Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stuck with a Song? (Favoriete songs)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Stuck with a Song? (Favoriete songs)

Vanmorgen wakker geworden met 'Sister Dew' van dEuS in m'n hoofd, zit er nog steeds...

Ook regelmatig te horen tussen m'n oren:
    The Division Bell - Pink Floyd
    Country feedback - REM
    Sing - Travis
    To Bring You My Love - PJ Harvey
    Island - Heather Nova
    en nog veel meer, te veel om op te noemen...

Irritant :
    Plop, K3, Samson en co... da's nl de keuze van m'n zoontje van 3...
    en die liekes blijven (tegen wil en dank) vaak lang hangen...
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

Favoriet song is Bill Frisell met Somewher over the Rainbow
      Favoriete zangers zijn Randy Travis en Johnny Cash (county muziek)
      Vooral de minder bekende albums zoals bij R. Travis het Full Circle
      En bij J Cash het albums Heroes & Friends en Unearthed

Hou niet zo van de hedendaagse muziek.
      Dus bij mij staat zelden de radio aan enkel de cd of de pc omwille
      van dat ik al mijn muziek ook bewaar op de harde schijf in mp3 formaat (192kb)

Comment

"The Spirit Carries" On van Dream Theater op hun CD Metropolis Part 2: Scenes from a Memory. Als geheel een geweldige CD met een verhaallijn van begin tot eind.

Comment

"Jolene" in de versie van de White Stripes.
          "Do" van the White Stripes
          "Lieve Jacoba" van Kris De Bruyne
          "De Steen" van Bram Vermeulen

Pfff. Zo veel...

Comment

Ik blijf deze fantasties vinden ( om in de schrijfwijze uit die tijd te blijven)

(even bij vermelden dat er inmiddels 3 van de 4 dood zijn, alleen de drummer leeft nog, en ja, Elton John die hier ook te zien is, ook )

drummer:
            Last edited by toerist; 8 oktober 2007, 11:55.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

Comment

Ik apprecieer zowat alle muziekgenres:

Klassiek, ook aangezien ik zelf piano en orgel speel, en in het Antwerps Kathedraalkoor zing: Ligeti, Messiaen, Debussy, Satie, Langlais, Hakim, Copland, Grieg, Franck...
              R&B: Black Eyed Peas, maar dan alleen Elephunk. De rest van R&B is te commercieel en dus boecht.
              Metal/Hardrock: Rammstein en Nightwish, in ieder geval geen ordinaire 'lawijtmuziek'.
              Hip hop: Brainpower, 't Hof van Commerce, Baas D... liefst niet te veel Engelstalig.
              Jazz: alleen smooth jazz, geen 'pure' jazz. Favoriet is hier Candy Dulfer.
              Jump: meeste is gewoon boenkmuziek, maar van Jeckyll & Hyde kan ik zéér genieten.
              Trance: zowat alles, als het maar niet te commercieel is. Bvb. Tiësto (soms, niet altijd), DJ Taucher, Trance Opera...
              Schlagers: heel soms in het Nederlands (Vlaams), maar vooral als ze in het West-Vlaams (aangezien ik daar geboren ben) of Italiaans zijn.
              Volksmuziek: ik heb de reeks 'zogezegd, zogezongen', dit zijn liedjes in een heleboel Vlaamse dialecten.

Data: héél aparte stijl die je gewoon moet worden als je niet zo vertrouwd bent met moderne muziek. En met moderne muziek bedoel ik absoluut niet een of ander dance-genre, jump of nieuwe popnummers, want die zijn qua stijl allesbehalve modern. Bij moderne muziek valt simpelweg het ritme en de melodie weg. Componisten Olivier Messiaen en nog beter György Ligeti zijn hier mooie voorbeelden van.
              Van data heb ik de cd Dataplex van Ryoji Ikeda, bestaande uit een reeks computerstoringen die op magnifieke wijze aan elkaar gekoppeld zijn. Een prachtige opbouw, ook al moet je er in het begin wat geduld mee hebben, want sommige mensen worden zot van dat getik en gezoem.

Topfavoriet is Italodance: Gigi D'Agostino, Gabry Ponte, Danijay... maar ook Robert Miles. In België gaan we over van schlagers naar een dance-nummer door er simpelweg een beat onder te zetten, in Italië maken ze er een waar kunstwerk van.

Vooral de eerste is dé favoriet, en aangezien hij deze maanden regelmatig in Oostenrijk is ga ik ervan profiteren een concert te bezoeken. Gigi heeft een zeer gevarieerd aanbod aan stijlen: rustige ballades, dance, techno, soms bijna data (Panic Mouse).
              Hij heeft ook een nieuwe stijl uitgevonden: lento violento. Heeft wat weg van techno, soms een beetje hiphop. Het speciale eraan is de zéér trage beat (80-100 bpm), waardoor het zeer log klinkt. Ook weer gewoon worden: het was de eerste keer als een marathon toen ik de cd 'Lento Violento Man... La Musica che pesta' opzette, maar nu vind ik het geweldig.

Comment

(Vooral vandaag)alles van The Police want ik ben gisteren gaan kijken
                wat een multimuzikanten zeg
                Nikon d50+nikkor 18-55+tamron 28-75+nikkor 55-200vr+panasonic dmc-fz10

Comment

mijn muzieksmaak kan je ruwweg in 2 grote groepen indelen.

ten eerste luister ik graag naar rock en metal van de jaren '70-'80: Led Zeppelin, Queen, Pink Floyd, Deep Purple, AC/DC, Iron Maiden, Judas Priest, Motörhead, Mötley Crüe, Alice Cooper, Bruce Springsteen, The Eagles, Dire Straits, Eric Clapton, Freetwood Mac, Johnny Cash, Niel Young, Kiss, Van Halen, Guns 'n Roses, ... . Verder dan ook nog enkele nieuwe groepen, zoals Masterplan, Black Label Society, Korpiklaani, Finntroll, Ensiferum, The Darkness, Bon Jovi,...

Een 2de grote groep bestaat uit (vlaamse) folk, met enkele namen zoals Kadril, EmBrun, Follia, Flook, Naragonia, Hoven Droven, B-boa, Abnoba, The Dubliners,...

En op dit moment staat All Right Now van Free op

Wat ik absoluut niet kan aanhoren: rap, r&b en muziek met meer beats dan noten

Comment

Een van mijn vele, vele favorieten: http://www.youtube.com/watch?v=JFwcmU6Ql0A
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Hier kan ik geen genoeg van krijgen:
                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                      Gr Motordigitaal
                      www.motordigitaal.nl & www.eosstock.com

Comment

(Hm, waarom kunt ge hier geen filmke rechtstreeks in de thread plaatsen, op Skyscrapercity kan da wel)

Blijft een geniaal filmke (en al zijn muziek ook natuurlijk).

Comment

Ook ik heb verschillende muzieksmaken.

De muziek uit Vanquisher's 1e groep.
                          Allerlei soorten metal.
                          En de meeste folklore bands kan ik ook wel waarderen.

Geen house, skihut, heel weinig nederlandstalig, hiphop, r&b van nu en al zeker geen jump troep

Bands waar ik nu veel naar luister inc fav nummer:
                          Iced Earth ( met Matthew Barlow ) - A Question to Heaven
                          Death - Story to Tell
                          Iron Maiden - Sign of the Cross
                          Annihilator - The Dagger ( Roadrunner united ) Die solo van Jeff
                          After Forever - Monolith of Doubt
                          Leaves Eyes - For Amelie
                          Hammerfal - Angel of Mercy
                          Sonata Arctica - The Cage
                          Čechomor - Proměny ( Tsjechische band folk en wat andere muziek )
                          Desmod - Zhorí všetko čo mám ( Slowaakse rock )

Greetz rich
                          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                            en al zeker geen jump troep
                            Dat heet dan Jeckyll. Hyde hebt ge maar achterwege gelaten zeker? ^^

Comment

1972, oh,watwasiknogjongtoen
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

Comment

Whaahahhah lol.

Nee heeft eerder een andere reden die naam, en ja heeft gedeeltelijk ook met muziek te maken

Iced Earth - CD Horror Show - #6 Jeckyl and Hyde

Die 2e L in JeckyLL was omdat er ooit op een forum geen 2 leden mochten bestaan met de naam JeckyL
                                Mja weet nu niet beter.

Even heel kort uitleg waarom:
                                Vroeger met vriendengroep hadden we allen een bijnaam ( dat hoorde erbij toen )
                                Daarna met die zelfde groep fanatiek lasergamen ( NL kampioenschap )
                                Had je nodig: Teamnaam en ledennamen.
                                Was snel gevonden voor ons:
                                Team: Horror Show
                                Leden: uhh zie en/of luister alle nummers van die cd

PS, voor de mindere metal fans onder ons: Zelfde band:
                                Watching over me
                                Melancholy ( Holy Martyr )
                                Dark Saga
                                Zeker eens de moeite waard, goeie zanger, zowel clean als brullend

Greetz rich
                                D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Working...
                                X