bwa, toon uw menselijkheid, brengt van tom & co een speelgoedje mee, dat de hond iets heeft om te spelen. Zegt tegen uw buren, als ze weg zijn dat ze het hondje bij u mogen brengen, dat jij er wel zult mee gaan wandelen... Manieren genoeg om een hond niet te laten blaffen
OK maar dat hondje zit op een appartement...
Dus de buren moeten dat lawaai maar pikken?
Nee dat zeg ik niet.We moeten ook wel verder leven.Ik zou de buren ook een waarschuwing geven.Geconcentreerd werken met een blafend huisdier kan gewoon niet.Ik wou alleen zeggen dat we eigenlijk best fout zitten.
Nee dat zeg ik niet.We moeten ook wel verder leven.Ik zou de buren ook een waarschuwing geven.Geconcentreerd werken met een blafend huisdier kan gewoon niet.Ik wou alleen zeggen dat we eigenlijk best fout zitten.
En wat is het volgende ? Een wenende baby ? Gaan we daarvoor de buren ook al waarschuwen en de politie verwittigen ?
Zoek in de basisakte op hoe het zit met huisdieren... In de basisakte van ons appartementsgebouw staat een volledige uitwerking wat er moet gebeuren in zo'n geval...
"Kleine huisdieren zijn in het gebouw toegelaten in zoverre ze de andere bewoners niet hinderen (lawaai, reuk of anderszins). Het houden van andere soorten huisdieren kan alleen gebeuren mits schriftelijke toestemming van enderzijds de andere eigenaars en anderzijds de andere bewoners. In geval van stoornis zal de algemene vergadering bij eenvoudige meerderheid van stemmen mogen beslissen het betrokken dier niet langer toe te laten. Indien de eigenaar van het dier zich niet bij de beslissing van de algemene vergadering zou neerleggen, kan deze laatste hem de betaling van een dwangsom opleggen die tot 100 Belgische frank kan bedragen per dag vertraging, na betekening van de beslissing. Dit bedrag mag geïndexeerd worden op basis van de index der consumptieprijzen heden in voege. De aldus geïnde sommen zullen driemaandelijks in mindering gebracht worden van de uitgaven. Dit alles onverminderd het recht van de algemene vergadering, bij een meerderheid van drie/vierden der stemmen, te beslissen het betrokken dier door de vereniging voor dierenbescherming te laten weghalen."
Je kan dit dus aankaarten bij de syndicus van het gebouw, die kan een aandachtspunt op de agenda zetten voor de volgende algemene vergadering...
Ik vind het antwoord op je vraag sterk afhangen van de regelmaat en duur dat er geblaft word, op welk tijdstip, hoelang het probleem al bestaat en of er al met de baasjes van de hond over het probleem gepraat is. Soms weten mensen domweg niet dat hun hond slecht alleen kan zijn, soms slaat een hond enkel aan als ie wat hoort om na even geblaft te hebben weer stil te zijn.
Comment