Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frieten bakken...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Frieten bakken...

    jongens ... stop daar eens mee ... kheb buikgriep en alleen al de idee van frietjes ... voor de rest ben ik ne liefhebber
    Scotty... beam me up !!!

    Comment


    • #17
      Re: Frieten bakken...

      I've been here a while, and you all know I'm pretty stuck in my Anglo-ways....

      So yeah, I still prefer BIG FAT English 'chips' with malt vinegar and ketchup.

      How to cook them? I have no idea. I just know they come from the "chippie" on the corner and he makes them as unhealthy as possible.

      Although, I read somewhere than the fat chips are more healthy, they have less surface area to absorb fat than the skinny fries.. A marketing stunt maybe, but I'd walk over broken glass for some good ol' fish & chips with a pickled egg and mushy peas.

      <sigh>



      Comment


      • #18
        Re: Frieten bakken...

        Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
        but I'd walk over broken glass for some good ol' fish & chips with a pickled egg and mushy peas.
        ok ... now I have to trough up ...
        Scotty... beam me up !!!

        Comment


        • #19
          Re: Frieten bakken...

          Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
          I've been here a while, and you all know I'm pretty stuck in my Anglo-ways....

          So yeah, I still prefer BIG FAT English 'chips' with malt vinegar and ketchup.

          How to cook them? I have no idea. I just know they come from the "chippie" on the corner and he makes them as unhealthy as possible.

          Although, I read somewhere than the fat chips are more healthy, they have less surface area to absorb fat than the skinny fries.. A marketing stunt maybe, but I'd walk over broken glass for some good ol' fish & chips with a pickled egg and mushy peas.

          <sigh>



          Served in yesterday's newspaper, I presume?
          Belgian fries aren't thin by the way that's the MacDonalds version
          Canon 350D
          Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

          Comment


          • #20
            Re: Frieten bakken...

            Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
            So yeah, I still prefer BIG FAT English 'chips' with malt vinegar and ketchup.
            Give me daddy's sauce anyday.
            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
            MySite - All your base are belong to us - What you say

            Comment


            • #21
              Re: Frieten bakken...

              Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
              Olijfolie, is net ff gezonder...
              Bij gebakken aardappelen geldt hetzelfde als bij frieten; tussentijds (gekookte aardappelen) laten afkoelen en dan afbakken. Gr,
              Frieten en gezond gaan niet samen, frieten eet je voor de smaak, en daar maakt rundsvet het verschil
              To make your dreams come true, wake up

              Comment


              • #22
                Re: Frieten bakken...

                ...gezonder, niet gezond Alhoewel, we hebben allemaal op zijn tijd wat vetten nodig maar dan wel het liefst de goeie... Frieten in olijfolie? Vind gewoon lekker. Gr,
                M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                Comment


                • #23
                  Re: Frieten bakken...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
                  ...gezonder, niet gezond Alhoewel, we hebben allemaal op zijn tijd wat vetten nodig maar dan wel het liefst de goeie... Frieten in olijfolie? Vind gewoon lekker. Gr,
                  Ik weet niet of het klopt maar ik heb mij ooit laten wijsmaken dat je olijfolie niet mag verhitten (bvb om te bakken in de pan), omdat er dan kankerverwekkende stoffen vrij zouden komen. Enfin, dat hebben ze de pa van mijn vriendin toch wijsgemaakt tijdens de avondlessen koken.
                  Canon 350D
                  Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Frieten bakken...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
                    ...gezonder, niet gezond Alhoewel, we hebben allemaal op zijn tijd wat vetten nodig maar dan wel het liefst de goeie... Frieten in olijfolie? Vind gewoon lekker. Gr,
                    ... dikkedakken
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #25
                      Re: Frieten bakken...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
                      Ik weet niet of het klopt maar ik heb mij ooit laten wijsmaken dat je olijfolie niet mag verhitten (bvb om te bakken in de pan), omdat er dan kankerverwekkende stoffen vrij zouden komen. Enfin, dat hebben ze de pa van mijn vriendin toch wijsgemaakt tijdens de avondlessen koken.
                      Het is juist omgekeerd. Olijfolie kan heel goed tegen verhitting en verbrandt pas bij temperaturen boven 180°C. Gebruik wel geen dure extra virgin olijfolie, niet dat deze er niet voor geschikt is, maar het zou zonde zijn want alle goede eigenschappen en smaak gaan verloren bij verhitting. Een goedkope sansa olijfolie is prima voor de frituur.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Frieten bakken...

                        Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                        Diepvriesfrieten vind ik vooral goed tussen een Durum mix, voor de rest gaat er niks boven zelfgemaakte.

                        Inderdaad, ik kijk ook wel eens naar SOS Piet, en die drukte er op: steeds afspoelen na het snijden, en tussen twee bakbeurten in laten afkoelen.

                        Vergeet het zout niet!
                        ge moet echt eens proberen met suiker !
                        Van waar het komt (en naar waar het zal gaan) is nog niet geweten

                        Comment


                        • #27
                          Re: Frieten bakken...

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          ... dikkedakken
                          Volgens mij een lekker bels woord??? Ben nog bezig aan 't inburgeren Gr,
                          M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Frieten bakken...

                            Oorspronkelijk geplaatst door McCoy24 Bekijk bericht
                            daarna kort afbakken tot de frietjes aan 'piepen'
                            Ik heb ooit eens een reportage gelezen over een blinde die alleen woonde en die zeer zelfstandig leefde; hij of zij kookte ook zelf en bakte frieten.

                            En dat was niet gevaarlijk, want die blinde wist dat de frieten goed waren omdat de frieten dan 'zingen'.

                            Dat vond ik zo'n mooie uitdrukking dat we dat nog gebruiken.

                            En let er maar eens op: als ze 'zingen' zijn ze gaar.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Frieten bakken...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
                              Volgens mij een lekker bels woord??? Ben nog bezig aan 't inburgeren Gr,
                              Neen, neen; typisch "Hollands" woord.
                              Vandaag nog was dit een vraagje in dat tv-spel: "That's the question".
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #30
                                Re: Frieten bakken...

                                Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
                                Ik weet niet of het klopt maar ik heb mij ooit laten wijsmaken dat je olijfolie niet mag verhitten (bvb om te bakken in de pan), omdat er dan kankerverwekkende stoffen vrij zouden komen. Enfin, dat hebben ze de pa van mijn vriendin toch wijsgemaakt tijdens de avondlessen koken.
                                't is soyaolie dat je niet mag verhitten (alhoewel dat er tegenwoordig ook al soya bakboter is)
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

                                Comment

                                Working...
                                X