Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stuck with a Song? (Favoriete songs)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Stuck with a Song? (Favoriete songs)

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    1972, oh,watwasiknogjongtoen
    nu we toch met mellotrons bezig zijn:

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

One of the first official videos of "Nights In White Satin" in 1967.filmed in Paris, France.A timeless song.“Nights in White Satin” is a timeless classic by...

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

Aerosmith vind ik mega met ondermeer cryin en i don't wanne miss a thing
      voor als het iets harder mag linkin park en mettallica.

en goeie retro sla ik ook niet af
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Een te kort overzicht:

De basis:
        Prince: Hij is en blijft de beste artiest van de laatste 30 jaar. Ben in London gaan zien, mét aftershow. Heb weer kippenvel tijdens het typen door eraan te denken. Geen favoriete nummers want teveel. Als er toch iets moet: Het paard van Troje. Heilig.

Ambient: Brian Eno – Neroli // FSOL: Lifeforms/ISDN // The orb: Little fluffy…

EBM: Front 242 rocks

Hip-hop: early stuff, golden age hip hop (oa, D.O.C, The wild Bunch, PE, NWA (ook solo super: Dre, Cube and T)) – Biggie (whoa) – Jay-Z, Outkast, Eminem, Jeugd van tegenwoordig, 't Hof, to many…

Trip-Hop (toen het nog zo heette): Ticky, Leftfield, Earthling, Massive attack….

De huidige lichting elektronica staat me ook aan.

Soul: Marvin Gaye, D’Angelo, Temptations, het meeste van Stax, Motown, …

Funk: Stevie Wonder, female voices, Rufus, Parliament, James, Maceo (28/10 MaZ, zie ook Prince), Amy W, Blackspoitation, Leela James, Isaac Hayes zie ook Soul en Prince. Eigenlijk alle funk.

Momenteel: Isobel Campbel & Mark Lanagan / Patrick Watson / Anthony and the Johnsons / Unkle / Bruce Springsteen – Live in Dublin (zijn rock werk zegt me niets maar dit is super) / Opposites / Glimmers / enz …

Ook allerlei obscuur spul in al deze genres, …

Enkel wat voorbeelden, hier staat veel te weinig in. Ben ganse genres vergeten.
        Zou eens over mijn collectie moeten overlopen om een juist overzicht met mijn favorieten samen te stellen.

Teveel goede muziek, te weinig tijd…

@ -ƒƒ-: ga eens wat dingen checken die je vernoemt, klinkt goed.
        Jeroen

Comment

Gabry Ponte, Geordie
          Gabry Ponte, Point of no Return (geniale melodie)
          In de stijl Lento Violento moet ge maar is Ascolta opzoeken (maar dan wel de versie zoals ze op de cd Lento Violento Man... la Musica che pesta staat).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            irritant: hiphop en r&b (niet de r&b van de 60's, die wél goed is)

Je hebt gelijk eheh.Het is zo commercieel, vaak geremixt en of nagezongen.
            Heel weinig artisten in die genre brengen iets nieuws naar de markt, het is steeds weer herkauwen van det hits uit het verleden.Er zijn uiteraard een paar uitzonderingen zoals timerland.
            Last edited by 123; 6 februari 2008, 13:33.

Comment

U2 - Exit

U2 - Exit

You know he got the cure
              You know he went astray
              He used to stay awake
              To drive the dreams he had away
              He wanted to believe
              In the hands of love

His head it felt heavy
              As he cut across the land
              A dog started crying
              Like a broken hearted man
              At the howling wing
              At the howling wind

He went deeper into black
              Deeper into white
              Could see the stars shining
              Like nails in the night
              He felt the healing
              Healing, healing
              Healing hands of love
              Like the stars shiny shiny
              From above

Hand in the pocket
              Finger on the steel
              The pistol weighed heavy
              His heart he could feel
              Was beating, beating
              Beating, beating oh my love
              Oh my love, oh my love
              Oh my love

My love

Saw the hands that build
              Can also pull down

The hands of love

Comment

op de een of andere manier zit dit in mijn hoofd

"""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

Comment

Krijg dit maar uit je hoofd
                  George Orwell

Comment

Hier alles van Nick Drake, mijn absolute favoriet! Muziek met zeer rakende teksten en overlopend van gevoel.
                    R.I.P. Nick!

Verder nog super fan van alles van Ryan Adams, met of zonder z'n Cardinals, voor mij nog altijd een inspiratiebom. Bracht van 2000 tot nu 10 albums uit in het singer/songwriter genre.

Wat nog allemaal in m'n collectie zit is veel te groot om allemaal in dit vakje te passen

Mvg,
                    Frederic

Comment

AC/DC zanger in een vorig leven ( anno 1972)
                      George Orwell

Comment

John Lee Hoocker en Co mmmmmmmmmmmm

Bloodhound gang

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          The Albion Band (Ashley hutchings, Dave Swarbrick), Malicorne, Konsta Julha, Alan Stivell, Nick Drake, Pentagle, Clannad, The Bothy Band, Oisin en nog vele anderen. Waar is de tijd inderdaad? Moet dat eens terug meer opzetten.
                          YES ! .. en zet voor mij The Dubliners maar op 1 .. met dikke stip ! ( & Planxty, de Tannahill weavers en idd zovele anderen)

(Eigenlijk hou ik van alle folk .. echte folk dan toch, geen al te flauwe commercieele afkooksels

Comment

Er is op deze aarde maar één wereldartiest... Bob Dylan natuurlijk.
                            Maar ik hoor eigenlijk bijna alles graag. Ik heb maar twee criteria : raakt het mij ? heb ik het gevoel dat de artiest de muziek maakt die hij wil maken ?
                            En voor de rest of het nu technisch perfect gezongen is of een beetje vals...pff. dat doet er eigenlijk niet zo veel toe.
                            't is in feite een beetje zoals met fotogafie.
                            Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Deze twee vind ik toch niet slecht voor de oren, vooral nu vandaag een beetje een dag van contemplatie is.
                              Grote, integere artiesten in mijn ogen (en oren)

Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Momenteel weer helemaal weg van dit nummer:
                                Grinderman - Man in the moon
                                Da's tenminste nog eens muziek waar een ziel in zit!
                                You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Working...
                                X