Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe lang mag een hond blaffen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe lang mag een hond blaffen?

Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
    Oh damn dan heb je geluk.Ik waardeer hun werk echt.
    Ik bedoel stel je voor, 3 uur in de morgen wakker worden
    om de weeen en ontsluitingen te checken, damn
    Ik moet er dan ook uit om 3 uur he?
    Ik moet meehelpen puffen...hahaha ik assisteer....dus nee ik kan niet op 1 oor blijven liggen totdat alles achter de rug is....I WISH>>>>
    Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Mij valt het eigenlijk vooral op dat het hier in de buurt altijd de kleinste en lelijkste honden zijn die het hardst en het meest blaffen. Zou daar ergens een algemene regel in te vinden zijn?
      Canon 350D
      Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
        Mij valt het eigenlijk vooral op dat het hier in de buurt altijd de kleinste en lelijkste honden zijn die het hardst en het meest blaffen. Zou daar ergens een algemene regel in te vinden zijn?
        Wel het valt mij toch op, dat het vooral die zijn die het in gang steken, mijn retriever staat hier net ook buiten tegen de keffer (een jack russel) van de buren te blaffen. (chanche dat dit niet op een appartement is ). Anders theo, ge moogt ons raika eens een weekend lenen, je gaat die andere hond helemaal niet meer horen blaffen
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Zou best kunnen..Wij hebben een labrador en die schrikt van zich zelf als die blaft en dan hebben we nog zo'n kleine etter, die blaft werkelijk op iedere bacterie.....Maar niet als wij weg zijn, ik heb dat nagevraagd, dan is het stil hier (Thank GOD)...De honden van hiernaast blaffen soms de hele dag..ik heb me al voorgenomen om ze eens een dineetje over de schutting te gooien...gebakken spons, schijnen ze heel lekker te vinden...hahahahaa
          Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Wie klein is moet een luide mond hebben.
            Wie lelijk is verstopt zich achter een grote mond.

Groetjes
            Skitch
            ​​

Comment

Wij hebben naast buren gewoont waarvan de hond als hij alleen thuis zit constant zat te janken dat is pas om gek van te worden.Na lang aandringen bij de buren hebben die dan een halsbandje gekocht die als de hond blaft of jankt een licht stroom stootje geeft.
              Werkte perfect tot de batterijen leeg waren.

Wij zijn op de duur maar gaan verhuizen,want er was ook de overlast van de buren zelf die niet uit te houden was.Jammer want had heel wat uren in dat huisje gestoken om te renoveren.Maar je ziet tot wat zo iets kan lijden.Dan hebben we besloten om niet meer in een rijhuis te gaan wonen.

Ik hoor het iedereen graag zeggen je moet verdraagzaam zijn,tot ze er zelf naast wonen

mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Effe serieus,

Eigenlijk mag een hond nooit blaffen, noch janken, als er niets aan de hand is.
                Een goed opgevoede (opgeleide) hond blaft alleen als het baasje het vraagt of als er alarm moet "geblaft" worden.

Eigenaardig genoeg leer je een hond om niet te blaffen door hem te leren blaffen. Blaffen als het baasje het vraagt, (in bepaaalde situaties) en alleen dan.
                Alarm situaties kan je eigenlijk ook afleren..... niet helemaal.... maar wat is het nut ervan??

Je kan het onwillekeurig geblaf ook aanscherpen : bij blaffen altijd aandacht geven aan de hond.
                Dan blaft de hond altijd want een hond vraag altijd aandacht.....

Onze hond hebben we zelfs geleerd om, bij avond wandelingen, stilletjes te blaffen. Luid genoeg zodat het baasje dat kan horen, maar niet luider.

Om dat te bereiken moet je wel veel met je hond bezig zijn. Maar als je graag met honden werkt is dat juist leuk. Anders hoef je geen hond.

Groetjes
                Skitch
                ​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  Wij hebben naast buren gewoont waarvan de hond als hij alleen thuis zit constant zat te janken dat is pas om gek van te worden.Na lang aandringen bij de buren hebben die dan een halsbandje gekocht die als de hond blaft of jankt een licht stroom stootje geeft.
                  Werkte perfect tot de batterijen leeg waren.

Wij zijn op de duur maar gaan verhuizen,want er was ook de overlast van de buren zelf die niet uit te houden was.Jammer want had heel wat uren in dat huisje gestoken om te renoveren.Maar je ziet tot wat zo iets kan lijden.Dan hebben we besloten om niet meer in een rijhuis te gaan wonen.

Ik hoor het iedereen graag zeggen je moet verdraagzaam zijn,tot ze er zelf naast wonen

mir
                  Zo ver is het bij ons nog niet gekomen maar als je dagen na mekaar 's nachts wakker geblaft wordt en dan 's anderdaags aan het werk moet is dit geen pretje.
                  Je probeert dan in eerste instantie om met de buur tot een redelijke oplossing te komen maar als ze dit weigeren, waar sta je dan?
                  Op den duur is er na lang aarzelen de politie bij te pas gekomen( politiereglement vermeldt dat er geen overlast meer mag zijn na 22u)
                  Hebben dan via de vrederechter toch bekomen dat de honden worden opgehokt na 22u en niet meer vrij loslopen op de binnenkoer net onder ons slaapkamer.
                  Tot hiertoe is het nu tamelijk rustig en is er maar sporadisch nog eens een nacht dat we worden wakker geblaft. Een beetje tolerantie moet wél kunnen....
                  D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                  BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                    Zo ver is het bij ons nog niet gekomen maar als je dagen na mekaar 's nachts wakker geblaft wordt en dan 's anderdaags aan het werk moet is dit geen pretje.
                    Je probeert dan in eerste instantie om met de buur tot een redelijke oplossing te komen maar als ze dit weigeren, waar sta je dan?
                    Op den duur is er na lang aarzelen de politie bij te pas gekomen( politiereglement vermeldt dat er geen overlast meer mag zijn na 22u)
                    Hebben dan via de vrederechter toch bekomen dat de honden worden opgehokt na 22u en niet meer vrij loslopen op de binnenkoer net onder ons slaapkamer.
                    Tot hiertoe is het nu tamelijk rustig en is er maar sporadisch nog eens een nacht dat we worden wakker geblaft. Een beetje tolerantie moet wél kunnen....
                    Hondeneigenaars: egoïsten?
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

nee zeker niet maar je moet je hond wel opvoeden......

Comment

Wij hebben 2 Beagles en ik het begin kwamen we zelf knettergek van het geblaf, ze kunnen 's nachts zelf naar buiten via een luik.

Nu blaffen ze zelden, enkel als ze iets waarnemen dat ze niet gewoon zijn of als er in de straat een andere hond loopt.

Blaffen leer je af door te negeren, maar ik erger me daarin en eigenlijk bevestig ik hun blaf gedrag als ik reageer.
                        Een beetje verder in de straat zit er ook een keffer een ganse dag te "keffen" en ik kan begrijpen dat je als buur daarvan het beest af en toe een stamp onder zijn kl*ten wil geven.

Er zijn inderdaad eigenaars die niet op de hoogte zijn van het geblaf omdat ze dat moment niet thuis zijn.
                        www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Hondeneigenaars: egoïsten?
                          Ik denk dat je die twee woordjes moet omdraaien: egoïsten met een hond
                          Canon 350D
                          Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

Comment

Ik denk dat je die twee woordjes moet omdraaien: egoïsten met een hond
                            Jaja Griffin, ben ik het mee eens.
                            Gelukkig heb je ook zeer goede baasjes
                            Ik ken er hier op BD een paar.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Jaja Griffin, ben ik het mee eens.
                              Gelukkig heb je ook zeer goede baasjes
                              Ik ken er hier op BD een paar.
                              Okee dan!
                              Kwestie van mezelf even uit de vuurlinie te halen
                              Canon 350D

Comment

Okee dan!
                                Kwestie van mezelf even uit de vuurlinie te halen
                                Ook dan "ok dan", van deze zijde
                                Ik kijk zeer graag naar: "Dier zoeken een thuis" > Duiste tv.
                                Je ziet daar ook hondentrainers aan het werk.
                                Dr. Harry > Vitaya; zie je ook een vrije knappe jonge hondentrainster(?).
                                Allemaal boeiend om te volgen, zeker als je ziet wat oplossingen zijn
                                voor problemen met honden.
                                't Zijn altijd de mensen die moeten veranderen op zich aanpassen....
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X