Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe zit dat nu met die straling?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe zit dat nu met die straling?

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
    ik heb de indruk dat al die straling hier mooi op één hoop gekeerd wordt

maar eigenlijk missen we het grootste probleem....als hobby vangen wij straling op om het dan geconcentreerd naar ons oog te sturen

kunnen we van al dat fotograferen dan geen oogkanker krijgen?
    (onder de noemer straling = straling en straling is slecht )
    Ja idd ... van ELF'jes tot 2,4Ghz, niet al te slecht in een adem ... blijkt dat er nogal wat opvoedingswerk te doen blijft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Ik denk dat we er gaan moeten leren mee leven.Ik zie ze Dect, GSM WiFi enz... niet direct verbieden.Al gebruiker heb je de keuze, ze in huis halen of niet.
      Ik zit hier elke dag een uur of 4 op mijn pc en op 50 cm staat mijn draadloze router waar ik met mijn pc via kabeltje ben op aangesloten.Zou die router ook stralen als er niemand draadloos op de router is aangesloten?

mir
      Da's de strafste die ik tot nu toe meegemaakt heb.
      Ik heb al eens een wireless router bovenop de PC toren weten staan , de USB stick 15cm lager in een USB poort.
      Maar een draadloze router plaatsen terwijl er goedkoper niet-wireless routers te krijgen zijn ?

Tenzij je natuurlijk ook nog een notebook hebt.

Ik typ dit ook op mijn notebook via een wireless access point (dat achter mijn bekabelde router staat), maar als straks de notebook uitgezet wordt, dan wordt ook het AP spanningsloos gezet.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

hoe zit het eigenlijk met al die klokken die nu weer allemaal automatisch op de Wintertijd staan.
        zijn toch ook stralen, zelfs bij mijn horloge ist vanzelf gegaan, eng hoor!!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          hoe zit het eigenlijk met al die klokken die nu weer allemaal automatisch op de Wintertijd staan. zijn toch ook stralen, zelfs bij mijn horloge ist vanzelf gegaan, eng hoor!! grt,bouk.
          Je krijgt er GRATIS één uur straling bij, Bouk.
          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
            Ik lees hier geen wetenschappelijke argumenten.

Karel
            Die heb je ook niet nodig om de mensen schrik aan te jagen.

Dave
            pixelpusher

Comment

hoe zit het eigenlijk met al die klokken die nu weer allemaal automatisch op de Wintertijd staan.
              zijn toch ook stralen, zelfs bij mijn horloge ist vanzelf gegaan, eng hoor!!
              grt,bouk.
              Die zenden geen informatie uit, die krijgen alleen maar informatie. Maar als je wist hoe krachtig die DCF-77 antenne's zijn...

Dave
              pixelpusher

Comment

Vandaag is er nog niemand die me gezegd heeft :

"Waw Skitch, je ziet er stralend uit."

Erg hé.

Groetjes
                Skitch

PS: Om te weten welke straling schadelijk is ( Zichtbaar en onzichtbaar licht, X- stralen, kosmische straling, aardstraling en radioactieve stralingen zijn niet inbegrepen in deze lijst )
                Een klein beeldje van soorten stralingen : Stralingsplan
                Last edited by Skitch; 26 oktober 2008, 19:31.
                " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  Die zenden geen informatie uit, die krijgen alleen maar informatie. Maar als je wist hoe krachtig die DCF-77 antenne's zijn...

Dave
                  maar ik bedoel, die klokken ontvangen toch stralen.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

maar ik bedoel, die klokken ontvangen toch stralen.
                    grt,bouk.
                    Dat wil zeggen dat iedereen die straling ook krijgt.
                    Als je zo'n klok vlakbij hebt staan, dan krijg je niet méér straling dan wanneer je zo geen klok in huis hebt. De straling zit dus al in de lucht, het klokje maakt gewoon gebruik van dat signaal.

Een radio ontvangt ook straling, maar maakt er zelf geen (buiten het elektromagnetisch veld dat het spoeltje van de luidspreker geeft).

Rond elke elektrische geleider waar stroom doorvloeit is er een elektromagnetisch veld.
                    Dus alle stroomdraden (die in gebruik zijn) in een woning geven elektromagnetische straling, en zonder die straling heb je nog radio, tv, gsm..... straling die ook bijna overal binnen geraakt.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door phaida Bekijk bericht
                      Mijn man heeft huidkanker gekregen, op de plaats op zijn oor waarmee hij altijd belt. En hij belde heel vaak met zijn GSM.
                      Als ingenieur heeft hij zich toen verdiept in straling, en sindsdien wordt hier veel minder met GSM gebeld. Onze draadloze DECT-telefoon hebben we weggsmeten, want die zijn blijkbaar nog veel schadelijker dan GSMs, omdat ze continu zeer sterke pulsen uitzenden, ook als de telefoon in zijn houder staat.
                      Onze draadloze internetverbinding staat ook uit, al zou dat nog het minste kwaad kunnen.
                      De normen die in België gehanteerd worden liggen ongeveer 10 keer sterker dan wat een 'gezonde' waarde zou zijn, uiteraard onder druk van de telecomoperatoren, die veel (belastings)geld betalen voor al hun masten. Niet iedereen zal hier evenveel nadelen van ondervinden, maar als je op je 36e plots geconfronteerd wordt met kanker, ga je er wel eens wat dieper over nadenken...
                      Er word veel gesproken over straling van GSM 's en volgens mij is dat zeker niet gezond zoals ik nu ook weer uit uw verhaal hoor.
                      Wat uiteraard nog veel slechter is dan GSM's zijn gewone draadloze telefoons waar bijna niet over gesproken word. Bij een GSM is er straling terwijl men telefoneerd maar bij een gewoon draadloos toestel is dat 24 op 24 uur het geval ook wifi enz is mijn gedacht schadelijk, maar zolang ze er groot geld mee verdienen is er niets slecht. bewijs daarvan de sigaret je gaat toch niet wijsmaken dat ze vroeger al niet wisten dat dat slecht was en kankerverwekkend.
                      Ook word door de mensen al snel weggelachen van wat is er nu niet slecht en word er niet naar gekeken tot je er zelf mee geconfronteerd word.
                      Beste groeten Sus.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                        Er word veel gesproken over straling van GSM 's en volgens mij is dat zeker niet gezond zoals ik nu ook weer uit uw verhaal hoor.
                        Wat uiteraard nog veel slechter is dan GSM's zijn gewone draadloze telefoons waar bijna niet over gesproken word. Bij een GSM is er straling terwijl men telefoneerd maar bij een gewoon draadloos toestel is dat 24 op 24 uur het geval ook wifi enz is mijn gedacht schadelijk, maar zolang ze er groot geld mee verdienen is er niets slecht. bewijs daarvan de sigaret je gaat toch niet wijsmaken dat ze vroeger al niet wisten dat dat slecht was en kankerverwekkend.
                        Ook word door de mensen al snel weggelachen van wat is er nu niet slecht en word er niet naar gekeken tot je er zelf mee geconfronteerd word.
                        Beste groeten Sus.
                        Van deze indruk kan ik mij ook niet ontdoen
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Van deze indruk kan ik mij ook niet ontdoen
                          Ik ook niet, maar als ze er al niet in slagen, met 100 gsm's een ei te koken, dan gaat dat volgens mij toch nog meevallen. Dat van dat draadloos, daar stel ik ook mijn vragen bij, gezond kan dat niet zijn. Maar mijn madam doet me dood, als ik die kabels hier over de vloer laat liggen (en dat is ook niet gezond)
                          To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                            Ik ook niet, maar als ze er al niet in slagen, met 100 gsm's een ei te koken, dan gaat dat volgens mij toch nog meevallen. Dat van dat draadloos, daar stel ik ook mijn vragen bij, gezond kan dat niet zijn. Maar mijn madam doet me dood, als ik die kabels hier over de vloer laat liggen (en dat is ook niet gezond)
                            Ik moet eerlijk zeggen ik heb ook meerdere GSM's en draadloze telefoons in huis hoor maar ik ben er wel voorzichtiger mee geworden. Zo neem ik steeds mijn GSM mee naar bed, vroeger lag hij boven mijn hoofd op een schapje nu ligt hij aan de andere kant van de kamer op de kast.
                            Ook wil ik mijn telenet apparatuur naar de garage verhuizen omdat als ik een platte TV koop een lage kast ga kopen maar die kan niet tegen de muur met al die Telenet dingens.
                            Ik kan dan kiezen om draadloos te gaan of kabels door het huis leggen, en voor dat laatste heb ik ook al gekozen omwille van de straling en snelheid.
                            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                              Inderdaad, Ik herinner mij dat toen ik tijdens mijn studies de cursus pathologie moest blokken ik ook allerhande ziektes had.

Groetjes,
                              Pol.
                              Erg herkenbaar
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                                Ik lees hier geen wetenschappelijke argumenten.

Karel
                                Van een omgekeerde redenatie gesproken.

Moet <IK> wetenschappelijke argumenten geven? Of moet Groovebird's dat?

Mijn punt is: de "lijn" die hij debiteert is een lijn die door elk malafide persoon wordt geuit om tegen wetenschappelijke resultaten in te gaan.
                                http://www.theafricabug.com

Comment

Working...
                                X