Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Whiskey proeven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Whiskey proeven

Bij een collega van mij een Port Ellen gedronken,

en dat laat toch vele goeie achter zich

Mijn persoonlijke betaalbare smaken zitten bij Lagavullin, Talisker, Oban, en een JW Blue label kan ik ook wel smaken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
      Wanneer zijn we welkom.
      mvgr antoine200
      Ik denk dat je daar niet lang zal feesten Antoine.
      Kijk maar eens goed naar de foto. De compositie deugd niet : bijna allemaal "kletskes"!
      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        De compositie deugd niet : bijna allemaal "kletskes"!
        Bij ons zeggen ze : "klakskes"
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
          Bij een collega van mij een Port Ellen gedronken,

en dat laat toch vele goeie achter zich

Mijn persoonlijke betaalbare smaken zitten bij Lagavullin, Talisker, Oban, en een JW Blue label kan ik ook wel smaken.

Een Port Ellen is

Maar duur...

En wordt niet meer gemaakt volgens mij..
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik denk dat je daar niet lang zal feesten Antoine.
            Kijk maar eens goed naar de foto. De compositie deugd niet : bijna allemaal "kletskes"!

Er is zeker nog genoeg, trouwens wat een zonde om je daarmee dronken te drinken

ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

bijna allemaal "kletskes"!
              Ik zou toch maar oppassen met die kletskes want zodra de inhoud van je fles onder 1/3 zakt, verhoogt de kans dat je whisky bederft (omwille van de lucht/zuurstof in de fles). Op whiskybeurzen en tijdens tastings wordt dan ook dikwijls het advies gegeven om die flessen op relatief korte termijn leeg te degusteren . Nu moet ik zeggen dat ik maar weinig belang hechtte aan dit advies, maar een jaar of 2 terug is een fles Laphroig (met nog een 3-4 cm te gaan of zo) bedorven .
              Gelukkig was het 'maar een Laphroig', maar ik zal wel opletten met mijn 'betere flessen' want daar wil ik tot de laatste druppel van blijven genieten.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Hmmmmm Whisky....

Deze heb ik onlangs nog getasted bij mij thuis

EOS 40D + 17-55mm F/2.8 iS

http://www.chouffke.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peeke Bekijk bericht
                  In Limburg zijn er precies niet zoveel drinkers van whisk(e)y??
                  Ik denk het ook niet! Ik mijn kennissenkring ken ik niemand, dus ik drink (geniet) altijd alleen
                  Maar als ik de namen en merken zie die hier passeren, dan is er maar één conclusie: ik ken er nog veeeel te weinig van! Dus ik volg dit draadje verder met grote interesse, want ik zou ook wel eens zo'n degustatie willen doen.

Peter

Comment

Mijn man is pas bij Tabaco in de Aldestraat te Hasselt geweest.
                    Was erg goed in de smaak gevallen Je kan terug vinden op de site :
                    www.tabacohasselt.be het is eigenlijk is een sirgarenhuis dat ook whisky verkoopt.
                    Groeten,
                    Leentje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marispeter Bekijk bericht
                      Hmmmmm Whisky....

Deze heb ik onlangs nog getasted bij mij thuis

lijkt me ook wel een geschikte tastingplaats :P

Comment

Hoi,

Voor degene die een link of adres heben gepost, hartelijk dank.
                        Jammer genoeg niet iets in de buurt tenzij dat van Houthalen, maar ik heb niet de indruk dat ze zelfs degustatieavonden doen. eens contacteren, ze hebben mss wel adressen

Verder zou ik willen aangeven dat het niet mijn bedoeling was een discussie te starten over wat goed en wat slecht is, kleur en smaak ... laat dat maar gebeuren in een ander draadje aub, dat is vlot een eigen topic waard mijn gedacht

Hartelijk dank voor de reacties, maar er mogen er nog vele komen!!

Peeke
                        Kijk eens op de site van onze club:

Tastings gaan door in Zolder, je moet hiervoor geen lid zijn van de club.
                        Alpha male no more.
                        Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
                        FB: Joska Joska.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dippie Bekijk bericht
                          Ik denk het ook niet! Ik mijn kennissenkring ken ik niemand, dus ik drink (geniet) altijd alleen
                          Maar als ik de namen en merken zie die hier passeren, dan is er maar één conclusie: ik ken er nog veeeel te weinig van! Dus ik volg dit draadje verder met grote interesse, want ik zou ook wel eens zo'n degustatie willen doen.

Peter

Tastings (oftewel degustaties ) gaan door in Zolder, je moet hiervoor geen lid zijn van de club.

en ik ga het geen twee keer zeggen
                          Alpha male no more.

Comment

En zo gaat het alsnog over wat goede en wat slechte is, een kwestie van smaak ...

In Limburg zijn er precies niet zoveel drinkers van whisk(e)y??
                            jawel:

Tastings gaan door in Zolder, je moet hiervoor geen lid zijn van de club.

Alpha male no more.

Comment

Interessant draadje count me in .. ik zit al aan de single malt toen die in Belgie nog uit het rijk der nevelen kwam (bijna 40 jaar geleden) toen moest je je hier gek zoeken om een echte single te vinden ! Toen al de hype van proeverijen de kop opstak ben ik maar ondergronds gegaan .. het voordeel van die populariteit nu is dat vijwel alle toenmalige "onbekende" namen nu gewoon in de colruyt staan met dan weer als nadeel dat hun originele artisanale brouwerijen nu opgekocht zijn door grote concerns die in veel gevallen een (magere?) poging doen om de authenticiteit te bewaren, leuk om de "Scotland's Malt Whiskies" van John Wilson uit 1974 naast de huidige Michael Jackson's "Malt Whiskies Companion" te leggen .. ach .. the things they are a changing .. die romantiek waarbij je vroeger naar Schotland moest om een bepaald merk vast te krijgen omdat de distillerderij maar een beperkt aantal flessen per jaar bottelde een memorabele vakantie met als eindpunt van de reis in Fort William bracht ons ei zo na tot uitgesproken alcoholisme LOL!
                              Bewaren jullie ook de etiketten en de lege kartons/verpakkingen?

Comment

Hier ga ik tasten, je moet hier geen lid voor zijn.

EOS 40D + 17-55mm F/2.8 iS

http://www.chouffke.be/

Comment

Working...
                                X