Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indi en HD recorders: ja of nee?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Indi en HD recorders: ja of nee?

Hallo,

Ik ben net verhuisd en moet dus een beslissing maken over welke TV ik zou nemen. Nu ga ik wschl voor INDI (digitaal) opteren. Ik heb al een harde schijf recorder en zou die graag blijven gebruiken. Is dit mogelijk met een digibox (dus geen indi-recorder?). Ik ben redelijk handig met dergelijke zaken dus een beetje "prutsen" met kabels en instellingen schrikt me niet af, ik wil enkel weten of het te doen is (en of het fatsoenlijk werkt).
    Kan iemand me trouwens vertellen welke aansluitingen er op een indi-digibox zitten?
    Of zou ik beter mijn HD recorder buiten werken en een digicorder nemen? (wat wel een spijtige zaak zou zijn want mijn huidig toestel is heel goed + heeft een DVD recorder).

bedankt voor jullie info!
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Re: Indi en HD recorders: ja of nee?

Als je een recorder hebt, is er geen enkele reden om die buiten te smijten. Je sluit die aan via de SCART kabel (bij voorkeur met RGB instelling) en je bent vertrokken.
    INDI zorgt ook voor HD (maar dat is alleen op enkele zenders, waarbij je voor de meeste moet bijbetalen. Gratis is enkel VTM en ik dacht Discovery TV (deze laatste gratis tot eind dit jaar als introductie).

Met je recorder kan je voor zover ik weet geen HD opnemen (HD kan je enkel bekijken met een HDMI-kabel, en niet via SCART).

Die Indi-box heeft dus zowel een HDMI als een scart aansluiting. Meer info over de hardware kan je hier vinden.
    Groeten,

Polleke

Comment

ik heb het zelfs nooit geprobeerd, om met een digibox naar een hd(hd staat hier voor harddisk) recorder door te sturen. Het nadeel is gewoon, dat je terwijl je zit op te pakken, op je digibox geen andere kanalen kan bekijken. En wil je iets voorgeprogrammeerd opnemen, ga je uw digibox op het juiste kanaal moeten afstemmen (die hd recorder gaat die kanalen van uw digibox niet verzetten. En je zit niet met de tuner van die hd recorder te werken, want dat is een analoge ).

Dus als je echt van telenet wilt opnemen, best hun digicorder nemen, je kunt dan wel niks naar dvd zetten (geloof ik). Het zal bij indi wel het zelfde verhaal zijn, hun digibox, is je tuner je bent dus van deze afhankelijk.
      To make your dreams come true, wake up

Comment

je moet echt een indi recorder pakken.anders geeft het blijkbaar problemen als je wil opnemen.
        raar maar waar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
          je moet echt een indi recorder pakken.anders geeft het blijkbaar problemen als je wil opnemen.
          raar maar waar
          Ik dacht net anders: enkel de ontvanger.
          De harde schijf bij een recorder blijft nogal veel draaien en het geheel maakt "lawaai".
          Hoe lang gaat dat ding dat volhouden...?

Bij een nieuwe aanschaf zou ik dan kiezen voor een aparte DVD-recorder en met ingebouwde harde schijf EN met een "guide".
          Je kan dan een programma opnemen en blijven kijken naar een andere zender.
          Daarna kan je kiezen of je het programma definitief wilt vastleggen op een DVD.
          Het programma staat immers op harde schijf.

Zorg ook voor goede kabels: verbinding tussen tv en/of pc.
          Dus kiezen voor HDMI - verbindingen.
          Een goede kabel van 2 meter zal je goed 100 euro kosten...

Blue-ray is leuk maar ik merk dat hier ook weer verschillende standaards
          gebruikt worden. Gisteren nog gezien en gehoord op de Duitse tv.

Zou wel nog een toetsel willen vinden die ik ook kan verbinden met de pc.
          (dus een DVD-recorder)
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Pfff, als ik voor digitale TV op fatsoenlijke wijze te kunnen opnemen mijn 1 jaar oude recorder moet buiten werken scheelt er imho toch wel iets aan de implementatie
            Bij mijn HD recorder zit een ir-blaster, waarmee volgens de handleiding een settop box van kanaal worden veranderd. Werkt dit effectief of toch weer niet?
            Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Als je een recorder hebt, is er geen enkele reden om die buiten te smijten. Je sluit die aan via de SCART kabel (bij voorkeur met RGB instelling) en je bent vertrokken.
              INDI zorgt ook voor HD (maar dat is alleen op enkele zenders, waarbij je voor de meeste moet bijbetalen. Gratis is enkel VTM en ik dacht Discovery TV (deze laatste gratis tot eind dit jaar als introductie).

Met je recorder kan je voor zover ik weet geen HD opnemen (HD kan je enkel bekijken met een HDMI-kabel, en niet via SCART).

Die Indi-box heeft dus zowel een HDMI als een scart aansluiting. Meer info over de hardware kan je hier vinden.
              Waarvoor dient die ethernetaansluiting en die USB?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Waarvoor dient die ethernetaansluiting en die USB?
                Die ethernet is voor info terug te sturen naar teleslet of indi. Die usb 'k zou het niet weten iets wat op de motherborden opzat, en dat ze laten zitten hebben ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                  raar maar waar
                  En wat lukt er dan niet ? Ik maak regelmatig opnames met mijn DVD-recorder en INDI receiver, en dat werkt zonder problemen...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Is het zo dat wanneer je met een Indi recorder een programma opneemt, niet naar een ander programma kan kijken dan dat wat je opneemt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                      Is het zo dat wanneer je met een Indi recorder een programma opneemt, niet naar een ander programma kan kijken dan dat wat je opneemt ?
                      Fout! Je kan best programma B opnemen terwijl je naar programma A kijkt.

Henri
                      lidnummer: BD0435BE

Comment

Euch, het hangt ervan af wat je bedoelt...

In die Indi-box zit 1 digitale tuner, je kan dus maar 1 programma opnemen of bekijken op hetzelfde ogenblik.
                        Daarnaast heb je ook nog altijd je analoog signaal, zodat je daar zonder problemen kan zappen (uiteraard wel met analoge beeldkwaliteit) op je TV-toestel.
                        Groeten,

Polleke

Comment

Dus naast je digitale signaal hou je steeds het analoge signaal op dezelfde kabel? Dus zelfs met een digibox kan ik mijn huidige videorecorder blijven gebruiken zoals nu (dus op een analoog signaal)? En als ik live kijk dan kan ik via de digibox digitaal kijken?
                          Last edited by ODB; 24 november 2007, 11:33.

Comment

High definition bij telenet. Die klojo's vragen 10 of 15 euro per maand huur voor de decoder (het is wel een recoder, maar ze maken geen reclamen voor één zonder) !!!!! (afhankelijk of je telefonie of internet of niks bij hun hebt). En dan ga je nog eens 5 euro moeten betalen voor de kanalen hd start of hd prime....

Rap gerekend, je kan tot 25 euro per maand betalen om wat hd te zien Zijn die gasten nu volledig op hun kop gevallen of is het bij de collega's zoals indi, belgacom en tv vlaanderen ook zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ODB Bekijk bericht
                              Dus naast je digitale signaal hou je steeds het analoge signaal op dezelfde kabel? Dus zelfs met een digibox kan ik mijn huidige videorecorder blijven gebruiken zoals nu (dus op een analoog signaal)? En als ik live kijk dan kan ik via de digibox digitaal kijken?
                              Yeps, maar die analoge kwaliteit gaat dik tegenvallen, op de moment dat je er uw digibox tussen staat. Ik kan er me niet van ontdoen, maar 'k heb de indruk dat mijn analoog signaal beter was, toen mijn digibox er niet tussen stond

Comment

Working...
                              X