Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gps toestellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: gps toestellen

Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
    Ik heb warmtewerende en verwarmde voorruit in m'n Focus.

TomTom en Garmin hebben geen enkel probleem (ik zet de mijne links van m'n stuur).
    En zo vangt ie de signalen via het zijraam.
    Is een valabel alternatief, maar vind ik persoonlijk minder handig.
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Vorig weekend test uitgevoerd bij lichte bewolking, stilstaand in open veld,in een Renault Laguna met hittewerende voorruit. GPS steeds op dezelfde plaats gezet.(midden 20cm boven dashboard)
      Becker 7934 : slechts na 40 minuten juiste positie gevonden
      Blaupunkt Lucca 3.3 : na 2 minuten positie opgegeven maar zat er enkele kilometers naast. 20 minuten later nog steeds dezelfde foute locatie aangeduid. Test gestopt
      Garmin Nuvi 250 : na 30 seconden preciese locatie gevonden .
      Dan Becker7934 en Garmin Nuvi 250 naast elkaar gemonteerd en 200km gereden. Beide foutloos blijven werken.
      Voorkeur is gegaan naar Garmin 250 wegens beter geluid (en ook een beetje door waarschuwing voor flitspalen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JonD Bekijk bericht
        Ik ken de werking van uw toestel niet goed, maar in het algemeen hebben “GPS” toestellen niet graag dat ge al in beweging ben voor dat ze een goede fix vast hebben met de satellieten
        Hij moet zijn eigen positie berekenen met behulp van de signalen van minimum 3 satellieten (liefs veel meer)
        Als gij al in beweging ben, ja dan kloppen zijn berekeningen niet en moet hij elke keer terug opnieuw beginnen
        Eenmaal dat hij een goede fix heeft kan het allemaal geen kwaad meer
        Normaal ga dat redelijk snel (1 tot 3 minuten) op de plaats waar ge het toestel uitgezet heb, want dan is de positie nog het zelfde, zet ge hem op een ander plaats aan, dan kan dat effen langer duren, en in beweging in een stad zelf heel lang
        Deze gegevens tellen wel voor SIRF III GPS ontvangers, voor andere microchips weet ik het niet, oudere modellen iets langer, de nieuwe iets sneller zeker (als ze al te koop zijn)
        De Garmin nuvi 250W heeft een SIRF III antenne en het zoeken naar satellieten gebeurde dus eerst vanuit stilstand. Doch als er na vijf minuten nog niets gevonden is, dan scheelt er wel degelijk iets. Dit zoeken gebeurde zowel vanuit mijn wagen, als in de hand op straat.
        Last edited by Jumpingjacquesflash; 7 januari 2008, 15:22. Reden: taalfout
        BD0681BE -
        Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
          Hoi Jumpingjacquesflash

Ik heb je hele verhaal eens goed gelezen ,en het is waarschijnlijk de eerste keer dat je een gps in je handen hebt gehad van een goed merk ,en waarom zeg ik een goed merk ,omdat ik nu zelf al jaren met garmin werk ,heb hier ook nog tomtom en mio liggen hoor ,gewoon voor ze maar te hebben en het verschil te kennen.
          Mijn eerst GPS van een goed merk, kan zijn, maar misschien het verkeerde type. Garmin heeft een goede naam, dat is ook de reden van mijn keuze. De twee andere die ik voordien enkele keren heb gebruikt waren Mio's. Deze vertoonden deze problemen echter niet en hebben mij zonder enig probleem steeds ter plaatse gebracht. De instellingen van de toestellen waren echter al in orde voor ik ze gebruikte.

1) Mijn eerste opmerking is dat je het toestel niet bij een echt erkende en goed opgeleide winkel hebt gekocht, zeg ook niet dat er nooit eens een slecht toestel zou komen uit de productie .
          De winkel waar ik het toestel gekocht heb is een geroneemde zaak in Leuven die al jaren GPS, GSM en autoradio's verkopen. Volgens het personeel in de zaak zijn er weinig of geen problemen met Garmin. Ze gaan nu zelf het toestel (het derde dus!) grondig uittesten om alle mogelijke fouten op te speuren.

2) Als je het toestel thuis hebt uitgepakt en waarschijnlijk direct aangezet ,oke geen probleem ,heb je dan in de menu naar de instellingen van garmin gaan kijken of je GPS OP WAAS stond ??? zal waarschijnlijk niet zijn ,want alle gps van garmin komen uit het fabriek zonder die instelling .
          De mogelijkheid om de instelling WAAS in te schakelen heb ik niet gevonden in het menu. Staat ook niet in de handleiding. Ik dacht trouwens dat we in Europa met een ander systeem werkten:
          European Geostationary Navigation Overlay Service (EGNOS)

3) heb je het gps op magnetisch noorden gezet of op het ware noorden??? zal dan ook niet zijn ,dat zijn al twee punten waarom jou gps geen satellieten vindt en geen route echt kan uit rekenen of her berekenen.
          Deze instelling herinner ik me wel, doch ik weet niet meer welke ik gekozen heb.

4)ben je zeker dat je een europese basemap hebt of een atlantische base map (amerika )of dat ze je toestel niet hebben overschreven de firmware ??
          Bij het eerste toestel was het waarschijnlijk een atlantische base map, het opstartpunt lag ergens in de Pacific. Bij het tweede toestel was het wel degelijk de Europese basemap.

5) heb je een laatste nieuwe wagen ongeveer een 5 jaartal oud ?? zo ja dan heb je al van die speciale autoruiten waar je geen gps signaal door ontvangt ,moet je werken met een buitenantenne op je dak .
          Aan de ouderdom van mijn wagen zal het niet liggen, een Vito van elf jaar oud heeft normaal geen problemen met satellietontvangst.

Ik heb ook al deze bovengaande stappen eerst moeten uitvoeren voor ik een fix kreeg van satellieten bij mijn garmin nieuw toen .

Dit is een korte samenvatting van hoe je moet te werk gaan met aankoop van een garmin toestel ,mijn toestel een garmin streetpilot 3(toestel is al vijf jaar oud en heeft me nog nooit in de steek gelaten ) ,maar de software is allemaal dezelfde bij garmin .

Met vriendelijke groeten en hopelijk je een beetje verder geholpen ,

Ardesign
          Ardesign dank je voor je reactie.
          Ik ga alleszins volgende week die GPS (binnenste buiten draaien) grondig nakijken als ik hem terug in mijn bezit krijg.

Vriendelijke groeten, Jacques
          BD0681BE -
          Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jumpingjacquesflash Bekijk bericht
            De Garmin nuvi 250W heeft een SIRF III antenne en het zoeken naar sattelieten gebeurde dus eerst vanuit stilstand. Doch als er na vijf minuten nog niets gevonden is, dan scheelt er wel degelijk iets. Dit zoeken gebeurde zowel vanuit mijn wagen, als in de hand op straat.

Warmwerende voorruit in de wagen ?
            In de hand op straat in het stad ?
            Warmwerende vooruiten geven problemen voor een goed ontvangst, ook de hoge gebouwen, bossen, bergen of mol hopje zoals hier in België
            Het toestel kan inderdaad problemen hebben, maar dat zullen ze wel ontdekken zeker als hem in reparatie is
            Veel geluk nog met uw toestel, en moge uw problemen snel opgelost worden

Comment

Working...
            X