Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te "leen" gevraagd: Indi HD receiver

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Te "leen" gevraagd: Indi HD receiver

tv vlaanderen heeft geen hd. het zou er wel komen dit jaar maar ze weten nog niet welke satelietontvanger er gebruikt moet worden. ze zijn er mee bezig kreeg ik te horen op de helpdesk van tv vlaanderen.
    digitaal is nog een wereld van verschil met hd

vind het een moeilijke beslissing wat moet je kiezen. ik vind de indirecorder echt wel duur. in vergelijking met belgacom of telenet.
    telenet kan hier echter niet.
    en de gewone indibox geeft veel problemen met zich mee

Comment

Ik denk dat ik nog maar ff ga wachten met digitaal dan. Ik vind de digibox van indi eigenlijk te duur, en vraag me af of de beeldkwaliteit dan zo'n pak beter zou zijn tov analoog. Liever een extra lensje kopen
      Als ik jullie ervaringen lees moet het dus waarschijnlijk mogelijk zijn om de setup met de harddisk-recorder te doen, hoewel ik me dan afvraag of mijn vriendin de tv nog wel aankrijgt (ze heeft nu al zo'n last met de versterker, video, av-kanaal, .... )
      Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Als je met een +106cm scherm zit, is de aankoop verantwoord, daar zie je het verschil duidelijk. Tussen digitaal en analoog, + de geluidskwaliteit die beter is. Mijn telenet digibox staat via spdif op mijn versterker aangesloten, en dat verschil hoor je.
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
          tv vlaanderen heeft geen hd. het zou er wel komen dit jaar maar ze weten nog niet welke satelietontvanger er gebruikt moet worden. ze zijn er mee bezig kreeg ik te horen op de helpdesk van tv vlaanderen.
          digitaal is nog een wereld van verschil met hd

vind het een moeilijke beslissing wat moet je kiezen. ik vind de indirecorder echt wel duur. in vergelijking met belgacom of telenet.
          stevy, wij wonen enkele kilometers van elkaar en je beweert
          dat Indi veel problemen geeft?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
            Als je met een +106cm scherm zit, is de aankoop verantwoord, daar zie je het verschil duidelijk. Tussen digitaal en analoog, + de geluidskwaliteit die beter is. Mijn telenet digibox staat via spdif op mijn versterker aangesloten, en dat verschil hoor je.
            Ik zit idd met een 106cm scherm. Geluidskwaliteit had ik nog niet echt aan gedacht, maar is eigenlijk wel een belangrijk argument voor mij aangezien ik een homecinema installatie heb. Mja, toch nog even over denken dan.
            Wordt geluid in stereo of in 5.1 uitgezonden?
            Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

ik beweer niet dat indi veel problemen geeft.
              maar dat een gewone indi box moeilijkheden met zich mee brengt.
              als je iets wil opnemen moet je je indibox en je video instellen. je kan niet digitaal opnemen en digitaal kijken de zelfde tijd. als je bv familie wilt opnemen in hd moet je analoog naar een andere zender kijken.

dus als er hier indi komt is het met een indibox recorder

Comment

stereo. Als je 5.1 wil heb je de hd decoder nodig van telenet die ondersteund het. Met dan de bijkomende kosten van het hd abonnement natuurlijk, 'k geloof niet dat ze voor hun niet hd uitzendingen 5.1 gaan meesturen

To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                  mijn mening (nu ik het gekocht heb en het verschil zie op onze nieuwe 82cm tv) : als je geen heel groot tv scherm hebt of van plan bent om voor extra zenders (zoals Prime in HD) bij te betalen, dan kan je best nog even wachten..
                  binnen enkele maanden zou die overname van Indi door Telenet rond moeten zijn, kan je zien wat er daar beschikbaar is en aan welke prijs..

Wij hebben enkel het basispakket.. ok er is de iets betere beeldkwaliteit (is merkbaar maar analoog is niet zo slecht dat het niet te bekijken valt), en er zijn 2 of 3 zenders die in hd uitzenden (vtm maar af en toe), en die paar extra zenders die we ervoor niet hadden.. maar enkel daarvoor vind ik het in verhouding veel geld.

Heb je een groter scherm dan valt het verschil in kwaliteit veel meer op.. wil je er filmkanalen in HD bij dan maakt het ook een serieus verschil.. dan zal wat je krijgt meer in verhouding tot de prijs zijn.
                  Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Je kan niet digitaal opnemen via een INDI box dat klopt, maar ik verschiet er al van dat je je recorder kan aansluiten aan het toestel zelf (dacht dat het signaal beveiligd was) maar dat je wel kon opnemen door hem aan je tv aan te sluiten.

Maar als dat toch lukt je dvd-recorder aansluiten aan je INDI Box iemand dat al geprobeerd met component? Dan zou de HD kwaliteit toch doorgezonden kunnen worden dat via Scart niet kan.

grtz
                    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Working...
                    X