Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gps toestellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• gps toestellen

Hallokes allemaal,

ik heb steeds weer meer moeite om mijn weg te vinden, vooral in de stad en in het bijzonder s'avonds (dat heb ik afgelopen maandag in Antwerpen weeral ondervonden)
    De toegenomen drukte, de ongevallen, de wegenwerken, de omleidingen en noem maar op, maken het zoeken van je bestemming maar al te vaak een hels karwei.
    Ik ben dan ook op zoek naar een navigatie systeem.

Misschien kan mij hier iemand bij helpen die wat ervaring heeft en tevreden is over zijn toestel.
    Ik wil er wel bij zeggen dat mijn budget zo rond de 250 euro is.
    Vaak hoor ik de naam TomTom vallen, waarom weet ik eigenlijk niet maar volgens zeggen zou het het beste zijn.
    Ik heb eigenlijk nog veel vragen over gps, maar misschien kan mij iemand al in grote lijnen iets aanraden (want ik zie door de bomen het bos niet meer)

Alvast bedankt!!

Sensor
    Groeten Sensor

Re: gps toestellen

Ikzelf heb ook een TomTom en ben daar supertevreden over.

Het is ook niet enkel het toestel dat belangrijk is , maar de basis blijft toch altijd een goede kaart. Uit ondervinding weet ik dat de kaarten van TeleAtlas heel wat accurater zijn dan die van Navteq en TomTom werkt met TeleAtlas kaarten , dus....

(Ik heb wel de TomTom Go910, (die boven uw budget zit), maar die heeft kaarten van volledig Europa, de VS & Canada. Superhandig als je op reis gaat ook. Deze zomer naar Frankrijk, Spanje & Engeland geweest en hij heeft me overal blindelings naartoe gebracht.)

Success!
    Jürgen
    Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

Comment

Vrijwel alle systemen zijn op dit moment goed tot zeer goed.

Leer je GPS misschien eerst gebruiken in 2D mode, je krijgt dan als het ware een wegenkaart die voortschuift, voor mij véél praktischer dan zo'n domme lijn die in de verte in het niets verdwijnt.

Ik vraag me wel af hoeveel mensen sowieso weten dat er nog iets anders bestaat dan die 3D weergave die je terugvindt op alle foto's in folders en op internet.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Hier zowel route66 als tomtom op PDA

Zet hier trouwens de 3D weergave ook af als het ingewikkeld wordt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Vrijwel alle systemen zijn op dit moment goed tot zeer goed.
          Sorry.. maar ik heb laatst navteq uit blokker in mijn handen gehad van iemand.
          Echt een miserie en niet duidelijk.. als test heb ik even rondgereden en op 50km was hij al 3x mis! (tuurlijk, zoiets koop je niet bij blokker maarja )

Voorlopig heb ik nog niet veel beters gezien dan Tomtom.
          Zowel als PDAnavigatie als vaste auto navigatie.

Tomtom One is echt een aanrader als je niet veel geld wil uitgeven.
          Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

de software van TomTom vind ik de beste die ik al gebruikte .. al vind ik een ingebouwde GPS in de wagen merkelijk aangenamer dan een PDA die je met een zuignap aan je venster plakt. de beeldkwaliteit en de kalnk zijn gewoon beter van een ingebouwd toestel. Maar bij TomTom kan je makkelijker de stem veranderen met wat je op internet kan downloaden. Ik heb nu een CD70 van Opel, en 't enige gemis dat ik heb tov Tom tom is de restduur van je traject dat ik nu enkel in km zie en niet in tijd .. ook is het met de tom tom handiger om te zoomen terwijl je rijd.

Comment

- tomtom heb ik nooit gebruikt, dus daar kan ik niet over meespreken.

- heb "Falk Navigator" en "Destinator" gebruikt op PDA, waarvan Destinator toch duidelijk veel beter was

- gebruik nu Garmin (nüvi 650, is wel boven je budget, gelijk aan 660 maar dan zonder bluetooth en tmc) en ben daar super tevreden van. Heeft een zeer helder (ook als de zon 'ambetant' doet) scherm, duidelijke navigatie, met kaarten die ook dik in orde zijn.

Comment

Heb een prive berichtje gestuurd !
                Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

BD0460BE

Comment

Ik had eigenlijk deze op het oog http://www.gpsshop.be/product/44735/...-%28v3%29.html.

Maar hoe zit dat nu verder na de aankoop? moet ik dan updates betalen of hoe werkt dat, en hoe vaak??

Dus 2D is beter dan 3D?

Zo'n toestelletje kan je dan ook gebruiken al wandelend? als je verloren bent in een of andere grote stad.

Ik vind de prijs van de link wel billijk, maar is het laatste modelletje altijd beter of nodig ten opzichte van een tweedehands toestel?

groetjes

sensor
                  Groeten Sensor

Comment

ik ben heeeel erg tevreden over mijn TomTom Go 710...

makkelijk te installeren op de computer om gratis kaart-updates binnen te halen (je moet je wel registreren op www.tomtom.be).

2D is makkelijker om te leren navigeren maar als je even doorzet met de 3D weergave, leer je dat ook wel hoor... zo heb ik het gedaan. nooit 2D gebruikt.
                    denk zelf dat de 2D erin zit omdat je daar minder satellieten voor nodig hebt (verbeter me als ik verkeerd zit).

De TomTom die jij voorstelt is een goeie en kan je ook al wandelend gebruiken vanwege de ingebouwde batterij met +- 2u levensduur...

de vraag naar een nieuw toestel vs tweedehands is te discussieren... als je tweedehands evenveel uitgeeft, heb je een model hoger MAAR geen garantie uiteraard.
                    en als je ermee wil gaan wandelen, is zo'n ding rapper tegen de grond dan enkel bij gebruik in de auto... my 2 cents
                    Last edited by Hans Swolfs; 19 oktober 2007, 13:08.
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                      makkelijk te installeren op de computer om gratis kaart-updates binnen te halen (je moet je wel registreren op www.tomtom.be).
                      Gratis kaart-updates???
                      Waarom moet ik voor mijn 910 betalen als ik die wil?
                      Nieuwe POI en QuickGPS updates is het enige dat ik gratis kan downloaden.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Gratis kaart-updates???
                        Waarom moet ik voor mijn 910 betalen als ik die wil?
                        Nieuwe POI en QuickGPS updates is het enige dat ik gratis kan downloaden.
                        my bad... het zijn inderdaad de POI updates die gratis zijn... daarom dat het nieuwe ronde punt in Brustem er nog niet opstaat...
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                          Ik had eigenlijk deze op het oog http://www.gpsshop.be/product/44735/...-%28v3%29.html.

Maar hoe zit dat nu verder na de aankoop? moet ik dan updates betalen of hoe werkt dat, en hoe vaak??

Dus 2D is beter dan 3D?

Zo'n toestelletje kan je dan ook gebruiken al wandelend? als je verloren bent in een of andere grote stad.

Ik vind de prijs van de link wel billijk, maar is het laatste modelletje altijd beter of nodig ten opzichte van een tweedehands toestel?

groetjes

sensor
                          Ik gebruik deze TT tot zeer grote tevredenheid, heeft me nog nooit in de steek gelaten en kan iedereen dit model aanraden, ik heb de 710 gehad, de 910 en nu dus de TT One Go, de eerste 2 verkocht wegens "te groot" om mee te nemen in mijn broekzak, de TT GO one past zowat overal in, geluidskwaliteit is echt heel goed.
                          Gratis kaartupdates zijn er echt niet, ikzelf heb wel een abonnement genomen op de flitspalen, dat was me het geld zeker waard . . .
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht

Dus 2D is beter dan 3D?
                            Helemaal niet, ik vind enkel dat de weergave van een wegenkaart veel getrouwer overkomt en een beter overzicht geeft dan zo'n "domme" lijn die in de verte in het niets verdwijnt.

3D vind ik vooral verkoops-hype, net zoals de wireless hype bij draadloos internetten.

Met alle respect natuurlijk voor wie de 3D weergave beter vindt.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                              denk zelf dat de 2D erin zit omdat je daar minder satellieten voor nodig hebt (verbeter me als ik verkeerd zit).
                              Bij deze dan. Voor een juiste positiebepaling heb je een minimaal aantal satellieten nodig (4 voor een positie op aarde incl. hoogte, 3 zonder hoogte) maar je kaartweergave 2D of 3D staat daar helemaal los van.

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              3D vind ik vooral verkoops-hype, net zoals de wireless hype bij draadloos internetten.
                              Kun jij draadloos internetten zonder wireless dan?

Comment

Working...
                              X