Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gps toestellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: gps toestellen

Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
    De toegenomen drukte, de ongevallen, de wegenwerken, de omleidingen en noem maar op, maken het zoeken van je bestemming maar al te vaak een hels karwei.
    Ik ben dan ook op zoek naar een navigatie systeem.
    Hieruit leid ik af dat je TMC wenst, de functie die je helpt de files te vermijden.

Geen slecht woord over de reeds geprezen TomTom, bedenk echter dat bij TT geen TMC is inbegrepen (optionele hardware + abonnement)

Daarom heb ik destijds gekozen voor Garmin (Nuvi). TMC doet zijn werk en ben zeer tevreden over het toestel in't algemeen.

Andere merken met TMC inbegrepen zijn de reeksen van Mio, Sony, ViaMichelin & Navigon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
      Geen slecht woord over de reeds geprezen TomTom, bedenk echter dat bij TT geen TMC is inbegrepen (optionele hardware + abonnement)
      Kleine correctie ...

optionele hardware of abonnement

Je neemt een abo op verkeersinfo of je koopt de TMC-module met eenmalige aankoopprijs.

Dat je er iets mee bent is wat anders ... in België dan toch.
      In Frankrijk werkt dit redelijk goed maar hier meestal niet of veel te laat en dat komt dan omdat de info hier op niks trekt. De TMC-module van TT trekt trouwens ook wel op niet veel maar allé, da's dan weer een ander punt.

Vorige zaterdag na de AV en SD Ieper nog een uur en half stil gestaan op de E40 met dat ongeval in Aalst ... niet denken dat ik ook maar enige melding gezien heb op mijn TT.

Nadeel van al de andere opties die je zogezegd kunt updaten ... ofwel doe je het met de PC ofwel moet je een Full GPRS abonnement hebben (continu verbinding, geen connectie op aanvraag).

Ik weet nu niet of je met andere merken met TMC-module wel een correcte werking kan bekomen in België?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Amaaiii ik leer hier veel maar nu had ik toch ook graag geweten wat dat allemaal gaat kosten (buiten de aankoop van een standaardtoestelletje), ik bedoel dus opties (hardware), updates en wat nog meer, op jaartermijn.

Zooooveel km maak ik niet jaarlijks (20.000), kom niet veel over de grens, en heb enkel en vooral s'avonds de meeste problemen ergens in de randsteden.

Ik kan me wel voorstellen dat voor mensen die beroepshalve veel op de baan zijn deze technologie een geschenk uit de hemel is, ook voor mensen die met hun mobielhome doorheen Europa kruisen.
        Tenslotte verdienen zij hun toestel gemakkelijk terug.

Groetjes

Sensor
        Groeten Sensor

Comment

Ik heb een Mio C710 en ben er super tevreden van er is alles op en aan wat je moet hebben in mijn opzicht zijn Mio en Tomtom de twee grote koplopers
          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Sinds maart 2005 heb ik een Garmin Quest in gebruik. Het ding heeft me nog nooit in de steek gelaten. Landkaarten heb ik sinds 2005 niet meer gebruikt, ook niet op reis.

Bijzonder praktisch, klein, licht, 100% waterdicht, 20u autonomie op batterij, schokbestendig, nuttig tijdens een dagtrip te voet, per fiets of in de auto.

Mijn keuze voor de volgende staat wel vast: weer een draagbare Garmin .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Het wordt steeds moeilijker een keuze te maken

Thanks

Sensor
              Groeten Sensor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht

Kun jij draadloos internetten zonder wireless dan?
                Verkeerde woordkeuze natuurlijk..

Ik bedoel dat ik nogal eens wireless verbonden desktop computers tegenkom die 1 of 2 meter van de draadloze router staan (wireless is vééééél beter meneer). Het rekord was 15 cm, een Belgacom technieker die achteraan een USB wireless stick plaatste en boven op de computerkast de wireless router.

Dat bedoel ik met "hype". En zo is in mijn ogen de 3D hype bij GPS ook enkel door het verkoopkanaal in het leven geroepen.

Maar ieder zijn vrije keuze natuurlijk.
                Last edited by nete; 21 oktober 2007, 08:55.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Dat bedoel ik met "hype". En zo is in mijn ogen de 3D hype bij GPS ook enkel door het verkoopkanaal in het leven geroepen.

Maar ieder zijn vrije keuze natuurlijk.
                  Net als een 2D Tetris even goed speelt als een 3D versie ... maar het is leuker.

En toch zal er meer en meer om dat 3D gedaan worden toekomstgericht ... als overal de gebouwen er mee op staan.

Maar net als 3D is ook een kleurenscherm dan geen absolute must ... maar het is ook leuker.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Bij welke toestellen kun je ook getallen-coördinaten ingeven?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                      Bij de mio toestellen
                      Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Het is ook waar het voor moet dienen
                        Ik stel andere eisen dan iemand anders.
                        Ik ben motorijder en dat ding moet niet enkel van punt A naar B navigeren maar een echte rondrit volgen al dan niet door andere gemaakt.
                        100% waterdicht zijn en te bedienen met handschoenen.
                        Hier heb ik enkel de keuze uit garmin want de tt rider laat hier te wensen over
                        Coolpix 990 & D70/N Af-S 18-70 DX / AF-G 70-300 / 50-f1.4 / 60-f2.8 macro / SB 600 / S 70-200 f2.8

Comment

Bij mijn Garmin Nüvi lukt dat zonder problemen
                          Je kan kiezen uit volgende 'formaten'
                          • h ddd° mm' ss.s"
                          • h ddd° mm.mmm'
                          • h ddd.ddddd°
                          • Brits National Grid
                          Als het voornamelijk voor wandelen/fietsen zou zijn, zijn Garmin & Magellan de enige waardige alternatieven. Wat betreft auto-navigatie heb je een ruime keuze van merken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monneke Bekijk bericht
                            Het is ook waar het voor moet dienen
                            Ik stel andere eisen dan iemand anders.
                            Ik ben motorijder en dat ding moet niet enkel van punt A naar B navigeren maar een echte rondrit volgen al dan niet door andere gemaakt.
                            100% waterdicht zijn en te bedienen met handschoenen.
                            Hier heb ik enkel de keuze uit garmin want de tt rider laat hier te wensen over
                            Alternatief, naast Garmin & TT, is misschien de Magellan Crosover

Comment

Hoi Lut

Je kan bij tomtom en bij garmin steeds je eigen coordianten ingeven ,maar om de coordinaten van tomtom naar garmin bevoorbeeld te laden ,moet je een extra programma hebben die dit voor je doet ,en dit programma heet gartrax .

M.v.g.

Ardesign

Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Als je eigelijk geen miserie wilt hebben met het updaten van je kaarten ,heb je voorlopig één alternatief en dat is de tomtom met Mapshare ,wat wilt dit nu weer zeggen ,dat je gps toestel elke seconden van de dag kan updaten door eventjes in je cradle te steken ,en verbinding maken .

Wat doet dit nu juist ,Als autorijder A naar brussel rijdt en die komt daar een straat tegen die op eens enkel richting blijkt te zijn ,duid je dat even aan op je scherm van tomtom ,en autorijder B rijdt naar Antwerpen ,en komt daar op eens wegenwerken tegen ,en die duidt dit ook aan op zijn tomtom scherm ,en beiden zetten bij thuiskomst de tomtom in de cradle ga je beide de nieuwe veranderingen uploaden,dat is in het kort Mapschare.

Verder als je niet echt zot bent van de nieuwste technieken ,en je wilt een goed gps toestel ,dat tegen water en vallen kan koop je best een garmin ,is het alleen maar om je het makkelijk wilt maken met naar bestemming rijden ,zou ik zeggen neem tomtom of mio ,beiden even sterk in navigatie .

Als het om gebruiksgemak gaat neem dan zeker tomtom .

Ikzelf heb hier tomtom europa en garmin streetpilot europa .

Dus kan je heel goed de verschillen laten zien en werken ,want ze staan beiden geinstalleerd in de wagen .

M.v.g.

Ardesign
                                Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Working...
                                X