Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met linken-Wijzigingen bij One.com

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Probleem met linken

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    En kun je, zoals bij Mac, je link gewoon uit de Dropbox folderstructuur halen (rechtermuisknop op foto -> Share of Copy Dropbox Link), of moet je daarvoor per se op de Dropbox site terecht? Ik vind het echt vreemd, mochten de technieken zo zeer verschillen.
    Vanuit de windows verkenner kopieer je je foto naar een dropbox folder op je HD. Hierdoor wordt de foto geupload naar de dropbox site.
    Als je in de dropbox folder op HD, rechts klikt op de foto kan je kiezen om ze te bekijken op de dropbox site. En op de dropbox site klik je weer rechts op de gewenste foto en kopieer je de publieke link die je nodig hebt.

edit: net even getest, en je kan ook vanuit de windows verkenner een link halen uit de dropbox folder, maar das dan een url die de foto niet toont op het forum, maar enkel de link.
    Groetjes,
    Dominic

Comment

Bedankt om dat te willen uittesten, zibro!
      Zoals gezegd ga ik (op Mac) zelden of nooit naar de Dropbox-site zelf. Ik stop de foto's die ik wil linken in de Dropbox-folder.
      Nu... die folderstructuur is veranderd in de loop der jaren, ik was een vroege gebruiker. Ik heb nu zowel de folders
      <Mijn HD>/users/<mijn username>/Dropbox/Public
      als
      <Mijn HD>/users/<mijn username>/Dropbox/Photos/Public ter beschikking
      De tweede is de oudste, de eerste is later zelf aangemaakt, om aan te tonen dat linken zo ook kan.
      Binnen Public (de tweede, de eerste gebruik ik eigenlijk niet), heb ik gewoon een jaarmap 2012, 2013, 2014... ter beschikking, en daarin de foto's die ik in dat jaar oplaad en link.
      Rechtsklikken op een bepaalde foto geeft mij drie Dropbox opties:

Ik gebruik hoofdzakelijk de eerste (Share Dropbox link) en de link ziet er zo uit:
      HTML-code:
      https://www.dropbox.com/s/ulqw6l1s2q1o6cd/06-Kleinkinderen%20als%20fruit.jpg?dl=0
      als ik die zou posten, word ik inderdaad naar de Dropbox site gestuurd.
      Maar ik verander www in dl (direct link), breng de img tags aan, en post de foto hier:
      HTML-code:
      [img]https://dl.dropbox.com/s/ulqw6l1s2q1o6cd/06-Kleinkinderen%20als%20fruit.jpg?dl=0[/img]
      of zo dus:

Zoals gezegd heb ik zelf een tweede Public folder, op een hoger niveau aangemaakt (zie boven). De Dropbox opties verschillen licht:

Die eerste link geeft mij:
      HTML-code:
      https://dl.dropboxusercontent.com/u/21104980/IMG_5732_LesPortret5cm.jpg
      kijk 'ns aan: onmiddellijk die DL ipv WWW, dus:
      HTML-code:
      [img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/21104980/IMG_5732_LesPortret5cm.jpg[/img]
      of:

Ik vraag me af of jij een dergelijke test kunt/wilt doen.
      Last edited by LesC; 5 januari 2015, 09:07.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

In mijn dropbox folder op HD zie ik de subfolders public en photo niet, enkel de root.
        Even testen of ik vanuit die root kan linken met aanpassing DL:

edit,

ik kan de foto nu zien hier op het forum, ik weet niet of die voor iedereen zichtbaar zal zijn.
        Groetjes,
        Dominic

Comment

Yep, zichtbaar. Dus ook bij jou werkt de WWW=DL truuk.
          Is dat niet vreemd dat subfolders van Dropbox niet zichtbaar zijn? Mijn (op Mac) zijn alle zichtbaar, en bovendien heb ik alle rechten, vandaar ook dat ik opteer voor subfolders per jaar.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Foto's van LesC en Zibro ook voor mij zichtbaar. Ik vrees dat ik keuze's zal moeten maken, andere Host of op de manier van One.com die echt niet gebruiksvriendelijk te noemen is.
            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Re: Probleem met linken-Wijzigingen bij One.com

Ja... sorry dat we hier in een One.com topic tests doen met Dropbox, maar dat was een van de gegeven suggesties. Met One.com heb ikzelf geen ervaring, maar hier moeten nog andere (betalende?) gebruikers zijn, die nu de dupe zijn van een gewijzigde linkprocedure.

(als Mod heb ik nu de titel van je topic veranderd, zodat het duidelijker is dat het om One.com gaat)

Comment

Lesc, zonder sorry, is helemaal niet nodig. Iedereen kan er maar van opsteken. Als het één niet lukt moet je soms andere optie's overwegen, al hoop ik toch dat er nog iets uit de bus valt voor het probleem One.com gebruikers.

Comment

Ik heb gewoon een afzonderlijke map aangemaakt waar ik de foto's in plaats die ik wil linken naar fotosites, deze staat volledig afzonderlijk van mijn website.
                  Als je dan die foto opent heb je onmiddellijk je te kopiëren adres in de adresbalk bovenaan staan.
                  Zo simpel als .....

grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Yep, zichtbaar. Dus ook bij jou werkt de WWW=DL truuk.
                    Is dat niet vreemd dat subfolders van Dropbox niet zichtbaar zijn? Mijn (op Mac) zijn alle zichtbaar, en bovendien heb ik alle rechten, vandaar ook dat ik opteer voor subfolders per jaar.
                    Net even gepropeerd om via de verkenner submappen te maken in de dropbox folder en dat werkt ook.
                    Dus eigenlijk kan ik mijn werkwijze nu vereenvoudigen en hoef ik ook niet meer op de dropbox site te komen om hier foto's te linken.
                    Zo leren we weer wat bij, bedankt Lesc

En sorry, Anaisje. Daarmee ben jij nog niet geholpen natuurlijk.
                    Groetjes,
                    Dominic

Comment

Toch ook eens proberen.
                      Link gehaald via de console van one.com, dan naar filemanager, foto geopend en die link hier geplakt.

Dat werkt maar mijn afbeelding is te groot, dus weer weg gehaald.
                      ...leeg...

Comment

Bedankt, om mee te denken. Sieg, wat je me hier meegeeft had je ons in het verleden als oplossing geboden. Dit werkte uitstekend, maar nu niet meer.
                        Indien mogelijk Sieg of Lieven Lema, wil je hier een foto plaatsen op je manier gelinkt als wijze van test? Ik zag mijn foto wel staan maar anderen dus niet met de methode die Sieg hier aanhaalt.

Comment

Zo, heb de locatie van de afbeelding gekopiëerd, eerst in de filemanager van One.com geopend. (dit was mijn oude site, wordpress, maar dat maakt verder niet uit)

...leeg...

Comment

bedankt Lieven, helaas geen foto zichtbaar voor mij. De link die ik te zien krijg is volgens mij idem aan wat ik gebruikt heb na de wijzigingen bij One.com.
                            Is volgens mijn ervaring ook de versie waar er reeds geschaald werd en niet in een nieuw tabblad geopend.
                            Als ik op de link zelf klik krijg ik dit {"error":"INVALIDORMISSINGCOOKIE"}

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                              Bedankt, om mee te denken. Sieg, wat je me hier meegeeft had je ons in het verleden als oplossing geboden. Dit werkte uitstekend, maar nu niet meer.
                              Indien mogelijk Sieg of Lieven Lema, wil je hier een foto plaatsen op je manier gelinkt als wijze van test? Ik zag mijn foto wel staan maar anderen dus niet met de methode die Sieg hier aanhaalt.
                              Even proberen Anaisje, zomaar een foto eruit gepikt hoor

grts
                              Sieg

edit ; Blijkbaar toch zonder problemen, werkt nog steeds perfect op deze manier
                              Last edited by Sieg; 5 januari 2015, 12:22. Reden: edit
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Werkt dus perfect zo Sieg,bedankt. Ga het straks ook nog eens uitproberen of het mij lukt.

Comment

Working...
                                X