Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn ei !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mijn ei !

zo, dit was mijn ontbijt ...
    iemand koffie?

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
      iemand koffie?

mm
      de gewone of deca
      Fuji Digitaal fototoestel

Comment

Voor mij zwart met nen druppel bij.

Comment

iemand koffie?

mm
          Heb de ook Senseo?

Ik was even hardop aan het denken....
          Zou het eens niet goed zijn dat iedereen hier in dit topic zijn ei kwijt kon.
          Eens zeggen wat er op je lever ligt, en dat niemand in discussie mag gaan hierna?

(Voor mij melk zonder suiker)
          Vriendelijke groeten van Pyper
          (Ik maak elke dag de mooiste foto, ik krijg ze echter nooit uit mijn toestel)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
            Ik ben al eens van plan geweest om met de kitlens van mijn Nikon een foto te trekken en erbij te posten dat hij getrokken is met de 17-50/2.8; wellicht komen er dan reacties à la: "ja, je ziet dat die lens z'n vele geld waard is", "amai, zo scherp!"...
            dacht je nou werkelijk dat je de eerste was, sterker nog is al gebeurt hoor, ik ga niet zeggen met welke opname.
            goede morgen trouwens allen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doedelzakje Bekijk bericht
              Heb de ook Senseo?

Ik was even hardop aan het denken....
              Zou het eens niet goed zijn dat iedereen hier in dit topic zijn ei kwijt kon.
              Eens zeggen wat er op je lever ligt, en dat niemand in discussie mag gaan hierna?

(Voor mij melk zonder suiker)
              > onze koffie wordt gemaakt met:
              kokend water ,
              een thermos,
              een filterhouder en koffiefilter erin
              twee schepjes bio-koffie van oxfam
              twee keer opgieten.

geen senseo dus ...

eigenlijk een idee voor de werkgroep "forumstructuur":

een SCHELDMUUR

mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cvcaelen Bekijk bericht
                Effe reageren op een herkenbare situatie:

in den beginne van mijn aanwezigheid hier op het forum(mijn fototoestel was toen nog een analoge meetzoekercamera van bijna 25 jaren oud) viel mijn mond open van al het moois wat hier gepost werd.
                Dit wou ik ook kunnen!
                mijn financien werden onder de loupe genomen en een Fuji S304Z viel in de mogelijkheden (in die tijd met tas+extra XD-kaartje+ lader & batterijen toch goed voor 750€)
                op mijn geposte foto's kwamen niet de reacties die ik verwachte
                na het lezen van veel commentaren op foto's van anderen en vergelijken met de mijne viel me op dat er meestal naar de exif werd gekeken om uit te vissen met welk toestel de foto's werden genomen, compacts werden en worden nog) als "minderwaardig" beschouwd.
                Ook merkte ik een wedloop hier op het forum om steeds de laatste nieuwe dslr te hebben, vroeg een nieuweling advies, werd na een paar replies steevast een dslr aangeraden.
                Fotobewerkingsprogramma's hetzelfde: als het geen fotoshop is , is het niet goed.
                Ik blijf ervan, van mijn foto's, beetje bijsnijden en klaar, kan met praktisch ieder gratis progje.
                Om een lang verhaal kort te maken:
                ik neem nog steeds foto's, zeer veel zelfs, en ik beleef er telkens weer plezier aan.Nee, ik post ze hier niet meer, ik hoef me dan ook niet meer af te vragen wat een ander ervan vind : weg een deel kopzorgen.

dit was mijn ei

Christiaan
                Christiaan, we kennen elkaar
                En ook om een lang verhaal kort maken.
                1ste camera was > Pentax Asahi
                2de > Nikon F-501 (heb ik nog).
                3de > Kodak DC4800 > één jaar gehad > veel te veel ruis af iso 400
                4de > Nikon CoolPix995 > één jaar gehad > goed maar ook weer veel ruis af iso 400

Ik haat ruis (meestal).
                Verder moet ik de eerste compact nog tegen komen die ruisvrij is
                De grens was steeds iso 400..

Om wat meer gerust te zijn werd de S2 Pro aangeschaft: geen sec. spijt van gehad > die S2 weet niet eens wat ruis is
                En daarna de D70, ook nog geen spijt van gehad.
                Die S2 heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Ik heb me ook nooit "geschaamd" om de camera's op automatisch te zetten.
                't Schijnt dat dit ook heiligschennis is.

Zo en nu laat ik hier iedereen met rust.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

> onze koffie wordt gemaakt met:
                  kokend water ,
                  een thermos,
                  een filterhouder en koffiefilter erin
                  twee schepjes bio-koffie van oxfam
                  twee keer opgieten.

geen senseo dus ...

een SCHELDMUUR

mm
                  Hahahaaa
                  Of een "klaagmuur" zoals in Jeruzalem...

En ik gebruik veel "Oxfambiokoffiepadjes"...
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

een SCHELDMUUR

mm
                    and why not, lijkt me uitstekend
                    ik zou het "het nest" noemen, dan kan iedereen daar zijn eieren (of postpakketjes ) kwijt
                    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                      Voor mij zwart met nen druppel bij.

Voor mij mag er ook een drupke bij.

Maar al bij al weer eens een "ei" op het scherp van de snee. Er zit degelijk wel iets in.

Heb het hier al eens geschreven voor een beoordeling van mijn foto :

"Laat de kritiek maar komen, negatief of positief.
                      Zelfs uit iets negatiefs kan men iets positiefs halen"
                      Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                      Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

BD0460BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        dacht je nou werkelijk dat je de eerste was, sterker nog is al gebeurt hoor, ik ga niet zeggen met welke opname.
                        goede morgen trouwens allen.
                        grt,bouk.
                        Ook goeie morgen Bouk (middag ondertussen), ik moet toegeven dat ik dacht dat ik de eerste was. Je maakt me nu wel èrrug nieuwsgierig naar de opname en de reacties. Kunnen we bij lenzen ook spreken van een "placebo-effect"?

Waar ik ook altijd mee moet lachen is dat iedereen Vicky looft en prijst met haar foto's met een compact toestel, maar als iemand vraagt: "zou ik een compact kopen" dan komt er direct: "nee, weggegooid geld, daar krijg je geen fatsoenlijke foto uit!!!"

Iets anders waar ik mee moet lachen (sommigen knarsen er hun tanden op kapot): een thread à la:
                        "Ik ben Jan. Ik heb vorige week een D40 gekocht. Nu moet ik het trouwfeest van mijn zus gaan fotograferen. Wat moet ik nog kopen en hoeveel geld mag ik vragen voor mijn werk?"

Of:
                        "Wij zijn een webmagazine en wij zoeken concertfotografen, stuur ons maar een mailtje"
                        Antwoord: "wat schuift dat?"

Of:
                        "Iemand heeft een foto gezien die ik hier gepost heb en wil die in een boekje van de lokale carnavalvereniging zetten. Hoeveel mag ik vragen voor het gebruik van die foto?"

Of:
                        "Ik heb een 400D gekocht en ben daar nu al drie maand mee bezig, ik vind mezelf best goed worden, dus ik zou fotograaf worden in bijberoep."

Enfin, met wat gesteun en gezucht tijgen wij nu terug aan ons betaald werk, zodat wij weer centjes hebben om in onze HOBBY te investeren. Dat druppeltje bij die koffie hebben we maar zo gelaten

Comment

hoi BDers

enkele bedenkingen

- het lijkt me nogal wiedes dat ieder die met een ei zit rond BD (in de ruime betekenis van het woord), dat hier ook kwijtkan. Ik zie niet goed in waarom je op voorhand aan een mod zou moeten vragen of je een bijdrage zoals de jouwe wel zou mogen posten. Ik zie ook niet in waarom een mod die zou gaan weigeren of verwijderen. Als je je ei hier niet kwijtkan, ga je uiteindelijk toch met je voeten stemmen (ttz een andere stek opzoeken om je foto's én je mening met de wereld te delen) en daar wordt BD zeker niet beter van.
                          - wat betreft de inhoud van het ei van doedelzakje denk ik dat hij bovenal moet bedenken dat BD niet alleenzaligmakend is, dat het een vrij verbond van amateurs is die ja dan nee hun mening willen geven over een foto, en dat het hier gaat om de mening van mensen die min of meer kennis hebben over fotografie.
                          Ik bedoel, het is geen Koningin Elisabethwedstrijd, het is geen professionele jury, het is een vrijblijvende groep min of meer veredelde amateurs die allen in mindere of meerdere mate geintresseerd zijn in het schieten van fotootjes. De reacties die je krijgt neem je dus met een grote korrel zout, en, zoals je zelf zegt, '2. lees de opmerkingen en kritiek en onthou alleen de tips die jij zelf goed vind en pas deze ook toe'.
                          - Dus, laat je foto's maar komen, ook al maken ze soms helemaal geen reactie los, want zonder jouw foto's (net zoals de foto's van alle anderen) heeft deze site weinig zin. Ieder van ons zou moeten zeggen 'op mij komt het aan'.
                          erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Je hebt groot gelijk vind ik... De mensen die prof. studio foto's of orginele bewerkingen ( die in mijn ogen pak overbelicht zijn ) die krijgen vaak veel lof... meer dan ik soms vind dat ze verdienen.. en anderen die misschien niet de prof. studio fotos kunnen maken ( door het prijzenkaartje ) mar wel orgineel uit de hoek komen.. mja.. over die orginele hoek word niet gepraat.. wel over je dof zit niet goed.. teveel ruis, teveel dit, daar beetje overbelicht.. terwijl ik dan bv fotos zien van lana ( nix persoonlijk e lol ;-) ) die ik orgineel vind maar soms 80% overbelicht zijn in mijn ogen.. en die altijd vol lof worden gegooid.. mja dan heb ik zoiets van goh.. ik hou van die ruwe korrel.. vroeger op film was dat toch ook ruwer en minder scherp dan tegenwoordig en toch hield iedereen van die oudere fotografie.. of ja mijn dof.. spijtig.. dat weet ik ook wel maar ja..

ik zelf krijg op dit forum veel de gedachte als ik geen professionele camera heb en geen 3 L glazen.. en een 580ex en noem maar op en flits set of studio heb of dit of dat.. dat mijn afbeeldingen al gedoomed zijn..

soms krijg je ook van die gasten, ik hou niet van dat gesofte huid gedoe, maar ik zien hier fotos die echt prachtig zijn... en waar ik echte huid of plastiek niet meer zou kunnen onderscheiden... en die jullie ook vol lof gooien..

Dus ja das het spijtige aan dit forum vind ik.. als je niet professioneel bezig bent.. en je post een foto dan mag je blij zijn met 3 reacties... terwijl die foto misschien meer betekend voor mij dan die professionele persoon op het forum dat er even op een dag 800 trekt die krijgt dan misschien 20replies..

nu voor de duidelijkheid , ik wil geen 20 replies met altijd wow en wow.. zeker niet.. maar commentaar geven over daar een tikkeltje overbelicht en dit en dat en andere persoon overbelicht bijna gans zijn foto en daar zeggen wow.. klopt niet echt..

maarja
                            Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anteros Bekijk bericht
                              .. en anderen die misschien niet de prof. studio fotos kunnen maken ( door het prijzenkaartje ) mar wel orgineel uit de hoek komen.. mja.. over die orginele hoek word niet gepraat.. wel over je dof zit niet goed.. teveel ruis, teveel dit, daar beetje overbelicht..
                              Oorspronkelijk geplaatst door Anteros Bekijk bericht
                              .. terwijl ik dan bv fotos zien van lana ( nix persoonlijk e lol ;-) ) die ik orgineel vind maar soms 80% overbelicht zijn in mijn ogen.. en die altijd vol lof worden gegooid.. mja dan heb ik zoiets van goh..
                              dus wat is je punt?

als er dan iemand (een niet-pro notabene) met heel weinig
                              middelen en borrelend van creativiteit en originaliteit post, ...

of is dit eerder een stelling van "mea culpa"?

mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"

Comment

dus wat is je punt?

als er dan iemand (een niet-pro notabene) met heel weinig
                                middelen en borrelend van creativiteit en originaliteit post, ...

of is dit eerder een stelling van "mea culpa"?

mm
                                de grootste kunstenaars waren apen die met een verfborstel wat op doek zette ( van stomme mannetjes die iedereen zo tof vond tot ja noem maar op ).. en nu plots vind "iedereen" dit goed.. ik wil zeggen dat er teveel naar het technische vlak word gezien op dit forum..en niet naar fantasie/inspiratie/... als ik een foto met een knapbeeld breng maar technisch.. hier overbelicht teveel ruis, dof niet goed enzovoort... ik zal geen lof krijgen voor men inspiratie hoor maar dat is mijn mening
                                Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

Comment

Working...
                                X