Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Re: Investeren/lenen voor PV systeem op zonne energie
Ben er ook mee bezig blijkt maar een probleem te zijn
Heb een 10tal firma's om een offerte gevraagd heb er 2 ontvangen
Heb bij Izen besteld maar kunnen pas in november komen instaleren.
Kunnen de vraag niet volgen.
Dikke zever is de zelfde firma maar met nieuwe naam .
Alle garantie blijft is namelijk geregistreed onder zlfde BTW nr en handels register.
Aldus de mensen van Izen
Ja zonnepanelen,is een echte hype aan het worden.Installateurs kunnen niet volgen.
Ik ben toch blij dat ik ze geplaatst heb.
Misschien plaats ik er binnen een jaar of 5 nog enkele bij,wie weet is er tegen dan een betaalbare elektrische wagen op de markt
Dikke zever is de zelfde firma maar met nieuwe naam .
Alle garantie blijft is namelijk geregistreed onder zlfde BTW nr en handels register.
Aldus de mensen van Izen
Dat zou kunnen, als het btw nummer idd niet verandert is ... laat ons hopen voor de klanten.
Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!
Toevallig vandaag een discussie gehad over zonnepanelen en heb te horen gekregen dat alle subsidies en dergelijke zullen wegvallen vanaf volgend jaar.
De bron van wie ik het gehoord hebt is een schepen in haar gemeente en het blijkt allemaal te maken te hebben met Europa.
Zij waarschuwde in ieder geval dat het niet meer aan te raden is om zonnepanelen te installeren als je echt rekent op de subsidies.
Iemand anders nog informatie hieromtrent ?
Mvg,David
[SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer."Ansel Adams
dat is allemaal zever, niemand kan dat weten als er in het parlement nog niet over gerpaat is. De subsidies zullen zakken dat is zeker, maar hoeveel en wanneer weet niemand.
Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!
Ja zonnepanelen,is een echte hype aan het worden.Installateurs kunnen niet volgen.
Ik ben toch blij dat ik ze geplaatst heb.
Misschien plaats ik er binnen een jaar of 5 nog enkele bij,wie weet is er tegen dan een betaalbare elektrische wagen op de markt
mir
Ondanks alle goede bedoelingen mir en vermits je er toch financieel voordeel
bij haalt, zal het anderzijds totaal niks helpen aan de CO2 uitstoot.
Elektriciteitsmaatschappijen stappen ook over op groene stroom via molens
of zonnepanelen enz. En dat heeft puur te maken met de emissierechten.
Hun overschot daarvan verkopen ze gewoon en dat brengt geld in het laatje.
Dat is hun enige intentie.
De zonnepanelen worden gemaakt in China (28% van de wereldmarkt),
Maleisië of Korea en dat aan zeer lage aanmaakkosten.
En hier in Europa worden die panelen duur aan de man gebracht.
Ondanks alle goede bedoelingen mir en vermits je er toch financieel voordeel
bij haalt, zal het anderzijds totaal niks helpen aan de CO2 uitstoot.
...
Dat is een gratuite uitspraak die nergens op slaat.
Zoek eens terug in de Standaard naar de studie van de Universiteit van Utrecht, waar een berekening gepresenteerd werd van de CO2 uitstoot van zonnecellen, rekening houdend met de volledige life cycle, uitstoot door productie inbegrepen.
Comment