Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vista business of toch nog windows xp pro?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: vista business of toch nog windows xp pro?

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
    Je hebt een probleem als je na 20 jaar nog niet eens zelf je PC wil installeren (no control),je onmiddellijk wegsteken achter de install van je pc-boer verklaart ook al veel, 'hij' heeft het gedaan en 'het' werkt niet.
    Ook hier lijkt hardware veeleer de oorzaak, wat heb je gevraagd qua PC en wat heb je gekregen.
    Waar ik wel een probleem mee heb is een pc-boer die een pc laat buiten gaan zonder op-zijn-minst een trial versie van een anti-virus. In deze tijden.
    Ach ja, hij schiet zichzelf wel in de voet.
    om even op dit specifiek bericht te reageren:
    ik vroeg een redelijk high-end pc voor grafische en audio-toepassingen, met de garantie dat Vista geen problemen zou geven. 15 min. na thuiskomst eerste crash en geen heropstart (tenzij met safe mode, herstelpunt etc.., noot: nooit meegemaakt vroeger, dus niet zo'n ervaringsdeskundige hierin).

Nadien bij ELK softwareprog een waarschuwing, nu vind ik dat best nuttig, maar als je die bij elk pakket geeft, dan leg je de verantwoordelijkheid ELKE keer bij de gebruiker. ("I told you so")

Ik heb zelf vista niet geïnstalleerd, daar was voor gezorgd, maar mijn vraag kwam er omdat er misschien fouten zouden kunnen gebeurd zijn. Let op de voorwaardelijke wijs...
    Dus "hij" heeft het wel degelijk gedaan en "het" werkt inderdaad niet (zoals het moet).

Vind U het ook logisch dat een externe harddisk (LaCie) dan wel en dan niet herkend worden, terwijl die op m'n oude machine (Win2k) nooit problemen geeft. Dat een tekentablet allerlei kuren heeft en dat bv. een upgrade voor Vista, na een heel registratiegedoe op de MS-website een halfuur duurt en helemaal tot niets leidt. Waarmee bij de volgende opstart wordt aangegeven dat er geen legitieme vista opstaat (terwijl ik alle officiêle docs heb) en vanaf dan een heel gezeik daarrond begint (w'schijnlijk allemaal veroorzaakt door die update).

Vind U het raar dat ik een verkoper, die ik bij aankoop expliciet vroeg om een "geen-problemen-systeeem" (zie ook vorige post), daar dan de schuld van geef. Zeker als die zegt: "niks mee te maken, bel maar naar microsoft" ??
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tom314 Bekijk bericht
      om even op dit specifiek bericht te reageren:
      ik vroeg een redelijk high-end pc voor grafische en audio-toepassingen, met de garantie dat Vista geen problemen zou geven. 15 min. na thuiskomst eerste crash en geen heropstart (tenzij met safe mode, herstelpunt etc.., noot: nooit meegemaakt vroeger, dus niet zo'n ervaringsdeskundige hierin).

Nadien bij ELK softwareprog een waarschuwing, nu vind ik dat best nuttig, maar als je die bij elk pakket geeft, dan leg je de verantwoordelijkheid ELKE keer bij de gebruiker. ("I told you so")

Ik heb zelf vista niet geïnstalleerd, daar was voor gezorgd, maar mijn vraag kwam er omdat er misschien fouten zouden kunnen gebeurd zijn. Let op de voorwaardelijke wijs...
      Dus "hij" heeft het wel degelijk gedaan en "het" werkt inderdaad niet (zoals het moet).

Vind U het ook logisch dat een externe harddisk (LaCie) dan wel en dan niet herkend worden, terwijl die op m'n oude machine (Win2k) nooit problemen geeft. Dat een tekentablet allerlei kuren heeft en dat bv. een upgrade voor Vista, na een heel registratiegedoe op de MS-website een halfuur duurt en helemaal tot niets leidt. Waarmee bij de volgende opstart wordt aangegeven dat er geen legitieme vista opstaat (terwijl ik alle officiêle docs heb) en vanaf dan een heel gezeik daarrond begint (w'schijnlijk allemaal veroorzaakt door die update).

Vind U het raar dat ik een verkoper, die ik bij aankoop expliciet vroeg om een "geen-problemen-systeeem" (zie ook vorige post), daar dan de schuld van geef. Zeker als die zegt: "niks mee te maken, bel maar naar microsoft" ??
      Begrijp het helemaal Tom.
      Ken dat zeer goed uit den tijd dat er nog weinig of geen internet was.
      Ik MOEST zelf aan de slag, willens nillens.
      Zie dat je op vrijdagavond in panne valt en dat je het ganse weekend
      geen bal kunt doen en dan nog bang afwachten tot de maandag daar op.

Ik zou nu kunnen zeggen dat momenteel Vista hier prima draait
      maar dat helpt jou ook geen b*l vooruit.

Je was misschien beter afgeweest met een pc uit den Aldi
      In uw geval zou ik het nog echt menen.
      Vijgen weer na Pasen.

Toch zou ik blijven aandringen in die winkel...
      't Is dat gevoel van onmacht he, daar word ik ook niet goed van.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Doorhameren bij die verkoper Tom, je hebt hem duidelijk gevraagd naar een perfect werkend mid-high-end systeem en dat is het duidelijk niet.

Ik begin echt wel aan een serieus hardware-conflict of probleem te denken hoor.

Kan je eens de specs opgeven? Graag met namen en types hé.
        Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
          Doorhameren bij die verkoper Tom, je hebt hem duidelijk gevraagd naar een perfect werkend mid-high-end systeem en dat is het duidelijk niet.

Ik begin echt wel aan een serieus hardware-conflict of probleem te denken hoor.

Kan je eens de specs opgeven? Graag met namen en types hé.
          Goei vraag.
          Stel dat er een geheugenlatje de geest heeft gegeven....
          Maar ok, niet vooruit lopen op de zaken.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Idd theokus, is een mogelijkheid waar ik aan denk. Simpel te testen hoor, ik weet natuurlijk niet in hoeverre tom314 daar tijd en zin wil insteken. Hij zou potjandorie toch wel een betere service mogen krijgen hoor
            Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
              Idd theokus, is een mogelijkheid waar ik aan denk. Simpel te testen hoor, ik weet natuurlijk niet in hoeverre tom314 daar tijd en zin wil insteken. Hij zou potjandorie toch wel een betere service mogen krijgen hoor
              Kan daar een pagina over schrijven maar ja, dat helpt niets.
              Iedereen zal wel ooit een ervaring hebben gehad à la "dat nooit meer".
              Het lukt niet altijd en overal maar een goede relatie opbouwen met een
              winkel of een verkoper kan heel veel helpen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Ik koop een pc om mee te werken, niet om aan te liggen klooien.

Vergelijk het met motorliefhebbers, je hebt er die willen rijden, en je hebt er die iedere zaterdag maar onder hun motor te liggen klooien...
                Je maakt zelf de ideale vergelijking ...

Zij die rijden zijn net diegenen die er eerst mee hebben leren rijden.
                Zij die een PC correct benutten zijn zij die er eerst mee leren werken hebben.

En ja ... 95% van de PC gebruikers kent maar een klein percentage van de mogelijkheden ... niet dat ze dom zijn, maar omdat ze de rest niet benutten.
                Meer dan de helft klaagt over de airco in zijn wagen ... brol, bazar, miserie, ... dat ze nooit meer willen hebben maar 90% weet niet eens hoe je hem correct moet gebruiken.

Buiten dit heb je de mensen die eens een manual lezen, die een oplossing zoeken als ze iets niet weten, die proberen iets correct te gebruiken ... langs de andere kant heb je die dat vinden dat alles maar vanzelf moet gaan en alsmaar klagen, klagen, klagen, ...

Als je morgen als beginneling met een moto wil leren rijden, dan volstaat het ook niet van er eentje te kopen en er naar te staren of een beetje onbezonnen op knopkes te beginnen duwen ... je zult ermee moeten leren rijden en je ervaring opbouwen ... en steeds bijleren om de steeds veranderende regeltjes van het verkeersreglement toe te kunnen passen.

Ook met een computer is het zo ... die doet niets wat de mens eerst niet vraagt om te doen ... als jij de verkeerde vraag stelt zal hij ook een verkeerd antwoord geven. Je leert dus eerst de juiste vraag stellen alvorens je verwacht een correct antwoord te krijgen.

Als je een foto neemt en hij is te donker, dan ga je de fabrikant ook verwijten dat je dit ding maar hebt gekocht om fotokes te nemen en niet om met de instellingen te klooien? Of ga je dan wel eerst leren dat ding correct te gebruiken? Een PC is net hetzelfde hoor ... zoals jij dat ding instelt zal dat ding reageren.

En ja ... overal kan iets fout gaan, overal kan iets stuk gaan ... daar dient service voor en als die service niet deugt, dan ligt dat niet aan het produkt of de fabrikant maar aan je verkoper of hersteller.

dank aan alle goedbedoelde raadgevingen en iets minder aan de "lomp kalf dat je dat zelf niet kunt/doet"-opmerkingen.
                Niemand wil je iets verwijten omdat je iets niet weet of niet kunt, mocht iedereen alles kennen moesten er geen vakmannen meer zijn.

Maar het is ook niet correct om de fout van iets dat je zelf deed te gaan toeschrijven aan een ander.

Je hebt zelf geschreven "Ik heb ... gedownload" en "Ik heb ... geïnstalleerd". Niet je PC-boer of Microsoft heeft dit op je PC gedaan hé ...
                Had je nu de AV van Microsoft geïnstalleerd en er liep iets fout, dan had ik uw reactie nog iets meer kunnen snappen.

Misschien had je beter aan je PC-boer gevraagd om die AV er al op te zetten, dan kon je ook hem alles verwijten als dit verkeerd was.

En als je vragen hebt ... stel ze hier gerust, gegarandeerd altijd mensen die je willen helpen.
                Last edited by VerSeg; 17 oktober 2007, 22:37.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

@ verseg: ik WAS zo'n enthousiaste sleutelaar die daar nu geen tijd voor heeft. ik weet wat een computer kan en wat ik kan en hoe ik het moet bereiken.

Echter, als ik mijn koffer niet open krijg, of het lichtje in de wagen flikkert omdat de motor een "update" nodig heeft, vind ik dit niet normaal. Dit is geen normale werking, wat jij daar ook over moge beweren. Dit zijn consumententoestellen en als ik daar geen stunts mee wil uithalen, moeten zij toch tenminste een basiswerking garanderen. En DAAR wringt het.

Ik ben vandaag weer twee uur bezig geweest om updates uit te voeren, waarbij dan wel, dan niet, ik een niet-legitieme versie bezat.

Leuk erbij te vermelden dat Internet Explorer NIET werkt, ze gaan me wel melden wanneer wel (handig, leuk). Met name leuk dat alle MS-upgrade-toepassingen IE gaan zoeken om de upgrades toe te passen, waarbij dan de melding over IE weer verschijnt, waardoor de upgrade niet lukt. enzovoort enzovoort.. leuk tijdverdrijf..

Nu blijkt mijn versie tenminste geactiveerd te zijn (hehe), de melding van niet-legitiem verschijnt nog steeds (ook al verzekerde men mij daarstraks nog van het tegendeel) en IE is nog altijd kapot (ook na verschillende fora bezocht te hebben naar oplossingen, twee handleidingen van Microsoft te hebben gevolgd om de fabrieksinstellingen van IE terug te zetten en nog enkele tips van problemsolvers te hebben gevolgd).

Leuk hé, zo'n nieuw OS. Klote-rommel ja.
                  Het zal uiteindelijk allemaal wel werken, maar mag ik een onkostennota met mijn uurprijs naar Microsoft sturen ? Want mijn klanten kan ik vandaag niet veel aanrekenen..

O ja, ik WERK al zeer lang met een PC, heb genoeg vrienden en kennissen geholpen met problemen met netwerken, printers, mail, etc.. maar het feit dat ik hier zo lig mee te sukkelen wijst er toch op dat ik niet alles weet. Maar ik vraag me wel af wat al die kennissen en familie die nog geen firefox krijgen geïnstalleerd of vragen hoe je een flickr-account beheert, dit gaan klaar krijgen. Mij verwondert het niets dat er zoveel klachten bij Consumentenbond binnenstromen of dat dell en hp terug xp meeleveren.
                  ToM.___ //Fuji s602.

Comment

Leuk erbij te vermelden dat Internet Explorer NIET werkt, ze gaan me wel melden wanneer wel (handig, leuk).
                    Vermeld je er dan ook bij welke plug-ins en dergelijke je ondertussen al geïnstalleerd hebt die niet 100% compatibel zijn?
                    twee handleidingen van Microsoft te hebben gevolgd om de fabrieksinstellingen van IE terug te zetten en nog enkele tips van problemsolvers te hebben gevolgd).
                    Al eens doodweg het volgende geprobeerd?
                    Start => Alle programma's => Bureau-accessoires => Systeemwerkset => Internet Explorer (zonder invoegtoepassingen)
                    Leuk hé, zo'n nieuw OS. Klote-rommel ja.
                    Verwijten is toch zo simpel hé ...
                    Alles kan je naar de kl*ten helpen hoor, op enkele seconden als het moet.
                    Toch raar dat hier als bij vele anderen wel alles perfekt werkt.
                    Dat OS werkte toch ook als de dealer het erop gezet had? Het was toch pas naar de kl*ten nadat jij er iets mee deed ...
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Vandaag op de site van HLN
                      Mvg. Renzowoef
                      Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Vermeld je er dan ook bij welke plug-ins en dergelijke je ondertussen al geïnstalleerd hebt die niet 100% compatibel zijn?
                        Al eens doodweg het volgende geprobeerd?
                        Start => Alle programma's => Bureau-accessoires => Systeemwerkset => Internet Explorer (zonder invoegtoepassingen)Verwijten is toch zo simpel hé ...
                        Alles kan je naar de kl*ten helpen hoor, op enkele seconden als het moet.
                        Toch raar dat hier als bij vele anderen wel alles perfekt werkt.
                        Dat OS werkte toch ook als de dealer het erop gezet had? Het was toch pas naar de kl*ten nadat jij er iets mee deed ...
                        ik vind het niet echt grappig hoe jij reageert, lijkt wel alsof ik U de schuld geef.

Ja, allemaal geprobeerd (er zijn zelfs geen IE-plugins geinstalleerd en ook de 'kale' IE geeft 'een probleem waar men nog een oplossing voor zoekt'), en neen, deze problemen zijn er al vanaf begin, VLAK na aankoop dus, als U gelezen had, al een KWARTIER na aankoop. Ik probeer ze op te lossen, dat ik daardoor nog meer problemen tegenkom is zelfs niet verwonderlijk.

Dank voor de hulp, maar met uw hulp ben ik niets, dat wil niet zeggen dat dit misschien bij anderen wel helpt, maar gelieve de kleinerende en vernederende commentaar achterwege te laten, ik krijg het al genoeg op m'n heupen van die pc alleen, ik heb uw 'deskundigheid' (whatever that may be) er niet bij nodig.
                        ToM.___ //Fuji s602.

Comment

Ja, allemaal geprobeerd (er zijn zelfs geen IE-plugins geinstalleerd en ook de 'kale' IE geeft 'een probleem waar men nog een oplossing voor zoekt'), en neen, deze problemen zijn er al vanaf begin, VLAK na aankoop dus, als U gelezen had, al een KWARTIER na aankoop. Ik probeer ze op te lossen, dat ik daardoor nog meer problemen tegenkom is zelfs niet verwonderlijk.

Dank voor de hulp, maar met uw hulp ben ik niets, dat wil niet zeggen dat dit misschien bij anderen wel helpt, maar gelieve de kleinerende en vernederende commentaar achterwege te laten, ik krijg het al genoeg op m'n heupen van die pc alleen, ik heb uw 'deskundigheid' (whatever that may be) er niet bij nodig.
                          Beste,
                          Ik geef helemaal geen kleinerende commentaar, het enige dat ik zeg is dat je een produkt niet volledig moet afbreken omdat een probleem zich voordoet.

Ik heb wel degelijk alles gelezen, u begint zelf met :
                          ik downloadde de laatste versie van AVG-virusscan, om als eerste toepassing al meteen een virusscanner te installeren.
                          gevolg: crash en startte niet meer op.
                          Om dit te downloaden moest uw IE wel degelijk werken zoals hij door de winkel geleverd werd.
                          U zegt dus zelf dat Vista crashte na de installatie van AVG, waarom verwijt u AVG dan niet dat ze brol leveren?

Ik ben tegen het princiepe van iets af te breken omdat het eens een fout geeft, door te zoeken naar oplossingen leert men steeds bij en weet men in het vervolg wat te doen.
                          Dat niet iedereen de tijd of de kennis heeft om daar mee bezig te zijn is geen verwijt, maar dan zijn er de vakmensen die u kunnen helpen ... betalend spijtig genoeg als u hiervoor naar de winkel gaat.

Uw winkel zal natuurlijk support geven op hetgeen hij verkocht, namelijk een PC met Vista op en niet met AVG ... als die AVG problemen veroorzaakt dan zal hij daar inderdaad niet voor opdraaien. Als u een TV koopt dan zal die ook niet gratis helpen als je erna teruggaat om te zeggen dat uw video niet geprogrammeerd geraakt. Als goede klant gaan ze u misschien een plezier willen doen maar verplicht zijn ze er niet toe.

Misschien een goede tip voor de toekomst ... een PC kopen met alles voorgeïnstalleerd door de winkel, zo moet het wel werken voor u de PC krijgt en u moet er zelf geen tijd in steken.

Voor de rest bent u hier altijd welkom met vragen om hulp maar spijtig genoeg accepteert u alleen de respons van mensen die u gelijk geven dat Vista brol is.
                          U zoekt blijkbaar niet naar een oplossing, maar naar het afbreken van een produkt.
                          Vista is zekers niet perfekt en dat zal ook geen enkel OS ooit zijn, da's waar.
                          Last edited by VerSeg; 18 oktober 2007, 19:22.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
                            Gelezen...

Niemand is er iets mee maar hier draait nu alles vlekkeloos
                            Neemt niet weg dat ik bij mijn mening blijf: geldwolven...
                            Een "hoge boom" als Microsoft vangt nu eenmaal veel wind.

Ik heb net Gutsy Gibbon geprobeerd.
                            Het lukte dus > kreeg zelfs beeld > via de Live-CD.
                            Betekent dus dat mijn recente hardware werd herkend.
                            Geluid en video instellen is krek dezelfde miserie als mijn 1ste Ubuntu
                            in juni 2006
                            De juiste resolutie instellen voor een 22" monitor zit er niet in.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Beste,
                              Ik geef helemaal geen kleinerende commentaar, het enige dat ik zeg is dat je een produkt niet volledig moet afbreken omdat een probleem zich voordoet.

Om dit te downloaden moest uw IE wel degelijk werken zoals hij door de winkel geleverd werd.
                              U zegt dus zelf dat Vista crashte na de installatie van AVG, waarom verwijt u AVG dan niet dat ze brol leveren?

U zoekt blijkbaar niet naar een oplossing, maar naar het afbreken van een produkt.
                              Laat dit a.u.b. géén olie op het vuur zijn.
                              AVG heeft hier totaal geen problemen met Vista of andersom.
                              MAAR de beta's hadden dat WEL. Zowel die RC1 als de RC2.

Tools die ik gewoon was in XP Pro werken ook in Vista.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Beste,

Ik ben tegen het princiepe van iets af te breken omdat het eens een fout geeft, door te zoeken naar oplossingen leert men steeds bij en weet men in het vervolg wat te doen.
                                Dat niet iedereen de tijd of de kennis heeft om daar mee bezig te zijn is geen verwijt, maar dan zijn er de vakmensen die u kunnen helpen ... betalend spijtig genoeg als u hiervoor naar de winkel gaat.

Uw winkel zal natuurlijk support geven op hetgeen hij verkocht, namelijk een PC met Vista op en niet met AVG ... als die AVG problemen veroorzaakt dan zal hij daar inderdaad niet voor opdraaien. Als u een TV koopt dan zal die ook niet gratis helpen als je erna teruggaat om te zeggen dat uw video niet geprogrammeerd geraakt. Als goede klant gaan ze u misschien een plezier willen doen maar verplicht zijn ze er niet toe.

Misschien een goede tip voor de toekomst ... een PC kopen met alles voorgeïnstalleerd door de winkel, zo moet het wel werken voor u de PC krijgt en u moet er zelf geen tijd in steken.

Voor de rest bent u hier altijd welkom met vragen om hulp maar spijtig genoeg accepteert u alleen de respons van mensen die u gelijk geven dat Vista brol is.
                                Ik ben de enige die ZOEKT naar een oplossing, alleen zit er een kerel op een forum mij van alles de schuld te geven.

discussie closed. ik heb een site gevonden voor al mijn problemen: www.itpro.be

dank aan alle anderen die zich wel een beetje konden inleven in mijn situatie en niet hooghartig kwamen meedelen dat een pc niet voor de gewone man is of dat hij dan maar best
                                - een cursus volgt
                                - er vanaf blijft
                                - geen programma's installeert
                                - geld heeft voor vakmensen om de niet-bestaande problemen op te lossen
                                - geduld heeft om het allemaal maar uit te vogelen (terwijl hij zou moeten werken)
                                - en een dik vel heeft om op een forum nog wat beledigd te worden omdat hij niet uitverkoren is om een OS te runnen en/of er kritiek op durft geven

Ik wilde gewoon een nieuwe pc, was dat teveel gevraagd ?
                                ToM.___ //Fuji s602.

Comment

Working...
                                X