Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe lang mag een hond blaffen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe lang mag een hond blaffen?

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    zie je ook een vrije knappe jonge hondentrainster(?).
    jajaja, maar da's niet omwille van de honden dat je daar naar kijkt hé sloeber

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      jajaja, maar da's niet omwille van de honden dat je daar naar kijkt hé sloeber
      Tja, ik kan daar moeilijk langskijken he Hans
      Ze heeft verstand van honden (en mensen).
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Stel je woont op een appartement en de buren hebben een hond.
        En die hond blaft....
        Tot ge over uw toeren bent en hem afschiet. (de buurman dan hé)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hemiksem Bekijk bericht
          Tot ge over uw toeren bent en hem afschiet. (de buurman dan hé)
          Nou nou nou ,w at zijn we toch diervriendelijk bezig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
            Nou nou nou ,w at zijn we toch diervriendelijk bezig
            't gaat wel over die buurman.... niet over die buurman zijn hondje. Daar kan ik mee leven, maar doet de hond iets aan, en ik zoek u tot het einde der dagen Honden mogen niet opdraaien voor baasjes hun fouten, hoewel ze dat meestal wel doen .
            To make your dreams come true, wake up

Comment

Honden blaffen meestal omdat ze uren alleen gelaten worden, een hond is een roedeldier en niet goed in 'alleen zijn', enkel naar zichzelf kijkend kopen veel mensen een hond die dagen alleen zit terwijl ze werken zijn, of gedumpt in een kooi van een paar vierkante meter...Veel honden reageren dan door uit verveling zitten te blaffen tot ergernis van de buren van deze 'hondenliefhebbers'.
              Bezint eer ge begint is de boodschap !

PS : veel mensen zijn nog veel ergelijker als buur dan een blaffende hond

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                't gaat wel over die buurman.... niet over die buurman zijn hondje. Daar kan ik mee leven, maar doet de hond iets aan, en ik zoek u tot het einde der dagen Honden mogen niet opdraaien voor baasjes hun fouten, hoewel ze dat meestal wel doen .
                Homo sapiens ( de Buurman) zijn ook een dieren

Maar ik begrijp je punt,Ik wou ook een kleine doggie voor mijn zoontje kopen.
                Alleen ik kreeg geen vergunning ,omdat ik niet te vaak thuis ben of zo.dus ja
                als je een dier thuis houdt moet je inderdaad ook genoeg aandacht geven en niet slechts als decoratie of waakhond gebruiken.

Comment

Was de vraag juridisch bedoeld ?

In dat geval moet de vraag benaderd worden vanuit het hinder- of overlastcriterium. Hinder van je buren kan je enkel bestrijden wanneer die abnormaal is ; normale hinder moet je verdragen.

Blijft natuurlijk de vraag wanneer die hinder abnormaal wordt. Daarvoor bestaan nogal wat voorbeelden : de student piano die 9 uur per dag oefent, de beiaardier van Tielt (in 2000 remember), het vallen van glas in een glascontainer, het aanhoudend geblaf van een hond, het gekraai van een haan, het houden van feestjes, allemaal voorbeelden uit de recente rechtspraak waarbij de vrederechter besloot dat de hinder die de ene van de andere te verdragen had, abnormaal was.

Er bestaan geen echte criteria, de rechter oordeelt over het abnormale karakter van de hinder. Zo wordt hondengeblaf anders beoordeeld in een stedelijke omgeving dan in een landelijke opgeving...

De opgelegde sancties kunnen bestaan in een schadevergoeding, de verplichte verwijdering van de oorzaak (de hond dus) eventueel onder verbeurte van een dwangsom. In extreme gevallen kan de vereniging van mede-eigenaars in een appartement de uitzetting van de veroorzaker van de hinder eisen.

Veel succes ermee !

P.S. Ben zelf ooit verhuisd omwille van een gebuur die aanhoudend plastic en isomo verbrandde...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                    of gedumpt in een kooi van een paar vierkante meter...
                    Een kooi, of liever "bench", is de beste oplossing om een hond alleen te laten. Het is voor het dier een eigen - beschermende - omgeving waar hij/zij baas is.
                    www.fotofolio.be

Comment

Working...
                    X