is dat echt een meerwaarde of weer commerciele prietpraat van telenet of bestaan er draadloze oplossingen en werken die
                              Telenet levert hiervoor Powerline adapters. Dat is internet via de electricitietsleidingen.
                              Deze techniek kan ook gebruikt worden voor internet op een PC ipv de wireless "loterij".

Comment

Working...
                              X