Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe zit dat nu met die straling?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Hoe zit dat nu met die straling?

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Tegen 2013 moet bijv. het Brusselse waternetwerk loodvrij zijn....
    Ze zijn nog bezig.

Lood tast de hersenen aan.
    't Is daarom dat gij dat niet weet he
    ja vervang ze maar door koperen buizen

Comment

bij mij tumor uitgehaald van 4cm,of dit van de gsm een 6 tal jaar te gebruiken is zal ik nooit weten,dat ik er nu probeer voorzichtig mee om te springen das zeker!

mijn nicht ook een tumor gehad en uiteindelijk gestorven aan longkanker,dit terwijl ze nooit gerookt had en er 15 jaar geleden geen sprake was van GSM!

dat er wel iets van aan zal zijn geloof ik wel,2 watt tegen je hersenpan????

radioamateurs....antenne op het dak,straalt verticaal of met beam horizontaal,alsook wel wat naar beneden,zal misschien toch nog wat anders liggen??

onze achterkleinkinderen zullen dit wel te weten komen........
      BD0968BE
      nikon
      D2Xs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
        Je bedoelt dus dat deze zaken eigenlijk niet ongezond, niet gevaarlijk, niet levensbedreigend zijn?
        Je bent dus ook bereid om de proef op de som te nemen en wat asbestvezels te gaan inademen, of een glaasje opgeloste DDT te drinken? Hoezo, waarom niet?
        Wat heeft DDT, dat een insecticide is, en voor incekten en in opneembare vorm ook voor de mens erg giftig is, te maken met zendantennes voor de GSM. Zwavelzuur of gewoon kokend water drink je toch ook niet. Ook keukenzout, is in hoge dosissen erg giftig. Nochtans is het onmisbaar voor onze spijsvertering. Zonder ga je evengoed dood. Je kan ook niet alles weten. Men beschikt zelden over voldoende kennis om een gepast oordeel te vellen. Wij zijn meestal verplicht te geloven wat anderen vertellen. Het geval met de GSM masten is daar een mooi voorbeeld van. Het enige wat we tot hier toe weten is dat er nog niemand heeft kunnen bewijzen dat ze onschadelijk zijn. Maar het tegenovergestelde is evenzeer waar.Een ding is zeker; op termijn gaan we allemaal dood. Omdat bijna iedereen daar bang voor is (er zijn ook nog vele andere redenen )is het blijkbaar niet zo verwonderlijk wat men de mensen allemaal kan wijsmaken. Denk maar aan de vele groene dogma's die we vandaag moeten slikken. Het is blijkbaar een "Godsdienst" zoals een andere. Geloven is datgene voor waar aannemen wat je niet begrijpt.
        De groenen hebben toch al dikwijls bewezen van veel zaken niet veel verstand te hebben. Ze zijn zeer erg naïef. Daarmee bedoel ik niet dat we niet op een verstandelijke manier moeten zorg dragen voor het milieu en het nageslacht.
        Ik denk niet dat er veel zal bereikt worden door te gebieden en te verbieden, vooral niet als aan de basis van deze geboden en verboden de menselijke eigenschap van jaloersheid ligt.

Comment

momenteel nu panorama over dit item..

intensief gsm gebruik verhoogd idd de kans op tumoren (Dr Hardell)
          prof. Van Gool (Leuven)
          Last edited by toerist; 9 augustus 2009, 20:36.
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Straling?

Ik vraag mij eigenlijk af als dat echt werkelijk de grote zorg is?

OF die vettige friet, die ge wegspoelt met een pint, en u voor de rest van de avond neerploft in de zetel. Terwijl u aders stillekes dichtslibben met cholesterol.

Ik denk dat straling relatief is, en een van de kleinste zorgen van de mens is. De leefgewoonte van de mens tegenwoordig, daar zou ik mij meer zorgen over maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
              Straling?

Ik vraag mij eigenlijk af als dat echt werkelijk de grote zorg is?

OF die vettige friet, die ge wegspoelt met een pint, en u voor de rest van de avond neerploft in de zetel. Terwijl u aders stillekes dichtslibben met cholesterol.

Ik denk dat straling relatief is, en een van de kleinste zorgen van de mens is. De leefgewoonte van de mens tegenwoordig, daar zou ik mij meer zorgen over maken.
              ok,
              maak de som straling, slecht eten, fossiele brandstof

btw, ik eet gezond en bel zeer miniem
              heb wel diesel maar 't is de laatste
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

hier de uitzending, is blijkbaar herhaling van maart .
                George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                  hier de uitzending, is blijkbaar herhaling van maart .
                  Bedankt voor de link, ik heb net de uitzending bekeken. En ik moet zeggen, ik ben behoorlijk geschrokken
                  Ik ga in elk geval een paar gewoontes eens rustig overwegen. De draagbare telefoon in huis zal in vraag worden gesteld. Misschien kan het weer via een vast toestel... of schrap ik gewoon die vaste lijn ?
                  Mijn gsm gaat tot nu mee naar bed en ligt op mijn nachtkastje (wordt gebruikt als wekker!). Misschien moet ik weer een gewone wekker gebruiken en kan de gsm op de gang blijven ?
                  Draadloos internet in huis ? Waarom eigenlijk ? In 90% van de gevallen wordt de laptop in de bureau gebruikt. Misschien kan het weer gewoon met een kabeltje ?
                  Vragen waar ik de komende dagen toch eens ga over nadenken
                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    ok,
                    maak de som straling, slecht eten, fossiele brandstof

btw, ik eet gezond en bel zeer miniem
                    heb wel diesel maar 't is de laatste
                    Als we de som gaan doen hebben we allemaal nog 5 jaar te gaan. :P

Comment

't Ja.... Van te leven ga je dood.
                      En van niks doen nog veel sneller.

Die GSM straling mag zonder problemen gecumuleerd worden met ander slechte invloeden in mijn leven.
                      Weet dat honderdjarigen zeggen dat ze hun lange leven te danken het drinken van whisky, rode wijn, alle dagen een sigaretje, 's morgends een rauw ei in de Guinness gedraaid, ajuin met scrambles eggs.... enzAlles op dagelijks basis.
                      Allemaal dingen die nogal cholesterol gevoelig liggen.
                      OK : het geeft geen stralingen...........

WIe moet ik nog geloven?

Een goede raad : zorg dat je niet van de trap valt.

Groetjes
                      Skitch
                      (Die straalt van geluk... )
                      " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                        Misschien kan het weer via een vast toestel... of schrap ik gewoon die vaste lijn ?
                        En dan nog wat méér GSM' en ?
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          En dan nog wat méér GSM' en ?
                          Haha Nete, ik geef toe dat het een beetje raar klinkt...
                          Maar euh, die vaste lijn wordt bijna niet meer gebruikt (noch om te bellen, noch om gebeld te worden) - dus ligt die draadloze telefoon toch maar voor niets voortdurend zijn basisstation te zoeken
                          Greetz, KAriboe
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Hier brochure in PDF
                            George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                              Maar euh, die vaste lijn wordt bijna niet meer gebruikt (noch om te bellen, noch om gebeld te worden)
                              Greetz, KAriboe
                              Tja, de wereld lijdt aan "gsmitis".
                              Ik volg niet helemaal. Hier binnen in huis wordt de GSM zelden gebruikt, vaste telefoon vééééééééél goedkoper, zeker als je broer 75km verder woont en je oudste zoon 6000km en de jongste 120km. Als je dan eens een bijbabbelt voor een kwartiertje of zo...
                              Als je werkgever opdraait voor je GSM rekening is het natuurlijk een ander plaatje.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Tja, de wereld lijdt aan "gsmitis".
                                Ik volg niet helemaal. Hier binnen in huis wordt de GSM zelden gebruikt, vaste telefoon vééééééééél goedkoper, zeker als je broer 75km verder woont en je oudste zoon 6000km en de jongste 120km. Als je dan eens een bijbabbelt voor een kwartiertje of zo...
                                Als je werkgever opdraait voor je GSM rekening is het natuurlijk een ander plaatje.
                                Iets wat een ander doet beschouwen als een ziekte. Fijn voor jou, maar een beetje egocentrisch, me dunkt. Zo hebben we'r in de geschiedenis nog wel gehad (homosexualiteit, drugsgebruik, ...).

Voordeel van een mobieltje is dat je een bepaald nummer hebt waarmee je altijd bereikbaar bent, waar je ook bent. Daarom hoef je dat niet altijd zelf te gebruiken om uitgaande gesprekken te versturen, maar als je dan aan het bellen bent met je vaste, ben je weer verankerd aan je huis of werkplek.

Hoeveel je belt, hangt van jezelf af. De rekening die je gepresenteerd krijgt, dus ook. Vroeger hadden de mensen alleen brief en telefoon. Dan was het nog wel eens gezien dat je enkele uurtjes aan de telefoon hangt met je vriendin enzo. Tegenwoordig hebben we vele communicatiemiddelen, waardoor al die communicatie kan verspreid worden. Ik heb het dan niet alleen over e-mail of sms, maar bvb ook over Facebook, instant-messaging, Twitter, enz... Uren aan de telefoon hangen met dezelfde persoon is volgens mij eerder zeldzaam geworden. Het beeld van de huisvrouw die tijdens het kuisen aan het tetteren is met haar vriendin/huisvrouw is verouderd, denk ik.
                                pixelpusher

Comment

Working...
                                X