Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe zit dat nu met die straling?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe zit dat nu met die straling?

ik zou graag eens een echte fysicus zijn ding horen vertellen

is eigenlijk constant met alles hetzelfde, veel praten en uiteindelijk niet weten waarover het gaat
    't is allemaal wel heel leuk en amusant maar op artikelen uit den humo zou ik me niet baseren.
    leuk boekje, dat wel

ik zou wél graag de rokers aanspreken in deze discussie
    al die straling, oei oei oei oei, maar begin over hun sigaret en niets is bewezen.
    [sry voor de veralgemening!]

de vraag is waar je moet stoppen hee?

of de muggen gifkens die we snachts in't stopcontact laten steken
    of die parfums om ons woning een mooi geurtje te geven
    of al die E'kes in ons eten
    of al't lood in de viskens
    of...

( wat ik doe? al men electronica in men kamer staat op 1 beveiligde contactdoos, snachts gaat de schakelaar uit)
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Op VTM valt er al heel goed te merken dat er talrijke mensen hersenbeschadiging door straling hebben opgelopen.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
        ( wat ik doe? al men electronica in men kamer staat op 1 beveiligde contactdoos, snachts gaat de schakelaar uit)
        Ha, straling is alleen 's nachts schadelijk ? We leren bij....
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
          Ik dacht dat de normen in belgie veel strenger zijn dan in onze omliggende landen
          Heb ooit gehoord (niet gezien) dat in Spanje (toch ooit) zendmasten minstens 300m v/e school moesten staan. Hier plaatsen ze gewoon masten waar ze willen die hun "brandpunt" rechtstreeks in de kamers aan de overzijde van de straat afleveren...

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
          Zodoende concludeert de ene het tegenovergestelde van de andere, omdat die er gewoon een tegenovergestelde overtuiging op nahoudt.
          Dikwijls is dit ook kunstmatig, omdat men goed weet dat iemand pas actie zal ondernemen wanneer hij iets zeker weet. Zodoende is het dus mogelijk om de volledige waarheid over iets naar buiten te brengen zonder dat dit belangen gaat beschadigen. Zo zal men de ene dag bekennen hoe schadelijk vaccinaties zijn, de week daarop verschijnt een studie wat voor onzin dat is. Dat soort op en af-gedoe of simplificatie zie je constant, met het resultaat dat de meeste mensen zeggen "Wat moeten we nu nog geloven?" en alles bij het oude laten. Dat is juist wat ze willen en tegelijk kunnen ze dan zeggen dat er geen "conspiracies" zijn want dat vóór en tegen vrijelijk aan bod komt (alleen is de timing, frequentie en inhoud van hun voorkeurmening iets subtieler uitgedokterd).

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          Luister eens naar al de "geluiden" die een een KG-radio (Kortegolf Ontvanger) kan opvangen: we leven (al vele decennia) in een wereld van radio"straling". En stem die KG radio eens af of de stoorstralingen van je TV, PC, Auto enz. 't Is allemaal straling.
          Maar dat is dan ook geen kwalijk voortdurend pulserende straling die op ons inhakt.

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          En...... we worden alsmaar ouder......
          Mss grotendeels een mythe?

't is allemaal wel heel leuk en amusant maar op artikelen uit den humo zou ik me niet baseren.
          Makkelijk simplistische leefwereld heb jij...
          Nochtans stonden de bronnen erbij, dus het is daar dat je moet gaan zien.

Ws het Freiburger Appell en de ervaringen v/e paar 1000 medici
          Deze site geeft u informatie en tips over het verminderen van milieuverontreiniging in Nederland. Ook is er aandacht voor het lang meegaan van het milieu.

Deze site geeft u informatie en tips over het verminderen van milieuverontreiniging in Nederland. Ook is er aandacht voor het lang meegaan van het milieu.

Verder de complimenten aan Phaida om wakker te zijn geworden en aan THESIS voor de naïefste uitspraak van deze thread

Gezien er zoveel masten over de mensen hun deur staan zou ik wel eens graag horen wie aan de overkant daarvan woont en of hij van ongemakken weet bij zichzelf en zijn buren? (zie voornoemde pdf voor de uitschietende ongemakken)

En ja, DECTS zijn mss nog veel erger, zeker gezien je erdoor omsingeld bent met elk gezin rond je die er 3 heeft staan

Zie ook:
          UMTS GSM DECT C2000 WiFi WLAN - Hoogfrequente elektromagnetische straling kan de gezondheid schaden (zie onderbouwing en vele ervaringsverhalen op de website). Het is tijd voor nieuwe blootstellingslimieten en veilige alternatieven voor mobiele communicatie.

e.v.a: www.milieuziektes.nl/Pagina7.html

Die gast van milieuziektes.nl woont in België (dacht ik) en kan je ook thuis uitnodigen met zijn koffers vol meetapparatatuur en meet ineens alles wat schadelijk is (naast straling).

Ga je op eigen houtje tewerk kan je immers de zaken nog verergeren. Je zou bv een afscherming hangen tegen een mast die je ziet staan, maar een onzichtbare mast achter je kan veel sterker stralen. Je kan zo hiermee binnenshuis de straling voor jezelf erger maken.

Er zou trouwens een veel veiligere methode zijn om een soort van GSM-netwerk op te zetten, maar die info heb ik even niet ter beschikking (niet dat men het huidige ervoor zou vervangen natuurlijk ...).
          Last edited by maGuy; 5 november 2007, 12:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
            Heb ooit gehoord (niet gezien) dat in Spanje (toch ooit) zendmasten minstens 300m v/e school moesten staan. Hier plaatsen ze gewoon masten waar ze willen die hun "brandpunt" rechtstreeks in de kamers aan de overzijde van de straat afleveren...
            Het is ook zo dat bedrijven flink wat geld verdienen als ze bereidt zijn om een GSM-mast en/of antenne op hun terrein te plaatsen. Zo zie je veel antennes op daken van scholen, ziekenhuizen, fabrieken, kerken enz... Veel masten staan op gemeentegrond. Allemaal plaatsen waar vaak veel volk komt en die dus in principe (als we den Humo mogen geloven) flink bestraalt worden.
            SITE: http://www.xraypictures.be
            FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

Comment

ik zou graag eens een echte fysicus zijn ding horen vertellen.
              100% mee eens.

@maGuy: de links die je opgeeft zijn toch niet de meest overtuigende bronnen, en da's nog een eufemisme. Als je wetenschappelijk een punt wil maken moeten je bronnen op z'n minst relevante publicaties zijn (bijv. artikels uit gereputeerde wetenschappelijke tijdschriften).
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Verder de complimenten aan Phaida om wakker te zijn geworden en aan THESIS voor de naïefste uitspraak van deze thread

http://amasci.com/weird/suprss.html
                Hij is helemaal niet naïef, sterker nog hij heeft gelijk. Het is waar dat er veel publicatie onderzoeken worden gedaan, maar dat betekent niet dat elk onzin aangenomen wordt door wetenschappelijke tijdschriften voornamelijk grote tijdschriften als Nature of Journal of Medicine/Microbiology etc etc Dat zijn toch ook de belangrijkste en niet een artikel in Telegraaf of panorama waarin een doorsnee journalist zijn statistieken in een artikel verwerkt.
                Een wetenschapper moet duidelijk inzet tonen, een lolverhaal zonder bevestigingen en zonder goed onderbouwde waarneming kan zo de prullenbak in. Ik werk soms met AIO’s die meer dan 8 jaar bezig zijn, om zulke artikelen voor elkaar krijgen; als het zo makkelijk was had iedereen wel een PhD achter zijn naam staan.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Klopt ... het zijn de mensen die opgegroeid zijn tussen de steenkolen, asbest, pesticiden, ... alles waar ze nu van verklaren dat het ongezond, gevaarlijk en levensbedreigend is.
                Hmmm ... 1920-2007, ze hebben het dus toch nog redelijk goed uitgehouden.
                Dit is zo een voorbeeld van: mijn opa is 80 jaar en rookt al 40 jaar en leeft kern gezond tot de dag.Wie zegt bovendien dat het nooit effect heeft gehad op hun gezondheid?Het is dankzij de steenkolen en asbest gegevens weten we vandaag dat ze gevaarlijk zijn.
                Straling is gevraaglijk, het grootste voorbeeld is gruwelijke drama in Tjernobel. Kijk hoeveel gehandicapte kinderen er in Oekraïne daardoor geboren worden en hoeveel ouderen ten gevolge van kanker daar overlijden. Bovendien neem west Europa als voorbeeld.
                Mensen bereiken hier vaak leeftijden boven de 80.Wat is doodoorzaak vaak?Hartproblemen en/of Kanker. Als ze doodgaan is dat daardoor wel…

Oorspronkelijk geplaatst door Xray Bekijk bericht
                Het is ook zo dat bedrijven flink wat geld verdienen als ze bereidt zijn om een GSM-mast en/of antenne op hun terrein te plaatsen. Zo zie je veel antennes op daken van scholen, ziekenhuizen, fabrieken, kerken enz... Veel masten staan op gemeentegrond. Allemaal plaatsen waar vaak veel volk komt en die dus in principe (als we den Humo mogen geloven) flink bestraalt worden.
                Ik weet niet hoe het in België gaat, maar het is onmogelijk dat zoiets in Nederlandse ziekenhuizen gebeurt.Voordat je het ziekenhuis gebouw binnen komt hangt er over plaatjes om je GSM uit te zetten; omdat het de werking van de medische apparatuur kan storen.

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                @maGuy: de links die je opgeeft zijn toch niet de meest overtuigende bronnen, en da's nog een eufemisme. Als je wetenschappelijk een punt wil maken moeten je bronnen op z'n minst relevante publicaties zijn (bijv. artikels uit gereputeerde wetenschappelijke tijdschriften).
                Mee eens, ik heb hier een paar:

Van GGD Nederland:
                http://www.ggd.nl/ggdnl/uploaddb/dow...671&VolgNr=169

Pubmed:
                http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...=pubmed_docsum
                Last edited by 123; 5 november 2007, 17:45.

Comment

Ga je op eigen houtje tewerk kan je immers de zaken nog verergeren. Je zou bv een afscherming hangen tegen een mast die je ziet staan, maar een onzichtbare mast achter je kan veel sterker stralen. Je kan zo hiermee binnenshuis de straling voor jezelf erger maken.
                  Of je koopt de allernieuwste Biostabiel 2007

Comment

Zie, dit zijn betrouwbare bronnen, wat niet wil zeggen dat ze niet kritisch bekeken mogen worden. Dergelijke artikels zijn trouwens zo goed als steeds "peer reviewed", wat wil zeggen dat ze eerst grondig nagelezen worden door experts in het betreffende vakgebied voor ze goedgekeurd worden voor publicatie.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                      Zie, dit zijn betrouwbare bronnen, wat niet wil zeggen dat ze niet kritisch bekeken mogen worden. Dergelijke artikels zijn trouwens zo goed als steeds "peer reviewed", wat wil zeggen dat ze eerst grondig nagelezen worden door experts in het betreffende vakgebied voor ze goedgekeurd worden voor publicatie.
                      Ik neem ze ook niet blindeling voor waarheif , Flukee.In Pubmed zitten allen artikels die in betrouwbare wetenschappelijke tijdschriften schijnen.
                      Ze worden door een kritische redactie nagekeken en de als het voldoet aan de eisen ..aangenomen.Het hoeft nog steeds niet de waarheid te zeijn.Alleen de meeste schrijvers zijn toch wel grote professoren en mesnen die zich jaren in straling verdiept hebben.Ze weten in ieder geval veel meer dan mij , dus ik geloof ze een beetje nog wel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
                        Straling is gevraaglijk, het grootste voorbeeld is gruwelijke drama in Tjernobel. Kijk hoeveel gehandicapte kinderen er in Oekraïne daardoor geboren worden en hoeveel ouderen ten gevolge van kanker daar overlijden.
                        We gaan de straling van een GSM toch niet vergelijken met de radioactieve straling na de kernramp in Tsjernobyl? Het gebruik van dergelijke argumenten om je standpunt te staven, heeft een beetje een averechts effect. Niet alle straling is gelijk en de effecten hangen samen met de hoeveelheid.
                        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
                          We gaan de straling van een GSM toch niet vergelijken met de radioactieve straling na de kernramp in Tsjernobyl? Het gebruik van dergelijke argumenten om je standpunt te staven, heeft een beetje een averechts effect. Niet alle straling is gelijk en de effecten hangen samen met de hoeveelheid.
                          Als je het goed bekijkt , heb ik de woorden van Verseg gequote over steenkolen, asbest, pesticiden etc etc niet over het GSM.
                          Ik ben een biomedisch student,dat GSM straling op cel niveau genoeg straling verzend om celschade te veroorzaken zegt genoeg aan mij over zijn pathogeniteit.Alleen Ik ben ook dol op Luxe, het betekent niet dat ik het niet gebruik en anderen verbied.Ik wil ook bereikbaar zijn.

Comment

Vorige week nog eens bevestigd in "de zevende dag" , en in "humo"
                            (ik bedoel dat het schadelijk is)
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

Comment

Ik denk dat we er gaan moeten leren mee leven.Ik zie ze Dect, GSM WiFi enz... niet direct verbieden.Al gebruiker heb je de keuze, ze in huis halen of niet.
                              Ik zit hier elke dag een uur of 4 op mijn pc en op 50 cm staat mijn draadloze router waar ik met mijn pc via kabeltje ben op aangesloten.Zou die router ook stralen als er niemand draadloos op de router is aangesloten?

mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                                .Zou die router ook stralen als er niemand draadloos op de router is aangesloten?

mir

Yeps, want die zit constant zijn ssid en dergelijke te broadcasten, om een ander de mogelijkheid te geven zich te verbinden . Draadloos volledig uit zetten, dat is de enige oplossing
                                To make your dreams come true, wake up

Comment

Working...
                                X