Re: Welles-niettes
Je bent ook weer bezig alles te verdraaien door niet goed te lezen ...
Ik heb nooit gezegd dat ik persoonlijk iets heb tegen mensen die iets bijverdienen met een werkje uit te voeren of dat dit zo'n ramp is.
Ik heb enkel de opmerking gemaakt dat "men" (algemeen) op dit forum er een drama van maakt als iemand een kopij van een manual vraagt omdat die een wet overtreedt maar dat dezelfde mensen er niets op tegen hebben als er andere wetten overtreden worden. Niet meer, niet minder.
Als er mensen een vraag stellen naar een kopij van een nederlandstalige handleiding dan wordt het topic gesloten omdat het een inbreuk is op de wet en als dit niet snel genoeg gebeurt komen er al snel een hele hoop reacties om daarop te wijzen.
Als er mensen vragen hoe ge in het zwart kunt werken, dan wordt het getolereerd omdat het iedereen goed uitkomt. Ik heb het niet over moderators of BD hé, ik bedoel in het algemeen. Dan mag men plots wel de wet overtreden. Dus iedereen werkt met twee maten en gewichten.
En om op die 1 Euro verder te gaan ... dus "maar" 1 bank overvallen is ook niet zo erg? Of "maar" 1 gekopieerde Windows, Office, PS installeren is ook niet erg?
Zie hierboven.
En uitspraken van "zolang het maar geen doppers zijn ..."? Ik hoor er gelukkig niet bij maar misschien zijn er anderen op dit forum en denk jij dat zoiets niet kwetsend is voor die mensen?
Beging bij het begin als je dan toch reageren op storende uitspraken.
Wat mij stoort is dat men een bepaalde groep mensen gaat discrimineren. Zwartwerk van doppers bekritiseren en erbij zeggen dat als je het zelf doet geen probleem is.
Als iemand zijn werk verliest en van de dop moet leven, dan is het de eerste waar ik begrip zou voor hebben dat hij niet toekomt en het nodig heeft iets bij te verdienen. Niet dat dit beter is maar begrijpbaarder.
Stel dat jij dopper zou zijn, zou je jezelf dan niet geviseerd voelen?
Ja, voor velen is geld blijkbaar het belangrijkste in het leven ... zolang ze het niet moeten uitgeven.
Je bent ook weer bezig alles te verdraaien door niet goed te lezen ...
Ik heb nooit gezegd dat ik persoonlijk iets heb tegen mensen die iets bijverdienen met een werkje uit te voeren of dat dit zo'n ramp is.
Ik heb enkel de opmerking gemaakt dat "men" (algemeen) op dit forum er een drama van maakt als iemand een kopij van een manual vraagt omdat die een wet overtreedt maar dat dezelfde mensen er niets op tegen hebben als er andere wetten overtreden worden. Niet meer, niet minder.
dus voor jou bestaat er precies 'n zero tollerantie...of je nou 1 euro of 100.000 euro achteroverdrukt....je overtreedt de wet...en dit is broodroof...etc.
Als er mensen vragen hoe ge in het zwart kunt werken, dan wordt het getolereerd omdat het iedereen goed uitkomt. Ik heb het niet over moderators of BD hé, ik bedoel in het algemeen. Dan mag men plots wel de wet overtreden. Dus iedereen werkt met twee maten en gewichten.
En om op die 1 Euro verder te gaan ... dus "maar" 1 bank overvallen is ook niet zo erg? Of "maar" 1 gekopieerde Windows, Office, PS installeren is ook niet erg?
sommige passen idd die regel precies aan hoe 't hun in geweten het best uitkomt...
wat mij vooral stoort is vooral op de manier dat je reply begint....:" De vette tekst is de grootste zever dat ik de laatste 10 jaar tegengekomen ben"...
ik heb het nogmaals gezegd dat ik dergelijke uitspraken niet erg vriedelijk/diplomatisch vind...
ik kan best tussen de regels opmaken wat FestinaLente bedoeld, waarom dan zo'n negatief klinkende reactie van jou...?
ik heb het nogmaals gezegd dat ik dergelijke uitspraken niet erg vriedelijk/diplomatisch vind...
ik kan best tussen de regels opmaken wat FestinaLente bedoeld, waarom dan zo'n negatief klinkende reactie van jou...?
Beging bij het begin als je dan toch reageren op storende uitspraken.
Wat mij stoort is dat men een bepaalde groep mensen gaat discrimineren. Zwartwerk van doppers bekritiseren en erbij zeggen dat als je het zelf doet geen probleem is.

Als iemand zijn werk verliest en van de dop moet leven, dan is het de eerste waar ik begrip zou voor hebben dat hij niet toekomt en het nodig heeft iets bij te verdienen. Niet dat dit beter is maar begrijpbaarder.
Stel dat jij dopper zou zijn, zou je jezelf dan niet geviseerd voelen?
we weten toch dat het allemaal om geld draait...

Comment