Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laminaat te glad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• laminaat te glad

Wij hebben sinds een half jaar een laminaatvloer en merken dat deze vloer eigenlijk te glad is voor onze honden. Onze reu heeft als pup ooit eens de groeischijf van een achterpoot beschadigd en sinds de laminaatvloer mankt hij veel vaker dan daarvoor We hebben al een flink kleed op de vloer gelegd, maar eigenlijk wil ik het liefst de vloer stroever maken. Een andere vloer is voorlopig even geen optie (die geldboom in de tuin wil niet zo ). Ik heb ooit eens iets gelezen of gehoord over een middelstje om vloeren stroever te maken maar kan nu niks meer vinden. Ik hoop dat iemand hier misschien iets weet.

Re: laminaat te glad

hoe minder glad, hoe moeilijker schoonmaken hoor.
    misschien van een laklaag voorzien en zand er in strooien voor de lak droog is.
    of de beesten van antislip schoeisel voorzien.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

doe dan zoals met surfplanken: de goedkopen truuk om antislip te maken was om in de topcoating (hier vernis) grof zout strooien, en als de "vernis" droog is, de vernis met water reinigen .. zout lost op, en je krijgt een ruwer "anti-slip" oppervlak

Comment

gladde vloer is niet goed voor honden. mijn hond zijn voorste poten staan zelfs beetje scheef doordat hij als pup op parket moest rond huppelen.
        er zullen wel bepaalde produkten bestaan om de vloer minder glad te maken maar die ken ik niet

Comment

Volgens mij is er van het merk HG iets om je vloeren minder glad te maken..

Bij ons is het net zo hoor...de twee honden glijden wel es weg als ze achter elkaar aan rennen, al moet ik zeggen dat de grootste hond ( Teun, labrador) er wat voorzichtiger mee omgaat dan z'n vriendin Ziggy (Boomer)

Ik zou es zoeken dus bij HG....er moet volgens mij echt wel iets tussen zitten..
          Eigenlijk weet ik dat wel zeker, wij hadden ooit vinyl achter liggen en dat maakte ik toen minder glad voor de kids toen ze nog klein waren.

succes.
          Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

er bestaat "antislip-vernis" een transparante verf die een ruw oppervlak heeft. er bestaan zelf verven om iets een soft-touch te laten uitzien en aanvoelen.

Let op: als je de geometrie van een voorwerp aanpast, zal eenzelfde kleur er anders uitzien. maak je bv. van dezelfde plactics een high gloss of een getextureerd voorwerp, dan zal het uiterlijk van de kleur verschillend zijn, ondanks dat het dezelfde hars is. Hetzelfde is ook van toepassing als je de coating van je parket gaat aanpassen: dezelfde kleur gaat er dan anders uitzien.

Comment

Ik twijfel eraan dat vernis of dergelijke op een laminaatvloer goed zullen 'pakken'.
              Het oppervlak is immers kunststof en volgens mij zal net door z'n gladheid de hechting niet ideaal zijn. Tenzij je eerst 'opruwt' met schuurpapier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
                Tenzij je eerst 'opruwt' met schuurpapier.
                niet schuren, maar slissen met Bamtex of Polytaf (ziet eruit als de schurende kant van een schuursponsje)

maar 't hangt ervanaf wat je gebruikt .. ik gebruik nu regelamtig effectpaints van Technicoat en Akza nobel op 't werk.. en waar dat die coatings allemaal op hechten, dat hou je niet voor mogelijk

Comment

Bedankt voor het meedenken allemaal Ik kreeg elders de tip om eens paw wax te proberen. Een wax die blijkbaar op shows nog wel eens gebruikt word om te zorgen dat de honden niet uitglijden. Maar als we verhuizen wordt het geen laminaat meer of in ieder geval een wat duurdere met een minder gladde bovenlaag.

Comment

Working...
                  X