Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te "leen" gevraagd: Indi HD receiver

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Te "leen" gevraagd: Indi HD receiver

Hey folks,

Ik heb momenteel analoge tv via Integan. Nu zou ik graag de stap naar digitaal doen. Ik heb echter al een (goede) harddiskrecorder/dvd-speler, welke ik zou wensen te behouden. Nu zou het volgens de handleiding mogelijk moeten zijn om op deze recorder een set-top box aan te sluiten, en deze te bedienen met een IR-blaster.
    Alvorens die hd-receiver van Indi aan te schaffen (toch wel duur vind ik) zou ik graag testen of het in de praktijk ook zou werken.

Is hier dus een goede ziel uit het Antwerpse van wie ik deze hd-receiver een avondje zou mogen lenen om te testen? In ruil kan ik b.v. een sensor-clean beurt aanbieden

Alvast bedankt!
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Re: Te "leen" gevraagd: Indi HD receiver

Helaas zal dat niet lukken. Het digitaal beeld moet op jou kabel abo geactiveerd worden...
    StijnDeGrauwe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn Bekijk bericht
      Helaas zal dat niet lukken. Het digitaal beeld moet op jou kabel abo geactiveerd worden...
      op die coax loopt overal hetzelfde signaal. Men kan niet bepalen, welke informatie naar jou of naar je buren gaat . Het enige wat jij meer dot met die receiver, is het digitale beeld op die kabel decoderen, wat iemand zonder receiver niet kan
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Inderdaad. Iedereen heeft het digitale signaal, maar je hebt de decoder nodig om te, tja, decoderen

Dus nog steeds op zoek
        Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
          op die coax loopt overal hetzelfde signaal. Men kan niet bepalen, welke informatie naar jou of naar je buren gaat . Het enige wat jij meer dot met die receiver, is het digitale beeld op die kabel decoderen, wat iemand zonder receiver niet kan
          hmm ben je hier zeker van? hoe bepalen ze dan welke zenderpakketten enz je krijgt? of wordt dit dan via een code geactiveerd op de receiver (smartcard)?

wat bv een satellietsignaal betreft heb je wel gelijk, maar hoe het bij integan zit weet ik niet zeker...

btw: blijft indi zeker bestaan nu integan ook in handen van telenet is? *gruwel*
          [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

Van de standaard zenderpakketten ben ik zeker, dit wordt bepaald door je smartcard. Deze bepaalt wat je mag zien, en wat niet. Maar je ontvangt wel degelijk alles. Ze kunnen die niet gericht sturen

Het enige waarmee ik nog zit, is met de films op aanvraag, 'k veronderstel dat ze die via de ethernet verbinding naar je decoder brengen (zoveel bandbreedte hebben ze niet op coax om al die films constant door te sturen ). Maar aangezien die ethernet verbinding er hier bij mij al van in het begin van tussen ligt, kan ik dit ook niet meer verifieren.

Comment

Volgens mij zal dit enkel lukken als het iemand is die uit je buurt komt... Het kabelnetwerk is vertakt in verschillende nodes, bij kabelmodems bv. wordt een modem geactiveerd en is deze gelinkt aan een bepaalde node van het kabelnetwerk. Als je die kabelmodem verplaatst naar een andere locatie dan zal die daar niet werken, ik vermoed dat de indi ontvangers ook wel op die manier zullen werken?
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Bij kabelmodems is dit idd het geval.
                Maar voor tv-decoders denk ik dat dit niet zo is, aangezien je die ontvanger eender waar kan kopen (zelfde voor de smartcard), dus zonder dat iets in het toestel wordt geactiveerd.

Comment

Ik heb van't weekend zo'n Indi box gekocht.
                  Telenet is nog niet beschikbaar, had weinig keuze (wel een pak duurder, 180 euro + 25 voor de smartcard). Zowat enige voordeel is dat de box een hdmi uitgang heeft dus je kijkt volledig digitaal, bij een Telenetbox ga je nog met scart naar je tv (alhoewel je waarschijnlijk al een supergoede tv moet hebben wil je iets van verschil merken)

Bij de installatie moet je adhv je postcode een code invullen om het netwerk te activeren. Een box (met bijbehorende smartcard) in dezelfde gemeente (of gelijkaardige postcodes) gebruiken moet geen probleem zijn, verhuis je van postcode 2xxx naar 3xxx dan zal je die setup opnieuw moeten doen en eventueel Indi contacteren. (bij de aankoop hebben ze je adres nodig en de smartcard wordt na een kwartiertje ofzo pas actief, dus kan best zijn dat ze dat signaal voor activatie van jouw smartcard enkel op 1 bepaald segmentje van het netwerk uitsturen)

In tegenstelling tot Telenet zit bij de Indi box geen interactief gedeelte, het is gewoon aansluiten en klaar. Bij Telenet komt men de box nog met je kabelmodem ofzo verbinden ? Geen films on demand, die rode knop waarover ze in sommige programmas reclame maken doet ook niets, .. (en als die wel iets moet doen dan hoor ik het graag) In de menus zit wel zoiets voorzien maar geeft mooi de boodschap 'nog niet geimplementeerd'

Uitlenen ? Liever niet, heb hem net aangesloten; maar als je vragen hebt dan hoor ik het wel..

Heb hem ook aan mijn hd-recorder met scart aangesloten en dat werkt perfect. De Indi box heeft voldoende uitgangen: hdmi (naar mijn tv), 2x scart en rgb. Op de hd-recorder de scart ingang kiezen en je ziet het kanaal waarop de box is afgesteld.

De afstandsbediening van de Indi box werkt eveneens als universele tv-afstandsbediening..
                  Last edited by flipperkast; 8 januari 2008, 07:49. Reden: extra
                  Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

kan je ook opnemen op 1 post en dan op een andere kijken als je een aparte hd recorder hebt. ik heb vernomen dat dat niet gaat. heb een hd recorder dus vind het zonde van het extra geld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                      kan je ook opnemen op 1 post en dan op een andere kijken als je een aparte hd recorder hebt. ik heb vernomen dat dat niet gaat. heb een hd recorder dus vind het zonde van het extra geld
                      Zolang er geen 2 tuners inzitten, kan dit dus niet. Ik weet nu niet of in die indi boxen 2 tuners zitten

Comment

Hallo,
                        Heb een gewone Indi-box ( geen HD recorder) Heb een Pioneer HD recorder,
                        en ik kan bv naar VTM kijken via de Indi een een ander kanaal opnemen op de
                        Pioneer. Indi Box is verbonden met Hdmi met mijn Yamaha RXV 2700 ( Dolby
                        Surround versterker (kijk dus HD op VTM) en neem bv VT4 op gewoon ontvangst ( geen HD).
                        Pioneer is verbonden gewoon (doorgelust) met normale antennekabel
                        en uit is RGB met Yamaha
                        Uiteindelijk loopt alles naar de TV met HDMI via Yamaha
                        Ik hoop dat U hiermede geholpen bent
                        Leo
                        lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                          De analoge kabel wordt nog altijd mooi doorgelust door de Indi box (en via de hd recorder naar de tv).

Dus ja: je kan bv 1 digitaal kanaal opnemen en dan tegelijk analoog naar iets anders zien - of omgekeerd, iets analoog opnemen en tegelijk digitaal naar iets anders zien.
                          Maar je kan maar op 1 digitaal kanaal tegelijk afstellen op de decoder dus je kan niet en een digitaal kanaal opnemen en een ander bekijken.
                          (dat zal de indi recorder wel kunnen)

Als je enkel het basispakket neemt vermoed ik niet dat het een probleem is waar je veel tegenloopt want ik kan me niet voorstellen dat er echt heel veel is dat je wil opnemen op 2 van die extra digitale zenders tegelijk.. neem je een prime pakket met films dan zal je misschien wel af en toe 2 dingen van digitale zenders willen opnemen/bekijken.. alhoewel de films veel herhaald worden dus mits wat planning moet je toch alles kunnen zien dat je wil
                          Last edited by flipperkast; 9 januari 2008, 06:26. Reden: typfout

Comment

Ik ben er bijna zeker van, dat je met een gewone HD recorder niet Digitaal,
                            kan opnemen, enkel analoog . Dus opnamekwaliteit zal iets minder zijn, maar toch nog beter dan vroeger.
                            lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lanthon Bekijk bericht
                              Ik ben er bijna zeker van, dat je met een gewone HD recorder niet Digitaal, kan opnemen, enkel analoog . Dus opnamekwaliteit zal iets minder zijn, maar toch nog beter dan vroeger.
                              Klopt.. als je nog geen hdrecorder hebt dan ben je best af (en meestal ook het goedkoopst) door ineens een te kopen met de decoder in, ipv een standalone. Dan kan je ook digitaal opnemen. Heb je al een hdrecorder dan kan je op deze manier je toestel wel blijven gebruiken.

Ben onlangs bij een kennis geweest, die heeft tv vlaanderen. Kan met de bijbehorende hdrecorder/decoder zelfs 2 programmas (in hd) opnemen en een derde bekijken..

Comment

Working...
                              X