Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welles-niettes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welles-niettes

Je bent ook weer bezig alles te verdraaien door niet goed te lezen ...
    Ik heb nooit gezegd dat ik persoonlijk iets heb tegen mensen die iets bijverdienen met een werkje uit te voeren of dat dit zo'n ramp is.
    Ik heb enkel de opmerking gemaakt dat "men" (algemeen) op dit forum er een drama van maakt als iemand een kopij van een manual vraagt omdat die een wet overtreedt maar dat dezelfde mensen er niets op tegen hebben als er andere wetten overtreden worden. Niet meer, niet minder.
    dus voor jou bestaat er precies 'n zero tollerantie...of je nou 1 euro of 100.000 euro achteroverdrukt....je overtreedt de wet...en dit is broodroof...etc.
    Als er mensen een vraag stellen naar een kopij van een nederlandstalige handleiding dan wordt het topic gesloten omdat het een inbreuk is op de wet en als dit niet snel genoeg gebeurt komen er al snel een hele hoop reacties om daarop te wijzen.
    Als er mensen vragen hoe ge in het zwart kunt werken, dan wordt het getolereerd omdat het iedereen goed uitkomt. Ik heb het niet over moderators of BD hé, ik bedoel in het algemeen. Dan mag men plots wel de wet overtreden. Dus iedereen werkt met twee maten en gewichten.
    En om op die 1 Euro verder te gaan ... dus "maar" 1 bank overvallen is ook niet zo erg? Of "maar" 1 gekopieerde Windows, Office, PS installeren is ook niet erg?
    sommige passen idd die regel precies aan hoe 't hun in geweten het best uitkomt...
    Zie hierboven.
    wat mij vooral stoort is vooral op de manier dat je reply begint....:" De vette tekst is de grootste zever dat ik de laatste 10 jaar tegengekomen ben"...
    ik heb het nogmaals gezegd dat ik dergelijke uitspraken niet erg vriedelijk/diplomatisch vind...
    ik kan best tussen de regels opmaken wat FestinaLente bedoeld, waarom dan zo'n negatief klinkende reactie van jou...?
    En uitspraken van "zolang het maar geen doppers zijn ..."? Ik hoor er gelukkig niet bij maar misschien zijn er anderen op dit forum en denk jij dat zoiets niet kwetsend is voor die mensen?
    Beging bij het begin als je dan toch reageren op storende uitspraken.
    Wat mij stoort is dat men een bepaalde groep mensen gaat discrimineren. Zwartwerk van doppers bekritiseren en erbij zeggen dat als je het zelf doet geen probleem is.
    Als iemand zijn werk verliest en van de dop moet leven, dan is het de eerste waar ik begrip zou voor hebben dat hij niet toekomt en het nodig heeft iets bij te verdienen. Niet dat dit beter is maar begrijpbaarder.
    Stel dat jij dopper zou zijn, zou je jezelf dan niet geviseerd voelen?
    we weten toch dat het allemaal om geld draait...
    Ja, voor velen is geld blijkbaar het belangrijkste in het leven ... zolang ze het niet moeten uitgeven.
    Last edited by VerSeg; 11 januari 2008, 14:02.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Je bent ook weer bezig alles te verdraaien door niet goed te lezen ...
      toch niet want ik kan begrijpend(of tussen de regels) lezen want nml:

" Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente
      PS ... Zwartwerk is sowieso een zwak argument. ELKE RECHTGEAARDE BELG laat af en toe al eens iets in 't zwart doen of doet iets in 't zwart, dus geen gezwets over zwartwerk, alhoewel ik het niet wil goedpraten ! Btw... zolang het geen dopper is die een bijberoep neemt, kan ik trouwens heel goed leven met mensen die willen bijverdienen, of dat nu met fotografie is of met metselen...
      jou antwoord:
      "De vette tekst is de grootste zever dat ik de laatste 10 jaar tegengekomen ben."

vind ik nou niet bepaald 'n juiste reactie op het voorgaande, want je zegt immers zelf:

"Maar als iemand vraagt hoe in het zwart te werken mag wel iedereen meedoen en het aanmoedigen. Sorry maar ook dit is aanzetten tot misdrijf en overtreden van wetten.
      Je moet gewoon eerlijk zijn, als je het ene misdrijf niet duldt, dan moet je aan het andere niet meewerken."

maar iets verder zeg je wel:

"Voor een kennis eens een feestje fotograferen en iets in uw pollekes geduwd krijgen daar heb ik het niet over, da's een vriendendienstje.."

ik kan je maar op 1 zin gelijk geven:
      "En dat van "iedere Belg" zou ik maar achterwege laten want niet iedereen deelt dezelfde mening."

dat klopt idd, want het enige wat ik kan opmaken uit FestinaLente's reply dat 't op het volgende neerkwam...:
      "leven en laten leven" en "de kerk 'n beetje in het midden houden" en ik vond jou reactie hierop overdreven...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
        maar iets verder zeg je wel:
        "Voor een kennis eens een feestje fotograferen en iets in uw pollekes geduwd krijgen daar heb ik het niet over, da's een vriendendienstje.."
        Als je vrijwillig foto's neemt zonder er iets voor te eisen, dan is dat inderdaad een vriendendienst. Als ze daarna iets in uw pollekes duwen, dan is dat uit respect dat ze dat geven en niet als loon, vergoeding of wat dan ook.
        Je kan dit toch moeilijk gaan vergelijken met iemand dat vooraf zegt "ik zal voor 500€ de fotokes komen maken" en actief op zoek gaat om zo veel mogelijk klanten te vinden.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

hmmm, het valt mij toch enorm op hoeveel mensen aan sociale controle doen, gewild of niet gewild. Jongens toch, waar zijn we allemaal mee bezig?
          'elk doet in het leven zijn best om er te raken en dromen waar te maken' Ongeacht de manier waarom of waarop, heb respect voor en elkaar kijk op tijd en stond in 'eigen boezem' en vooral 'leven en laten leven' zou een hoop mensen helpen. En aan al diegenen die zooo nodig moeten controleren wat een ander doet, get a life and a goood hobby, dont be occupied with other people, or is your life just that booooring?
          smile ! ...it confuses people ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
            hmmm, het valt mij toch enorm op hoeveel mensen aan sociale controle doen, gewild of niet gewild. Jongens toch, waar zijn we allemaal mee bezig?
            'elk doet in het leven zijn best om er te raken en dromen waar te maken' Ongeacht de manier waarom of waarop, heb respect voor en elkaar kijk op tijd en stond in 'eigen boezem' en vooral 'leven en laten leven' zou een hoop mensen helpen. En aan al diegenen die zooo nodig moeten controleren wat een ander doet, get a life and a goood hobby, dont be occupied with other people, or is your life just that booooring?
            Weer iemand dat het anders draait.
            Niemand controlleert niemand en dus ook ik niet. Ik zal ook nooit iemand aangeven als ik die zie doen, geen laf gedoe.
            Het enige dat er geschreven werd is dat dezelfde groep mensen op de ene inbreuk van de wet wel reageren en op de andere niet.

@ iedereen
            En hou nu eens op alles zo negatief te zien, mag een mens nu niks meer schrijven zonder daar een hoop geviseerden bij te krijgen?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Als je vrijwillig foto's neemt zonder er iets voor te eisen, dan is dat inderdaad een vriendendienst. Als ze daarna iets in uw pollekes duwen, dan is dat uit respect dat ze dat geven en niet als loon, vergoeding of wat dan ook.
              Je kan dit toch moeilijk gaan vergelijken met iemand dat vooraf zegt "ik zal voor 500€ de fotokes komen maken" en actief op zoek gaat om zo veel mogelijk klanten te vinden.
              is mij ook vaak gebeurd, ik vroeg nooit om enige vergoeding....maar daar gaat mijn reactie ook niet over..: "welles, nietes kwestie" bedoel ik dus...

lees die laatste zin, in mijn vorige reply,
              daar staat de reden van mijn reactie over jou reactie of reply op de persoon in kwestie...en dat vond ik net erover.
              in principe pitsen we allemaal wel 'n oogje dicht als in ons voordeel is en diegene die dat niet doet is voor mij 'n leugenaar...das niet persoonlijk bedoeld he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                in principe pitsen we allemaal wel 'n oogje dicht als in ons voordeel is en diegene die dat niet doet is voor mij 'n leugenaar...das niet persoonlijk bedoeld he
                Weet je waar ik mijn voordeel uit haal? Door zo veel mogelijk officiëel te laten doen met faktuur. Nu ook maar de reden erbij zetten ...
                Onze woning is ouder dan 5 jaar en de BTW is dus 6%. Als ik zelf de werken uitvoer of in het zwart laat doen, dan moet ik op al het materiaal 21% BTW betalen en heb ik geen waarborg (of toch geen bewijs ervoor).
                Laat ik het met faktuur doen dan is het maar 6% BTW op alles en die 6% extra op de werkuren weegt niet op tegen de 15% dat ik anders moet geven voor het materiaal.
                Je hebt natuurlijk ook garagisten waar je iets laat uitvoeren. Die vragen regelmatig of het met of zonder faktuur moet zijn. Zonder faktuur tellen ze u even veel omdat ze zelf bijna niets kunnen aankopen zonder faktuur. Het enige verschil is dat ze anders de faktuur op iemand anders naam maken dat de kosten kan inbrengen. Een ander wint en jij hebt er niks aan. Ik spreek over officiële merkdealers en niet over een kleine garagist op de hoek van de straat hé. De garage waar we nu klant zijn print de faktuur af voor je de wagen ophaalt, geen gefoeffel en geen keuze.
                Mijn tuinhuisje kon ik ook zonder faktuur aankopen, goed zou je zeggen en een pak uitgewonnen ... tot er eens een boom op valt door een storm of er brand uitbreekt. Wat gaat de verzekering dan betalen denk je?
                Zonder faktuur iets laten doen is goed zo lang alles goed gaat maar eens er iets gebeurt sta je met veel meer verlies dan die BTW.
                Het voordeel om zonder faktuur te werken is voor diegene die de werken uitvoert, die wordt er niet op belast en steekt een stuk meer in zijn zak ... als hij niet betrapt wordt. Een metser die kan al eens voor iemand een muurtje metsen, een schrijnwerker kan al eens een kastje maken, een schilder kan al eens een muur gaan schilderen maar de meeste mensen die als bediende werken kunnen hun gewone job moeilijk in hun vrije tijd in het zwart gaan doen.
                Maar zoals je zegt ... als het in uw voordeel is wordt het moeilijk op er aan te weerstaan.
                Last edited by VerSeg; 12 januari 2008, 01:04.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                  Nee jij bent fout... het gaat hier over zwartwerk. Ik wil alleen maar aangeven dat iemand die al 38uren per week in 't wit werkt, en een centje wil bijverdienen, in 't zwart, om gewoon in 't leven vooruit te komen, dat ik daar heel goed van kan hebben dat hij dat doet. Van "doppers" kan ik zwartwerk niet goedkeuren, omdat zij sowieso al leven op kosten van de werkende mens, daar zelfs nog pensioen voor krijgen, en dan soms nog eens voltijds zwartwerken. ik weet ook wel dat een dopper een legaal bijberoep kan hebben.
                  Ah ok
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Working...
                  X