Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vista business of toch nog windows xp pro?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: vista business of toch nog windows xp pro?

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Laat dit a.u.b. géén olie op het vuur zijn.
    AVG heeft hier totaal geen problemen met Vista of andersom.
    MAAR de beta's hadden dat WEL. Zowel die RC1 als de RC2.

Tools die ik gewoon was in XP Pro werken ook in Vista.
    Ik begrijp dat eigenlijk ook niet goed, nu, dit is op 't moment nog 't minst van m'n problemen. Volgens de winkel had ik dat nooit mogen doen omwille van de interne virusscanner..

Nu heb ik daarstraks ergens een mededeling gekregen dat ik niet beschermd ben, dus ook niet door die interne virusscan..??

Ik heb gewoon van AVG de laatste versie afgehaald, net als bv. Firefox of Openoffice en die werken wel gewoon. En dan nog.. een systeem zou toch niet in die mate mogen crashen voor zo'n klein progje..
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tom314 Bekijk bericht
      Ik begrijp dat eigenlijk ook niet goed, nu, dit is op 't moment nog 't minst van m'n problemen. Volgens de winkel had ik dat nooit mogen doen omwille van de interne virusscanner..

Nu heb ik daarstraks ergens een mededeling gekregen dat ik niet beschermd ben, dus ook niet door die interne virusscan..??

Ik heb gewoon van AVG de laatste versie afgehaald, net als bv. Firefox of Openoffice en die werken wel gewoon. En dan nog.. een systeem zou toch niet in die mate mogen crashen voor zo'n klein progje..
      tom,

Vista komt zonder virus-beschermer....
      En die winkel euh....ik had wat bijvoegelijke naamwoorden klaar en scheldwoorden maar ik zal beter zwijgen.

Open eens het > Windows Beveiligingsscherm.
      Open daar > Beveiliging tegen ongewenste software.

Bij mij staat daar nu:
      > AVG 7.5.488
      > Windows Defender

Meer moet dat niet zijn.

Je huidige AVG als die ergens fout zit kan je "verwijderen" via het Configuratiescherm.
      (en opnieuw installeren natuurlijk)

Rommel opruimen doe ik met Ccleaner (gratis) en dat werkt hier
      ook zonder problemen.

Omdat die verkoper spreekt van een "interne virusscanner" en ik hoop
      verder dat dat zijn woorden zijn, dan KON het zijn dat hij die Defender
      bedoelde OF dat er reeds een virusbeschermer à la AVG opstond.
      Maar dit laatste betwijfel ik.

Wat jouw hardware betreft zou ik controleren hoe dat nu zit:

Start > Configuratiescherm > Systeem en Onderhoud > Apparaatbeheer > Hardware en Apparaten weergeven
      Normaal moet daar alles "dicht zitten" > geen vraagtekens of uitroeptekens
      Ik heb hier een joystick poort die het niet doet en dat is totaal geen ramp.
      Die zit dus op de SoundBlaster en d'r zijn geen drivers voor in Vista.
      Last edited by theokus; 18 oktober 2007, 20:08.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Blijkbaar is het toch in dovemansoren gegaan hé tom314. No pun intended!

Formateer die handel en begin opnieuw ipv te zitten zoeken. Zet hem eens zoals je hem afgeleverd hebt gekregen. Als de verkoper u toch maar afscheept, ga zelf even op onderzoek uit waar het kan zitten. Start from scratch.

En kom niet af geen tijd hé Je vertelde eerder dat je uren hebt bezig geweest met updates te zoeken en te installeren.

Is niet bedoeld om een heftige reaktie uit te lokken hé, neem het luchtig op aub.

Edit: Heel wat mensen hebben toch problemen met hun Vista, is best mogelijk. Nu vraag ik mij af waarom wij in onze winkel nog niet 1 toestel hebben terug binnengekregen met problemen met Vista. Elk toestel gaat bij ons buiten met Vista Home Premium en Kaspersky (of andere AV als de klant dat wenst). We spreken hier toch al over een honderdtal...
        Last edited by Exxosje; 18 oktober 2007, 20:09.
        Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

indeed exxos, ik ben er nog eens mee begonnen, voornamelijk omdat ik weet dat het "zou moeten gaan allemaal"
          (ivm uw winkel: ik kan dat best geloven, ik vrees dat het bij mijn computerboer net andersom was, die reageerde meteen erg giftig toen ik 'em de eerste keer belde ("belt maar naar microsoft hé").)

merci voor de tips exxos en theokus, geef sebiet nog wel es stand van zaken.
          edit: die zaken van apparaatbeheer had ik al es bekeken en is in orde. ben nu ook housecall aan 't draaien (vermits ik die "interne virusscanner" ook al niet te hard betrouw.. wie weet zit het daar), ga dadelijk ook avg nog es proberen, als dat bij u werkt, theokus, moet dat hier ook hé. en daar heb ik wel goede ervaringen mee.

even vraagje tussendoor: daarnet wilde firefox ook niet meer opstarten (net dezelfde melding als IE), bij tweede poging geen probleem, en nu, terwijl ik dit typ, verscheen iets als "Windows Verkenner werkt niet meer. wordt afgesloten en even erna wordt ie terug opgestart, is dit normaal ? (dat van die verkenner heb ik nogal es gezien.. komt "meestal" wel terug in orde dat wel.)

pluspunt voor Vista: letters worden veel mooier gerenderd dan in WIN2K ! Hoera voor vista
          Last edited by tom314; 18 oktober 2007, 20:24.
          ToM.___ //Fuji s602.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
            Blijkbaar is het toch in dovemansoren gegaan hé tom314. No pun intended!

Formateer die handel en begin opnieuw ipv te zitten zoeken. Zet hem eens zoals je hem afgeleverd hebt gekregen. Als de verkoper u toch maar afscheept, ga zelf even op onderzoek uit waar het kan zitten. Start from scratch.

En kom niet af geen tijd hé Je vertelde eerder dat je uren hebt bezig geweest met updates te zoeken en te installeren.

Is niet bedoeld om een heftige reaktie uit te lokken hé, neem het luchtig op aub.

Edit: Heel wat mensen hebben toch problemen met hun Vista, is best mogelijk. Nu vraag ik mij af waarom wij in onze winkel nog niet 1 toestel hebben terug binnengekregen met problemen met Vista. Elk toestel gaat bij ons buiten met Vista Home Premium en Kaspersky (of andere AV als de klant dat wenst). We spreken hier toch al over een honderdtal...
            Voor een leek; sorry
            Ik zou nu ook eens die test uitvoeren of die hardware Vista aankan.
            (moest dat NIET zijn....dat zou pas om te lachen zijn he....niet verkeerd
            opvatten a.u.b.)
            Ik zou dat uitpluizen tot op het bot...
            Moet die winkel niet afkomen met: "Bel maar naar Microsoft".
            Last edited by theokus; 18 oktober 2007, 20:16.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Zonder dank Tom, mocht je bij de deur wonen, ik wip eens binnen en zoek het samen uit, maar lommel-Tielt is een beetje ver. Tenzij je een heli hebt?

Oei da's explorer.exe die crasht en weer opstart

Die verkoper heeft jou toch niet een pc verkocht met spyware op??? lijkt er sterk op hoor! Zal wel niet moedwillig gegaan zijn uiteraard.

Comment

Zonder dank Tom, mocht je bij de deur wonen, ik wip eens binnen en zoek het samen uit, maar lommel-Tielt is een beetje ver. Tenzij je een heli hebt?

Oei da's explorer.exe die crasht en weer opstart

Die verkoper heeft jou toch niet een pc verkocht met spyware op??? lijkt er sterk op hoor!
                spyware weet ik niet, housecall geeft aantal meldingen ivm security (aan 't lezen), ben nu - met succes (olé) - en met een gerust hart dankzij theokus AVG aan 't draaien en die heeft al 1 virus en nen trojan vast.. straf voor ne pc waar praktisch niks opstaat..

die heli staat hier wel, maar die draait ook op vista.. dus.. nog even geduld

die explorer.exe is weer gecrasht en gestart...
                ToM.___ //Fuji s602.

Comment

Virus, trojan, spyware allemaal zijn ze in hetzelfde bedje ziek hoor What's in a name...
                  Jupjup, ben aan het lezen geslagen voor u:

Talloze gebruikers in hetzelfde bootje

Goodluck, ik moet nu helaas bedje in, morgen vroeg werkendag. Ik hoop echt op een goede afloop.

ook ne merci theokus

Comment

Jupjup, ben aan het lezen geslagen voor u:

Talloze gebruikers in hetzelfde bootje

Goodluck, ik moet nu helaas bedje in, morgen vroeg werkendag. Ik hoop echt op een goede afloop.

ook ne merci theokus
                    Och das graag gedaan

Nog enkele interessante dingen:

Ad-ware 2007
                    TweakNow RegCleaner Std.
                    CDBurnerXP
                    CCleaner

Werkt allemaal bij Vista.

CCleaner kan ook fouten opsporen in het register en deze ook herstellen.
                    Je wordt daarbij ook gevraagd om een backup te maken van het register, ja of neen dus.

Ik vergeet ook niet dat VerSeg mij al goed geholpen heeft
                    en daarbij veel geduld had en bovendien zijn tijd daarin gestoken heeft
                    En dat "krijgen" we allemaal gratis via BD en alle collega's hier op BD.
                    Last edited by theokus; 18 oktober 2007, 20:49.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Och das graag gedaan

Nog enkele interessante dingen:

Ad-ware 2007
                      TweakNow RegCleaner Std.

CCleaner

Werkt allemaal bij Vista.

CCleaner kan ook fouten opsporen in het register en deze ook herstellen.
                      Je wordt daarbij ook gevraagd om een backup te maken van het register, ja of neen dus.
                      Ah, nu weet ik waarom jouw vista zo raar doet. Wat gezond boerenverstand helpt veelal beter dan bovenvernoemde prog's, en gaat minder problemen op uw pc veroorzaken
                      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                        Ah, nu weet ik waarom jouw vista zo raar doet. Wat gezond boerenverstand helpt veelal beter dan bovenvernoemde prog's, en gaat minder problemen op uw pc veroorzaken
                        Hahaha... kunde 't weer niet laten
                        Je moet eens kijken als je Vista of Xp een tijdje heb gebruikt
                        tijdens een normale werkdag J*.
                        Wat die allebei achterlaten....
                        En die vertragen het gebruik van een pc.

Bij Linux heb je daar idd. nooit last van.
                        Bij de maccies? Weet ik dus niet.

Boerenverstand?
                        Heb een goeie vriend in Kinrooi en die is een ("dikke") boer
                        Hij zei me ooit in de jaren zestig dat die maanlanding van de Amerikanen
                        allemaal zever was en "filmkes" waren die zo op tv toonden...

J* ik doe niks speciaals met de pc's hier.
                        Ik gebruik gewoon de programma's, meer is het niet.
                        Last edited by theokus; 18 oktober 2007, 20:55.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

ik trek hier geen vergelijking met andere os'en. Ik wil gewoon beweren, dat uw xp/vista 1000 keer beter draait zonder al die zever. In die 5-6 jaar, dat ik xp gebruikt heb, heb ik nooit een anti-virus of firewall draaiende gehad. Ik heb ook nooit niks opgelopen. Het is niet omdat er bewust geen anti-virus opstaat, dat ik geen regelmatige controle doe, versta me daar niet verkeerd in.

Maar die programma's doen allemaal zoveel, 't is zoals antibiotica, ze helpen ook goede dingen om zeep. Dat volgens mij wat gezond boerenverstand meer helpt, dan al die foefkes, en uw pc ook stabieler zal houden.

Comment

Boerenverstand?
                            Heb een goeie vriend in Kinrooi en die is een ("dikke") boer
                            Hij zei me ooit in de jaren zestig dat die maanlanding van de Amerikanen
                            allemaal zever was en "filmkes" waren die zo op tv toonden...

En heeft hem gelijk of niet ? (sorry topic starter, je wou gewoon een pc kopen, 'k weet het. Maar daar is een simpel antwoord, www.dell.be )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                              Ik wil gewoon beweren, dat uw xp/vista 1000 keer beter draait zonder al die zever. In die 5-6 jaar, dat ik xp gebruikt heb, heb ik nooit een anti-virus of firewall draaiende gehad.
                              Ik heb XP geïnstalleerd op de dag dat hij uitkwam en nooit een crash gehad buiten een defekte schijf ... restore van een BU op een nieuwe en gewoon verder gedaan.
                              Dit systeem heeft zo jaren vlot gedraaid en ook zo is mijn Vista blijkbaar aardig op gang, over jaren kunnen we nog niet spreken.
                              Vista bezit een deftige firewall, anti-spyware en meer dan voldoende beveiliging. Het enige dat er niet in zit is een virusscanner en dat is het enige dat ik erop geïnstalleerd heb ... een virusscanner zonder die hele suite dat de meeste fabrikanten aan uw been willen lappen. Waarom een andere firewall installeren als er al een goede in zit? Zorgt inderdaad alleen voor problemen en vertraagt deftig uw systeem.
                              Nu, geen AV is een beetje ver daar virussen toch vrij snel in uw systeem geraken zonder dat je er iets verkeerd voor moet doen ... maar da's een eigen keuze. Een PC die op internet komt kan best een AV gebruiken.
                              Voor de rest heb je 100% gelijk, een beetje nadenken bij wat je doet helpt je veel verder.
                              Zelf heb ik ook al zitten experimenteren met van die gekende Internet Security Suites ... dat is pas miserie.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

firewall zit in mijn router, als ze daar al kunnen doorgeraken, dan doet beveiliging op mijn pc ook niks meer uit. Het is mijn router die contact heeft met het internet, niet mijn pc ! En dat is verdomd een groot verschil . En als het op virussen aankomt, wat gezond verstand gebruiken met websites waar je op gaat, en attachments die je opendoet. Het kan uiteraard altijd verkeerd gaan, maar dat kan het ook, met alles en nog wat geinstalleerd

Comment

Working...
                                X