Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Actieve leden

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Actieve leden

    Eigenlijk zou deze discussie in het afgeschermde deel moeten plaats vinden.
    Dan zou ik er ook aan mee doen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #77
      Re: Actieve leden

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Ik ken er nogthans die hier nu niet meer komen nu via FB werken,
      en nu tot de grootsten ter wereld worden gerekend met wat ze doen.
      Op sociale media word je enkel aangeprezen. Zelfs met gemiddelde foto's ben je nog steeds een halfgod als je een beetje kan fotograferen.
      Veel mensen hebben deze soort aandacht nodig om de leegte die sociale media heeft gecreëerd te vullen. Wat op zijn beurt toevoegt aan de onrealistische verwachtingen van mensen die in het echte leven niet kunnen worden ingevuld.

      Kritiek wordt gewoon niet aanvaard op sociale media. Vele mensen durven het dus ook niet meer te geven, vooral omdat hun naam eronder staat.

      Hier kan je beslissen hoe anoniem je bent. Maar het mist wat en vele leden zijn blind geworden voor alles behalve de technische kant. De laatste dagen heb ik hier wat rondgekeken en er zijn veel foto's waarvan je kan zien dat de fotograaf echt potentieel heeft, maar die volledig worden afgebroken of waarbij gewoon geen commentaar wordt gegeven.
      Langs de andere kant houd dit forum/sociale media nog meer mensen tegen doordat ze verslaafd worden aan het bekijken van de nieuwste berichten en zich verplicht voelen te reageren op alles. Dat is allemaal tijd dat die mensen niet aan het werken zijn, niet bezig zijn met hun familie en geen foto's aan het nemen zijn. Macro-economisch bekeken heeft sociale media en fora in mijn opinie een zeer negatief effect op de samenleving.
      Last edited by LoP; 14 juni 2016, 11:26. Reden: te veel spellingsfouten

      Comment


      • #78
        Re: Actieve leden

        Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht

        .................................................. .. De laatste dagen heb ik hier wat rondgekeken en er zijn veel foto's waarvan je kan zien dat de fotograaf echt potentieel heeft, maar die volledig worden afgebroken of waarbij gewoon geen commentaar wordt gegeven.
        .................................................. ......
        Niemand houdt je tegen hoor .

        Comment


        • #79
          Re: Actieve leden

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Eigenlijk zou deze discussie in het afgeschermde deel moeten plaats vinden.
          Dan zou ik er ook aan mee doen.

          grt,bouk.
          Waarom ??? Achter de rug gedoe is toch ook niet iets wat alom geprezen of aangeraden is toch ?
          En kom nu niet af met het feite dat deze discussie 'enkel voor leden' zou moeten zijn, want de meeste leden worden enkel lid om BD te steunen en niet om van de voordelen te genieten en/of in besloten kring te kunnen discussiëren.
          Soit, gedoe achter het gat (zoals wij dat hier in de streek noemen) is niet mijn ding.
          Dus wat niet in het openbaar kan hoeft voor mij niet tenzij je een PB wil sturen, maar dat is dan wanneer je niet (meer) in discussie wil gaan, maar aan iemand persoonlijk iets wil meedelen.
          Last edited by Guest17; 14 juni 2016, 08:30.

          Comment


          • #80
            Re: Actieve leden

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Niemand houdt je tegen hoor .
            Voilà. Iedereen die er iets aan wil veranderen, kan dat zelf. Het forum zijn wij, namelijk!

            Comment


            • #81
              Re: Actieve leden

              Oorspronkelijk geplaatst door MadHatter Bekijk bericht
              Voilà. Iedereen die er iets aan wil veranderen, kan dat zelf. Het forum zijn wij, namelijk!
              Nou niet helemaal hoor.
              U kunt nl niets veranderen, omdat U geen lid bent.
              Alleen leden kunnen wat veranderen op de ledenvergadering.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #82
                Re: Actieve leden

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                Alleen leden kunnen wat veranderen op de ledenvergadering.
                Denk je dat Bouk ?
                Je kan voorstellen doen maar iets veranderen is niet aan de leden hoor ;-)

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #83
                  Re: Actieve leden

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  Nou niet helemaal hoor.
                  U kunt nl niets veranderen, omdat U geen lid bent.
                  Alleen leden kunnen wat veranderen op de ledenvergadering.
                  grt,bouk.
                  Ja, en nee. Alleen VZW-leden mogen naar de ledenvergadering, en kunnen daar voorstellen doen/dingen veranderen.
                  Het forum blijven de gebruikers, VZW-leden en niet-VZW-leden. Als iedereen hier meer commentaar op foto's wil, moeten ze die geven. Daar kan de ledenvergadering weinig aan doen.

                  Comment


                  • #84
                    Re: Actieve leden

                    Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
                    Kritiek wordt gewoon niet aanvaard op sociale media. Vele mensen durven het dus ook niet meer te geven, vooral omdat hun naam eronder staat.
                    Omdat sociale media bedoeld zijn om gewoon likes te verzamelen. Je schrijft ook geen kritische opmerkingen op al het andere dat mensen delen, waardoor het meteen ook not done is om bv. een suggestie te geven om een foto te verbeteren. Ik denk ook dat dat slecht onthaald zou worden (tenzij op een groep die er specifiek toe dient). Het loopt allemaal ook zo door elkaar: je ziet mensen die duidelijk wel wat fotografieachtergrond hebben naast snapshots en mensen die gewoon een foto delen om het moment te delen. Je weet ook niet altijd de achterliggende reden, sommige zitten gewoon niet te wachten op "misschien links iets bijsnijden", hier weet je dat wel. Ik volg wel een paar fotografen, en daar zou ik nooit op FB een commentaar durven onder zetten, terwijl ik dat op het forum wel zou durven, omdat je het daar verwacht.

                    Of je naam er nu bij staat of niet... Ik gebruik hier ook mijn echte naam, die staat ook als signature op de foto, dus je weet evengoed wie ik ben. Geen probleem. Maar op sociale media wordt je wel meer gestalkt door het systeem, waardoor iedereen meteen alles ziet wat en waar je iets neerpent, hier is dat minder het geval. Je publiek hier is ook al meer geselecteerd tov het diverse publiek op sociale media.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Actieve leden

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      Nou niet helemaal hoor.
                      U kunt nl niets veranderen, omdat U geen lid bent.
                      Alleen leden kunnen wat veranderen op de ledenvergadering.
                      grt,bouk.
                      In het Engels noemen ze dat wishful thinking. Voor de ledenvergadering moet je vooraf schriftelijk je vragen formuleren, zodat de leiding in alle rust een antwoord kan voorbereiden.
                      Spontaan antwoorden op een niet vooraf gestelde vraag is heel wat moeilijker en dat doet heeft men dus niet zo graag.
                      Wie alle tijd heeft om een antwoord voor te bereiden heeft al 10 stappen voor op de vraagsteller.
                      Ik ben lid en ik heb hier via het uitroepteken gewoon eens de vraag gesteld hoe het komt dat iemand hier met een bepaalde nick een hele tijd verdwijnt, en dan plots terugkeert, of liever kan/mag terugkeren onder een andere nick !?
                      Denk je dat ik daarop een antwoord gekregen heb ?
                      Ik ben nog steeds aan het wachten en ik vrees dat ik over 10 jaar nog aan het wachten zal zijn.

                      Je moet ook eens goed lezen hoeveel er hier niet te vinden zijn, of waren, voor de doorgevoerde veranderingen.
                      Zouden die er dan gekomen zijn door voorstellen van een pak leden of zou het gewoon het voorstel geweest zijn van één of een paar enkelingen ?

                      Maar ze doen wellicht wel hun best, want voor eenieder wel doen is onmogelijk.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Actieve leden

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Niemand houdt je tegen hoor .
                        Ik was gewoon aan het rondkijken. Kritiek geven neemt tijd in beslag .
                        Dit vond ik de belangrijkste zin:
                        vele leden zijn blind geworden voor alles behalve de technische kant.

                        Dit verpest het voor vele nieuwe en oude leden. Soms zijn de leden die je wel hebt de oorzaak dat er geen andere leden zijn.

                        Comment


                        • #87
                          Re: Actieve leden

                          Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
                          Ik was gewoon aan het rondkijken. Kritiek geven neemt tijd in beslag .
                          Dit vond ik de belangrijkste zin:
                          vele leden zijn blind geworden voor alles behalve de technische kant.

                          Dit verpest het voor vele nieuwe en oude leden. Soms zijn de leden die je wel hebt de oorzaak dat er geen andere leden zijn.
                          Technische kant en foto'regeltjes' zijn net dat waar beginners, dus nieuwe leden (?) best mee beginnen toch, of niet ?
                          Nu is het hier voor sommigen precies alsof het enkel nog goede foto's zijn wanneer alle regeltjes met de voeten getreden worden !?!?
                          Van hoge dunk over zichzelf gesproken kan dit alleszins tellen.

                          Dus je kan slechts goed autorijden wanneer je aan alle verkeersreglementen je voeten veegt.

                          Of toch niet, slechte vergelijking waarschijnlijk, ik had moeten weten dat het enkel in de fotografie geldt .

                          Alleszins een dikke proficiat voor het inzicht dat je hebt van het hele forum, en dit op 12 dagen tijd .

                          Comment


                          • #88
                            Re: Actieve leden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Technische kant en foto'regeltjes' zijn net dat waar beginners, dus nieuwe leden (?) best mee beginnen toch, of niet ?
                            Nu is het hier voor sommigen precies alsof het enkel nog goede foto's zijn wanneer alle regeltjes met de voeten getreden worden !?!?
                            Van hoge dunk over zichzelf gesproken kan dit alleszins tellen.

                            Dus je kan slechts goed autorijden wanneer je aan alle verkeersreglementen je voeten veegt.

                            Of toch niet, slechte vergelijking waarschijnlijk, ik had moeten weten dat het enkel in de fotografie geldt .

                            Alleszins een dikke proficiat voor het inzicht dat je hebt van het hele forum, en dit op 12 dagen tijd .
                            Ik kijk hier al enkele jaren mee. Langer dan dat jij geregistreerd bent.
                            En ik bedoel dat niet op jou of zo. Ik zeg gewoon dat er enkelingen zijn die hier al jaren lid zijn die ervoor zorgen dat nieuwe leden afhaken.

                            Ik heb het niet enkel over de fotobeoordelingen. Maar vooral hoe er detailles uit een bericht worden gehaald en dan volledig worden verbeterd zodat het voor een nieuweling zelfs onduidelijk wordt. Als iets simpel wordt uitgelegd, dan wordt dit afgebroken en moet het gecompliceerder.

                            Natuurlijk is het goed om nieuwlingen te wijzen op de overduidelijke technische fouten. Of hoe ze technisch beter kunnen (als dat belangrijk is voor het eindresultaat). Maar de kritiek moet dan ook op het niveau van de boordeelde worden gegeven.

                            Comment


                            • #89
                              Re: Actieve leden

                              Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
                              Ik kijk hier al enkele jaren mee. Langer dan dat jij geregistreerd bent.
                              En ik bedoel dat niet op jou of zo. Ik zeg gewoon dat er enkelingen zijn die hier al jaren lid zijn die ervoor zorgen dat nieuwe leden afhaken.
                              Evengoed en evenzeer zijn er nieuwe leden, ook enkelingen die er in slagen dat oudere leden afhaken.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • #90
                                Re: Actieve leden

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Ik ben lid en ik heb hier via het uitroepteken gewoon eens de vraag gesteld hoe het komt dat iemand hier met een bepaalde nick een hele tijd verdwijnt, en dan plots terugkeert, of liever kan/mag terugkeren onder een andere nick !?
                                Denk je dat ik daarop een antwoord gekregen heb ?
                                Dat moet je natuurlijk aan die persoon in kwestie vragen, hoe het komt dat die plots terugkeert.

                                Staat het ergens in het reglement dat je niet mag terugkeren onder een ander account? Of dat je geen meerdere accounts mag aanmaken?

                                Ik ken een ander forum waar zowat de helft van de actieve gebruikers plots begon met meerdere klonen aan te maken. En het was soms niet moeilijk om te raden wie erachter zat. Leuk om nieuwe typetjes uit te vinden en die een karakter te geven enzo.
                                Er werden ook verkiezingen gehouden waarbij je kon stemmen voor een nieuwe forumleiding enzo.
                                Forummers mochten leden werven om hun eigen 'partij' te hebben met nieuwe leuke regeltjes voor als zij de leiding zouden hebben enzo. Er werd heel creatief community gevoerd, en was heel leuk.
                                Spijtig dat het forum ongeveer 8 jaar terug opgedoekt werd. Maar veel van de gebruikers zie ik regelmatig nog terug in het echte leven. Is een hechte vriendenkring geworden.

                                Comment

                                Working...
                                X