Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Crème brulée...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Crème brulée...

Ik weet dat hier op BD ook een paar fanatieke "smulapen" zitten die misschien de echte kneepjes kennen om een perfecte "crème brulée" te toveren...
    Hoe gaan jullie tewerk? tot in de kleinste details...de basis kent practisch iedereen maar de finesse??? Ja zelfs tot het gebruikte suiker voor het branden toe...ben benieuwd of er hier echte "chef koks" onder de fotografen zitten
    (PS: Zelf heb ik nog steeds niet de volledige voldoening )
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Re: Crème brulée...

Je zou beter meer reclame maken voor jouw witte-vlam-groeten
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

ga naar de colruyt , koop potjes van nestly per 4 (koelafdeling),
      zet je oven op zijn max voor gril, strooi een lepel potsuiker (van die bruine) in de pot en plaats ze 2 minuiten onder de gril en haal ze eruit als de suiker gesmolten is , laat 2 minuiten terug de gesmolten suiker vast worden en je hebt heerlijke creme brulée zonder je uit te sloven
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Niks maar dan ook niks kan aan de crème brulée die mijn moeder maakt. Gewoonweg subliem. En die suiker? Net voor het serveren branden met een bunzenbrander. Deze crème brulée kent zijn concurrenten niet. Ik schrijf hier morgen het recept op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
          Niks maar dan ook niks kan aan de crème brulée die mijn moeder maakt. Gewoonweg subliem. En die suiker? Net voor het serveren branden met een bunzenbrander. Deze crème brulée kent zijn concurrenten niet. Ik schrijf hier morgen het recept op.
          Man, man wat maak je mij nieuwsgierig Uitleg tot in de puntjes!!!
          Maar ook die suiker....welke???

@theodokus:
          Daar kan ik je wél het beste recept voor geven...
          En...ook "al kom ik niet uit volle grond, ik ben ook héél lekker en gezond"
          Last edited by Aquarius; 10 januari 2008, 22:01.
          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

Comment

Alleszins... als ie klaar is roep je maar. Ik vind dat zooooooooooo lekker!

Comment

De bunsenbrander iig gebruiken om de suiker te smelten, en zorgen dat de bovenkant lekker krokant is en de onderkant koud, want zo hoort het
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
                Alleszins... als ie klaar is roep je maar. Ik vind dat zooooooooooo lekker!
                Volledig mee eens!!! hét beste toetje dat er bestaat
                @ Sugar: alle soorten suiker geven niet het verhoopte krokante bovenkantje....welke is de beste????
                BD0290BE

Comment

Tenzij ik me vergis gebruikt men rietsuiker daarvoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
                    Tenzij ik me vergis gebruikt men rietsuiker daarvoor.
                    Dacht ik ook...maar blijkt nogal kleverig, "spekachtig" en zéker niet krokant!
                    (Misschien is het wel merkgevoelig???)
                    BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                      Hoe is jouw Duits ?
                      Kijk hier

en hier
                      Last edited by theokus; 10 januari 2008, 23:38.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Hoe is jouw Duits ?
                        Kijk hier

en hier
                        't eertste begrijp ik, het is mijn "moedertaal" maar heb dit in een ander topic al beter toegelicht
                        't tweede heeft toch niets te zien met de befaamde crème...??? Wil het eventueel wel eens proberen
                        BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                          Er wordt inderdaad gebruik gemaakt van rietsuiker, ZEER BELANGRIJK is de manier waarop je de suiker brand. Wanneer een suiker net iets teveel wordt opgewarmd is uw suiker kapot, het probleem van dit recept is dat dit een dessert is, Dus er zijn meestal al enkele bordjes de revue gepasseerd en ook enkele glazen wijn en dan loopt het fout.
                          Mensen laten de suiker te snel en te lang branden waardoor in de meeste gevallen de creme brulee niet meer goed smaakt.
                          Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
                          De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

Comment

hmmm ... dat tok tok krak moment
                            Scotty... beam me up !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                              ga naar de colruyt , koop potjes van nestly per 4 (koelafdeling),
                              zet je oven op zijn max voor gril, strooi een lepel potsuiker (van die bruine) in de pot en plaats ze 2 minuiten onder de gril en haal ze eruit als de suiker gesmolten is , laat 2 minuiten terug de gesmolten suiker vast worden en je hebt heerlijke creme brulée zonder je uit te sloven
                              Onder de grill kan dat onmogelijk lukken... Mijn moeder heeft zo ook een recept verschillende keren uitgetest. Het is maar echt gelukt toen ze ook een bunzenbrander gekocht heeft, en ondergetekende de vlam in de pijp heeft gestoken. Wij gebruiken er gewone "bruine suiker" voor (Candico kandij-suiker).
                              Met de grill warm je gewoon heel het geval op, met die bunzenbrander enkel de bovenkant zoals het hoort...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                              X