Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welles-niettes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welles-niettes

Hallo iedereen,

Het is hier precies al eeuwen een discusie op BD. Betaald werken of niet?
    Ik wil hier absoluut weer geen discutietopic over maken, daar lopen al genoeg threads over.

Bijna wekelijks komt er zo een topic, het begint me echter stillaan de strot uit te komen. Ik weet het, ik kan die topics ook gewoon negeren. Maar ik denk echter dat je met een goede search genoeg info vind over zo'n topics.

Dit wou ik gewoon eventjes kwijt en mensen begin hier nu weer niet terug over he.

Groeten,
    Steven

Re: Welles-niettes

Schitterend idee!

Dan zullen we beginnen met dit draadje te negeren.

Dáááág!!
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Schitterend idee!

Dan zullen we beginnen met dit draadje te negeren.

Dáááág!!
      Hey de Jos, alles goed? (negeer) Slecht weer hé? (negeer) Al gehoord van... (negeer), .......

Comment

er zullen altijd mensen zijn die topics posten om iets te vragen zonder dat ze eerst de zoekfunctie hebben gebruikt (of die niet voldoende hebben gebruikt) en meestal zijn dat de nieuwe members die het forum nog niet echt kennen
        daar kan je nu eenmaal niets aan doen, en jou topic hier zeker niet, als iedereen hier klachten begint te posten vanaf dat hij merkt dat er voor de zoveelste keer dezelfde vraag komt, dan staat het forum algemeen op den duur enkel gevuld met deze klachten...
        5DmkIII en wat glas

Comment

Straf ...
          Allerlei topics met inbreuken op wetten, rechten of reglementen worden geweerd.
          Maar gaat het over zwartwerk, wat het meestal wel is en ook tegen de wet, dan doet iedereen mee.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

En de discussie is terug vertrokken...

De zoekfunctie van dit forum is blijkbaar niet duidelijk genoeg. Het is inderdaad zo dat verschillende nieuwkomers steeds terugkomen met dezelfde vragen. Misschien is het aangewezen om daar een systeem voor te zoeken.

Er zijn al een aantal ideeën gelanceerd om nieuwkomers, wanneer ze inloggen automatisch een PM te laten toekrijgen, met daarin een verduidelijking van de werking van dit forum...
            - o.a. de zoekfunctie
            - o.a. hoe een foto plaatsen
            - o.a. waar een foto plaatsen...
            ...

Mvg

Chris

PS ... Zwartwerk is sowieso een zwak argument. ELKE RECHTGEAARDE BELG laat af en toe al eens iets in 't zwart doen of doet iets in 't zwart, dus geen gezwets over zwartwerk, alhoewel ik het niet wil goedpraten ! Btw... zolang het geen dopper is die een bijberoep neemt, kan ik trouwens heel goed leven met mensen die willen bijverdienen, of dat nu met fotografie is of met metselen...

Comment

Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                PS ... Zwartwerk is sowieso een zwak argument. ELKE RECHTGEAARDE BELG laat af en toe al eens iets in 't zwart doen of doet iets in 't zwart, dus geen gezwets over zwartwerk, alhoewel ik het niet wil goedpraten ! Btw... zolang het geen dopper is die een bijberoep neemt, kan ik trouwens heel goed leven met mensen die willen bijverdienen, of dat nu met fotografie is of met metselen...
                Mijn vorige reactie was al zeverend bedoeld maar jij blijkt het een beetje serieus te nemen, laten we dan op dezelfde golflengte blijven.

De vette tekst is de grootste zever dat ik de laatste 10 jaar tegengekomen ben.
                Het is net omdat er zoveel anderen in het zwart werken dat anderen hun eerlijk werk verliezen en aan de dop geraken. Ik weet ook wel dat er profiteurs zijn maar da's iets anders.
                Als iemand de vraag stelt om een kopij van een manual in het nederlands te hebben, dan wordt hij hierop gewezen omdat er vraag is naar illegaal kopiëren.
                Maar als iemand vraagt hoe in het zwart te werken mag wel iedereen meedoen en het aanmoedigen. Sorry maar ook dit is aanzetten tot misdrijf en overtreden van wetten.
                Je moet gewoon eerlijk zijn, als je het ene misdrijf niet duldt, dan moet je aan het andere niet meewerken.
                Een illegale kopij maken is broodroof maar zwartwerk is dit ook met de verzwarende factor dat je geen belastingen betaalt en een ander hierdoor ook extra mag betalen.
                En dat van "iedere Belg" zou ik maar achterwege laten want niet iedereen deelt dezelfde mening.
                Voor een kennis eens een feestje fotograferen en iets in uw pollekes geduwd krijgen daar heb ik het niet over, da's een vriendendienstje. Maar het actief op zoek gaan naar zoveel mogelijke fotoshoots is een ander punt.

Ik lig er niet wakker van als iemand in het zwart iets doet of laat doen, net als wanneer iemand een illegaal kopietje gebruikt of maakt.
                Iedereen is groot genoeg om te weten wat mag of niet en wat hij wil doen maar dat wil niet zeggen dat je het zomaar zever of gezwets moet noemen.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht

PS ... Btw... zolang het geen dopper is die een bijberoep neemt, kan ik trouwens heel goed leven met mensen die willen bijverdienen, of dat nu met fotografie is of met metselen...
                  bdw. jij bent goed fout
                  Er zijn doppers die mogen bijverdienen.
                  Ken uw betreffende wetgeving....of zie uw vakbond.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Mijn vorige reactie was al zeverend bedoeld maar jij blijkt het een beetje serieus te nemen, laten we dan op dezelfde golflengte blijven.

Ik lig er niet wakker van als iemand in het zwart iets doet of laat doen, net als wanneer iemand een illegaal kopietje gebruikt of maakt.
                    Iedereen is groot genoeg om te weten wat mag of niet en wat hij wil doen maar dat wil niet zeggen dat je het zomaar zever of gezwets moet noemen.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
                    't Is ook typisch dat de kleine man "jacht" maakt.
                    Dus reclameren als een "kleintje" in zwart werkt.

De groten die het in groot doen "steunen" elkaar en laten elkaar met rust.

Jammer dat het verstand bij de kleinen 'even' klein is
                    (op dit gebied toch)
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Crabbé Bekijk bericht

Dit wou ik gewoon eventjes kwijt en mensen begin hier nu weer niet terug over he.

Groeten,
                      Nou, jij begint er (weer) over.
                      Maar als je zonder werk zit kan het natuurlijk wel frusterend zijn als er mensen zijn die "zwart" wat bijverdienen.
                      Doen we er niet "allemaal" een beetje aan mee ? Als je een deuk in je auto krijgt en je wil deze laten maken dan kost je dat al vlug kapitalen aan euro's, maar Beun de haas doet het voor de helft en als de verzekering niet betaald dan willen we toch allemaal al vlug het hoofd in het zand steken hé.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        bdw. jij bent goed fout
                        Er zijn doppers die mogen bijverdienen.
                        Ken uw betreffende wetgeving....of zie uw vakbond.
                        Nee jij bent fout... het gaat hier over zwartwerk. Ik wil alleen maar aangeven dat iemand die al 38uren per week in 't wit werkt, en een centje wil bijverdienen, in 't zwart, om gewoon in 't leven vooruit te komen, dat ik daar heel goed van kan hebben dat hij dat doet. Van "doppers" kan ik zwartwerk niet goedkeuren, omdat zij sowieso al leven op kosten van de werkende mens, daar zelfs nog pensioen voor krijgen, en dan soms nog eens voltijds zwartwerken. ik weet ook wel dat een dopper een legaal bijberoep kan hebben.

Comment

Je moet gewoon eerlijk zijn, als je het ene misdrijf niet duldt, dan moet je aan het andere niet meewerken.
                          Ik heb niet gezegd dat ik er aan meewerk. Wat ik hierboven schrijf (de vetgedrukte tekst) is een persoonlijke mening en niet meer dan dat.

Ik hou echter niet van schijnheiligheid. Ieder bedrijf, iedere zelfstandige doet een deel in 't zwart, en een amateurfotograaf zou dan niet een centje mogen bijverdienen... Waar zit hem het verschil tussen een amateurfotograaf en een metser, een schilder... of een beroepsfotograaf die iets in 't zwart doet ?
                          Ik denk dat hier het principe van "hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen" van toepassing is.
                          Belgen zijn zowat de grootste foefelaars die er zijn. Als ze ergens onder belastingen onderuit kunnen, dan zullen ze dat niet nalaten, ook al is het dan vaak op een illegale manier.

Hier zeggen dat een amateurfotograaf niets mag bijverdienen, wetende dat er miljarden overgepompt worden naar buitenlandse banken om belastingen te ontduiken, en wetende dat ook de beroepsmensen al wel eens iets in 't zwart doen, vind ik schijnheilig.

Mvg

Chris

PS... als mensen aan mij vragen om foto's te maken, en ik heb tijd om dat te doen, doe ik dat gratis. En het is zoals je zegt... als er dan achteraf een flesje wijn komt, of een centje wordt toegestopt, dan is dat meegenomen, maar voor mij hoeft dat niet.

Comment

De vette tekst is de grootste zever dat ik de laatste 10 jaar tegengekomen ben..
                            je maakt je daar imo ook schuldig aan....

Als iemand de vraag stelt om een kopij van een manual in het nederlands te hebben, dan wordt hij hierop gewezen omdat er vraag is naar illegaal kopiëren.
                            Maar als iemand vraagt hoe in het zwart te werken mag wel iedereen meedoen en het aanmoedigen. Sorry maar ook dit is aanzetten tot misdrijf en overtreden van wetten.
                            dus voor jou bestaat er precies 'n zero tollerantie...of je nou 1 euro of 100.000 euro achteroverdrukt....je overtreedt de wet...en dit is broodroof...etc.

En dat van "iedere Belg" zou ik maar achterwege laten want niet iedereen deelt dezelfde mening.
                            sommige passen idd die regel precies aan hoe 't hun in geweten het best uitkomt...
                            dat doe jij dus ook...

Voor een kennis eens een feestje fotograferen en iets in uw pollekes geduwd krijgen daar heb ik het niet over, da's een vriendendienstje. Maar het actief op zoek gaan naar zoveel mogelijke fotoshoots is een ander punt.
                            dit kan dan nog net voor jou, alhoewel het ook 'n vorm van broodroof is...
                            (met die laatste/volgende zin ben ik wel zowieso helemaal akkoord...)
                            dus als FestinaLente hier even de realiteit weergeeft, ga jij ff heiliger als de paus willen zijn en dan zondig je dan tegen je eigen regels/principes....klinkt beetje naief, alhoewel 't niet bij jou past.

wat mij vooral stoort is vooral op de manier dat je reply begint....:" De vette tekst is de grootste zever dat ik de laatste 10 jaar tegengekomen ben"...

ik heb het nogmaals gezegd dat ik dergelijke uitspraken niet erg vriedelijk/diplomatisch vind...
                            bv:"je kan zeggen dat is erg dom van je en dat is grote zever..." of: "dat heb je niet erg slim of verstandig gedaan..."

ik kan best tussen de regels opmaken wat FestinaLente bedoeld, waarom dan zo'n negatief klinkende reactie van jou...?
                            we weten toch dat het allemaal om geld draait...
                            Last edited by w00ha; 11 januari 2008, 11:43.

Comment

Zoals in de titel reeds vermeld: Het blijft welles-nietes he?

We kunnen mekaar toch niet overtuigen of in 't ongelijk zetten, er is een wet, sommige mensen trekken daar de lijn en zeggen 'de wet is de wet' (allez, wat de wet op het zwartwerk betreft tenminste, als ze morgen een boete krijgen omdat ze 32kmh gereden hebben waar je maar 30kmh 125€ dankuwel wil ik de mening over die wet wel eens horen, eens curieus of het nog zo pragmatisch 'de wet is de wet' zal klinken, bij 2 man + 1 paardekop misschien nog wel )

En andere mensen zijn dan weer de mening toegedaan dat men de wet naar eigen goeddunken kan interpreteren 'want vloeken mag ook niet he meneer en er mag al zoveel niet ge gaat er toch niet dood van', gelukkig zijn deze mensen al bij al wel gehoorzaam aan de meeste andere wetten die stellen dat je bv. niet door een rood licht mag rijden of op iemand zijn bakkes mag slagen want anders waren het criminelen en gangsters.

De meningen zullen altijd verschillen (anders was het maar een saaie boel) maar gelukkig is er nog steeds de mogelijkheid om los van alle kleine tegenstellingen samen eens een goede pint te pakken of te genieten van mekaars foto's
                              St. Netels from Malinas a la Playa :-) PENTAX K10D & LEICA D-Lux 3 FavQuote: "There's nothing an agnostic can't do if he really doesn't know whether he believes in anything or not." http://flickr.com/photos/7385503@N05/

Comment

Working...
                              X