Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Whiskey proeven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Whiskey proeven

Hallo,

Ik zag hier vorige week een topic over het proeven van whiskey.
    Mijn maat en ik zijn ook wel liefhebbers van deze drank, maar zijn verre van ervaren.

Vandaar mijn vraag, is er iemand die weet waar in het Noorden van Belgisch Limburg we zo'n proeverij kunnen volgen?

Liefst in de buurt (Noord Limburg dus) want dan kunnen we onze vrouwen vragen om Bob(ette) te spelen

Hartelijk dank,
    Peeke
    ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Re: Whiskey proeven

Ik weet niet waar er clubs zijn in Limburg, maar wel dat het heel leerrijk is.

PS: Ik hoop dat je Whisky gaat proeven en niet Whiskey
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht

Het hoeft geen club te zijn, maar als je iemand kent die zo'n avond organiseert of zo ...
      ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht

Wat is er mis met de Ierse variant?
        Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen_74 Bekijk bericht
          Persoonlijk heb ik liever een echte Schotse Single Malt
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

ben hier zelf nog nooit geweest maar wel al hele goeie dingen over gehoord.

As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
            like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen_74 Bekijk bericht
              Persoonlijk drink ik die eigenlijk liever.
              PS. Ik wou dat ik het kon

Comment

Vroeger deed johnny walker dit regelmatig, maar is niets meer van terug te vinden op hun site.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

Comment

Hier kun je alles over wiskey te weten komen.

Is ook in het Engels.
                  mvgr
                  antoine200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                    Vroeger deed johnny walker dit regelmatig, maar is niets meer van terug te vinden op hun site.
                    Johnny Walker ?? Euh...de topicstarter had het hier over whisky, die bucht hoort daar echt niet bij hoor !

Misschien kan je deze mensen eens contacteren : http://www.thewhiskyhouse.com/
                    Zij zijn zowat de referentie in België wat single malt betreft. Proeven kan bij hen op afspraak, maar is niet bij de deur voor jou, ze zitten namelijk in Affligem.
                    Maar daarnaast nemen ze deel aan diverse beurzen, en leveren ze aan heel wat winkels en horecazaken die soms ook zo'n proefavonden organiseren, dus misschien kunnen zij je wel een adresje in de buurt bezorgen.
                    Mark (300D)

Comment

Ik herinner dat de kok "Meus"; je weet wel van TV, een programma
                      gewijd heeft aan whisk(e)y. Of was dit een item in de laatste show?
                      Het werd gefilmd bij een handelaar denk ik. Misschien eens de VRT raadplegen,
                      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Misschien wat ver afgelegen voor Limburgers....
                        Maar in Brugge is er het www.brugswhiskyhuis.be
                        Zij organiseren regelmatig degustatie avonden.
                        De eerst volgende op vrijdag 25 januari 2008.

Als je dat kan combineren met een week endje Brugge is het een aanrader.
                        (Geen BoB nodig, wel een hotelletje..... )

Groetjes
                        Skitch
                        ​​

Comment

Zonder twijfel ook te ver voor jullie Limburgers, maar toch dichter dan Brugge: www.mollymalones.be, een gekende Irish Pub in Geraardsbergen.
                          Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                          BD0993BE
                          Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrox Bekijk bericht
                            Johnny Walker ?? Euh...de topicstarter had het hier over whisky, die bucht hoort daar echt niet bij hoor !
                            Euhm, ooit al blue label gedronken? Ik heb hier 7 soorten Johnny walker staan waarvan er 3 echt lekker zijn.

En ja heb al wel wat anders gedronken ook hoor. Heb 29 verschillende soorten staan, van al wat je maar wil.
                            Altijd leuk van mensen te horen die iets tegen blends hebben
                            Maar proef eerst en oordeel nadien.
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Hoi,

Voor degene die een link of adres heben gepost, hartelijk dank.
                              Jammer genoeg niet iets in de buurt tenzij dat van Houthalen, maar ik heb niet de indruk dat ze zelfs degustatieavonden doen. eens contacteren, ze hebben mss wel adressen

Verder zou ik willen aangeven dat het niet mijn bedoeling was een discussie te starten over wat goed en wat slecht is, kleur en smaak ... laat dat maar gebeuren in een ander draadje aub, dat is vlot een eigen topic waard mijn gedacht

Hartelijk dank voor de reacties, maar er mogen er nog vele komen!!

Peeke

Comment

Working...
                              X