Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met linken-Wijzigingen bij One.com

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Probleem met linken-Wijzigingen bij One.com

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
    Werkt dus perfect zo Sieg,bedankt. Ga het straks ook nog eens uitproberen of het mij lukt.
    Ik gebruik wel de oude bestandsbeheer, misschien dat daar het verschil in zit.
    Zal eens proberen met de file manager, dat heb ik nog nooit gebruikt.

grts
    Sieg

edit. Inderdaad Anaisje, vanuit de file manager lukt het mij ook niet om een foto te linken.
    De foto waarop je klikt opent niet meer in een nieuw tabblad en er is dus ook geen link voorhanden.
    Eind volgende maand valt de oude bestandsbeheer weg en zal ik dus ook op zoek moeten naar een andere oplossing.
    Dan stel je je wel de vraag waarom je 30GB aan ruimte betaald, kan je niks meer mee aanvangen ....

grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 5 januari 2015, 13:48. Reden: edit
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      ...
      edit. Inderdaad Anaisje, vanuit de file manager lukt het mij ook niet om een foto te linken.
      De foto waarop je klikt opent niet meer in een nieuw tabblad en er is dus ook geen link voorhanden.
      Eind volgende maand valt de oude bestandsbeheer weg en zal ik dus ook op zoek moeten naar een andere oplossing.
      Dan stel je je wel de vraag waarom je 30GB aan ruimte betaald, kan je niks meer mee aanvangen ....
      grts
      Sieg
      Dat is wat Anaisje hier aankaart en blijkbaar een deel gebruikers nog niet ondervonden hebben.
      Inderdaad Siegfried op 28-02 is het gedaan met het (ver)ouder(de) bestandsbeheer. Doordat er hier hoofdzakelijk met firefox gewerkt werd is/was het oude bestandsbeheer enkel bruikbaar onder "IE." Tot vorige week ongeveer was alles perfect mogelijk via de in het configuratiescherm ingebouwde "filemanager." Nu niet meer. Enkel nog het manueel inbrengen van de URL.
      Denk ook dat het niet aangewezen is om zomaar "alles" buiten te kieperen wat van one.com komt aangezien het niet opbrengt van de regen in de drup terecht te komen. Wie zegt dat een andere hostingservice uiteindelijk niet met dezelfde problemen/vergetelheid/onwil kampt of te kampen krijgt? Vooropgesteld dat je je website/blog draaiend wil houden.

De (hobby)fotograaf blijft in de kou staan en uiteindelijk zal dropbox of gelijkwaardig nog het enige alternatief zijn. Mocht het enkel gaan over foto's te linken dan zou een overstap heel vlug overwogen worden (ondanks verlies van oudere linken.) Aangezien het niet enkel om foto's gaat maar tevens een verhuis van een domein(naam) mee gemoeid is, komt er al iets meer bij kijken.

Hopelijk leest one.com mee en komen hun programmeurs tot inkeer...
      Opzegtermijn: 30 dagen!

groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Brombeer je doet je naam eer aan.

Raar is wel dat de link een tijd werkt en dan 'stuk' is.
        Misschien genereerde dit teveel traffic bij One.com.

Nu ik ben blij met mijn gigabytes bij copy.com, als je dat slim speelt en elkaar invites doorspeelt heb je in geen tijd 50GB.
        ...leeg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
          Dat is wat Anaisje hier aankaart en blijkbaar een deel gebruikers nog niet ondervonden hebben.
          Inderdaad Siegfried op 28-02 is het gedaan met het (ver)ouder(de) bestandsbeheer. Doordat er hier hoofdzakelijk met firefox gewerkt werd is/was het oude bestandsbeheer enkel bruikbaar onder "IE." Tot vorige week ongeveer was alles perfect mogelijk via de in het configuratiescherm ingebouwde "filemanager." Nu niet meer. Enkel nog het manueel inbrengen van de URL.
          Denk ook dat het niet aangewezen is om zomaar "alles" buiten te kieperen wat van one.com komt aangezien het niet opbrengt van de regen in de drup terecht te komen. Wie zegt dat een andere hostingservice uiteindelijk niet met dezelfde problemen/vergetelheid/onwil kampt of te kampen krijgt? Vooropgesteld dat je je website/blog draaiend wil houden.

De (hobby)fotograaf blijft in de kou staan en uiteindelijk zal dropbox of gelijkwaardig nog het enige alternatief zijn. Mocht het enkel gaan over foto's te linken dan zou een overstap heel vlug overwogen worden (ondanks verlies van oudere linken.) Aangezien het niet enkel om foto's gaat maar tevens een verhuis van een domein(naam) mee gemoeid is, komt er al iets meer bij kijken.

Hopelijk leest one.com mee en komen hun programmeurs tot inkeer...
          Opzegtermijn: 30 dagen!

groetjes
          Marc
          Klopt Marc wat je neerschrijft hoor, ik zal ook maar al zoeken naar een andere oplossing om foto's te linken, maar met mijn website blijf ik wel bij One.com.
          Misschien linken vanuit 500px is een mogelijkheid maar dan moet ik daar ook elke foto gaan plaatsen wat nu niet het geval is.

Heb juist een test gedaan in het testforum hier om te linken vanuit Photobucket, maar blijkbaar krijg ik mijn exif gegevens niet te zien.
          Kan ook aan mijn exif viewer liggen natuurlijk.

We zoeken nog wat verder en indien ik een oplossing vind dan hoor je het wel (omgekeerd ook liefst ;-) )

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Nickname Lieven...nickname...

Je perceptie klopt niet helemaal Lieven. De link werkt enkel (kortstondig - tot aan een refresh of het legen van het cache geheugen) bij U, diegene die de foto linkt. De andere forum gebruikers krijgen niets te zien van in den beginne.
            Ik vind het ook heel normaal dat one.com zich het recht voorbehoudt om wijzigingen aan te brengen in de door hen gebruikte middelen/aangeboden diensten. (Staat ook meestal zo vermeld in de kleine lettertjes...)
            Evenwel, als deze diensten niet meer stroken met datgene waarvoor je het in huis haalde vind ik het ook normaal dat een klant kan afzien van verdere diensten.

Groetjes
            Marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              ...
              We zoeken nog wat verder en indien ik een oplossing vind dan hoor je het wel (omgekeerd ook liefst ;-) )
              grts
              Sieg
              Beloofd Siegfried. Heb er al aan gedacht een "beleefde" brief te schrijven naar one.com rechtstreeks want via de 24/24 chat helpdesk lijkt me dit onbegonnen werk.

Groetjes
              Marc

Comment

Ik kan gewoon vanuit de Filemanager van Qne.com de URL kopieren en hier plaatsen. Het leuke is dat ik kan spelen met de grootte door de 800x800 toevoeging die de Filemanager van One.com er achter plaatst te wijzigen in wat ik wil

800x800

1600 x 1600

1024 x 1024

http://www.smuttynose.nl

Comment

Geen foto te zien,ik moet misschien nog wat geduld opbrengen tot je helemaal klaar bent met je antwoord.
                  Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                    Ik kan gewoon vanuit de Filemanager van Qne.com de URL kopieren en hier plaatsen. Het leuke is dat ik kan spelen met de grootte door de 800x800 toevoeging die de Filemanager van One.com er achter plaatst te wijzigen in wat ik wil

800x800

1600 x 1600

1024 x 1024

Yep, maar wij zien niets, had dat ook al gedaan.
                    ...leeg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                      Yep, maar wij zien niets, had dat ook al gedaan.
                      Ik zie het. Zolang ik de Filemanager gelijk open heb met de Webbrowser zie ik ze en als ik de Filemanager sluit en de Webbrowser herstart zijn ze niet meer zichtbaar.

Ik blijf mijn oude methode gebruiken: uploaden met Total Commander, als ik op het BD een foto plaats weet ik uiteraard mijn de url van mijn Webruimte wel uit mijn hoofd en plak eenvoudig de imagenaam erachter.

Comment

Deze is ook via manueel inbrengen geplaatst, dus na de wijziging.
                        Het kan dus wel om nog een foto zichtbaar te plaatsen maar minder eenvoudig dan gewoon de link kopiëren.

Comment

Deze is ook via manueel inbrengen geplaatst, dus na de wijziging.
                          Het kan dus wel om nog een foto zichtbaar te plaatsen maar minder eenvoudig dan gewoon de link kopiëren.
                          Ik plaatste mijn foto's altijd manueel en zal dat dus blijven doen.

Comment

Voor mij dus een hele aanpassing, waar ik aan zal moeten wennen toch. Eenmaal je het gebruik gewoon wordt zal het vast ook vlotter gaan dan nu het geval hier is.

Comment

Voor mij dus een hele aanpassing, waar ik aan zal moeten wennen toch. Eenmaal je het gebruik gewoon wordt zal het vast ook vlotter gaan dan nu het geval hier is.
                              Zo is het. Kost mij een paar secondes..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                                Zo is het. Kost mij een paar secondes..
                                Wil je dan aub je foto's in post #37 zichtbaar maken, liefst onder de huidige links, en dan vertellen wat er mis was, en je dus moest corrigeren. Dank bij voorbaat
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Working...
                                X