Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn ei !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn ei !

Mag ik hier even mijn ei kwijt!

Aangezien ik de laatste tijd hier veel lees wat niet echt meer met het beoordelen van foto's te maken heeft,laat ik jullie even meelezen met de hersenspinsels in mijn hoofd...

We gaan terug naar ongeveer een 6 maand geleden.
    - - -

Joepie, ik ben begonnen met fotografie en op een dag heb ik het aangedurfd hier een foto te plaatsen, en tof, ik krijg er zelfs goede reacties op.

Met vallen en opstaan begin ik nu toch een mooie collectie te krijgen en wat doe je met foto's, je wil deze aan de hele wereld tonen en dan het liefste lezen, dat ze mooooi zijn. Dus beste forumleden, hier komen ze.

Bij de eerste deelname aan de Challenge tuimel ik bijna van mijn stoel "Wauw, ik val in de prijzen".
    De tweede Challenge:"Oké man , een podiumplaats, nu ben je goed bezig!"
    Persoonlijk denk ik toch wel een goede fotograaf te zijn, ik ben blijkbaar al geen beginneling meer. Het is nu wel tijd dat dit forum mag genieten van mijn volgende pareltjes.

Dus, nu wat posten in "fotodiscussie".
    Pff, dat is balen zeg, zo weinig reactie's. Bon, we blijven proberen dus.
    Hmmm, er valt me na een tijd iets op, blijkbaar krijgen sommige foto's nogal wat opmerkingen, gezien die van mij weing reactie hebben moeten ze wel goed zijn, op naar de Showcase dan.

Amaai, zoveel prachtige foto's op mijn PC. Iedereen vind ze de max, dan moet ik ze zeker delen met mijn forumvrienden.

Tweede maal balen, mijn perfecte foto's worden wel bekeken, maar waar zijn die lofbetuigingen nu, ik heb hier zoveel werk ingestoken...
    En die ene die toch reageert, vind dat wolkje nummer drie luchtblauw moet zijn, inplaats van zeeblauw.
    Snapt hij nu niet dat dit zo moet zijn...

Hahaa, wacht, hier nog een mooie om te tonen...
    Hé, Wat bedoelen ze nu niet mijn ding, wacht eens even, ik ga me hier nu eens niet laten onder tafel praten zie...

Wat een Kl forum, ik maak dezelfde foto als die andere, ik sta alleen iets meer naar rechts en mijn onderwerp is iets waziger, en zie wat een reactie die wel krijgt...
    Maar wacht, ik toon veel foto's, er zal er toch eentje tussen zitten die een leuke opmerking krijgt.

Jaaaa, gelukt . Der is er ene die ze mooi vinden... Hahaa, Moderators, zie je wel dat ik het ook kan...

- - - - -

Please beste Moderators, Laat dit nu niet echt een weerspiegeling zijn van mijn persoonlijke gedachten...
    Ik wil alleen hiermee maar aantonen hoe sommigen zouden kunnen denken.

We tonen nu eenmaal graag waar we fier op zijn, wat wij als een perfecte foto beschouwen.
    Ma, pa, zus en de nonkel vinden dat ze zeker in de boekskes thuishoren, dan mogen ze hier toch ook staan, niet?

Het probleem voor sommige niewelingen is, denk ik, dat dit forum is ontstaan uit een vereniging van personen die de kwaliteitslat heel hoog leggen.
    Terecht,dat is ook de reden waarom de naam BelgiumDigital zo bekend is.
    Maar we horen er nu allemaal zo graag bij...

Daarom deze gedachtenspinsels:

- Beoordeel eerst zelf je foto's heel streng voor je hem plaatst. Ook al zijn ze perfect, er is altijd wel iets op af te keuren.

- Bekijk een reactie op 3 manieren:
    1. Geniet van de Wow's en de wauw's.
    2. lees de opmerkingen en kritiek en onthou alleen de tips die jij zelf goed vind en pas deze ook toe.
    3. Lees en vergeet de kritiek die je niet aanstaat of de 'niet mijn ding' situaties. (ik vind mijn vrouw ook de mooiste, jij niet? - gelukkig maar)

- Iedereen is vrij om te posten, maar iedereen is ook vrij om te reageren. Als je een foto toont, aanvaardt je dat deze vanaf nu publiekelijk is en moet je kunnen verdragen dat er reactie op komt, goed of slecht. Anders print je hem maar uit en toon hem aan de familie.

- scholing heeft hier ook niets mee te maken. Een dokter kan diploma's hebben om zijn muur vol te hangen, maar zet zo iemand op de dienst spoedgevallen (de prakijk dus) en ze weten dikwijls niet hoe ze juist moeten handelen.
    Kennis is goed, maar ervaring soms zelf beter!

- Als je thuis binnen komt, wens ik dat je niet rookt, hoe hard je ook reclameert hierop. Als ik bij jouw thuiskom zal ik de rook moeten aanvaarden. Hier ben je op een forum van anderen, dus hou je je gewoon aan de huisregels, Punt!
    Denk je het beter te kunnen, stel je gewoon kandidaat als moderator of maak zelf een forum met jouw huisregels.

- Een "prachtig en mooi" is oké, maar met kritiek had ik ook graag geweten waarom, of hoe jij het zou gedaan hebben. Dan ben ik nog altijd zo vrij om het toe te passen of niet.
    Nietszeggende, vurige opmerkingen worden gedoofd, want als je deze beantwoordt blijven ze toch smeulen.

- Een lelijke foto bestaat niet, alle foto's zijn mooi. Anders had ik wel de deleteknop gebruikt.
    Een foto kan wel technisch ondermaats zijn. Daarom mag een Moderator, indien hij (of zij) dit vind, mijn foto altijd verplaatsen of verwijderen.
    Deze ervaren personen hebben deze taak op hen genomen en moeten deze vrijheid hebben, vind ik, zonder protest van de poster.
    Niet leuk misschien, maar een scheidsrechter ga je ook zijn kaarten niet afpakken, je aanvaard dat.

- een fout die ik ook maak, omdat ik me niet echt geschikt voel om commentaar te geven op andermans foto's wegens geen ervaring. Misschien als we allemaal wat meer reageren, krijgen we misschien wel meer reacties terug.

- Om kort te zijn. Dit forum bestond al lang voor ik al dacht aan een fototoestel. Hier lopen personen rond die pareltjes van foto's maken en een ervaring hebben om U tegen te zeggen.
    Schiet mijn foto's maar af, beste dames en heren. Reactie's die me niet aanstaan vliegen onder de delete knop, de andere zal ik proberen toe te passen, want ik wil ook wel eens in de "HOF" geraken.

- Zouden veel problemen niet op te lossen zijn als Moderators de macht zouden krijgen om hun forum te beheren zoals zij willen, dingen te verplaatsen of verwijderen zonder enige tegenspraak dus (een scheidsrechter spreek je ook niet tegen)
    Zij hebben gekozen om hun hiervoor in te zetten en dit te beheren. Degenen die het denken beter te kunnen mogen toch steeds hun kandidatuur indienen, niet?
    Indien er een moderator toch zijn boekje te buiten gaat, kan dit gewoon gemeld worden (eventueel via "PM") aan een klachtenmoderator die dit, tussen 4 muren, voorlegt aan de VZW en oplost.

Zoals ik al zei, ik wou even mijn ei kwijt.
    Ik hoop nu terug veel mooie foto's hier te zien en opbouwende kritiek te lezen...
    En...ik praat hier in het algemeen en viseer dus niemand. Als iemand zich persoonlijk voelt aangevallen, dat is dan zijn of haar probleem.
    Voila, mijn letters voor een heel jaar zijn opgebruikt
    Vriendelijke groeten van Pyper
    (Ik maak elke dag de mooiste foto, ik krijg ze echter nooit uit mijn toestel)

Re: Mijn ei !

Een zeer welgeformuleerd ei. Een aantal zaken komen in diverse threads aan bod, een aantal zaken leeft zeker bij de mensen, dat bemerk ik bijvoorbeeld bij het "natafelen" op SD's

Het grootste probleem lijkt mij het volgende: de zaken die je hier aanhaalt wijzen niet echt op een structureel probleem met het forum. Het gaat 'm eerder over de (reacties van de) mensen. Wat kan je doen om "de mensen" te veranderen?

Comment

Er zijn al menige discussies ontstaan nadat iemand zo iets durfde te publiceren, het pad dat je nu bewandeld is geen ontdekking.

Over enkele punten die u zegt geef ik u VOLKOMEN gelijk, andere dan weer iets minder, sommige volledig niet.....

IK bezoek deze site al ongeveer 2 jaar en de evolutie van "vriendjespolitiek" is er zeker niet op verbeterd.

Voor vele "nieuwkomers" is het niet altijd eenvoudig om hier wat goed advies te krijgen of te leren, meestal wordt door de "oude garde" enkel gereageerd indien er al enkele van hun soortgenoten hem zijn voorgegaan.

PAS OP: ik ga ze zeker niet allemaal over de dezelfde kam scheren, er zijn er ook bij waar ik ook als klein amateureke al veel heb van MOGEN leren.

En ook voor mij is het niet altijd te doen om het positieve commentaar...... er mogen van mij ook negatieve bij zitten, maar dan wel die met een positieve nood eindigen over hoe je het bijvoorbeeld wel kan doen om je foto beter maken.

En ook ik wil met een positieve noot mij replay beeindigen....... ondanks alles weet ik weet zeker dat ik hier nog veel zal leren.

Jurgen (leyton)
      Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
      De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
        Het gaat 'm eerder over de (reacties van de) mensen. Wat kan je doen om "de mensen" te veranderen?
        Hopen dat ze dit lezen en eens gaan nadenken

Comment

Interessante uiteenzetting.
          En het is niet de eerste keer dat dit genre onderwerp hier aan
          bod is gekomen.
          Mijn ei is dus dat jouw ei reeds gelegd werd

Vergeet nooit dat elk antwoord dat in het forum wordt gegeven,
          er is gekomen op vrijwillige basis.
          Iedere bezoeker kan of zal ook niet alles opvolgen.

Er is ook niets dat zou moeten, wel moet iedereen zich aan de regels houden.

Wat ik wil onthouden is dat je ambitie hebt.
          Dat vind ik nog altijd gezond

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
          Een zeer welgeformuleerd ei. Een aantal zaken komen in diverse threads aan bod, een aantal zaken leeft zeker bij de mensen, dat bemerk ik bijvoorbeeld bij het "natafelen" op SD's

Het grootste probleem lijkt mij het volgende: de zaken die je hier aanhaalt wijzen niet echt op een structureel probleem met het forum. Het gaat 'm eerder over de (reacties van de) mensen. Wat kan je doen om "de mensen" te veranderen?
          Mensen veranderen kan je enkel als je hun portemonnee aantast
          Elk antwoord in dit forum is er eentje gegeven op vrijwillige basis.
          Last edited by Ludo; 9 mei 2007, 22:30.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht
            Er zijn al menige discussies ontstaan nadat iemand zo iets durfde te publiceren, het pad dat je nu bewandeld is geen ontdekking.
            Jurgen (leyton)
            Het is niet mijn bedoeling hier een discussie uit te lokken, heb eerst aan de forumleiding gevraagd of ik mijn ei even kwijt mocht.

Voor vele "nieuwkomers" is het niet altijd eenvoudig om hier wat goed advies te krijgen of te leren, meestal wordt door de "oude garde" enkel gereageerd indien er al enkele van hun soortgenoten hem zijn voorgegaan.
            Jurgen (leyton)
            Dat kan misschien wel zijn, ik praat ook gemakkelijker op een feestje met mensen die ik ken. Maar als je ook interesse toont in een nieuwe groep krijg je meestal toch positieve reacties?

Comment

Over enkele punten die u zegt geef ik u VOLKOMEN gelijk, andere dan weer iets minder, sommige volledig niet.....

IK bezoek deze site al ongeveer 2 jaar en de evolutie van "vriendjespolitiek" is er zeker niet op verbeterd.

PAS OP: ik ga ze zeker niet allemaal over de dezelfde kam scheren, er zijn er ook bij waar ik ook als klein amateureke al veel heb van MOGEN leren.

En ook voor mij is het niet altijd te doen om het positieve commentaar...... er mogen van mij ook negatieve bij zitten, maar dan wel die met een positieve nood eindigen over hoe je het bijvoorbeeld wel kan doen om je foto beter maken.

En ook ik wil met een positieve noot mij replay beeindigen....... ondanks alles weet ik weet zeker dat ik hier nog veel zal leren.

Jurgen (leyton)
              Wat is vriendjespolitiek...
              En wat krijg je daarvoor in de plaats?
              Beroemd worden op BD...?...

Wees idd. content dat BD er is.
              Anderzijds zouden jouw foto's iets verder moeten geraken dan BD
              En dat hangt van jouw ambitie af.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Laten we ons allen de vraag stellen, geef ik commentaar op iedere foto die mij wat de moeite lijkt ?

(bouk mag antwoorden ja ). Al de rest mag antwoorden, neen want dan wordt het een full time job
                To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Vergeet nooit dat elk antwoord dat in het forum wordt gegeven,
                  er is gekomen op vrijwillige basis.
                  Iedere bezoeker kan of zal ook niet alles opvolgen.
                  Tussen --- lijntjes is een fictief verhaaltje dus niet mijn persoonlijke mening. Ik heb ook niet de tijd om op alles te reageren.
                  Ik wil gewoon zeggen...als iedereen wat opbouwende commentaar geeft, ga je er ook veel terugkrijgen, of je nu een amateur bent of niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    Laten we ons allen de vraag stellen, geef ik commentaar op iedere foto die mij wat de moeite lijkt ?

(bouk mag antwoorden ja ). Al de rest mag antwoorden, neen want dan wordt het een full time job
                    Volledig mee akkoord, ik bedoel maar als sommigen hier graag veel reactie's willen krijgen op hun foto, ze misschien zelf ook wat kunnen reageren. Je vangt geen bijen met azijn

Even aanpassen,
                    Nogmaals, ik wil hier geen discussie starten want dat hier is al dikwijls genoeg gebeurd en verkeerd afgelopen.
                    Ik wou gewoon sommigen hier van jullie wat leesvoer geven om even over na te denken, niet om reactie's uit te lokken.
                    Oké!
                    Last edited by doedelzakje; 9 mei 2007, 20:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doedelzakje Bekijk bericht
                      Het is niet mijn bedoeling hier een discussie uit te lokken, heb eerst aan de forumleiding gevraagd of ik mijn ei even kwijt mocht.
                      Iedereen zit met een ei, zelfs na Pasen
                      Maar je hebt er goed aan gedaan.

Dat kan misschien wel zijn, ik praat ook gemakkelijker op een feestje met mensen die ik ken. Maar als je ook interesse toont in een nieuwe groep krijg je meestal toch positieve reacties?
                      Tja, reacties.
                      Als het gaat over foto's heb ik het soms toch moeilijk om me in te houden.
                      En dan verkies ik liever om te zwijgen en niet te reageren.
                      Met de informatie die zo gemakkelijk ter beschikking is vandaag de dag
                      blijkt een kleine inspanning soms nog een hele opgave te zijn

Men mag mij ten alle tijden vragen stellen...
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doedelzakje Bekijk bericht
                        Tussen --- lijntjes is een fictief verhaaltje dus niet mijn persoonlijke mening. Ik heb ook niet de tijd om op alles te reageren.
                        Ik wil gewoon zeggen...als iedereen wat opbouwende commentaar geeft, ga je er ook veel terugkrijgen, of je nu een amateur bent of niet.
                        Tja, het hangt er misschien vanaf wat je nodig blijkt te hebben
                        Altijd lief zijn voor elkaar? Heb ik zo mijn eigen gedacht over.
                        Het hangt af van de schrijfstijl of hoe je iemand op een fatsoenlijke en
                        beleefde manier uitlegt wat goed of niet goed is.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht

Hangt weer af van wat de moeite zou zijn
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Effe reageren op een herkenbare situatie:

in den beginne van mijn aanwezigheid hier op het forum(mijn fototoestel was toen nog een analoge meetzoekercamera van bijna 25 jaren oud) viel mijn mond open van al het moois wat hier gepost werd.
                            Dit wou ik ook kunnen!
                            mijn financien werden onder de loupe genomen en een Fuji S304Z viel in de mogelijkheden (in die tijd met tas+extra XD-kaartje+ lader & batterijen toch goed voor 750€)
                            op mijn geposte foto's kwamen niet de reacties die ik verwachte
                            na het lezen van veel commentaren op foto's van anderen en vergelijken met de mijne viel me op dat er meestal naar de exif werd gekeken om uit te vissen met welk toestel de foto's werden genomen, compacts werden en worden nog) als "minderwaardig" beschouwd.
                            Ook merkte ik een wedloop hier op het forum om steeds de laatste nieuwe dslr te hebben, vroeg een nieuweling advies, werd na een paar replies steevast een dslr aangeraden.
                            Fotobewerkingsprogramma's hetzelfde: als het geen fotoshop is , is het niet goed.
                            Ik blijf ervan, van mijn foto's, beetje bijsnijden en klaar, kan met praktisch ieder gratis progje.
                            Om een lang verhaal kort te maken:
                            ik neem nog steeds foto's, zeer veel zelfs, en ik beleef er telkens weer plezier aan.Nee, ik post ze hier niet meer, ik hoef me dan ook niet meer af te vragen wat een ander ervan vind : weg een deel kopzorgen.

dit was mijn ei

Christiaan
                            Fuji Digitaal fototoestel

Comment

Ik ben al eens van plan geweest om met de kitlens van mijn Nikon een foto te trekken en erbij te posten dat hij getrokken is met de 17-50/2.8; wellicht komen er dan reacties ŕ la: "ja, je ziet dat die lens z'n vele geld waard is", "amai, zo scherp!"...

Comment

Working...
                              X