Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Na de recente prijsverhoging van Photobox, (Ik kocht in het verleden veel voordeliger de "print credits") heb ik besloten om FujiPrint van Colruyt eens te proberen.
Eerste bemerkingen bij FujiPrint Colruyt:
Het opladen kan maar met 10 foto's tegelijk.
Bij het gebruik van de profile (Marc-en-Ciel) zijn er altijd een aantal foto's die niet kunnen opgeladen worden. Zelfs na verwijderen van alle exif info blijft de melding. Als ik de foto's in sRGB doorstuur is er geen enkel probleem.
Binnenkort meer als ik de foto's samen met de patatten bij Colruyt kan gaan halen.
Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V
Hier dan de verdere ervaring met Fujiprint Colruyt.
Levering: Ze zijn één dag sneller geleverd dan beloofd. Alles mooi verpakt per formaat.
De 10 X 15 zijn op anoniem fotopapier afgedrukt.
DE 11,5 X 15 op Fuji Crystal archive.
De foto's zijn duidelijk en helder. DE donkelere delen komen er goed uit.
Fuji drukt de foto's warmer af dan aangeleverd.
Ik had de indruk dat de foto's waarvan ik de exif verwijderd had beter waren.
Na vraag aan hun klantendienst beweerden ze dat foto's die door een fotoberwerkingsprogramma gegaan zijn niet aangepast worden. Ik betwijfel dit wel.
Voor vakantiefoto's zeker over te doen.
Ik heb van de promo kunnen genieten 10c voor de 10 15 en 11c voor de 11.5 15. Geen opstartkosten zat ook in de promo.
Photobox is wel niet te kloppen maar iets duurder. Vooral de verzendkosten van 3.5 € beginnen daar door te wegen.
Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V
Na vraag aan hun klantendienst beweerden ze dat foto's die door een fotoberwerkingsprogramma gegaan zijn niet aangepast worden. Ik betwijfel dit wel.
Voor vakantiefoto's zeker over te doen.
Ik heb van de promo kunnen genieten 10c voor de 10 15 en 11c voor de 11.5 15. Geen opstartkosten zat ook in de promo.
Photobox is wel niet te kloppen maar iets duurder. Vooral de verzendkosten van 3.5 € beginnen daar door te wegen.
Bij Pixum kies je tijdens het doorsturen of de foto's automatisch verbeterd moeten worden of niet, en daar kan je dat best uitzetten als je ze zelf bewerkt hebt. Een 10x15cm is nog iets goedkoper bij Pixum, een 11,5x15 hebben ze volgens mij niet, daar kies je voor het 10cm-formaat, naargelang de beeldverhouding krijg je dan een 10x10 tot maximum 10x15cm geleverd.
Een foto van een compactje met 4:3 beeldverhouding wordt dus 10x13,3cm.
Comment