Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

    Ja, als je per foto besteld is Photobox duur idd...
    Maar als je een credit koopt van 100, 200 of meer foto's is het 18 cent per foto (10/15)
    Als je een credit koopt van 100 A4's is dit ook stukken beterkoop.
    Maar A4's print ik op mijne Canon uit...
    Trouwens ik begin meer en meer zelf uit te printen.
    En als ik mijne nieuwe Canon Pixma 8500 heb... zullen ze beter zijn dan een afdrukcentrale.. (oeps off topic.)

    Ik bedoel maar, duur is relatief he?
    Maar volgende keer ga ik mijn foto's (foto's voor mij, niet die van een ander, want dat ga ik niet riskeren) ook eens naar Pixum sturen. Dan kan ik eens vergelijken.
    En dan zien we wel...
    Tot nu toe ban ik altijd 266% tevreden geweest van Photobox. Super kwaliteit, Wow foto's, snelle levering, supergoede service...
    Maar dat kan je allemaal lezen in de Digital Photo van deze maand.
    (Haakje open (tussen haakjes) ik heb geen aandelen in Photobox, of enige banden met dat bedrijf, ik vertel alleen maar wat ikzelf ondervonden heb en wat ik in Digital Photo lees. Het is dus louter ter informatie en is zeker geen reclame voor dat afdruklabo Haakjes dicht)

    Comment


    • #32
      Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

      Mic,

      Snijden die mannen van Photobox in je foto's. Zo ja, hoeveel moet ik daarvoor voorzien om toch de ganse foto te drukken.

      Dank voor de hulp,
      Rudy
      Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

      Comment


      • #33
        Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

        Oorspronkelijk geplaatst door Rud
        Mic,

        Snijden die mannen van Photobox in je foto's. Zo ja, hoeveel moet ik daarvoor voorzien om toch de ganse foto te drukken.

        Dank voor de hulp,
        Rudy
        Je kunt op je scherm zien hoe er gesneden wordt via een kader op je foto. Je kunt zelf in zekere mate bepalen hoe er gesneden wordt.

        Wil je het echter zeker weten is het aan te bevelen de foto op maat aan te leveren. Dat laatste geeft je volledige controle. Als je de juiste maat aanlevert wordt er niet gesneden voor zover mij bekend.

        Dat laatste vindt ik 1 van de mooie dingen van Photobox, ze rommelen niet met je foto mits je hem goed aanlevert.
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #34
          Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

          idd, je snijd hem zelf of helemaal niet.
          Je ziet, als je voor een standaardmaat kiest, een rood kaderke... en dat kan je zetten waar je wil op je foto als dienne te groot is.
          Zoals ajh al zei, dat is het fijne aan Photobox, je bepaald zelf wat je van de foto wil...

          Comment


          • #35
            Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

            Dank, Ik heb zojuist mijn eerste bestelling geplaatst bij Photobox, 24 20x30 foto's voor +- 69€. Toch nog vrij duur hoor en ik heb nog niet gezien hoe ik een pre-order kan doen voor 20x30 formaat. Ik hoop dat de resultaten goed zullen zijn.

            Groetjes,
            Rudy
            Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

            Comment


            • #36
              Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

              Photobox werkt met fujifilm, nee? Waarom dan niet gewoon www.fujiprint.be ?
              ______________________________________
              Johan Leuyckx
              Nikon D70 + 50mm 1.8D + 18-70mm AF-S DX
              www.leuyckx.be

              Comment


              • #37
                Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

                Oorspronkelijk geplaatst door jleuyckx
                Photobox werkt met fujifilm, nee? Waarom dan niet gewoon www.fujiprint.be ?
                Voor de het formaat 11.5 x 15 zijn deze nogal duur tegenover Photobox.
                Voor de rest valt het inderdaad goed mee. Ik ga zeker eens wat grotere formaten proberen bij deze want die zijn toch wel een stuk goedkoper.
                Nu maar hopen dat de kwaliteit hetzelfde is. Het voordeel is dat je bij photobox ook 50 foto's van 10 x 50 kan bestellen aan 0.18 ct. Door voor 400 credits te kopen. Je hoeft die niet in een keer op te nemen. Ik zie hier ook geen vierkante foto's staan, wat ik toch ook regelmatig bestel.

                Groetjes
                Lionheart

                Fujifilm finepix S7000, Metz Mecablitz 36-C2, 1x RIDATA CF 1Gb 80x, 2x CF 128 Mb PQI 40x, Vanguard Millenium 3 statief, Shutter release cable, Lowepro Nova 1 AW.

                Comment


                • #38
                  Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

                  is er geen 1 tot en met 10 lijstje?

                  tuurlijk is photobox een super kwaliteit en als je echt de max er uit wil halen dan bestel je daar.

                  maar wat als de kwaliteit goed moet zijn maar de prijs iets minder omdat het b.v meer huis en tuin pics zijn.

                  wie stond er dan op 2 en 3 etc graag met website dan is er een beetje kwaliteit/ prijsverhouding te maken.

                  kijk een 20x 30 die je wegzet moet voor mij een betere kwaliteit zijn dan 1 van de 150 pics van vakantie.
                  die je mischien 1 keer in het jaar bekijkt.
                  b.v 100 gewone laat je dan drukken bij een goedkopere en de 50 mooie bij photobox.

                  maar ik ben echt benieuwd in een top 5 of 10 of zo
                  FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                  Canon EOS600d

                  Comment


                  • #39
                    Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

                    Ik heb geen ervaring met Photobox maar ben zelf uiterst tevreden over Picoprint. Ik laat daar al mijn foto's afdrukken, in matte uitvoering, vind ik zelf erg mooi.
                    Is er iemand die ook ervaring heeft met Picoprint. Ik kreeg deze tip nl. van een docent van de Fotovakschool.
                    (prijs is trouwens prima! )

                    groetjes, Ebbie
                    Groetjes, Ebbie
                    mijn foto-log

                    Comment


                    • #40
                      Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

                      is die fotobox een dienst die niet te gesatureerd afdrukt?
                      vorige keer bij een andere dienst gegaan die nochtans goed besproken was maar al mijn foto's hadden een té aan felle kleuren...
                      Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

                      Comment


                      • #41
                        Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

                        Oorspronkelijk geplaatst door Typhon-
                        is die fotobox een dienst die niet te gesatureerd afdrukt?
                        vorige keer bij een andere dienst gegaan die nochtans goed besproken was maar al mijn foto's hadden een té aan felle kleuren...
                        Neen,
                        Photobox drukt de foto's af zoals je ze doorstuurt.
                        Daar ze geen enkele bewerking doen met je foto moet je goed opletten dat je de foto's niet te donker laat afdrukken.
                        Ik heb mijn scherm op 45% helderheid ingesteld en bij mijn laatste bestelling van 70 stuks had ik er toch 3 die te donker waren. Heb deze foto's dadelijk op mijn PC terug bekeken en inderdaad ze waren iets te donker, maar op een computerscherm valt dit niet zo snel op.
                        Zijn er nog die dat voor hebben bij photobox?
                        Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

                        Comment


                        • #42
                          Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

                          Oorspronkelijk geplaatst door satpet
                          Neen,
                          Photobox drukt de foto's af zoals je ze doorstuurt.
                          Daar ze geen enkele bewerking doen met je foto moet je goed opletten dat je de foto's niet te donker laat afdrukken.
                          Ik heb dit bij ze nagevraagd. Als een foto rechtstreeks van de camera komt, zullen ze pogen (net als veel labo's) te foto te corrigeren voor kleurzweem, licht/donker, saturation etc. Als een foto echter eerst door een beeldbewerkingssoftware is gehaald dan gaan ze ervan uit dat je zelf de nodige correcties hebt doorgevoerd en dat wat je aanlevert exact zo geprint moet worden.

                          Bijna alle software schrijft z'n naam in de JPG en op basis daarvan bepalen ze of de foto rechtstreeks uit de camera komt.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

                            Een paar zaken storen mij toch bij Photobox:
                            1. Ik bestel een tijdje geleden 1 x fotoalbumpjes (per 2 verpakt): ik krijg 2 x 2 albums thuisgeleverd: op de factuur slechts 1 pakje aangerekend
                            2. ik bestel een paar weken geleden een stuk of 50 afdrukken : ik krijg 2 x de ganse reeks thuisgeleverd : op de factuur slechts 50 prints aangerekend (betaling met print credits).
                            Volgende keer zal ik hun eens zeggen dat ze hun leveringen eerst moeten controleren alvorens deze door te sturen. Waar trekt dat nu op ? Een mens bestelt er 1 en krijgt er 2 voor dezelfde prijs.

                            Van begin af aan ben ik uiterst tevreden over Photobox. NB: als je thans 500 print credits koopt, is het slechts 15 cent per foto 10x15.

                            Ludovic
                            EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                            BD0118BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                              Ik heb dit bij ze nagevraagd. Als een foto rechtstreeks van de camera komt, zullen ze pogen (net als veel labo's) te foto te corrigeren voor kleurzweem, licht/donker, saturation etc. Als een foto echter eerst door een beeldbewerkingssoftware is gehaald dan gaan ze ervan uit dat je zelf de nodige correcties hebt doorgevoerd en dat wat je aanlevert exact zo geprint moet worden.

                              Bijna alle software schrijft z'n naam in de JPG en op basis daarvan bepalen ze of de foto rechtstreeks uit de camera komt.
                              Eerst en vooral moet ik zeggen dat ik photobox sinds enkele jaren niet meer gebruik dus ik weet niet hoe relevant het is wat ik nu ga zeggen.

                              Het probleem dat ik had bj photobox is dat ze de ene keer wel je foto's behandelen en de andere keer niet. Je kan er dus nooit op rekenen dat ze het goed doen. Ze zijn wel steeds bereid om het op te lossen maar ik was na een tijdje niet meer bereid dat steeds te moeten gaan klagen.

                              Hun service is eigenlijk wel goed want de eerste keer zonden ze mij 2 foto's : 1 onbewert en 1 bewerkt. Ze gingen er namelijk vanuit dat mijn systeem slecht gecalibreerd was. Dat vond ik een goed initiatief probleem was wel dat ze in de aangepaste versie veel teveel jpeg compressie gebruikten. Iets wat ik steeds in de aangepaste foto's kon terugvinden.

                              Maar later kreeg ik aangepaste foto's zonder waarschuwing en dat kan niet volgens mij als je dat niet wil. Vandaar nu bij mijn lokale printer die een betere kwaliteit heeft en enkel doet met mijn foto's wat ik hem vraag.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

                                @Kevlar
                                Het zou kunnen dat ze hun beleid naar aanleiding van klachten inmiddels hebben bijgesteld. Ik heb mijn vraag in november gesteld en toen bovenstaande antwoord gekregen. Over de afdrukken die ik tot nu ontvangen heb ben ik zeer tevreden want zo zie ik ze in PS ook.

                                De toekomst zal het leren...

                                Comment

                                Working...
                                X