Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oprit laten aanleggen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oprit laten aanleggen

Wij zijn van plan onze oprit te laten aanleggen (met klinkers, +/- 200m²).
    Heeft er iemand goede ervaringen met aannemers van opritten (wijde omgeving Leuven)
    Ik heb reeds een offerte van " RG klinkerwerken " uit Tienen, en van "kempensekga" uit Ramsel.
    Zijn er soms lezers die met een van deze ondernemingen ervaring hebben??
    Groetjes
    jan

Re: Oprit laten aanleggen

Beste Jan ,

Ik zie net uw vraag over RG klinkerwerken uit tienen, deze hebben eind 2013 bij mij in de straat twee opritten geplaatst, eentje met donker klinkers en een keermuur en deze muur wekte mijn intresse omdat ik hier ook een hoogteverschil moet opvangen maar ik ga mijn oprit zelf leggen (ex werknemer wegenbouw) en ik moet zeggen de beide opritten die door RG werden gedaan en waar ik meermaals ben gaan kijken zijn afgewerkt tot in de ondenkbare perfectie, ook de dikte van de onderbouw die zij toepassen heb ik enkel bij ons in de wegenbouw gezien en zelden voor privé opritten, maar het zit hem vooral in de details, boordstenen waarvan de buitenhoeken in verstek werden geslepen, elke klinker werd door de tafel gezaagd ipv. Scheef geknipt, om borduren te zetten zelfs draaiden ze een kuip verse mortel met compactuna in om deze aan te smeren ... moet zeggen de overbuurvrouw is omwille van een prijsverschil tussen RG en een andere aannemer ( vader en zoon van de buurt van tienen maar de naam ontgaat me) niet in zee gegaan met RG en ik ben bij haar al twee klinkerdeksels die gezakt waren gaan opmetsen omdat de vrouw alleen is en er niet meer overheen durft rijden met de wagen ... en in deze details zit volgens mij het verschil ... uw ander firma 'Kempense ga ' kan ik niet over oordelen want ken ze niet en nog geen werk van gezien maar van RG klinkerwerken weet ik wel dat het af is ... zeker een aanrader , steek ik mijn hand voor in t vuur ... groetjes jelle

Comment

Het spijt me diamondxxx... maar speciaal registreren om een bedrijf zo op te hemelen terwijl de post al 1 jaar oud is...
      fishy... very fishy
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

oprit is ondertussen reeds aangelegd, en zeer tevreden.
          grt
          jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
            grt
            jan
            OK.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
              grt
              jan
              Goed dat je tevreden bent . Voor deze die er nog eentje moeten (laten) aanleggen, kan ik alleen maar de raad meegeven dat de ondergrond véél belangrijker is dan het soort klinkers dat er op komt.
              Vele aannemers zweren (en natuurlijk voor de goedkoop) bij gestabiliseerd zand met zo'n 100 à 150 kgr/cement/m³ zand en leggen dit dan nog eens op een heel minieme dikte. Ik zelf heb er in de tijd (zo'n 20 jaar gelden) 250 kgr/cement/m³ zand ingestopt en dit op een dikte van ongeveer 25 à 30 cm. Overdreven ???? Misschien wel, maar er zijn reeds veel vrachtwagens over gereden, containers vol aarde op gestaan, en nog niks van verzakkingen.
              Eén klein nadeel...... ik zou mijn oprit niet graag opbreken .

Comment

Als aannemer kan ik enkel het volgende zeggen :

Betreffende de opbouw voor een oprit zijn volgende punten van belang en bepalen dan ook
                hoe de opbouw moet worden uitgevoerd.

- Welk verkeer komt op de verharding (voerganger,fiets,auto,vrachtwagen,....)
                - Welk type steen wordt gebruikt als afwerkingslaag.
                - Op welke grondsoort ga je opbouwen (zand,leem,klei, ...)
                - Hoe ziet de opbouw van de ondergrond eruit (bvb reeds aangeroerd door bvb afbraak van een gebouw, bomen verwijderd enz.)
                - ...

Bovenstaande punten zullen dus bepalen hoe de onderbouw zal moeten worden gemaakt.
                Ik zelf heb reeds meegemaakt dat de uitgraving (koffer) +1 m bedroeg omdat de grond volledig was losgemaakt met kraan.

Bekijk zeer goed met wat je de onderlaag opbouwt.
                Gebruik bvb nooit gemalen baksteenpuin (veel aannemers gebruiken dit voor de goedkoop) veel beter is bvb gemalen beton.
                Gemalen baksteen verpulverd op termijn en dan heb je verzakkingen.

Speel je de lotto met aannemers om de goedkoopste te kiezen, en dan nog eens kortingen eisen,
                klaag dan niet over verzakkingen na x-aantal tijd.

Succes

Comment

Heb ooit eens een oprit gelegd in rommelsteen je weet wel die vierkante blokjes van 12x12x6
                  Wist ik veel dat die 3 zakken verschillend waren in kleur, was niet te zien toen ze uit de zak kwamen waren een beetje vochtig.
                  Maar eens droog lag daar toch mooi de ........ duitse vlag op zijn oprit zekers

Wel de vlag ligt er nog hij is supporter van Dortmund geworden nu

Comment

normaal staat het bij de uitleg van het klinkeren. Gebruik verschillende pakken DOOR ELKAAR nu weet je waarom zelfde regel voor het leggen van tegels in je huis.

Tom
                    De gustibus et coloribus non est disputandum
                    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Wel koeno , des te meer jaren er over heengaan des te duidelijker word het welke aannemers kwslitatief aanleggen en welke niet ... ikzelf heb jaren ervaring in de wegenbouw ... van klinkers tot straten en terug ... als ik een aannemer 5 min. Zie werken kan ik u bevestigen met het hand op het hart ' ja of nee ' ... al is die post tien jaar oud ... ( terwijl er toch nog op word gereageerd ) het eerste jaar ziet elke oprit er perfect uit ... al ligt er zand onder ... maar zoals door mijn voorgangers reeds gezegd ... de ondergrond en omstandigheden bepalen de opbouw maar er is wel een minimum vereist en er zijn spijtig genoeg nog aannemers die zelfs de minimum niet hanteren ... er zijn ongetwijfeld buiten RG nog wel zeer goede vakmannen en als deze kwalitatief even goed zijn ga ik hier zeker hetzelfde posten ,ik heb hier koud of warm van maar desondanks lopen er zeer veel mensen een goede aannemer mis en de gevolgen zijn zeer vervelend en kostelijk ... en wat blijkt dan na twee jaar ? Klant kiest om met een 2000 euro of meer goedkopere in zee te gaan maar 'goedkoop is duur koop ' en als de gevolgen van goedkoop boven water komen dan blijkt aannemer niet meer bereikbaar ,laat staan bereid om iets op te lossen want de firma is reeds tweemaal onder een andere naam opnieuw begonnen ... niets tegen te beginnen ... gevolg - oprit opnieuw aanleggen ... zeer pijnlijk als je t mij vraagt .. dus ja koeno ... fishy of weet ik welke vis nog allemaal ... een goede aannemer dewelke ik met het hand op mijn hart durf aanraden die durf ik ook bekend maken ... daar geef ik u zelfs mijn naam en nummer en adressen voor door ... garantie !

Comment

Working...
                      X