Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het verschil tussen forums

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Het verschil tussen forums

    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    .........

    Meteen ook een reden waarom ik hier nog nooit een foto heb geplaatst.........
    jokkebrok..!
    je opnamen staan hier zelfs nog online..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #62
      Re: Het verschil tussen forums

      Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
      Een paar posts terug, in dit topic, hoorde ik nog dat posten in de beginnershoek gelijk stond met het verzieken van het forum hier...
      Dat de mensen veel te veel te lezen hadden in de beginnershoek en dat dat de reden was waarom ze niet naar beoordeling gingen kijken.
      Dus...vanaf vandaag iedereen "verplicht" te gaan kijken in beoordeling en minstens 5 posters een vriendelijk woordje geven...want blijkbaar vinden sommige mensen het normaal dat men andere mensen zou verplichten te gaan kijken in bepaalde forumonderdelen....
      Je hebt dus duidelijk niet begrepen wat ik bedoelde.

      Ik probeer het nog 1 keer heel kort:

      Als mensen met een verdomd hoog niveau, blijven foto's posten in enkel beginnershoek.
      Dan is beginnershoek, geen beginnershoek meer.

      Ik onderschat dus het niveau van beginnershoek niet, maar de drempel begint hoog te liggen,
      en je merkt regelmatig dat echte beginners niet echt het lef meer hebben om te posten tussen het hoge niveau van 'beginners'-hoek.

      Trek mijn post dus niet uit context.
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #63
        Re: Het verschil tussen forums

        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        ......
        Dan is beginnershoek, geen beginnershoek meer.

        Ik onderschat dus het niveau van beginnershoek niet, maar de drempel begint hoog te liggen,

        .
        Beginnershoek is niet alleen voor beginners hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #64
          Re: Het verschil tussen forums

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Beginnershoek is niet alleen voor beginners hoor.
          grt,bouk.
          De beschrijving van het onderdeel "Beginnershoek":

          Beginnershoek(10 Viewing)
          Forum voor het tonen van uw éérste foto's of leuke snapshots welke je niet direct ter beoordeling wil aanbieden. Gelieve het aantal geplaatste foto’s per gebruiker te beperken tot één topic per dag!
          Juist een professionele fotograaf die zijn eerste foto's maakt...
          Deze keer zit je er volgens mij grondig naast OF ze moeten de naam van het forum aanpassen...
          En dan kunnen ze de andere subcategorieën alvast afschaffen.
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • #65
            Re: Het verschil tussen forums

            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Onderlijning:
            Als ik geen reacties maar veel views heb: dan kan het een goede foto zijn
            Als ik geen raecties en weinig views heb: dan zat iedereen in beginnershoek te kijken.
            Leer ik iets bij? neen, verre van.
            Misschien graag het bovenstaande eens verduidelijken...om alle misverstanden te vermijden...
            Want je zou dit inderdaad naargelang perceptie op verschillende manieren kunnen interpreteren.
            Mocht je nu voor jezelf eens de conclusie trekken dat je iets zou kunnen bijleren in showcase en heel misschien in beginnershoek (hangt af van je niveau...) zou je waarschijnlijk al een flinke stap vooruit zijn.
            Heb ook meegegeven dat ik noch inspraak heb noch wens in de werking van dit forum. Voel me niet bepaald aangesproken omdat beoordeling niet zou doen wat men er van verwacht.

            Zal ook nog eens heel kort, éne keer, herhalen dat volgens het reglement, hier geldig, iedereen mag posten waar het hem past. Misschien was dat misbegrepen.
            Heb voor mezelf genoeg gerede twijfels om daar te blijven posten. Is u uitgelegd.
            Wat iemand anders doet is zijn/haar zaak.

            Maar wees gerust heb het hierboven al gemeld het posten en commentariëren van mijnentwege zal flink temperen nu...
            Is toch al ene minder hé...

            TOEVOEGING: Waarom zou een professionele fotograaf niet mogen/kunnen twijfelen aan hetgeen hij geschoten heeft ?

            Groetjes
            Marc
            Last edited by Brombeer; 14 november 2013, 11:20. Reden: Toevoeging...+typo
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #66
              Re: Het verschil tussen forums

              Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
              Misschien graag het bovenstaande eens verduidelijken...om alle misverstanden te vermijden...
              Want je zou dit inderdaad naargelang perceptie op verschillende manieren kunnen interpreteren.
              Mocht je nu voor jezelf eens de conclusie trekken dat je iets zou kunnen bijleren in showcase en heel misschien in beginnershoek (hangt af van je niveau...) zou je waarschijnlijk al een flinke stap voorruit zijn.
              Heb ook meegegeven dat ik noch inspraak heb noch wens in de werking van dit forum. Voel me niet bepaald aangesproken omdat beoordeling niet zou doen wat men er van verwacht.

              Zal ook nog eens heel kort, éne keer, herhalen dat volgens het reglement, hier geldig, iedereen mag posten waar het hem past. Misschien was dat misbegrepen.
              Heb voor mezelf genoeg gerede twijfels om daar te blijven posten. Is u uitgelegd.
              Wat iemand anders doet is zijn/haar zaak.

              Maar wees gerust heb het hierboven al gemeld het posten en commentariëren van mijnentwege zal flink temperen nu...
              Is toch al ene minder hé...

              Groetjes
              Marc
              Dag Marc,

              Als je statistieken bekijkt (of het aantal viewers op een categorie) dan merk je dat de meerderheid van de bezoekers naar beginnershoek gaat (kijken/posten/reageren).

              Dus mensen die foto's plaatsen in andere categorieën in de hoop daar wat bij te leren, blijven in de kou staan.
              Dit terwijl er mensen zijn die volgens mij al lang niet meer in beginnershoek thuis horen...
              Zeg ik nu dat ze niet welkom zijn in beginnershoek? Verre van...
              Maar de focus ligt nu te veel op de beginnershoek, waar het niveau al zo hoog ligt, dat het voor echte beginners lastig wordt om daar te posten...

              Dat sommigen (zoals jij) een uitleg geven waarom ze blijven hangen snap ik hoor, er is ook nergens dwang.
              Als een beginner die totaal geen mooie foto's maakt wilt blijven posten in showcase, dan kan je dat moeilijk tegenhouden.
              Maar mensen stimuleren om in de juiste categorie te posten, gaat het forum in mooi evenwicht brengen.

              Ik kan op dit moment zeker bijleren in beginnershoek, omdat (nogmaals) het niveau daar zo hoog ligt...

              Dus heel kort:
              als "gevorderden" reageren in beginnershoek: Super, zo leer je het beste bij.
              Maar als de gevorderden hun soms prachtige creaties ook posten in beginnershoek, dan gaat het niveau naar omhoog,
              en gaat de bestaansreden voor andere categorieën achteruit...

              Nu, wou ik je niet aanvallen, maar je trok mijn post volledig uit context (alsof ik geen respect heb voor mensen in beginnershoek) en dat wou ik even 'corrigeren'.
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #67
                Re: Het verschil tussen forums

                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                De beschrijving van het onderdeel "Beginnershoek":...
                Deze keer zit je er volgens mij grondig naast ....
                3.1.1 Fotohoek: Beginnershoek

                ... Ook een foto waarover je niet echt tevreden bent maar die je toch graag wil laten beoordelen kan je hier kwijt.
                dat kan dus ook gelden voor een ervaren fotograaf.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #68
                  Re: Het verschil tussen forums

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  3.1.1 Fotohoek: Beginnershoek

                  ... Ook een foto waarover je niet echt tevreden bent maar die je toch graag wil laten beoordelen kan je hier kwijt.
                  dat kan dus ook gelden voor een ervaren fotograaf.
                  grt,bouk.
                  Lees mijn post nog eens goed bouk.
                  en bekijk de posts van sommigen in beginnershoek eens goed...

                  en doe dan maar verder zoals je bezig bent... dan kan ik er mij nog wat aan ergeren
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Het verschil tussen forums

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    Dag Marc,

                    Als je statistieken bekijkt (of het aantal viewers op een categorie) dan merk je dat de meerderheid van de bezoekers naar beginnershoek gaat (kijken/posten/reageren).

                    Dus mensen die foto's plaatsen in andere categorieën in de hoop daar wat bij te leren, blijven in de kou staan.
                    Dit terwijl er mensen zijn die volgens mij al lang niet meer in beginnershoek thuis horen...
                    Zeg ik nu dat ze niet welkom zijn in beginnershoek? Verre van...
                    Maar de focus ligt nu te veel op de beginnershoek, waar het niveau al zo hoog ligt, dat het voor echte beginners lastig wordt om daar te posten...

                    Dat sommigen (zoals jij) een uitleg geven waarom ze blijven hangen snap ik hoor, er is ook nergens dwang.
                    Als een beginner die totaal geen mooie foto's maakt wilt blijven posten in showcase, dan kan je dat moeilijk tegenhouden.
                    Maar mensen stimuleren om in de juiste categorie te posten, gaat het forum in mooi evenwicht brengen.

                    Ik kan op dit moment zeker bijleren in beginnershoek, omdat (nogmaals) het niveau daar zo hoog ligt...

                    Dus heel kort:
                    als "gevorderden" reageren in beginnershoek: Super, zo leer je het beste bij.
                    Maar als de gevorderden hun soms prachtige creaties ook posten in beginnershoek, dan gaat het niveau naar omhoog,
                    en gaat de bestaansreden voor andere categorieën achteruit...

                    Nu, wou ik je niet aanvallen, maar je trok mijn post volledig uit context (alsof ik geen respect heb voor mensen in beginnershoek) en dat wou ik even 'corrigeren'.
                    Dag Koeno...

                    een klaviertje kan nooit, wat een gesprek tussen pot & pint (of voor mij een koffietje) wel kan.
                    Ik begrijp je maar al te goed.
                    Maar het is nu éénmaal zo dat beoordeling "huilen met de pet op" blijft...
                    Als men morgen van beoordeling één subforum maakt waarin ik niet gebonden ben aan één domein in fotografie zou ik waarschijnlijk nog de eerste zijn om daar te gaan posten.
                    Maar...zoals eerder gesteld...de mensen achter de schermen beslissen.
                    De kans is dan wel heel groot dat daarna de beginnershoek stiefmoederlijk zal behandeld/bekeken worden.
                    Een beginner kan veel opsteken door in andere forumonderdelen te gaan kijken/lezen. Maar wie van de "gevorderden" zal zich dan nog geroepen voelen om hen lepeltje per lepeltje de mosterd aan te reiken ?

                    Uittreksel van vandaag uit beginnershoek:

                    "durf mijn foto's hier bijna niet te posten "
                    Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                    Geen reden toe naar mijn inziens. Geen mensenverslinders op het forum Als je een foto op het forum zet mag je je aan kritiek verwachten, wat eigenlijk de bedoeling van het posten is. Deze weegt zo zwaar als je er zelf aan tillen wilt.
                    Je uitleg er bij leert in elk geval deze soort beter kennen.
                    Ik vind de foto eerder een goede registratie als documentatie van een zeldzame soort. Niets mis mee, ook geen fotografisch kunstwerkje op zich. Opkuis van de omgeving zal zeker ongewenst zijn om de soort niet te beschadigen. Opname hoek en dof zijn hier het verschil met het andere soort foto's.
                    Spreekt boekdelen dacht ik.

                    Voor de meeste mensen hier gaat het om een hobby. Er zijn inderdaad uitzonderingen.

                    Groetjes
                    Marc
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                    Comment


                    • #70
                      Re: Het verschil tussen forums

                      Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                      Wat verwacht je dan van hier foto's te plaatsen om een vrijblijvende mening te krijgen van iemand anders ?
                      Waarom foto's posten als de mening van anderen je koud laat ?
                      Juist, je post hier geen foto's, je bent al tevreden als je kunt klagen/schrijven over iets waar je niet wenst aan deel te nemen ?
                      Buiten de gemoederen ophitsen valt mi daar niet veel eer aan te halen...denkt u ook niet ?


                      Oh juist, zo zijn er wel een paar...maar die liggen volgens mij eerder dun gezaaid. Wees gerust...dat zijn niet diegenen die bij u gaan komen schrijven...
                      Ik ken er veel meer die prachtig werk plaatsen en toch niet naast hun schoenen lopen. Gelukkig maar...


                      Kan enkel maar herhalen dat, ondanks uw groot hart, het u vrij staat om het elders te gaan zoeken. U bent niet verplicht hier te posten noch foto's noch commentaren die weinig zoden aan de dijk brengen.
                      Nu zijn het al de "clubkes" niet meer maar is het al volledig België. Het feit dat u hier ondanks, uw mening kwijt kan lijkt me toch wel heel democratisch. Gelukkig maar staat de leiding van BD boven het verbannen/verketteren.
                      Uw waarheid of de mijne ?


                      Juist, die heb ik eerder ook al vernoemd. 6-7 bladzijden "aangeboden" - "te koop." Zelf amper bewezen wat ze kunnen, de vriendelijkheid zelve in hun schrijfsels en als ze er al in slagen om een foto te plaatsen blijkt dat ze noch met de commentaren die ze krijgen kunnen omgaan, noch minder met mensen. Ook hier zou het ongepast zijn te veralgemenen.

                      Mij interesseert het ook niet hoe azalea's kunnen gekruist worden. Ik ga mij daar dan ook niet gaan mengen door te zeggen hoe ze het wel zouden moeten doen
                      Alhoewel het u volledig vrij staat daar nog eens op terug te komen kan ik u nu al meegeven dat je echt betere papieren nodig hebt om mij te overtuigen van uw zienswijze.

                      Groetjes
                      Marc
                      Ge spreekt uzelf, waarschijnlijk zonder het zelf te beseffen, wel vierkant tegen hoor.

                      Over politiek getinte zaken ga ik mij hier niet uitspreken maar België een democratisch land noemen; ach komaan man, je weet wel beter, toch ?
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Het verschil tussen forums

                        Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                        ...
                        Nu zijn het al de "clubkes" niet meer maar is het al volledig België. Het feit dat u hier ondanks, uw mening kwijt kan lijkt me toch wel heel democratisch.
                        dat u "hier" uw mening kwijt kan slaat wel degelijk op het forum

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        Ge spreekt uzelf, waarschijnlijk zonder het zelf te beseffen, wel vierkant tegen hoor.

                        Over politiek getinte zaken ga ik mij hier niet uitspreken maar België een democratisch land noemen; ach komaan man, je weet wel beter, toch ?
                        Absoluut...op dit forum wordt niet aan politiek gedaan, staat ook in de reglementen...maar zou je aanraden nog eens te herlezen
                        Heb nergens België een democratisch land genoemd, noch het tegendeel beweerd en komt hier zeker niet te pas. U heb het volgende geschreven..."Maar wanneer je de waarheid spreekt in een land als België dan ben je ziek, wordt je verbannen en verketterd. "

                        Flauw en vooral klein verweer...
                        Maar doe aub verder geen moeite...als je tussen het bos de bomen niet meer ziet staan, ben je beter dat je het even laat rusten...
                        Ik zal u vooral die rust gunnen.

                        TOEVOEGING:
                        Kunnen misschien beter stoppen met "neuten" is voor iedere forumbezoeker die hier geen boodschap aan heeft waarschijnlijk veel leuker...

                        Groetjes
                        Marc
                        Last edited by Brombeer; 14 november 2013, 16:04. Reden: TOEVOEGING:
                        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                        Comment


                        • #72
                          Re: Het verschil tussen forums

                          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          Weet ik wel , zullen we een nieuw forum oprichten ?
                          Veel te veel stress en te weinig tijd.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Het verschil tussen forums

                            Beste forumleden
                            In het begin van dit topic voelde ik me aangesproken. Namelijk dat sommige mensen nooit op andere hun foto's reageren maar wel reacties willen op eigen foto's. Ik ben absoluut nog niet lang bezig met fotografie en ik ben ook zeer beperkt in de tijd die ik er kan instoppen. Ik vind van mezelf dus ook dat ik geen waardevolle commentaar kan geven op andermans foto's. Buiten dat ik een foto mooi vind, vind ik niet dat ik over technische aspecten en dergelijke kritiek kan geven. En al zeker geen negatieve, want in de meeste gevallen zou ik het niet beter kunnen. Ik probeer dagelijks wat foto's te bekijken hier op het forum en ik leer uit de commentaren die mensen krijgen op hun foto. Dat op zich vind ik al verslavend.
                            Dus mensen: als ik geen commentaar geef op de foto, wil dat niet zeggen dat ik hem niet mooi vind, niet slecht vind, het me niet interesseert of wat dan ook, maar omdat ik vind dat ik (nog) niet in de positie ben om commentaar te geven, wegens te beperkte kennis en ervaring. Ik begrijp wel dat jullie dan ook geen moeite willen doen om op mijn foto's te reageren, maar ik kan alleen maar zeggen dat ik de reacties die ik wel krijg, ten zeerste apprecieer. Of het nu negatieve of positieve zijn. Ik ben lid geworden op dit forum om bij te leren. En om te genieten van andere hun pareltjes.
                            Mvg
                            Stefanie
                            PS: Brombeer, ik zou het echt jammer vinden als je dit forum verlaat. Ik vind je kritiek waardevol, vooral ook door de manier waarop je het brengt.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Het verschil tussen forums

                              Oorspronkelijk geplaatst door Steehtjah Bekijk bericht
                              Beste forumleden

                              Dus mensen: als ik geen commentaar geef op de foto, wil dat niet zeggen dat ik hem niet mooi vind, niet slecht vind, het me niet interesseert of wat dan ook, maar omdat ik vind dat ik (nog) niet in de positie ben om commentaar te geven, wegens te beperkte kennis en ervaring. Ik begrijp wel dat jullie dan ook geen moeite willen doen om op mijn foto's te reageren, maar ik kan alleen maar zeggen dat ik de reacties die ik wel krijg, ten zeerste apprecieer. Of het nu negatieve of positieve zijn. Ik ben lid geworden op dit forum om bij te leren. En om te genieten van andere hun pareltjes.
                              Indien het pareltjes zijn, schrijf dit dan. Schrijf gewoon op wat je bij een foto
                              voelt. Dat heeft niets met kennis of ervaring te maken, maar met gevoel. Het
                              is dat wat belangrijk is bij fotografie (bij alles) en niet of een foto al dan niet
                              technisch perfect is, recht staat, wat dan ook.
                              Bij leren doe je door te reageren en niet door te lezen wat anderen ergens van
                              denken of vinden, maar door te participeren, je eigen inbreng, je eigen gevoel,
                              je eigen waarde. Veel succes.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Het verschil tussen forums

                                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                                Indien het pareltjes zijn, schrijf dit dan. Schrijf gewoon op wat je bij een foto
                                voelt. Dat heeft niets met kennis of ervaring te maken, maar met gevoel. Het
                                is dat wat belangrijk is bij fotografie (bij alles) en niet of een foto al dan niet
                                technisch perfect is, recht staat, wat dan ook.
                                Eigenlijk zou het zo moeten zijn, en daar ging ik ook van uit. Maar ben ondertussen al wat "wijzer" geworden en heb gemerkt dat sommigen alleen maar " wauw, das mooi" apprecieren en de goedbedoelde reacties direct als grote kritiek opvatten en in de verdediging kruipen. Op die momenten begin ik te begrijpen waarom er veel meer kijkers zijn dan dat er reacties gepost worden.

                                Comment

                                Working...
                                X