Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe zit dat nu met die straling?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe zit dat nu met die straling?

Als we nu al eens begonnen met zoveel mogelijk straling te beperken, o.a. door het in de meeste gevallen zinloos draadloos werken met desktop-computers te beperken.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xray Bekijk bericht
      Ik vertoef nagenoeg dagelijks in een zwaar magnetisch veld en ik voel niets speciaal en ook het verderkweken gaat vlot . Soms krijg ik wel wat röntgenstralen maar zelfs daarvan valt m'n haar nog niet uit.
      Jouw avatar voorspelt nochtans niet veel goeds!
      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

De frequenties van een microgolf en GSM liggen niet zover van elkaar af,alleen het vermogen is 20-30x hoger. Maar als ik zie wat een microgolf met mijn biefstuk doet, dan heb ik die GSM liever niet te dicht tegen mijn hersenpan, zeker niet voor een uur of meer zoals sommige (jongeren) doen. Daar komen gegarandeerd problemen van, hoe hard de fabrikanten ook beweren van niet.
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xray Bekijk bericht
          Ik vertoef nagenoeg dagelijks in een zwaar magnetisch veld en ik voel niets speciaal en ook het verderkweken gaat vlot .
          Soms krijg ik wel wat röntgenstralen maar zelfs daarvan valt m'n haar nog niet uit.
          En dit weekend iets te doen ? Ik zoek eigenlijk nog een tuinverlichting
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Mijn man heeft huidkanker gekregen, op de plaats op zijn oor waarmee hij altijd belt. En hij belde heel vaak met zijn GSM.
            Als ingenieur heeft hij zich toen verdiept in straling, en sindsdien wordt hier veel minder met GSM gebeld. Onze draadloze DECT-telefoon hebben we weggsmeten, want die zijn blijkbaar nog veel schadelijker dan GSMs, omdat ze continu zeer sterke pulsen uitzenden, ook als de telefoon in zijn houder staat.
            Onze draadloze internetverbinding staat ook uit, al zou dat nog het minste kwaad kunnen.
            De normen die in België gehanteerd worden liggen ongeveer 10 keer sterker dan wat een 'gezonde' waarde zou zijn, uiteraard onder druk van de telecomoperatoren, die veel (belastings)geld betalen voor al hun masten. Niet iedereen zal hier evenveel nadelen van ondervinden, maar als je op je 36e plots geconfronteerd wordt met kanker, ga je er wel eens wat dieper over nadenken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door phaida Bekijk bericht
              Mijn man heeft huidkanker gekregen, op de plaats op zijn oor waarmee hij altijd belt. En hij belde heel vaak met zijn GSM.
              Als ingenieur heeft hij zich toen verdiept in straling, en sindsdien wordt hier veel minder met GSM gebeld. Onze draadloze DECT-telefoon hebben we weggsmeten, want die zijn blijkbaar nog veel schadelijker dan GSMs, omdat ze continu zeer sterke pulsen uitzenden, ook als de telefoon in zijn houder staat.
              Onze draadloze internetverbinding staat ook uit, al zou dat nog het minste kwaad kunnen.
              De normen die in België gehanteerd worden liggen ongeveer 10 keer sterker dan wat een 'gezonde' waarde zou zijn, uiteraard onder druk van de telecomoperatoren, die veel (belastings)geld betalen voor al hun masten. Niet iedereen zal hier evenveel nadelen van ondervinden, maar als je op je 36e plots geconfronteerd wordt met kanker, ga je er wel eens wat dieper over nadenken...
              Heel spijtig dit te horen ,maar is het bewezen dat het door door de gsm straling is ?
              Ik dacht dat de normen in belgie veel strenger zijn dan in onze omliggende landen

Comment

Kijk, wetenschappers zijn ook maar mensen. Mensen met een job. En om hun boterham te verdienen moeten ze donaties en subsidies krijgen, om hun onderzoeksprogramma's te financieren. En om die subsidies te krijgen, moeten ze aandacht trekken.

Objectiviteit, die is al eeuwen zoek in de wereld, hoor. Maar toch een paar bemerkingen:

- Een GSM zend uit op maximum 2W. Dat is 0,5% van wat een gemiddelde microgolfoven uitstraalt. En dat warmt uw eten op omdat die straling net die frequentie bevat die de watermoleculen in uw eten doen trillen en dus warm worden.

- Een DECT telefoon zend uit op een heel andere golflengte dan microgolven. Dat ligt volgens mij zelfs niet in het microgolfbereik. Dus de kans dat dat uw oren gaat opwarmen is nog veel kleiner.

- Een draadloos netwerk werkt nog op een veel kleinere fractie: maximum een paar 100mW als ge zo'n grijs toestel hebt me een veel te straffe antenne voor Belgie (hier ligt de max op 100mW, dacht ik). Dus dat is minder dan 0,1% van wat een microgolf op uw eten afstuurt.

- Hoe verder ge van zo'n antenne verwijdert zijt, hoe minder effect het heeft. En dat gaat heel snel. 't Is zoals met geluid: leg je oor naast je 500W basswoofer en je hoort een duidelijk verschil (of al niet meer) dan dat je'r een meter vanaf staat. Als je DECT telefoon in de houder zit dan kom je zelfs niet in de buurt. Een GSM die je naast je oor houdt is veel dichter. In je microgolfoven wordt die straling weerkaatst langs alle kanten in die kooi van Faraday en wordt dat zo op uw eten afgestuurt. 't Draaien van da bord dient dan om dat wat gelijkmatiger te verdelen.

Dus al bij al valt het goed mee denk ik. Als ge dacht dat uw microgolfoven een perfect gesloten systeem was waar geen "straling" vanaf kwam denk dan nog maar eens. Koop u ne WiFi finder en kijkt wat voor uitslag da geeft als ge iets aan 't opwarmen zijt. Ge zou nog veschieten. Volgens mij krijgt ge meer straling binnen door voor uwe microgolf uw taske soep te zien opwarmen dan van een uurke te bellen met uwe GSM.

En er zullen er altijd wel beweren dat het kankerverwekkend is. Hoe bewijst ge trouwens dat iets niet kankerverwerkkend is? En wie gaat u geloven?

Dave
                pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door phaida Bekijk bericht
                  Ik ken een studie die het verband tussen ontstaan van een hersentumor en gsm straling bewijst; van huidkanker heb ik nooit gehoord.Aangezien hij niet vaak belde,vind ik het niet echt waarschijnlijk.Ik zou eerder denken aan UV straling(zonlicht).

Comment

Hey juppekes

Ik heb hier laatst ergens gelezen dat de GSM's van de toekomst niet meer moeten ingeplugd worden om de batterij op te laden

Gewoon thuis ronlopen met uw foon in uw broekzak is voldoende om zo de batterij op te laden (als de lader natuurlijk in het stopkontakt zit )
                    Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                      Kijk, wetenschappers zijn ook maar mensen. Mensen met een job. En om hun boterham te verdienen moeten ze donaties en subsidies krijgen, om hun onderzoeksprogramma's te financieren. En om die subsidies te krijgen, moeten ze aandacht trekken.
                      Wat een drogreden, omdat wetenschappers mensen zijn en een job hebben, vertellen ze niet de waarheid?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                        Wat een drogreden, omdat wetenschappers mensen zijn en een job hebben, vertellen ze niet de waarheid?
                        Vroeger is er ooit ook een probleem geweest toen sommige mensen beweerden dat de aarde niet plat was, maar rond...

Niet alle wetenschappers mogen zomaar alles vertellen.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Het probleem met dit soort van studies is, dat men eigenlijk geen duidelijke conclusies kàn trekken. Daar is het gewoon te vroeg voor. Maar zoals altijd willen wetenschappers dat wel graag kunnen en concluderen ze bij gebrek aan gegevens vanuit interpretaties. Interpretaties die gevoed zijn door een theorie of overtuiging. Zodoende concludeert de ene het tegenovergestelde van de andere, omdat die er gewoon een tegenovergestelde overtuiging op nahoudt.

Er bestaat een studie die een duidelijk verband aantoont tussen de hoeveelheid ooievaars per regio en de hoeveelheid geboorten in die regio. Maar wil dat dan zeggen dat de kindjes door de ooievaar gebracht worden? Voor wie die overtuiging toegedaan is, waarschijnlijk wel.
                          Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Vroeger is er ooit ook een probleem geweest toen sommige mensen beweerden dat de aarde niet plat was, maar rond...

Niet alle wetenschappers mogen zomaar alles vertellen.
                            'k Ben regelmatig in Nederland : 'k Kan je verzekeren dat de aarde plat is.

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
                            Het probleem met dit soort van studies is, dat men eigenlijk geen duidelijke conclusies kàn trekken. Daar is het gewoon te vroeg voor. Maar zoals altijd willen wetenschappers dat wel graag kunnen en concluderen ze bij gebrek aan gegevens vanuit interpretaties. Interpretaties die gevoed zijn door een theorie of overtuiging. Zodoende concludeert de ene het tegenovergestelde van de andere, omdat die er gewoon een tegenovergestelde overtuiging op nahoudt.

Er bestaat een studie die een duidelijk verband aantoont tussen de hoeveelheid ooievaars per regio en de hoeveelheid geboorten in die regio. Maar wil dat dan zeggen dat de kindjes door de ooievaar gebracht worden? Voor wie die overtuiging toegedaan is, waarschijnlijk wel.
                            Dat is ook mijn overtuiging.

Daarenboven zijn er onder ons ook radio amateurs. Of mensen die dicht bij (radio-tv) zendmasten wonen.
                            Of mensen die jaren op de radio piraatschepen gewerkt hebben. (Waar je met een TL-lamp in de hand, zonder snoer, op het dek van het schip liep en licht had)
                            Die werken niet met millWatt maar met KiloWatts (soms x1000) aan zendvermogen.
                            Luister eens naar al de "geluiden" die een een KG-radio (Kortegolf Ontvanger) kan opvangen: we leven (al vele decennia) in een wereld van radio"straling". En stem die KG radio eens af of de stoorstralingen van je TV, PC, Auto enz. 't Is allemaal straling.

Mijn mening is dat de stoffen in de kuntstof behuizing van een GSM potentieel gevaarlijker zijn dan de schamele "straling" van een GSM.

En...... we worden alsmaar ouder......

Groetjes
                            Skitch
                            " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht

En...... we worden alsmaar ouder......
                              Bedenk wel dat de mensen die op het moment alsmaar ouder worden zo rond 1920 zijn geboren. Dat zegt dus niet direkt iets over hoe oud wij zullen worden, aangezien het grootste deel van hun leven totaal niet te vergelijken is met ons leven nu.
                              http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                                - Een DECT telefoon zend uit op een heel andere golflengte dan microgolven. Dat ligt volgens mij zelfs niet in het microgolfbereik. Dus de kans dat dat uw oren gaat opwarmen is nog veel kleiner.
                                Het is niet de opwarming dat een probleem vormt, het gaat erom wat al die straling met je cellen doet. Een DECT-telefoon heeft een laag gemiddeld vermogen, maar zendt sterke pulsen uit. En zo enkele pulsen zullen echt geen kwaad kunnen, maar we worden continu gebombardeerd met straling: GSMs, GSM-masten, draagbare telefoons, wireless netwerken, ... Dag en nacht, jaren achtereen krijgen we straling, zonder dat ons lichaam ooit nog kan 'uitrusten'. Bewijzen dat dat op lange termijn schade kan geven, bv. kanker, is erg moeilijk. Alhoewel er onlangs nog een grote studie is geweest die aantoonde dat GSMs en DECT-telefoons wel degelijk schade op celniveau aanrichten. Ik hanteer dan toch liever het voorzorgsprincipe dan gewoon te laten begaan tot iedereen vol kanker zit...

Comment

Working...
                                X