Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

xp vs vista vervolg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• xp vs vista vervolg

daar in de vorige topic ik een bijkomende vraag gesteld heb en die daar verwijderd is en ik volgens de jo die kon plaatsen in een nieuwe topic zou ik dat bij deze willen doen.
    mijn vraag was:aan de voorstanders van windows VISTA, al zo wel als de tegenstanders wat zijn de eigenschappen van jullie pc?? "type processor, ram geheugen,welk type grafische kaart, enz
    zo zou ik eventueel willen te weten komen welke cofiguratie het beste is om windows vista vlot te laten draaien en daarbij ook de verschillende software voor fotobewerking.
    want er zijn nogal wat mensen die zeggen dat vista brol is dat het niet anders doet dan vastlopen enz, en er zijn er die juist het tegenovergestelde beweren.
    snappen jullie waar ik naar toe wil??
    en aan de JO die zo vriendelijk was om mij dit bijkomende typwerk te bezorgen merci
    maar ik begrijp het wel hoor
    no hard feelings
    grtz tweetty
    bd0379be

Re: xp vs vista vervolg

Je bericht staat in software maar gaat over hardware, veel kans dat het verplaatst gaat worden.
    Wat heb je nodig voor Vista, een goeie processor (AMD X2 of Core2Duo) veel geheugen (2Gb minimum) en goeie grafische kaart (GeForce 8500bvb). Dat hoeft dus zelfs niet duur te zijn, want het gehuegen is vrij goedkoop geworden, de 8500 is een instapkaart met goeie prestaties.
    Back on topic: en software zoals Lightroom en Adobe Elements 5 en CS3 zal daar goed op lopen en presteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
      Je bericht staat in software maar gaat over hardware, veel kans dat het verplaatst gaat worden.
      Wat heb je nodig voor Vista, een goeie processor (AMD X2 of Core2Duo) veel geheugen (2Gb minimum) en goeie grafische kaart (GeForce 8500bvb). Dat hoeft dus zelfs niet duur te zijn, want het gehuegen is vrij goedkoop geworden, de 8500 is een instapkaart met goeie prestaties.
      Back on topic: en software zoals Lightroom en Adobe Elements 5 en CS3 zal daar goed op lopen en presteren.
      alvast bedankt voor uw reaktie
      en zal het wet zien zekers als ze deze topic verplaatsen
      grtz tweetty
      bd0379be

Comment

Ik heb een AMD Turion 64x2 processor, 2046 MB RAM geheugen, NVIDIA GeForce Go 7200 grafische kaart, dit alles met Vista Home Premium.
        CS2 draait vlot en zonder problemen.

Comment

Dit gaat inderdaad over hardware en niet over software, vandaar dus de verplaatsing . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Om systemen een beetje met elkaar te vergelijken kan je best ook de Windows Prestatie-index eens vermelden ... dat zegt redelijk veel over uw systeem. Het heeft trouwens het voordeel steeds gemeten te zijn volgens hetzelfde princiepe waardoor de resultaten betrouwbaarder zijn dan die er maar naar gokken met "mijn sysyteem is snel".
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Snelle systemen: probeer maar eens de nieuwe games voor Windows.
              Zoals CeasarIV, je kan een demo binnenhalen via www.sierra.com
              Hetzelfde geldt voor Flight Simulator S FX.

Als die vlot draaien dan durf ik zeggen dat je een snel systeem hebt

Goede componenten vinden is geen makkie....
              En een goede en snelle cpu van Intel kost al snel even veel als
              de prijs voor gehele pc.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                En een goede en snelle cpu van Intel kost al snel even veel als de prijs voor gehele pc.
                Error: circular reference.
                When a formula refers back to its own cell, either directly or indirectly, it creates a circular reference. A circular reference can have a significant impact on performance because it can iterate indefinitely. Iteration is the repeated recalculation of a worksheet until a specific numeric condition is met. By default, iterative calculations are turned off in Microsoft Office Excel. You can handle a circular reference by doing one of the following: remove the circular reference or enable iterative calclulations.

Comment

ik heb Vista staan op een intel core 2 duo 6850, 3gb ram en nvidia 8600GTS.

op hetzelfde systeem heb ik windows xp staan en ELK programma dat ik gebruik, is sneller op windows XP dan op windows Vista, vooral mijn grafische programma's (ik veronderstel dat dat is omdat Vista directx10 gebruikt en xp nog de 9)

int kort:

ik heb paar weken met Vista gewerkt, dan XP erbij gezet en nu is het al minstens 3 weken geleden eer ik nog eens in Vista heb opgestart en ik zie gewoonweg geen reden waarom ik het nog eens zou opstarten. Mijn lightroom wil er niet in werken (zelfde versie werkt 100% perfect op xp), mijn CAD programma's draaien er amper in, en als ik ze dan eindelijk door uren gepruts aan de praat krijg, dan is het retetraag, mijn TV tuner wil 1/2 van de keren niet opstarten terwijl hij nog nooit een probleem in xp heeft gegeven... moet ik nog verdergaan?

en jaa, al mijn drivers zijn de laatste nieuwe versies van de fabrikanten...

ben je zeer veel met de pc bezig én je gebruikt heeel veel programma's die je wilt behouden, heb je gewoonweg geen enkele ander keuze dan windows en dan wel de XP versie
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    En een goede en snelle cpu van Intel kost al snel even veel als
                    de prijs voor gehele pc.
                    ok ja, die nieuwe Quad core's...
                    maar welke programma's gebruiken er al 4 cores?
                    Gaat een quad core 3ghz dan zoooooo veel sneller zijn dan core 2 duo 3ghz?
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      Gaat een quad core 3ghz dan zoooooo veel sneller zijn dan core 2 duo 3ghz?
                      2 x 3 = 6
                      4 x 3 = 12

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                        2 x 3 = 6
                        4 x 3 = 12
                        das onzin é, en da weet je zelf ook denk ik

meerdere core's hebben enkel voordeel bij applicaties die dat ondersteunen
                        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          das onzin é, en da weet je zelf ook denk ik

meerdere core's hebben enkel voordeel bij applicaties die dat ondersteunen
                          Dan is het geen onzin hé, dat bewijs je net zelf.

Comment

Ik heb ze er allebei opstaan, werk nu hoofdzakelijk in Vista.
                            Maar als ik geen oplossing vind om dat eindeloze zoeken op de harde schijf weg te krijgen (HD staat ononderbroken te reutelen, ook als ik gewoon niks doe), dan zwier ik de Vista er vroeg of laat terug af denk ik.
                            Het zou met de indexering te maken hebben. Wel, als Microsoft van die trukken moet gaan gebruiken om zo'n log OS nog enigszins vooruit te branden, dan hoeft het voor mij niet.
                            Na dagen en dagen zwoegen met een weerbarstig Vista heb ik het relatief goed werkend gekregen, maar ik zoek nog altijd HET grote voordeel t.o.v. XP.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Maar als ik geen oplossing vind om dat eindeloze zoeken op de harde schijf weg te krijgen (HD staat ononderbroken te reutelen, ook als ik gewoon niks doe), dan zwier ik de Vista er vroeg of laat terug af denk ik.
                              Het zou met de indexering te maken hebben.
                              Als indexing uit staat heeft het niets met indexing te maken hé.
                              Ga eens zien naar : Configuratiescherm\Hulpprogramma's voor en informatie over prestaties => opties voor indexeren aanpassen
                              Maar Vista doet ook wel automatische optimalisaties zoals defrag, wegschrijven vanuit het RAM naar de HD als je iets even niet gebruikt, ...
                              Last edited by VerSeg; 18 november 2007, 11:21.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X