Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe lang mag een hond blaffen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe lang mag een hond blaffen?

Stel je woont op een appartement en de buren hebben een hond.
    En die hond blaft....
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Hoe lang mag een hond blaffen?

Heb je er last van?

Comment

1 uur
      als hij dan nog niet hees is de politie bellen

Comment

hangt helemaal van het type hond af.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          hangt helemaal van het type hond af.
          grt,bouk.
          Maar neen

Heb net iets opgevangen:
          - 30 minuten per dag zou mogen.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Ik vind het zielig voor de hondje.stel dat wij een half uur per dag de tijd krijgen om te praten,zou niet fijn zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
              Ik vind het zielig voor de hondje.stel dat wij een half uur per dag de tijd krijgen om te praten,zou niet fijn zijn
              OK maar dat hondje zit op een appartement...
              Dus de buren moeten dat lawaai maar pikken?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

bwa, toon uw menselijkheid, brengt van tom & co een speelgoedje mee, dat de hond iets heeft om te spelen. Zegt tegen uw buren, als ze weg zijn dat ze het hondje bij u mogen brengen, dat jij er wel zult mee gaan wandelen... Manieren genoeg om een hond niet te laten blaffen
                To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  OK maar dat hondje zit op een appartement...
                  Dus de buren moeten dat lawaai maar pikken?
                  Nee dat zeg ik niet.We moeten ook wel verder leven.Ik zou de buren ook een waarschuwing geven.Geconcentreerd werken met een blafend huisdier kan gewoon niet.Ik wou alleen zeggen dat we eigenlijk best fout zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
                    Nee dat zeg ik niet.We moeten ook wel verder leven.Ik zou de buren ook een waarschuwing geven.Geconcentreerd werken met een blafend huisdier kan gewoon niet.Ik wou alleen zeggen dat we eigenlijk best fout zitten.
                    En wat is het volgende ? Een wenende baby ? Gaan we daarvoor de buren ook al waarschuwen en de politie verwittigen ?
                    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                      En wat is het volgende ? Een wenende baby ? Gaan we daarvoor de buren ook al waarschuwen en de politie verwittigen ?
                      Als een baby langer dan een uur per dag huilt moet hij zowiezo al langs de
                      consultatiebureau (volgens mij) Het kan..

Comment

Zoek in de basisakte op hoe het zit met huisdieren... In de basisakte van ons appartementsgebouw staat een volledige uitwerking wat er moet gebeuren in zo'n geval...

"Kleine huisdieren zijn in het gebouw toegelaten in zoverre ze de andere bewoners niet hinderen (lawaai, reuk of anderszins). Het houden van andere soorten huisdieren kan alleen gebeuren mits schriftelijke toestemming van enderzijds de andere eigenaars en anderzijds de andere bewoners. In geval van stoornis zal de algemene vergadering bij eenvoudige meerderheid van stemmen mogen beslissen het betrokken dier niet langer toe te laten. Indien de eigenaar van het dier zich niet bij de beslissing van de algemene vergadering zou neerleggen, kan deze laatste hem de betaling van een dwangsom opleggen die tot 100 Belgische frank kan bedragen per dag vertraging, na betekening van de beslissing. Dit bedrag mag geïndexeerd worden op basis van de index der consumptieprijzen heden in voege. De aldus geïnde sommen zullen driemaandelijks in mindering gebracht worden van de uitgaven. Dit alles onverminderd het recht van de algemene vergadering, bij een meerderheid van drie/vierden der stemmen, te beslissen het betrokken dier door de vereniging voor dierenbescherming te laten weghalen."

Je kan dit dus aankaarten bij de syndicus van het gebouw, die kan een aandachtspunt op de agenda zetten voor de volgende algemene vergadering...
                        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Ik vind het antwoord op je vraag sterk afhangen van de regelmaat en duur dat er geblaft word, op welk tijdstip, hoelang het probleem al bestaat en of er al met de baasjes van de hond over het probleem gepraat is. Soms weten mensen domweg niet dat hun hond slecht alleen kan zijn, soms slaat een hond enkel aan als ie wat hoort om na even geblaft te hebben weer stil te zijn.

Comment

Iedere minuut is teveel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              Iedere minuut is teveel.
                              Heb een slecht korttermijngeheugen maar ik dacht dat een hond
                              5 of was het 10 minuten achter elkaar mocht blaffen.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X