Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help, telenet telemeter extra volume??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• help, telenet telemeter extra volume??

vorige maand heb ik bij mij Telenet abonnement 10GB bijbesteld om te vermijden dat ik op smallband terecht kwam. Nadat mijn telemeter gereset was, heb ik deze 10GB extra ruimte meteen ongedaan gemaakt (en vanzelfsprekend ook de 10 euro extra betaald bovenop mijn maandelijkse factuur)

nu zit ik opnieuw op 3 dagen van het resetten van de Telemeter, en ik zie dat die 10Gb er nog steeds bijstaat! alsook de extra kosten.

als ik dan naar basisvolume ga kijken, dan zie ik mijn standaard 35gb staan, zonder de 10GB extra... hoe zit het nu eigenlijk? ga ik meer moeten betalen? en zoja,hoe zet ik dat af?

voor alle duidelijkheid, ik wil deze 10gb extra niet meer, en ik ga ze ook niet nodig hebben. Ga ik dan toch het geld moeten betalen indien ik niet boven mijn standaard 35GB kom?
    5DmkIII en wat glas

Re: help, telenet telemeter extra volume??

Zolang ze erop staat, betaal je ze. Normaal moet je dat gewoon kunnen afzetten
    To make your dreams come true, wake up

Comment

ik denk dat je best even met de helpdesk van telenet belt om dit recht te zetten
      www.designed4u.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Designed4u Bekijk bericht
        ik denk dat je best even met de helpdesk van telenet belt om dit recht te zetten
        ze zeggen daar dat het inderdaad niet normaal is, maar ze kunnen momenteel geen aanpassingen doen aan hun systeem door onderhoudswerken...
        morgen ne keer terugbellen
        5DmkIII en wat glas

Comment

Als je die 10Gb geannuleerd hebt nadat je telemeter is gereset dan is het heel normaal. Ik zie dat je telemeter elke 5de van de maand zich reset. Als ik lees heb je dit op 5 of later terug gezet. DAn is dit normaal.
          Ik heb ook al af en toe wat blokken moeten bijkopen en doet het volgende:
          Ik koop dus blokken bij (uiteraard)
          Nadat ze aangekocht zijn breng ik mijn limiet terug naar de oorspronkelijke limiet.

Doordat je deze hebt aangekocht worden ze niet in mindering gebracht op je maandelijkse limiet.

Ik denk dat daar je probleem zit, te laat je limiet terug gebracht.

Comment

ja, maar vorige maand had ik die 10GB nodig, deze maand niet...

dan lijkt het mij toch logisch dat ik de 10GB pas annuleer deze maand... want anders zat ik vorige maand op smallband...
            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              ja, maar vorige maand had ik die 10GB nodig, deze maand niet...

dan lijkt het mij toch logisch dat ik de 10GB pas annuleer deze maand... want anders zat ik vorige maand op smallband...
              Neen, als je betaalt is die 10 gig voor de volledige maand, vanaf de moment dat je betaalt. Zeg je die pas de maand erna op, dan heb je al 1 of 2 dagen van die extra 10 gig kunnen gebruik maken voor telenet, en mag je voor die maand betalen. Dus aanvragen en direct opzeggen. Nu zal die extra 10 gig pas de 5e terug gezet worden, en deze lopende maand ga je er voor betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                Neen, als je betaalt is die 10 gig voor de volledige maand, vanaf de moment dat je betaalt. Zeg je die pas de maand erna op, dan heb je al 1 of 2 dagen van die extra 10 gig kunnen gebruik maken voor telenet, en mag je voor die maand betalen. Dus aanvragen en direct opzeggen. Nu zal die extra 10 gig pas de 5e terug gezet worden, en deze lopende maand ga je er voor betalen.
                ok, dan zal ik maar beginnen downloaden zeker
                5DmkIII en wat glas

Comment

je hebt nog 2 dagen voor 15 gig..... Go for it.... Jammer dag van de download is wel al voorbij, maar hou u niet in

Comment

Bij mijn newsserver (www.easynews.com) heb ik een reserve van 150Gb opgebouwd ter download. Zolang Telenet niet overgaat naar een FUP systeem dan zal die enkel groter worden.

Comment

Je betaalt voor wat je de gefactureerde periode actief had, dus als je die tot na de resetdatum laten staan hebt dan betaal je voor de volgende periode bij, logisch toch?
                      Net als een abonnement op een magazine, als je dat opzegt als de lopende periode door is en de volgende al begonnen dan zal je ook de volgende periode nog betalen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

hmm, heb net de factuur betaald, en ik moest 62 euro betalen, terwijl ik eigenlijk een stuk of 40 GB heb gedownload vorige maand. Ik heb op jullie aanraden dus toch boven mijn 35gb gegaan om te downloaden omdat ik die toch zou moeten betalen, en nu heb ik dus een stuk van die 10 extra GB gebruikt, en toch worden ze niet aangerekend... Vreemd...
                        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                          Bij mijn newsserver (www.easynews.com) heb ik een reserve van 150Gb opgebouwd ter download. Zolang Telenet niet overgaat naar een FUP systeem dan zal die enkel groter worden.
                          Hier ook een easynews gebruiker maar ik kan toch niks opsparen... wel met een turbo aansluiting... 35GB per maand en als je downloads 's nachts pas in gang zet kan je dus vlot een goeie 50-60GB per maand verzetten... heb vorige maand eens een dag gehad van 22GB...
                          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Working...
                          X