Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Investeren/lenen voor PV systeem op zonne energie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Investeren/lenen voor PV systeem op zonne energie

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
    Dat is een gratuite uitspraak die nergens op slaat.
    Zoek eens terug in de Standaard naar de studie van de Universiteit van Utrecht, waar een berekening gepresenteerd werd van de CO2 uitstoot van zonnecellen, rekening houdend met de volledige life cycle, uitstoot door productie inbegrepen.
    Dat zal wel kloppen Pol.
    En zonnepanelen zelf en in gebruik, zorgen uiteraard voor geen uitstoot.

Maar we moeten het toch wat breder bekijken en zeker bij onze buren,
    of bij Europa in zijn geheel.

Europa legt sinds jaren vast hoeveel ton aan CO2 een bedrijf, een producent
    van elektriciteit, mag uitstoten.
    Hiervoor krijgen ondernemingen emissierecht(-en).
    Blijft een onderneming beneden deze toelaatbare grens dan kan hij het
    overschot verkopen.

De hoeveelheid uitstoot van CO2 verandert niet....
    Wat gebeurt er nu als er CO2-vrije-energie in het elektriciteitsnet komt.
    Simpel: bedrijven moeten dan minder stroom maken met kolencentrales
    of andere vervuilende centrales.
    Op het eerste zicht reduceren ze de CO2 maar het gaat verder.
    Omdat ze sparen hebben ze minder emissierecht nodig.
    Deze rechten die ze dan niet meer nodig hebben gaan ze verkopen.
    Dus iemand in Europa zal deze kopen en deze gebruiken.
    De uitstoot wordt gewoon verschoven en niet gespaard....

De bevordering van of de grotere toepassing van stroom via zonnepanelen
    belast massief de verbruikers, zorgt ervoor dat enkel de fabrikanten
    in Azië profiteren en brengt voor het milieu op termijn totaal geen verbetering.
    (80 % van de panelen wordt in Azië gemaakt)

Bijkomend probleem is de particuliere aanschaf van zonnepanelen.
    Alleen mensen die het nodige inkomen hebben kunnen zich deze panelen
    aanschaffen.
    In Duitsland is er momenteel een boom omdat de staat het gebruik aanmoedigt en voor toelagen zorgt.
    In België keert men al terug van deze wijze....

Verder is het wel zo dat iedereen stroom nodig heeft en deze moet betalen.
    Er wordt weinig of niet gekeken naar het feit of je arm, jong of oud bent.

Het is ook vrij duidelijk nu dat de installaties van zonnepanelen een dure zaak is.
    De tarieven zullen moeten stijgen.....

Een ander feit is ook dat deze toepassing voor weinig of geen werkgelegenheid zorgt.
    Wel in Azië.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      De hoeveelheid uitstoot van CO2 verandert niet....
      Waar heb je dat vandaan? Een typische klok-en-klepel-voorbeeld veronderstel ik.
      Emissierechten en Carbon trading hangen nauw samen met het Kyoto Protocol en de reductie van CO2 uitstoot (waarin de EU trouwens verder gaat dan de 5,2% van Kyoto).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Waar heb je dat vandaan? Een typische klok-en-klepel-voorbeeld veronderstel ik.
        Maar ja, natuurlijk!
        Niet de eerste keer he Pol

Emissierechten en Carbon trading hangen nauw samen met het Kyoto Protocol en de reductie van CO2 uitstoot (waarin de EU trouwens verder gaat dan de 5,2% van Kyoto).
        Ja natuurlijk.
        Loop eens bij Fortis binnen...
        Een koploper in Europa in dit gebied.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

voor de liefhebbers mijn nieuwe (2)pv installatie staat op de site.

En nu ff iets anders heb verleden week de EOS 450D aangekocht.Nu nog leren er mee werken
          groeten stef
          Canon EOS 450D
          Canon powershot G5
          Zonnepanelen

Comment

Nog goed dat nikon en canon geen PV paneeltjes maken.
            Flickr één
            Flickr two

Comment

Op het zonstraal forum loopt een leuke wedstrijd waar iedereen kan aan deelnemen.

De inzet is een waardebon van 1000 €

LUK4D adalah situs Slot Online Terbaik #1 Di Indonesia. Pelayanan 24/7 Siap Melayani Kamu-Kamu yang Ingin Jepe di LUK4D.
              Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
              http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Eventjes opgerakeld voor het volgende :
                Wij zijn van plan om PV panelen te laten installeren. Voor de 40% belastingaftrek (geplafonneerd) zit er echter een addertje onder het gras voor ons. Ik ben immers "grensarbeider" in Nederland en heb voor Belgische belastingen eigenlijk geen belastbaar inkomen (vanwege reeds belast in Nederland). Dus ook geen belastingaftrek mogelijkheden. Nu heb ik dat vroeger (voor de hypotheek) opgelost door alles naar de echtgenote te schuiven.
                Nu blijkt de PV premieverdeling 50% op de man en 50% op de vrouw te MOETEN zijn (=aandeel eigenaarschap van de woning). Hierdoor lopen we dus de helft mis...!

Nu blijkt de Vlaamse Regering in zulke gevallen tegemoet te willen komen in nabije toekomst (van horen zeggen via de bank), maar ik kan hier niets over vinden.
                Zijn er hier op BD wijzen die hier meer van weten ??
                Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                And why do we fall, Bruce?

Comment

Toch iets over kunnen vinden. Men zou (voorstel moet nog gestemd worden ?) in het kader van de economische herstelwet de verdeling van de belastingaftrek a rato van het aandeel in het gezinsinkomen toelaten, met een max van 85/15. In ons geval helpt dat ook niet veel, integendeel, aangezien ik veel meer inbreng...
                  .
                  Aangezien de woning ouder is dan 5 jaar, kunnen we de aftrek wel spreiden over 4 jaar...
                  Last edited by alain db; 19 juni 2009, 23:42.
                  Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db

Comment

Ik begrijp het niet: waarom zou jij recht hebben op een belastingsaftrek terwijl jij hier geen belastingen betaalt? Het zou hier dan gaan om een pure verliespost voor de Belgische staat.
                    Last edited by Nickon; 20 juni 2009, 00:15.
                    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Ik begrijp wat je bedoelt, maar anderzijds is het zo dat ik in Nederland niet die aftrek voor energiebesparende maatregelen heb. Het gaat er mij enkel om het onderste uit de kan te halen (wat ik als mijn verdomde plicht zie ). Ik hoor ook van anderen die de volle pot op de 1 echtgenoot zetten en er toch soms mee weg komen (bv. in het geval de andere geen of weinig gezinsinkomsten inbengt).

Comment

[QUOTE=alain db;2297887]Nu blijkt de PV premieverdeling 50% op de man en 50% op de vrouw te MOETEN zijn QUOTE]

Dit klopt absoluut niet meer ! Dit was de wetgeving van verleden jaar !

Nu gaat men kijken naar de totaalsom van het gezin.
                        Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX

Comment

Dit klopt absoluut niet meer ! Dit was de wetgeving van verleden jaar !

Nu gaat men kijken naar de totaalsom van het gezin.
                          Dit is niet wat ik in volgende folder lees :

http://koba.minfin.fgov.be/commande/...ie_nl_2009.pdf

In de folder is wel sprake van een omzetting van een belastingvermindering naar een "terugbetaalbaar belastingkrediet" voor mensen zoals ik die uit de boot zouden vallen vanwege weinig of geen belastbare inkomsten. Dat zou dan echter maar voor uitgaven in 2009 en 2010 gelden.

Comment

ff zoeken in de wetteksten gepuliceerd eind maart 2009, daar staat het duidelijk in, samen met een rekenvoorbeeld.

Comment

Ik heb gehoord over een zonnepanelen plaatser in West-Vlaanderen die een "laagste prijs garantie" biedt op zijn zonnepanelen. Hij zou ze rechtstreeks importeren van bij de fabrikant ofzo en daardoor een betere zonnepanelen prijs kunnen bieden.

Heeft iemand hierover meer informatie?

Comment

Begin eens te lezen op het forum Zonstraal, daar zal je alles vinden wat je zoekt.

Zonstraal.forumup.be

Comment

Working...
                                X