Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe lang mag een hond blaffen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe lang mag een hond blaffen?

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
    Zoek in de basisakte op hoe het zit met huisdieren... In de basisakte van ons appartementsgebouw staat een volledige uitwerking wat er moet gebeuren in zo'n geval...

"Kleine huisdieren zijn in het gebouw toegelaten in zoverre ze de andere bewoners niet hinderen (lawaai, reuk of anderszins). Het houden van andere soorten huisdieren kan alleen gebeuren mits schriftelijke toestemming van enderzijds de andere eigenaars en anderzijds de andere bewoners. In geval van stoornis zal de algemene vergadering bij eenvoudige meerderheid van stemmen mogen beslissen het betrokken dier niet langer toe te laten. Indien de eigenaar van het dier zich niet bij de beslissing van de algemene vergadering zou neerleggen, kan deze laatste hem de betaling van een dwangsom opleggen die tot 100 Belgische frank kan bedragen per dag vertraging, na betekening van de beslissing. Dit bedrag mag geïndexeerd worden op basis van de index der consumptieprijzen heden in voege. De aldus geïnde sommen zullen driemaandelijks in mindering gebracht worden van de uitgaven. Dit alles onverminderd het recht van de algemene vergadering, bij een meerderheid van drie/vierden der stemmen, te beslissen het betrokken dier door de vereniging voor dierenbescherming te laten weghalen."

Je kan dit dus aankaarten bij de syndicus van het gebouw, die kan een aandachtspunt op de agenda zetten voor de volgende algemene vergadering...
    Dit is natuurlijk de oplossing.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      bwa, toon uw menselijkheid, brengt van tom & co een speelgoedje mee, dat de hond iets heeft om te spelen. Zegt tegen uw buren, als ze weg zijn dat ze het hondje bij u mogen brengen, dat jij er wel zult mee gaan wandelen... Manieren genoeg om een hond niet te laten blaffen
      Haha jaja.
      Buren moeten nadenken of zich bezinnen eer ze aan een hond beginnen
      En als buren weg gaan dan moeten ze hun hond maar meenemen J*.
      Mensen handelen soms of gaan soms om met hun huisdieren alsof het
      hun "kinderen" zijn... en die laten dan zomaar hun "kinderen" alleen achter??
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Iedere minuut is teveel.
        Je mag hier 's avonds (buiten) eens komen luisteren...
        De ene tegen de andere op.
        Gelukkig niet elke dag.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
          En wat is het volgende ? Een wenende baby ? Gaan we daarvoor de buren ook al waarschuwen en de politie verwittigen ?
          Howww één baby mag 1 uurtje wenen en dan pas bellen hé
          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Bobbie die blaft door de dag nooit. Eenmaal duisternis en hij komt even achter buiten dan laat hij even weten aan de hond van de achterbuur dat hij present is, twee minuten en dan wandelt meneer weer mooi binnen om zijn luie kont te parkeren en dat was het.

Comment

Sinds wij hier wonen (11jaar) zit de buur zijn bouvier achteraan in de tuin opgesloten.Wij leven en slapen al zolang met zijn geblaf.Het beest is depressief en krijgt totaal geen aandacht enkel eens een aai van mij of een been van de barbeque.

In het begin erger je daar aan maar we zijn het nu gewoon.En ja het kan soms zeer luid zijn tot hij hees wordt !! S'morgens het zelfde ritueel dat start rond 6.00u.Je moet ook weten wij leven op het platteland en het is hier zeer stil.

Het spijtige vind ik dat deze hond aan zijn lot word overgelaten.Ik heb er ooit eens een gesprek over begonnen met mijn buurman en hij vond zijn hond's geblaf de perfecte alarminstallatie !

Wij hopen alvast als het beest sterft dat hij niet gaat vervangen worden ,want hij kijkt doodgewoon niet naar zijn beesten.Een zak eten op de grond en wat water meer moet het niet zijn voor zijn hond

Comment

Als het blaffen je irriteert kan je een hond ook laten miauwen.
                Je doet dat zo: stop hem in de diepvrieskist tot ie goed hard is en dan in stukjes zagen met een hoge-snelheid cirkelzaag. Het lawaai trekt goed op miauwen en het voordeel is dat je er niet eindeloos moet naar luisteren. Na 1 beurt houdt het op en het blaffen komt gegarandeerd ook niet meer terug...

Hulp nodig? Mijn diepvriezer gaat tot -36.
                1DsII, 1DsIII en L glas van 16 tot 500mm in 4 stappen + Macrospul + Flitsen
                *** A man has to do what a man has to do (Just do it)***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
                  Als een baby langer dan een uur per dag huilt moet hij zowiezo al langs de
                  consultatiebureau (volgens mij) Het kan..
                  Om precies te zijn uren aan elkaar......huilen...als ik mij niet vergis 3 uur achter elkaar...
                  dan kunnen mensen een troostkoffer halen...of goed laten inbakeren...
                  Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
                    Bobbie die blaft door de dag nooit. Eenmaal duisternis en hij komt even achter buiten dan laat hij even weten aan de hond van de achterbuur dat hij present is, twee minuten en dan wandelt meneer weer mooi binnen om zijn luie kont te parkeren en dat was het.
                    Hahaha, leuk gezegd.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                      Sinds wij hier wonen (11jaar) zit de buur zijn bouvier achteraan in de tuin opgesloten.Wij leven en slapen al zolang met zijn geblaf.Het beest is depressief en krijgt totaal geen aandacht enkel eens een aai van mij of een been van de barbeque.

In het begin erger je daar aan maar we zijn het nu gewoon.En ja het kan soms zeer luid zijn tot hij hees wordt !! S'morgens het zelfde ritueel dat start rond 6.00u.Je moet ook weten wij leven op het platteland en het is hier zeer stil.

Het spijtige vind ik dat deze hond aan zijn lot word overgelaten.Ik heb er ooit eens een gesprek over begonnen met mijn buurman en hij vond zijn hond's geblaf de perfecte alarminstallatie !

Wij hopen alvast als het beest sterft dat hij niet gaat vervangen worden ,want hij kijkt doodgewoon niet naar zijn beesten.Een zak eten op de grond en wat water meer moet het niet zijn voor zijn hond
                      Wel ik hoop echt dat dit kon: ze moesten die buurman zijn eten op de grond gooien en een bak met water voor zijn neus zetten.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jandorie Bekijk bericht
                        Als het blaffen je irriteert kan je een hond ook laten miauwen.
                        Je doet dat zo: stop hem in de diepvrieskist tot ie goed hard is en dan in stukjes zagen met een hoge-snelheid cirkelzaag. Het lawaai trekt goed op miauwen en het voordeel is dat je er niet eindeloos moet naar luisteren. Na 1 beurt houdt het op en het blaffen komt gegarandeerd ook niet meer terug...

Hulp nodig? Mijn diepvriezer gaat tot -36.
                        Oei, oei....
                        Ik heb ooit iets gezegd over "lekker eten" geven aan katten.
                        't Werd ook totaal verkeerd begrepen.
                        Ben benieuwd dus naar reacties
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knofje3116 Bekijk bericht
                          Om precies te zijn uren aan elkaar......huilen...als ik mij niet vergis 3 uur achter elkaar...
                          troostkoffer?
                          inbakeren?

Toeme he, ik dacht dat ik mijn woordenschat kende
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

een troostkoffer is een koffer met allerlei hulpmiddellen voor ouders die een baby hebben wat veel huilt....die kunnen ze halen bij een consultatie buro..

Inbakeren is al een heel oud iets, dan wordt de baby ingepakt met allerlei doeken, vrij strak, dat geeft een baby het gevoel van geborgenheid..en wordt op deze manier weer (hopelijk) rustig en gaat slapen.....Het mag alleen onder goede begeleiding!!! en absoluut niet als een kind ziek is. Een baby moet zijn warmte kwijt kunnen...koorts en inbakeren is geen goeie combinatie..

Ik wil hier wel ff duidelijk maken dat inbakeren onder begeleiding moet door een deskundig persoon...ga zelf niet aan klooien...dat kan ernstige gevolgen hebben...

wil ik wel ff gezegd hebben..
                            Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knofje3116 Bekijk bericht
                              Haha knofje, Bij ons is het standaard.Ik had gehoord dat het goed is; jij bevestigt het dus?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                troostkoffer?
                                inbakeren?

Toeme he, ik dacht dat ik mijn woordenschat kende
                                Dit is inbakkeren:

(Het is een informatief plaatje en zit geen copyright op, voor het geval JLP zich bemoeit)

Comment

Working...
                                X