Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fototoestel per post versturen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fototoestel per post versturen

hallo

Ik zit me al de halve dag op te freten omdat ik met een dilemma zit; Heb een Samsung pro 815 te koop gezet op zo'n 2dehands site en nu heb ik een koper. MAar ik woon in Zuid-Limburg en hij woont aan de andere kant in Belgie, in West-Vlaanderen. Hij wilt dat ik het toestel per post verstuur op mijn kosten *omdat hij al 100 euro meer gaat betalen dan hij eigenlijk eerst bood*. (Ik vind hem niet echt sympathiek overkomen, ook nie )
    Maar omdat ik het toestel wel kwijt wil zoek ik dus de veiligste en goedkoopste manier om het tot ginder te krijgen.

Het ding weegt wat meer dan 2kg. (mijn keukenweegschaal gaat maar tot 2). Is 30 cm lang en 19 hoog.

Bij de Post bestaat er "zending met aangegeven waarde". Volgens mijn berekening zou dat 20,50 euro kosten. Verpakkingsmethode is een mysterie voor mij.

Heeft iemand zelf ervaring met het versturen van dure dingen als particulier ?
    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Re: fototoestel per post versturen

via ABX of UPS of TNT, mogelijkheden zat.
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Verpak het toestel in een dikke driedubbele laag noppenfolie, en dichtkleven. Verpak dit geheel dan in een stevige kartonnen doos (evt. halen in een grote voedingswinkel) die je vult met isomochips. Ganse doos dichtkleven, en aan de buitenkant met fluostift opschrijven: BREEKBAAR- GLAS.
      Tarief zal kilopost tot 5 kg zijn ( 8,60 euro), eventueel aangetekend verzenden. Pobeer wel eerst een akkoord te verkrijgen vd koper, dat het toestel op zijn verantwoordelijkheid wordt verzonden, en dat jij alles zal doen om het toestel degelijk te verpakken.
      Normaal zijn de verzendingskosten voor de koper, tenzij jij je akkoord verklaarde om deze kosten zelf te betalen. Natuurlijk wacht je tot het geld op je rekening staat. Kijk evt eens op ebay: op hun forum kan je veel info vinden over verzendingen via de zoekfunctie.
      UPS, Fed-ex enz, zal duurder zijn voor een nationaal pakje van 5 kg. Succes.

Kiloposttarieven:http://www.post.be/site/nl/packages/...omy/index.html
      The problem of the male brain:
      On the left side, there's nothing right.
      On the right side, there's nothing left.

Comment

doe het niet met de post want als er wat misgaat is je pakje maar verzekerd voor een max waarde van zo'n 30€

beter met ups oid verzekerd verzenden ,in geval van narigheid levert dat geen problemen meer op... voor jou toch niet

Comment

Je laat hem toch wel éérst betalen hè? Anders ben je straks én je toestel kwijt én heb je de porto betaald. Misschien kun je eens kijken wat verzekerde verzending kost, dan is de inhoud wel verzekerd voor een normaal bedrag.

Comment

ik heb de tarieven nagekeken toen ik mijn 400D naar Etbass moest sturen ... Via een koerierdienst (inclusief die van de post) kost de minimale port + verzekering ter waarde van de kostprijs van het toestel, je zoiets als 37€ standaard tarief en oplopend tot 54€ bij DHL dacht ik .. UPS was het goedkoopste maar op youtube staan een paar (amerikaanse) UPS filmpjes hoe die je pakjes behandelen

Comment

inderdaad eerst betaling ontvangen voor je verstuurt, desnoods eerst een voorschot , zo heb je altijd een link naar een rekeningnr mocht er iets verkeerd lopen en kun je klacht indienen. in principe betaalt de koper verzending ....
              taxipost werd redelijk goed en snel met tracking. voor particulier met DHL is niet zo evident ...
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ik stuur bijna alles met De Post op kosten van de koper en na ontvangst van betaling.
                Ik heb ook al met Kiala gewerkt, dit is veel goedkoper dan De Post maar niet even snel.
                Als hij 100€ meer betaalt is het toch dat hij er voor gekozen heeft want niemand doet zoiets gedwongen. Dat je langs de andere kant van het land woont wist hij ook al van zodra hij begon te bieden. Welk excuus is goed genoeg om u te laten opdraaien voor de verzendkosten?
                Goedkoopste manier? Kiala!
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

HTML-code:
                  devid............., zo heb je altijd een link naar een rekeningnr mocht er iets verkeerd lopen en kun je klacht indienen.
                  Dat denk je maar... Ooit betaalde ik 360 euro op een nederlandse Amro rekening, op naam, en hoorde van niets meer...Na info bij de nederlandse politie, beriepen die zich op 'privacy', maar de belgische recherche kon op eenvoudige vraag, alle gegevens verkrijgen,volgens hen. Klacht ingediend bij de belgische politie.Na drie maand stilte eens geïnformeerd bij de rechtbank...dossier definitief geklasseerd. Ik word er nog boos om.

Comment

Klacht ingediend bij de belgische politie.Na drie maand stilte eens geïnformeerd bij de rechtbank...dossier definitief geklasseerd
                    daar kan de belgische politie niets aan doen.... dat is het parket . stel je burgelijke partij dan wordt de zaak niet geseponeerd.

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                      daar kan de belgische politie niets aan doen.... dat is het parket . stel je burgelijke partij dan wordt de zaak niet geseponeerd.
                      Op de griffie van de rechtbank zeiden ze me dat het dossier niet kan heropend worden zonder nieuwe feiten of bewijzen. En voor 360 euro kan je geen advokaat betalen hé.

Comment

daar heb je geen advocaat voor nodig

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Albert Motard Bekijk bericht
                          En voor 360 euro kan je geen advokaat betalen hé.
                          Dan had je maar die paar Euro's meer moeten betalen per jaar aan je verzekering zodat je advokaatkosten ook terugbetaald worden.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Dan had je maar die paar Euro's meer moeten betalen per jaar aan je verzekering zodat je advokaatkosten ook terugbetaald worden.
                            Ik heb wel degelijk een clausule rechtsbijstand in mijn polis van burgerlijke aansprakelijkheid ( oftewel 'familiale), maar je blijft toch met je eigen tussenkomst van ong. 200 euro (geïndexeerde) vrijstelling zitten,(op een totaal bedrag van 360 euro). Als men op de griffie van de rechtbank van eerste aanleg je informeert dat een heropening van de zaak enkel mogelijk is bij nieuwe bewijslast, dan veronderstel ik dat raadpleging van een advokaat nutteloos is, en de verzekeringsmaatschappij je geding als roekeloos kan beschouwen, waardoor ze kunnen weigeren om de advokatenkosten te betalen. Over burgerlijke partijstelling heeft men geen woord gerept. Ik ben een leek op juridisch vlak, en misschien heb ik mij te vlug bij deze zaak neergelegd.Uit ondervinding weet ik dat de kans op schadeloosstelling heel gering is. Ooit werd mijn auto gestolen, later ook mijn moto, daders wel degelijk bekend. Zaten toen een gevangenisstraf uit voor andere feiten. Werden daardoor 'onvermogend verklaard; zes maand later opnieuw 'onvermogend' verklaard, en Albert zag nooit één frank. En dat was toen wel met tussenkomst van advokaten!

Comment

Working...
                            X