Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gps toestellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: gps toestellen

Zijn de getallencoördinaten nauwkeurig genoeg voor een geocachewandeling?
    Nauwkeurigheid tot op enkele meters?

Comment

De getallen zijn tot op enkele meters echt goed ,dus ook voor geocaching en anders zal je de site eens moeten bezoeken van geocaching.be ,en daar naar zoeken gaan .

Maar ik doe zelf ook aan geocaching ,en dus heb zo ook al gewerkt omdat ik mijn tomtom als autonavigatie gebruik tot op de startplaats en verder zoek met mijn streetpilot .

M.v.g.

Ardesign

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
      Zijn de getallencoördinaten nauwkeurig genoeg voor een geocachewandeling?
      Nauwkeurigheid tot op enkele meters?
      Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Hier tom tom 5 op pda.
        Geen problemen. Vorig jaar in het Zwarte Woud geweest . Feilloos tot voor de deur van het hotel
        Nikon D90,Nikon D50, Nikon 18-200 VR , SB600, Nikor 35-80, Sigma APO 70-300 macro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
          Amaaiii ik leer hier veel maar nu had ik toch ook graag geweten wat dat allemaal gaat kosten (buiten de aankoop van een standaardtoestelletje), ik bedoel dus opties (hardware), updates en wat nog meer, op jaartermijn.
          Zooooveel km maak ik niet jaarlijks (20.000), kom niet veel over de grens, en heb enkel en vooral s'avonds de meeste problemen ergens in de randsteden.

Ik kan me wel voorstellen dat voor mensen die beroepshalve veel op de baan zijn deze technologie een geschenk uit de hemel is, ook voor mensen die met hun mobielhome doorheen Europa kruisen.
          Tenslotte verdienen zij hun toestel gemakkelijk terug.

Groetjes

Sensor

Dit zou ik nu toch ook eens graag weten
          Mvg. Renzowoef
          Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

Heb je er al eens bij stilgestaan waarom dat iedereen of toch bijna iedereen die een navigatiesysteem aankoop er achteraf, via de pc de software van TOM TOM GO opzet...voor mij doet de TT 710 het supergoed!..mvg!
            Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

Hoi renzowoef

De updates van nieuwe kaarten kosten je geld ,normaal gezien als je jaarlijks nieuwe kaartje koopt van tomtom ,ben je voor ongeveer een 150 euro ervan af per jaar.en voorlopig heb je nergens nog geld te betalen ,tot nu eigelijk .
              (wij hebben nu de amerikaanse satelliet om te navigeren op het ogenblik,en die durven al eens even het kraantje boven dicht te draaien )

Alles zal veranderen als we de europese galileo satelliet in de lucht hangt, dan gaan we betalen voor onze gps te mogen gebruiken ,maar dit zou maar pas rond het jaar 2010 a 2013 zijn ,voorlopige schattingen .

Dus je koopt gewoon gps en installeerd die in je wagen en rijden maar ,nu is het allemaal nog gratis .

M.v.g.

Ardesgin

Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
              Dit zou ik nu toch ook eens graag weten
              Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                Hoi renzowoef

De updates van nieuwe kaarten kosten je geld ,normaal gezien als je jaarlijks nieuwe kaartje koopt van tomtom ,ben je voor ongeveer een 150 euro ervan af per jaar.en voorlopig heb je nergens nog geld te betalen ,tot nu eigelijk .
                (wij hebben nu de amerikaanse satelliet om te navigeren op het ogenblik,en die durven al eens even het kraantje boven dicht te draaien )

Alles zal veranderen als we de europese galileo satelliet in de lucht hangt, dan gaan we betalen voor onze gps te mogen gebruiken ,maar dit zou maar pas rond het jaar 2010 a 2013 zijn ,voorlopige schattingen .

Dus je koopt gewoon gps en installeerd die in je wagen en rijden maar ,nu is het allemaal nog gratis .

M.v.g.

Ardesgin
                Bedankt, toch redelijk veel geld voor een nieuw kaartje, je hebt er bijna een nieuwe gps voor...
                Mvg. Renzowoef
                Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
                  Bedankt, toch redelijk veel geld voor een nieuw kaartje, je hebt er bijna een nieuwe gps voor...
                  Och,

laat je niet afschrikken,

op m'n Maggellan staan de maps van Europa van 2003 en ik navigeerde er quasi probleemloos mee naar Frankrijk dit verlof.
                  Zo snel evolueren de straten nu ook niet,
                  en
                  als je pech hebt komt er een nieuwe straat bij een maand na aankoop

met andere woorden:
                  een beetje gezond verstand,
                  toch nog een papierenkaart (paar euro's)
                  en je PND
                  en
                  je komt overal

je hoeft echt niet jaarlijks een nieuwe mapsoftware te kopen, echt niet

trouwens,
                  overweeg eens een "Viamichelin"-PND : geen extra kosten voor verkeersinfo

Christiaan
                  Fuji Digitaal fototoestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cvcaelen Bekijk bericht
                    Och,

laat je niet afschrikken,

op m'n Maggellan staan de maps van Europa van 2003 en ik navigeerde er quasi probleemloos mee naar Frankrijk dit verlof.
                    Zo snel evolueren de straten nu ook niet,
                    en
                    als je pech hebt komt er een nieuwe straat bij een maand na aankoop

met andere woorden:
                    een beetje gezond verstand,
                    toch nog een papierenkaart (paar euro's)
                    en je PND
                    en
                    je komt overal

je hoeft echt niet jaarlijks een nieuwe mapsoftware te kopen, echt niet

trouwens,
                    overweeg eens een "Viamichelin"-PND : geen extra kosten voor verkeersinfo

Christiaan

waren de wegennummers niet veranderd in La France ?
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

Comment

Hoi toerist

ze zijn in alle landen de wegennummers aan het veranderen ,maar als je toch een iet wat oude navigatie software hebt ,geraak je natuurlijk ook wel ,alleen zal jij andere dingen zien ,als bevoorbeeld iemand die de laatste nieuwe update kaarten heeft .zo zijn ook de POI punten vernieuwd of bestaan niet meer ,POI=Points of Intrest ,in navigatietaal .Waypoint = Wp en duidt gewoon op de weg waar bv tankstations staan ,of je zelf een wp op je scherm kan bijvoegen .

Laat je vooral niet misleiden door de TMC ,want dat werkt hier in belgié niet of nauwelijks ,wanneer heb je aan een TMC zender in je navigatie toestel wel iets ,is als je Nederland duitsland frankrijk ,daar werkt het bijna perfect ,alleen belgié loopt op dit vlak helemaal achteraan .(TMC =traffic Message Centre ) .is zoiets al te vergelijken met de RDS op je radio alleen hier gaat het gps toestel voor jou een altenatieve route bereken ,op het ogenblik van uitzenden van de problemen op de weg .

M.v.g.

Ardesign

QUOTE=toerist;1678390]waren de wegennummers niet veranderd in La France ?[/QUOTE]
                      Last edited by Ardesign; 18 december 2007, 17:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                        waren de wegennummers niet veranderd in La France ?
                        Ja,
                        tot mijn inderdaad grote verassing,
                        maar,
                        er zat een goed te volgen logica in,
                        we zijn zonder te misrijden toch tot in Roches-Bettaincourt geraakt
                        In mijn toestelletje zaten geen POI's zoals je tegenwoordig tankstations, winkels, etc hebt,
                        die had ik op voorhand op de website van Viamichelin opgezocht

Christiaan
                        Fuji Digitaal fototoestel

Comment

wil je echt goed geholpen worden bij de aanschaf van een gps neem dan contact op met volgende winkel. hij geeft een op en top uitleg en helpt je percies aan het gene wat aan jouw behoefte volstaat. de prijzen zijn ook niet duurder dan in een andere winkel.

Comment

Hoi Stevy

Bij je aanrading van een gps winkel kan ik je alleen maar bijtreden ,deze winkel geeft niet alleen een goede uitleg maar heeft een super service ,en steeds up to date met alle soorten gps toestellen .

M.v.g
                            Ardesign

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                            wil je echt goed geholpen worden bij de aanschaf van een gps neem dan contact op met volgende winkel. hij geeft een op en top uitleg en helpt je percies aan het gene wat aan jouw behoefte volstaat. de prijzen zijn ook niet duurder dan in een andere winkel.
                            www.softsolutions.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                              Laat je vooral niet misleiden door de TMC ,want dat werkt hier in belgié niet of nauwelijks ,wanneer heb je aan een TMC zender in je navigatie toestel wel iets ,is als je Nederland duitsland frankrijk ,daar werkt het bijna perfect ,alleen belgié loopt op dit vlak helemaal achteraan .(TMC =traffic Message Centre ) .is zoiets al te vergelijken met de RDS op je radio alleen hier gaat het gps toestel voor jou een altenatieve route bereken ,op het ogenblik van uitzenden van de problemen op de weg .

Ik ben absoluut tevreden van de TMC in België op mijn MIO 520. In Nederland geven sommige zenders nu ondertussen ook al de snelheidscontroles door.
                              Frankrijk daarentegen zou ik niet weten, want dat is een betaalde service...
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ben ook nog altijd tevreden met de Nuvi 300 van Garmin
                                Een paar intressante sites
                                http://www.flitspaal.nl/ en
                                This website is for sale! gpscenter.be is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, gpscenter.be has it all. We hope you find what you are searching for!

Beiden hebben ook een forum waar je als beginneling ook héél wat kunt opsteken...
                                D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                                BD0290BE

Comment

Working...
                                X