Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vista business of toch nog windows xp pro?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: vista business of toch nog windows xp pro?

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    De Belgische Overheid (ambtenaren enz.) gebruikt ook Linux en openbron software.....
    Gebruiken is een groot woord: het staat op hun pc's maar gebruiken???

Nu donderdag komt er weer een verse versie Ubuntu uit
    Ken Ubuntu pas goed of beter sinds juni 2006.
    opensuse.org (versie 10.3) al geprobeerd.
    Ik vind het beter, kan er beter mijn weg in vinden. maar dit is echt een persoonlijke mening...
    Ik gebruik dit ook alleen uit nieuwschierigheid in vmware.
    Happy to be a MACcie
    Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
      En mijn allereerste download na installeren van vista was ook de recentste AVG en works like a charm... Waar ligt het dan aan?
      beats me.
      maar de verkoper van de splinternieuwe pc, die ik dus een uur na aankoop al opbelde, legde wel onmiddellijk de schuld bij mij en mijn avg-install. is dat normaal. scheelde er iets met de vista-install (die hij gedaan had ?), kan je dat uberhaupt verkeerd installeren en zo ja, is dit dan normaal ?

ik zeg het nog es: al die workarounds, en commentaren van "als vista niet goed werkt, dan moet ge eens dringend cursus volgen etc.. " zijn allen excuses om niet te moeten zeggen dat er iets deftig schort aan het produkt. extra opleiding om een OS in gang te houden ? bijna 20 jaar met een pc werken is ineens niet genoeg meer voor vista te kunnen bollen ?

ff serieus blijven hé, het is niet normaal dat een splinternieuwe pc met vista, met alleen maar officiële software zoveel kuren heeft, die allemaal door het nieuwe OS worden veroorzaakt, want op het oud krel erlangs met nog ne WIN2000 op, no problems at all. Leg dat dan maar es uit.
      ToM.___ //Fuji s602.
      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
      It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Dan moet je echt al een kluns zijn om een vista verkeerd te installeren, je hoeft maar enkele stapjes te doen en het installeert zichzelf zoals het hoort.

Denk dat je eerder hardwarematig moet gaan zoeken hoor, als uw computer rare kuren heeft.
        Geheugenlatjes die fouten geven? (memtest uitvoeren).

Spiksplinternieuw staat niet gelijk met goed werkend hoor, maar een goede handelaar laat op zijn minst enkele testen lopen, waarvoor hij zelfs geen OS-installatie nodig heeft.

Mijn vader is ook een "computerboer" en die ziet ook liever dat mensen eoa antivirus kopen dan een freeware te gebruiken hé
        Maar PC problemen wijten aan een stukje software? Heb ik hem nog niet weten verkopen als uitleg. Zowieso leg je de schuld niet onmiddellijk bij de klant maar zoek je het uit. Maar ja, eens de deur uit met uw nieuw materiaal is het bij veel van die computerhandels: bye en tot de volgende factuur.
        Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

En dan komen ze bij mij, omdat ik er iets van weet en in mijn vrije tijd er wel eens een blik op werp. Gelukkig voor jullie (computerboeren) ben ik meestal erg selectief in de mensen die ik aanvaard, anders ben ik geen weekend meer vrij (en tenslotte doe ik het om die mensen te helpen, wat niet wegneemt dat ik een pintje ga weigeren )
          ---
          Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
          http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tom314 Bekijk bericht
            is dat normaal. scheelde er iets met de vista-install (die hij gedaan had ?), kan je dat uberhaupt verkeerd installeren en zo ja, is dit dan normaal ?
            bijna 20 jaar met een pc werken is ineens niet genoeg meer voor vista te kunnen bollen ?
            Je hebt een probleem als je na 20 jaar nog niet eens zelf je PC wil installeren (no control),je onmiddellijk wegsteken achter de install van je pc-boer verklaart ook al veel, 'hij' heeft het gedaan en 'het' werkt niet.
            Ook hier lijkt hardware veeleer de oorzaak, wat heb je gevraagd qua PC en wat heb je gekregen.
            Waar ik wel een probleem mee heb is een pc-boer die een pc laat buiten gaan zonder op-zijn-minst een trial versie van een anti-virus. In deze tijden.
            Ach ja, hij schiet zichzelf wel in de voet.

Comment

Fieldmarschall: Flink van jou dat je een pintje weigert (grapje hoor, beetje foute zin van u )

Mijn vader vraagt me vaak om eens iets te gaan nazien bij klanten hoor, en dat gebeurt dan ook als service (lees gratis dus). Klant hoeft zijn materiaal niet direct af te breken, vaak gaat het zelfs om een pietluttigheid die terplekke kan verholpen worden. Mensen stellen dit op prijs.

Voor alles wat wij aankopen stellen wij service op de hoogste plaats, en dat willen wij ook bieden aan onze klanten. Wij doen ook niet mee aan braderie-toestanden, klanten moeten niet afkomen met een folder van makro of lidl of aldi en te proberen gelijkwaardig te krijgen voor zelfde prijs. Steevast antwoord: gaat u dan aub naar die ketens.
              Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

beats me.
                maar de verkoper van de splinternieuwe pc, die ik dus een uur na aankoop al opbelde, legde wel onmiddellijk de schuld bij mij en mijn avg-install. is dat normaal. scheelde er iets met de vista-install (die hij gedaan had ?), kan je dat uberhaupt verkeerd installeren en zo ja, is dit dan normaal ?

ik zeg het nog es: al die workarounds, en commentaren van "als vista niet goed werkt, dan moet ge eens dringend cursus volgen etc.. " zijn allen excuses om niet te moeten zeggen dat er iets deftig schort aan het produkt. extra opleiding om een OS in gang te houden ? bijna 20 jaar met een pc werken is ineens niet genoeg meer voor vista te kunnen bollen ?

ff serieus blijven hé, het is niet normaal dat een splinternieuwe pc met vista, met alleen maar officiële software zoveel kuren heeft, die allemaal door het nieuwe OS worden veroorzaakt, want op het oud krel erlangs met nog ne WIN2000 op, no problems at all. Leg dat dan maar es uit.
                Tom, ik begrijp jouw gevoelens.
                - je hebt Vista > ik heb Vista Ultimate
                - je hebt de hardware
                - je hebt hebt programma's die onder Windoos draaien.

Ik ga er vanuit dat jouw nieuwe pc vanaf de winkel in orde was.
                Zou het toch moeten zijn.
                Als je die pc thuis neerzet en dan inschakelt dan moet alles draaien
                zoals die jou werd verkocht
                Ik kan me niet voorstellen en ik kan het niet accepteren dat je dan
                problemen krijgt...
                Is dat toch zo dan heeft die winkel jou een slechte configuratie verkocht.

We weten beide dat Vista niet alles draait wat normaal gezien onder XP Pro draait.
                Dat neemt niet weg dat die winkel jou een slechte configuratie heeft verkocht.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Dat niet alle oude software onder Vista draait is te verwachten, er bestaan lijsten genoeg van hardware en software die compatibel zijn met Vista.
                  Trouwens was dit ook met vorige OS'n zo ... software dat onder W98 werkte gaf problemen onder 2000, software dat onder 2000 werkte gaf problemen onder XP en nu geeft bepaalde software dat onder XP werkte problemen onder Vista

Het is niet omdat software "officiëel" is dat het daarom ook moet werken onde Vista, er zijn altijd aanpassingen waarvoor de meeste softwarefabrikanten updates ter beschikking stellen.
                  Bijvoorbeeld PS CS2 werkt perfekt onder XP maar onder Vista geeft het een probleem dat de Aero niet volledig ondersteund wordt. Is dit nu een probleem van Vista of iets om over te klagen op MS? Het was vooraf gekend dat dit zich zou voordoen en staat duidelijk aangegeven (weet nu niet meer waar).

Mensen klagen dat in Vista zaken veranderd zijn ... dat klopt zekers en vast maar ook uw PC heeft 9/10 zaken die je met de vorige PC wel kon en nu niet meer. Mijn nieuwe PC heeft hier heeft geen diskettestation meer en geen serieële poorten. Is dit nu een slechte PC omdat er minder op staat? Velen zullen denken dat dit belachelijk is dat het er niet meer op staat maar als je beseft waarom dan verandert de zaak plots.
                  Last edited by VerSeg; 16 oktober 2007, 11:40.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

ja, bij elk pakket een waarschuwing geven dat er mogelijk iets kan foutgaan,
                    ...
                    Bij mij moet een OS werken, en voor de rest moet het niet in de weg zitten, is dat teveel gevraagd misschien ?
                    ...
                    bijna 20 jaar met een pc werken is ineens niet genoeg meer voor vista te kunnen bollen ?
                    Twintig jaar geleden hadden de meeste auto's 4 versnellingen, 10 jaar geleden hadden ze er 5 en nu zijn er al redelijk wat met 6.
                    Als je dan al 30 jaar met de auto rijdt en u niet wil aanpassen, dan zal die vijfde en zesde ook wel in uw weg zitten zekers ... om maar te zwijgen van die vervelende schokken in uw rempedaal dat ze erbij gezet hebben als je een beetje te hard remt?

Dat ge die waarschuwingen krijgt is inderdaad een veiligheidsvoorziening, maar als ge zoals met nieuwe snufjes op een wagen ook hier de nieuwigheden "wil" leren kennen dan kan je ook met dit leren werken.
                    Trouwens is die waarschuwing er niet om te verwittigen dat er iets fout kan gaan maar om er u op te wijzen dat "jij" iets fout kan doen.
                    Doe bij die 20 jaar ervaring 5 minuutjes opzoeking en je weet hoe je die waarschuwingen doodsimpel kan uitschakelen als je die niet meer wil.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Dat niet alle oude software onder Vista draait is te verwachten, er bestaan lijsten genoeg van hardware en software die compatibel zijn met Vista.
                      Trouwens was dit ook met vorige OS'n zo ... software dat onder W98 werkte gaf problemen onder 2000, software dat onder 2000 werkte gaf problemen onder XP en nu geeft bepaalde software dat onder XP werkte problemen onder Vista

Het is niet omdat software "officiëel" is dat het daarom ook moet werken onde Vista, er zijn altijd aanpassingen waarvoor de meeste softwarefabrikanten updates ter beschikking stellen.
                      Bijvoorbeeld PS CS2 werkt perfekt onder XP maar onder Vista geeft het een probleem dat de Aero niet volledig ondersteund wordt. Is dit nu een probleem van Vista of iets om over te klagen op MS? Het was vooraf gekend dat dit zich zou voordoen en staat duidelijk aangegeven (weet nu niet meer waar).

Mensen klagen dat in Vista zaken veranderd zijn ... dat klopt zekers en vast maar ook uw PC heeft 9/10 zaken die je met de vorige PC wel kon en nu niet meer. Mijn nieuwe PC heeft hier heeft geen diskettestation meer en geen serieële poorten. Is dit nu een slechte PC omdat er minder op staat? Velen zullen denken dat dit belachelijk is dat het er niet meer op staat maar als je beseft waarom dan verandert de zaak plots.
                      CS2...
                      Schakel die onnozele Aero toch uit he.
                      Allemaal uiterlijke schijn waar ik niks om geef (is persoonlijk, ok).
                      Ik merk ook en dat is mijn knuppel in het hoenderhok, dat onze
                      linuxvrienden daar vrij veel mee bezig zijn
                      Het mag natuurlijk maar het is geen essentie voor een besturing.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

CS2...
                        Schakel die onnozele Aero toch uit he.
                        Allemaal uiterlijke schijn waar ik niks om geef (is persoonlijk, ok).
                        Ik merk ook en dat is mijn knuppel in het hoenderhok, dat onze
                        linuxvrienden daar vrij veel mee bezig zijn
                        Het mag natuurlijk maar het is geen essentie voor een besturing.

Wacht, tot je ooit met een 3d-dekstop gewerkt heb . In linux gebruik ik niks anders meer, wireshark op 1 scherm, xnmap op een ander, op nog een ander mijn command prompts open, en een webbrowser op een ander. En via ctrl alt pijltje, van het ene naar het andere scherm .

Komt misschien belachelijk over, maja vroeg kwam een muis ook als belachelijk over , maar 't is verdomd handing als je het gewoon bent
                        To make your dreams come true, wake up

Comment

Twintig jaar geleden hadden de meeste auto's 4 versnellingen, 10 jaar geleden hadden ze er 5 en nu zijn er al redelijk wat met 6.
                          Als je dan al 30 jaar met de auto rijdt en u niet wil aanpassen, dan zal die vijfde en zesde ook wel in uw weg zitten zekers ... om maar te zwijgen van die vervelende schokken in uw rempedaal dat ze erbij gezet hebben als je een beetje te hard remt?

Dat ge die waarschuwingen krijgt is inderdaad een veiligheidsvoorziening, maar als ge zoals met nieuwe snufjes op een wagen ook hier de nieuwigheden "wil" leren kennen dan kan je ook met dit leren werken.
                          Trouwens is die waarschuwing er niet om te verwittigen dat er iets fout kan gaan maar om er u op te wijzen dat "jij" iets fout kan doen.
                          Doe bij die 20 jaar ervaring 5 minuutjes opzoeking en je weet hoe je die waarschuwingen doodsimpel kan uitschakelen als je die niet meer wil.
                          Mooie vergelijkingen VerSeg.
                          Vista voegt dus de 5de en eventueel de 6de versnelling toe.
                          Probleem is wel dat veel mensen moeite blijken te hebben met
                          de 1ste tot en met de 4de "oudere" versnellingen
                          De "auto" staat daar...maar je kan niet "rijden".

Waarschuwingen kan je doodsimpel uitschakelen, dat klopt.
                          Als je dat doet in het autoverkeer, zomaar borden wegnemen langs de
                          autowegen...zal niet pakken vrees ik.

Microsoft heeft zoveel opties om data op te vragen waaraan je al of niet
                          vrijwillig kan aan deelnemen. Luisteren die dan niet naar hun gebruikers?
                          Ik ben er zeker van gezien de houding van Microsoft dat men die data
                          of "gebuikerservaringen" eerder zal gebruiken voor commerciële doeleinden.

Vermits er een "zware" update onderweg is voor Vista(dik 1 giga)
                          is toch een bewijs dat het vijgen na Pasen is
                          Omdat deze update dingen bevat om tegemoet te komen aan de huidige
                          verzuchtingen van vistagebruikers
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Waarschuwingen kan je doodsimpel uitschakelen, dat klopt.
                            Als je dat doet in het autoverkeer, zomaar borden wegnemen langs de
                            autowegen...zal niet pakken vrees ik.
                            Klopt maar vergelijk de waarschuwingen in Vista eens met het waarschuwingslampje of zoemerke als ge uw gordel niet aan doet.
                            Het verwittigt u dat je meer risico loopt in geval er iets fout gaat ... het zegt niet dat er al iets fout is.
                            Velen die de gordel nooit dragen vragen al bij levering aan de garagist om dit uit te zetten omdat dit hen stoort. Dit kan perfect, geen enkele wet (tot nu toe) die u verplicht dit waarschuwingssysteem te hebben.
                            Net als dat verklikkerlichtje zal ook die waarschuwing in Vista niet beletten dat er ooit iets fout kan gaan ... het is gewoon een bijkomende controle die je zelf kan opvolgen, negeren of uitschakelen.
                            Een verkeersbord is ook iets extern buiten uw voertuig, vergelijk dit dan met routers op het internet.

Mensen klagen ook dat er dikwijls updates voor een OS uitkomen, meestal beveiligingsupdates. Maar wie brengt die lekken aan het licht? De hackers ... mensen met slechte bedoelingen die proberen in te breken op uw PC, mensen die u het leven zuur maken.
                            Als ze bij u thuis inbreken dan is het "Vuile dieven, kunnen ze van een mens zijn goed niet blijven" ... zie jij in het nieuws staan "Beveiligingsfout geeft dieven toegang tot Theo zijn huis"? Ik denk het niet maar met software is het wel zo ... de dieven roepen "Hey, dit is onveilig want ik kan binnen". En wat gebeurt er dan ... de softwarefabrikant wordt aangepakt omdat hij niet voorzien had dat persoon x, y of z een truukje zou vinden om binnen te geraken.

Onlangs nog in het nieuws ... banksoftware onveilig ... je leest niet het omgekeerde hé ... nergens staat met nadruk dat gangsters een groot probleem vormen maar vooral dat de software de gangsters niet kon tegenhouden.
                            Last edited by VerSeg; 16 oktober 2007, 23:31.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Mensen klagen ook dat er dikwijls updates voor een OS uitkomen, meestal beveiligingsupdates. Maar wie brengt die lekken aan het licht? De hackers ... mensen met slechte bedoelingen die proberen in te breken op uw PC, mensen die u het leven zuur maken.
                              Als ze bij u thuis inbreken dan is het "Vuile dieven, kunnen ze van een mens zijn goed niet blijven" ... zie jij in het nieuws staan "Beveiligingsfout geeft dieven toegang tot Theo zijn huis"? Ik denk het niet maar met software is het wel zo ... de dieven roepen "Hey, dit is onveilig want ik kan binnen". En wat gebeurt er dan ... de softwarefabrikant wordt aangepakt omdat hij niet voorzien had dat persoon x, y of z een truukje zou vinden om binnen te geraken.

Onlangs nog in het nieuws ... banksoftware onveilig ... je leest niet het omgekeerde hé ... nergens staat met nadruk dat gangsters een groot probleem vormen maar vooral dat de software de gangsters niet kon tegenhouden.
                              Klopt allemaal.

En het ergste van alles: katholieken kunnen hun zonden biechten en alles
                              is vergeven en vergeten
                              En ze kunnen weer opnieuw beginnen.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

dank aan alle goedbedoelde raadgevingen en iets minder aan de "lomp kalf dat je dat zelf niet kunt/doet"-opmerkingen.

Ik koop een pc om mee te werken, niet om aan te liggen klooien.

Vergelijk het met motorliefhebbers, je hebt er die willen rijden, en je hebt er die iedere zaterdag maar onder hun motor te liggen klooien...

Ik WIL mijn dure tijd niet steken in iets wat zondermeer zou moeten werken, of vind jij het normaal dat je een nieuwe auto koopt, en dat je zelf nog vanalles moet liggen aanpassen, met het risico op nog meer problemen (want je bent ook niet mr knowitall)...
                                Veel amateurs blazen hier weer hoog van de toren, maar geeneen komt een gans weekend heel mijn config in orde maken, durf ik wedden.

Tot hierbij, nieuwe pc format en XP erop, en hopelijk terug aan de gang vanaf maandag of ik verlies klanten dankzij mijn geweldig kundige pc-boer.

update: net in m'n mailbox: clickx nieuwsbrief met daarin: Nederlandse consumentenbond wil Windows Vista boycotten
                                http://clickxmagazine.zdnet.be/magazines.cfm?id=74402

I am not alone...
                                Last edited by tom314; 17 oktober 2007, 14:37. Reden: update verhaal
                                ToM.___ //Fuji s602.
                                www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                                It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Working...
                                X