Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met linken-Wijzigingen bij One.com

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Probleem met linken-Wijzigingen bij One.com

    Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
    Awel, ook ik heb hun helpdesk gecontacteerd en kreeg het volgende:
    ...
    Daarop gereageerd dat hun excuus van "vaste instelling" b......t is
    Aan de andere kant als iemand zonder jouw toestemming een foto uit de one.com gallerij wil gebruiken dan is die kwalitatief niet goed genoeg om er veel mee te doen.
    Afwachten is dus de boodschap.
    mvg
    Marc
    Uw uitspraak omtrent "b......t" is alvast terecht.
    Anaisje heeft nog albums staan van 2011 waar niets van afgeknabbeld werd.

    Wat betreft het ge(mis)bruiken van foto's die je plaatst kan ik je ook geen ongelijk geven. Maar...dat zijn dan wel keuzes die je zelf moet kunnen maken.

    Door deze misplaatste "besparing" is het zelfs niet mogelijk om familie of kennissen voor wie je foto's maakte, hen deze aan te bieden in een (privé)galerij met de optie ze te downloaden en te laten afdrukken. Ze wonen in een ander werelddeel en ze zullen er niet mee naar een afdrukcentrale moeten gaan. Het is momenteel zelfs onmogelijk een niet gecropte en bewerkte foto op het formaat dat het uit mijn toestel komt op te laden op deze galerijen...(Melding bestand is te groot???)
    Uiteraard weet ik dat WeTransfer bestaat, dat ik een beperkte cloud heb op google, ja zelfs op one.com...maar daar gaat het niet om.
    Als men jou 3GB of meer ter beschikking stelt (lees verhuurt) voor ruimte op een server moeten ze je niet gaan "betuttelen" en moet je zelf, binnen het kader van het wettelijke, kunnen bepalen hoe je die ruimte invult.

    Heb deze morgen een al iets meer uitgesproken antwoord op hun antwoord verzonden en bijgevolg in blijde verwachting...

    edit: met "binnen het kader van het wettelijke" bedoel ik uiteraard dat je hun server niet moet misbruiken om lasterlijke, beledigende, racistische, enz...te publiceren.

    Groetjes
    Marc
    Last edited by Brombeer; 7 januari 2015, 08:59.
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #77
      Re: Probleem met linken-Wijzigingen bij One.com

      De problemen qua linken van one.com naar BD zijn opgelost.

      Momenteel werkt het systeem van linken van one.com naar BD zelfs beter als voor nieuwjaar.
      Voor het nieuwe jaar moest je de foto eerst openen in een afzonderlijk tabblad alvorens je de fotolocatie kon kopiëren.
      Nu heeft men echt wel een optie voorzien om een rechtstreekse link op te halen.



      Het contextmenu hierboven te zien rechts onder de foto biedt een viertal mogelijkheden om een "kant en klare" (lees bruikbare) link op te halen.
      Dit contextmenu bekomt men door met de rechter muisknop te klikken op het woordje "Bekijk" naast het oogje.



      "Koppelingslocatie kopiëren" lijkt mij nieuw en zorgt voor een link die rechtstreeks kan ingeplakt worden op BD en andere fora.
      Ga je via de andere drie rode pijlen dan zal de software alsnog de foto eerst openen in een afzonderlijk tabblad en moet je toch nog rechts klikken om de fotolocatie te kopiëren.

      Om de kwaliteit van de link (foto) na te gaan plaats ik hieronder de link van de in de bovenstaande schermafdrukken getoonde foto nogmaals rechtstreeks.



      Waaruit we dan ook onmiddellijk kunnen afleiden dat de link de foto toont zonder verlies van KB's (262,xx).

      Alvast bedankt hier aan de mensen die mee gedacht/geschreven hebben.
      En laat ons hopen dat er op dat vlak geen ingrijpende wijzigingen meer plaatsvinden. Op die manier blijft het ook mogelijk voor mensen die niet zo hard thuis zijn in het pc-gebeuren om op een gebruiksvriendelijke manier hun foto's te tonen zonder te moeten wakker liggen omtrent schrijfwijze, lengte van bestandsnaam of eventueel gebruikte spaties.

      Groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

      Comment


      • #78
        Re: Probleem met linken-Wijzigingen bij One.com



        Bedankt ...

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #79
          Re: Probleem met linken-Wijzigingen bij One.com

          Da's goed nieuws voor de gebruikers van One.com!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #80
            Re: Probleem met linken

            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Kan je bij ONE niet uploaden met FTP? gewoon een directory BD aanmaken, foto uploaden met Filezilla o.i.d. en dan de link in een posting plakken?
            Natuurlijk werkt dat, ik doe het al jaren zo met CuteFTP. 't Schijnt dat in Total Commander ook een FTP optie zit, maar ik weet niet of daar een gratis versie van bestaat.
            De filemanager heb ik nog nooit gebruikt om het adres van een foto op te vragen. Ik wist niet eens dat het kon.
            Mijn foto's voor het forum worden dus via CuteFTP geüpload naar aparte mappen (bv.: BD of Challenge) op mijn webruimte. De naam van de foto kopieer ik en de rest van de link is een beetje handwerk.

            Wat de fotogalerij van One.com betreft, heb ik úren zitten testen welke de ideale uploadgrootte is. De maximum afmetingen voor foto's in de galerij vond ik namelijk nergens.
            Ik ben uitgekomen bij 1070 pixels aan de langste zijde voor foto's in panorama stand, 720 pixels voor verticale foto's. De kilobytes worden door de galerijsoftware wel wat gereduceerd, maar de kwaliteit blijft goed en de afmetingen zijn zoals ik het wil.
            Voor de upload naar een One.com album gebruik ik wel de galerijsoftware.
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #81
              Re: Probleem met linken

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Natuurlijk werkt dat, ik doe het al jaren zo met CuteFTP. 't Schijnt dat in Total Commander ook een FTP optie zit, maar ik weet niet of daar een gratis versie van bestaat.
              De filemanager heb ik nog nooit gebruikt om het adres van een foto op te vragen. Ik wist niet eens dat het kon.
              Mijn foto's voor het forum worden dus via CuteFTP geüpload naar aparte mappen (bv.: BD of Challenge) op mijn webruimte. De naam van de foto kopieer ik en de rest van de link is een beetje handwerk.

              Wat de fotogalerij van One.com betreft, heb ik úren zitten testen welke de ideale uploadgrootte is. De maximum afmetingen voor foto's in de galerij vond ik namelijk nergens.
              Ik ben uitgekomen bij 1070 pixels aan de langste zijde voor foto's in panorama stand, 720 pixels voor verticale foto's. De kilobytes worden door de galerijsoftware wel wat gereduceerd, maar de kwaliteit blijft goed en de afmetingen zijn zoals ik het wil.
              Voor de upload naar een One.com album gebruik ik wel de galerijsoftware.
              Ik gebruik de FTP functie van(Freeware) Total Commander om bestanden te uploaden. Sowieso een heel handige Tool dat Total Commander.
              http://www.smuttynose.nl

              Comment

              Working...
              X