Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

xp vs vista vervolg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: xp vs vista vervolg

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
    64 hier, niet één probleem... Ga ervoor. Meer dan 4GB RAM mogelijk, en applicaties komen er meer en meer aan (zelfs proggies als smartftp )
    Hangt af welke programma's je allemaal wil draaien.
    Heb je toevallig nog een 16-bit programma, dan zal dit niet werken op de 64-bit versie van Vista.
    Ook het werkgeheugen ... zoals reeds aangehaald kan een 32-bit versie maar 4GB geheugen adresseren, een 64-bit versie kan inderdaad meer aan. Maar als er ook maar 1 driver of programma nog 32-bit is dan beperkt Vista zich tot de limiet van de 32-bit versie. Tot op heden is het weinig waarschijnlijk dat je met meer dan 4GB geheugen iets bent want het is bijna zo goed als onmogelijk om alle programma's in een 64-bit uitvoering te vinden.
    Toekomstgericht natuurlijk wel goed ...
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
      - ben beetje verward hoor, dus het gaat, maar als het geen 64 bit progamma is dan gaat hij automatis naar 32 bit?
      neen dat zal wel niet, ik zal mis zijn zeker?
      en oja heb antivirus van telenet. die moet dat toch kunnen of niet?
      Vista 64-bit heeft natuurlijk ondersteuning voor 32-bit programma's maar niet meer voor 16-bit.
      Wat bedoel je met Telenet antivirus? Er zijn twee soorten, namelijk de online die enkel je mail beschermt (OS heeft geen belang) en Telenet Internet Security Pack welke heel je PC beschermt.

Op de website van Telenet gevonden :
      Aan welke vereisten moet mijn computer voldoen om Telenet Internet Security Pack te kunnen gebruiken?
      Aanbevolen systeemvereisten voor Windows Vista:

Processor: Intel Pentium 4 2GHz of sneller
      Geheugen: 1GB of meer
      Besturingssysteem: Windows Vista 32-bit
      Beschikbare schijfruimte: 800MB
      Beeldscherm: 16-bit of meer (65000 kleuren)
      Browser: Internet Explorer 7.0
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Effe kijken of mijn conclusie klopt:

-telenet internet security pack ondersteunt enkel de 32 bit.

-niet alle progammas zijn reeds gechikt,voor het gebruik van de 64 bit versie, en dit kan nog wel een jaartje duren.

-moest ik links of rechts een ouder progamma hebben,dan zal dit niet kunnen draaien,onder 64, of mischien wel maar dan met veel gebreken.

-voor een 64 bit, hoef ik niet onmiddelijk up te graden van 2 gig naar 4 gig. want veel zin zou dit momenteel toch niet hebben.

-Dan ben ik in dus beter af met een 32 bit versie.?

En dan later,(binnen een jaartje of zo) omdat theoretis de 64 bit sneller werkt een upgrade doen naar 64 bit.want dan zou (in theorie) alle software, moeten aangepast zijn?

Als ik nu vista koop,(32 bit) gelijk welke versie, dan zou deze perfect moeten werken op mijn huidige configuratie, en kan ik nog altijd al mijn progammas gebruiken, en in januari 2008 komt het eerste servise pack uit.

Klopt mijn redenering? ?
        Last edited by DES; 21 november 2007, 08:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
          Effe kijken of mijn conclusie klopt:

-telenet ondersteunt enkel de 32 bit.

Klopt mijn redenering? ?
          wat heeft telenet hiermee te zien?????
          Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
            wat heeft telenet hiermee te zien?????
            Telenet ? totaal niets natuurlijk.

maar wel zoals hierboven vermeld

Aanbevolen systeemvereisten voor Windows Vista: voor het gebruik van internet security pack
            Processor: Intel Pentium 4 2GHz of sneller
            Geheugen: 1GB of meer
            Besturingssysteem: Windows Vista 32-bit
            Beschikbare schijfruimte: 800MB
            Beeldscherm: 16-bit of meer (65000 kleuren)
            Browser: Internet Explorer 7.0

dus dit progamma is 32 bit, als je dan de 64 bit versie hebt van vista zal deze denk ik naar 32 bit overschakelen, en is het ook zinloos dat je, u een 64 bit versie van vista aanschaft.

of het zou zijn dat je naar een ander security pack overschakelt, maar oudere progammas kan je dan ook weer niet draaien, dus denk ik dat de beste keuze op dit moment de 32 bit versie is

Comment

Ik ken het pack van Telenet niet zelf maar bij veel AV-programma's zijn er twee versies beschikbaar ... één voor een 32-bit en één voor een 64-bit OS.
              Trouwens op een Vista kan je beter niet zo'n Internet Security Suite zetten.
              Vista heeft standaard (met IE7) al Defender, een goede complete firewall, een pop-up blocker, phishing filter, ... enkel een anti-virus ontbreekt nog.
              Je bent veel beter af van er enkel een deftige virusscanner op te zetten dan zo'n suite die alles dubbel zet en de ingebouwde versies uitschakelt.
              Uw systeem zal veel vlotter werken dan er een hoop overbodige rommel op te smijten.
              Last edited by VerSeg; 21 november 2007, 12:33.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Ik ken het pack van Telenet niet zelf maar bij veel AV-programma's zijn er twee versies beschikbaar ... één voor een 32-bit en één voor een 64-bit OS.
                Trouwens op een Vista kan je beter niet zo'n Internet Security Suite zetten.
                Vista heeft standaard (met IE7) al Defender, een goede complete firewall, een pop-up blocker, phishing filter, ... enkel een anti-virus ontbreekt nog.
                Je bent veel beter af van er enkel een deftige virusscanner op te zetten dan zo'n suite die alles dubbel zet en de ingebouwde versies uitschakelt.
                Uw systeem zal veel vlotter werken dan er een hoop overbodige rommel op te smijten.
                Dat vind ik een handige tip,
                wat ik zou kunnen doen is deze van telenet deinstaleren, en dan de originele gebruiken van windows, ben dan inderdaad mijn antivirus kwijt !
                zou avg voldoen?

Comment

Ik vraag me nog steeds af waarom zoveel mensen problemen hebben met het draaien van Vista.
                  Persoonlijk draai ik Vista Ultimate X64 op een Intel Pentium E2160 Core2 met 2 gig geheugen en een Nvidia 6600 GT.
                  Tot nu toe nog geen enkele reden gezien om naar XP terug te keren.
                  Het enige dat ik heb gedaan is de shadow copies van de C-schijf deactiveren.
                  Lightroom, Photoshop en ALLE software die ik op XP draaide werken nog altijd even goed en even snel onder VISTA. Evenals al mijn games, hardware en andere zaken. En dat dan nog op de x64 versie die nochtans de minst compatibele zou moeten zijn.

Indien je snelheidsverschillen kan merken, spreken we niet meer over 3 to 4% snelheidsverschil. (volgens de synthetische benchmarks is het tussen 3 en 4% in de mainstream programmas)
                  Voor bepaalde CAD programmas waren/zijn er problemen, maar meestal omdat de display drivers van de fabrikanten problemen hadden met hun OpenGL implementatie in VISTA. Dit zou voor de meeste grafische kaarten al VEEL beter moeten zijn.

Dan is er iets anders aan de hand.
                  PS: vista werkt voor zijn GUI nog altijd met Dx9 op mijn pc. (Want een 6600 GT heeft geen DX10 ondersteuning)

Ik werkt met mijn PC dagelijks een 4-5 tal uur en zie nog altijd (Na 3 maanden) geen reden om terug te gaan.

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  ik heb Vista staan op een intel core 2 duo 6850, 3gb ram en nvidia 8600GTS.

op hetzelfde systeem heb ik windows xp staan en ELK programma dat ik gebruik, is sneller op windows XP dan op windows Vista, vooral mijn grafische programma's (ik veronderstel dat dat is omdat Vista directx10 gebruikt en xp nog de 9)

int kort:

ik heb paar weken met Vista gewerkt, dan XP erbij gezet en nu is het al minstens 3 weken geleden eer ik nog eens in Vista heb opgestart en ik zie gewoonweg geen reden waarom ik het nog eens zou opstarten. Mijn lightroom wil er niet in werken (zelfde versie werkt 100% perfect op xp), mijn CAD programma's draaien er amper in, en als ik ze dan eindelijk door uren gepruts aan de praat krijg, dan is het retetraag, mijn TV tuner wil 1/2 van de keren niet opstarten terwijl hij nog nooit een probleem in xp heeft gegeven... moet ik nog verdergaan?

en jaa, al mijn drivers zijn de laatste nieuwe versies van de fabrikanten...

ben je zeer veel met de pc bezig én je gebruikt heeel veel programma's die je wilt behouden, heb je gewoonweg geen enkele ander keuze dan windows en dan wel de XP versie
                  Greetz,

Comment

Shadow copies afzetten en het probleem is weg

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Ik heb ze er allebei opstaan, werk nu hoofdzakelijk in Vista.
                    Maar als ik geen oplossing vind om dat eindeloze zoeken op de harde schijf weg te krijgen (HD staat ononderbroken te reutelen, ook als ik gewoon niks doe), dan zwier ik de Vista er vroeg of laat terug af denk ik.
                    Het zou met de indexering te maken hebben. .
                    Greetz,

Comment

Je kan enkel 64 bits gesignde drivers installeren, dus geen 32 bits ondersteuning ivm drivers voor hardware.
                      En ook kan je geen 32 component gebruiken onder een 64 bits stukje software.
                      Het is wel zo dat 32 bits software gewoon op 32 bits loopt.
                      Maar nooit een 64 bits programma met een 32 bits plugin bv.

De meeste defrag progamma's zoals O&O, diskkeeper,... zijn al aangepast aan 64 bits. antivirus net van hetzelfde.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Je hebt er pas echt nut aan als "al" je software en hardware 64bit is.
                      De 32bit versie is o.a. beperkt tot 4GB geheugenbeheer, de 64bit versie gaat veel verder maar van zodra er 1 software of hardware (driver) geen 64bit is dan wordt het terug gereduceerd tot hetgeen een 32bit versie aan kan.
                      Theoretisch gezien is een 64bit versie sneller maar al uw software moet het dan ook wel ondersteunen.
                      Daarbij komt nog dat veel antivirusprogramma's, schijf-software zoals voor defragmentatie, bu, patitionering en dergelijke nog niet 100% aangepast zijn aan de 64bit versie. Je zal "heden" nog redelijk wat beperkingen tegen komen.
                      Last edited by zippie; 21 november 2007, 19:14.
                      Greetz,

Comment

vandaag mijn nieuw pc gekregen tis nen dell geworden
                        den xps 420 met nividea 8800 grafischekaart
                        en de 6600 quadcore 2.4ghz procesor
                        en vista premium
                        is natuurlijk een grote verandering tegenover de xp
                        en zal nog veel moeten zoeken en leren maar mijn eerste indrukken zijn wel positief (hout vast houden zeggen ze bij ons dan )
                        vraag mij nu af of ik de windows email zou activeren of beter nog efkes afwacht tot ik mijnen office 2007 heb om de outlook dan te installeren
                        zijn er mensen die mij hier raad kunnen bij geven
                        grtz tweetty
                        bd0379be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
                          en vista premium
                          en zal nog veel moeten zoeken en leren maar mijn eerste indrukken zijn wel positief (hout vast houden zeggen ze bij ons dan )
                          vraag mij nu af of ik de windows email zou activeren of beter nog efkes afwacht tot ik mijnen office 2007 heb om de outlook dan te installeren
                          grtz tweetty
                          Outlook is een volledig pakket maar het werkt trager dan Windows Mail.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Dat is gewoon een persoonlijke voorkeur zulle, je kunt die gerust naast elkaar gebruiken als je wilt. Maar dat heeft niks met beter of slechter te maken, dat is enkel persoonlijke voorkeur, met dewelke werk je het gemakelijkst ?
                            To make your dreams come true, wake up

Comment

oke bedankt zal het eens proberen ze
                              bd0379be

Comment

en vista premium
                                grtz tweetty

Best Windows mail gebruiken. Bij overbrengen van je mails naar Outlook 2007 leest die best van Windows Mail (rest is me niet gelukt, van Outlook Epress dan). Dus best nu reeds gebruiken (en oude mails daarin overzetten), dan is het daarna een eitje om dat over te zetten...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Working...
                                X