Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het verschil tussen forums

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Het verschil tussen forums

    Oorspronkelijk geplaatst door lykmeraid Bekijk bericht
    Het zal hier wel al gezegd zijn geweest maar het grote probleem bij BD is dat er voor alles een apart topic aangemaakt moet worden en ge 300x moet klikken om hier foto's te bekijken. Alles is hier onnodig gefragmenteerd.

    Wat ge hier nodig hebt is iemand met een beetje visie die het aandurft om de zaak stevig onder de schop te nemen en rating en commentaar-systemen die het jaar 2013 waardig zijn.
    Ik moet toegeven dat ik me hier toch wel bij moet aansluiten. Een view die enkel foto's toont waar je dan kunt op doorklikken naar het topic zou geen slecht idee zijn. Een beetje de user interface van 500px bvb. die in de eerste plaats de foto's laat zien (zelfs zonder de identificatie van de poster tenzij in een mouse over) en dan kunnen doorklikken naar het topic ... dat zou ik wel zien zitten.
    Master the craft, and the art will follow.
    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

    Comment


    • #47
      Re: Het verschil tussen forums

      lykmeraid
      Het zal hier wel al gezegd zijn geweest maar het grote probleem bij BD is dat er voor alles een apart topic aangemaakt moet worden en ge 300x moet klikken om hier foto's te bekijken. Alles is hier onnodig gefragmenteerd.

      Wat ge hier nodig hebt is iemand met een beetje visie die het aandurft om de zaak stevig onder de schop te nemen en rating en commentaar-systemen die het jaar 2013 waardig zijn.
      zo'n beetje als het er op dslr-forum.de aan toe gaat zou ook geen slecht idee zijn nl. verzameldraadjes maken.

      Ik erger mij dood wanneer ik op BD bijvoorbeeld op zoek ben naar een foto van een bepaald onderwerp, je moet wel engelengeduld hebben om daarvan foto's terug te vinden (zelfs met de zoekfunctie).

      Maak toch gewoon één topic aan waarin alle foto's van een bepaald onderwerp verzameld worden, veel overzichtelijker en makkelijker terug te vinden.

      @ TS: trek het u niet aan; onlangs heb ik op drie verschillende fora identieke foto's geplaatst. Op het ene forum waren de reacties van "mja...", "bwah" en "ik mis scherpte hier of daar".
      Op het andere forum waren ze allemaal dolenthousiast en kreeg ik reacties als "mooie beelden", "knappe kleuren" en "heel fraai".
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

      Comment


      • #48
        Re: Het verschil tussen forums

        Ik geef weinig of geen commentaar op andere foto's omdat ik mezelf zeker (nog) niet goed genoeg vindt. Ik heb natuurlijk wel een mening of ik de foto geslaagd vind of niet, maar dat is eerder persoonlijk dan een correcte beoordeling op fotografisch vlak.

        Wat mij wel opviel, is dat mijn foto geplaatst in 'showcase" vrij direct 2 terechte opmerkingen kreeg en duidelijk niet het nodige niveau haalde. Dit terwijl mijn foto's in 'fotobeoordeling' vaak veel langer moeten wachten op opbouwende kritiek. De reden waarom ik hier foto's plaats is net om de kritiek en om zo bij te leren, niet enkel omdat mr. a of mevr. b mijn onderwerp wel dan niet kan smaken. Uiteraard mogen deze mensen ook hun mening uiten, totaal geen probleem mee hoor.
        Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

        Comment


        • #49
          Re: Het verschil tussen forums

          Ik persoonlijk gruwel juist van die monsterdraadjes rond één thema, daar vind je toch helemaal niet terug welke reactie voor welke foto is (of de foto word mee gequoot wat de boel weer zwaarder maakt). Dus het systeem van 1 draadje per foto(reeks) is (IMHO) best. Een view à la 500px waarbij je enkel de foto's ziet is echter wel een interessante piste (met doorlinken naar de betreffende topics) maar of dat het probleem van de (aantallen) commentaren oplost is een andere vraag.
          Groetjes,
          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

          Comment


          • #50
            Re: Het verschil tussen forums

            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            .................
            onlangs heb ik op drie verschillende fora identieke foto's geplaatst. Op het ene forum waren de reacties van "mja...", "bwah" en "ik mis scherpte hier of daar".
            Op het andere forum waren ze allemaal dolenthousiast en kreeg ik reacties als "mooie beelden", "knappe kleuren" en "heel fraai".
            Is de normaalste zaak van de wereld, dat is gewoon omdat de mensen nu éénmaal verschillende smaken hebben, en dat geldt voor allles : auto's, kledij, huizen, films,.......kortom ALLES.

            Comment


            • #51
              Re: Het verschil tussen forums

              Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
              Ik persoonlijk gruwel juist van die monsterdraadjes rond één thema, daar vind je toch helemaal niet terug welke reactie voor welke foto is (of de foto word mee gequoot wat de boel weer zwaarder maakt). Dus het systeem van 1 draadje per foto(reeks) is (IMHO) best. Een view à la 500px waarbij je enkel de foto's ziet is echter wel een interessante piste (met doorlinken naar de betreffende topics) maar of dat het probleem van de (aantallen) commentaren oplost is een andere vraag.
              En toch werkt dat systeem bijzonder goed hoor op het Duitse fotoforum. (een topic met 247 pagina's en nog steeds kan je het draadje makkelijk volgen, zelfs na een tijdje niet te hebben ingelogd).

              Maar dat ligt waarschijnlijk aan de Gründlichkeit en pünktlichkeit waar Duitsers zo berucht en bekend om staan.
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • #52
                Re: Het verschil tussen forums

                ik heb hier 2 weken geleden mijn laatste foto gepost, de allerlaatste.

                kom enkel nog af en toe eens piepen hier maar de foto onderdelen ga je me niet meer zien.

                Comment


                • #53
                  Re: Het verschil tussen forums

                  Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                  ik heb hier 2 weken geleden mijn laatste foto gepost, de allerlaatste.

                  kom enkel nog af en toe eens piepen hier maar de foto onderdelen ga je me niet meer zien.
                  Niet in het clubke geraakt ?
                  Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                  Comment


                  • #54
                    Re: Het verschil tussen forums

                    Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
                    Niet in het clubke geraakt ?
                    Nee,
                    Sedert ik er mijn beroep van gemaakt heb zijn de reacties zienderogend naar beneden gegaan, precies of er jaloezie heerst (zeg niet dat het zo is) maar tis toch vreemd dat het toen begonnen is.

                    om nog maar te zwijgen over de belachelijke reacties op handtekeningen en dergelijke.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Het verschil tussen forums

                      Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                      Nee,
                      Sedert ik er mijn beroep van gemaakt heb zijn de reacties zienderogend naar beneden gegaan, precies of er jaloezie heerst (zeg niet dat het zo is) maar tis toch vreemd dat het toen begonnen is.

                      om nog maar te zwijgen over de belachelijke reacties op handtekeningen en dergelijke.
                      Ik zeg dat wél en ZELFS LUIDOP als 't moet, kunnen ze niet hebben hoor dat iemand anders betere foto's maakt.

                      Meteen ook een reden waarom ik hier nog nooit een foto heb geplaatst, ik kan de verwachtingen van het clubke nooit waarmaken, zelfs niet in de beginnershoekje.
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Het verschil tussen forums

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        ik kan de verwachtingen van het clubke nooit waarmaken, zelfs niet in de beginnershoekje.
                        Niet vergeten dat er hier ook mensen zijn die niet bij een clubke horen.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Het verschil tussen forums

                          Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
                          Niet vergeten dat er hier ook mensen zijn die niet bij een clubke horen.
                          Weet ik wel , zullen we een nieuw forum oprichten ?
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Het verschil tussen forums

                            Een paar posts terug, in dit topic, hoorde ik nog dat posten in de beginnershoek gelijk stond met het verzieken van het forum hier...
                            Dat de mensen veel te veel te lezen hadden in de beginnershoek en dat dat de reden was waarom ze niet naar beoordeling gingen kijken.
                            Dus...vanaf vandaag iedereen "verplicht" te gaan kijken in beoordeling en minstens 5 posters een vriendelijk woordje geven...want blijkbaar vinden sommige mensen het normaal dat men andere mensen zou verplichten te gaan kijken in bepaalde forumonderdelen....


                            Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                            Nee,
                            Sedert ik er mijn beroep van gemaakt heb zijn de reacties zienderogend naar beneden gegaan, precies of er jaloezie heerst (zeg niet dat het zo is) maar tis toch vreemd dat het toen begonnen is.

                            om nog maar te zwijgen over de belachelijke reacties op handtekeningen en dergelijke.
                            TrsH...??? Meent u dat nu echt ?
                            Kan zoals steeds niet voor iemand anders spreken...
                            maar...ikzelf heb m'n beroepsleven gehad, achter de rug dus...voorbij...fini...
                            Daarbij heb ik niet gekozen om beroepsfotograaf te worden.
                            Wat ik wel weet is dat er tijdens mijn loopbaan mij niemand moest komen vertellen hoe ik mijn job moest doen. Ik werd daar heel frequent in bijgeschoold en zolang mijn bazen tevreden waren over mij had ik van niemand goede raad nodig. Laat staan van een paar snotneuzen die net de school verlaten hadden en nog moesten leren wat ik al vergeten was...
                            Oh ja ben ze tegen gekomen hoor met diploma's om "U" tegen te zeggen...maar qua maturiteit, qua waarden en normbesef...pffffff...een scheet in een fles. En ik ga daar zeker niet in veralgemenen...Zoals steeds waren er ook de uitzonderingen die de regel bevestigden.
                            Ik hoop echt dat u toch wel kunt begrijpen dat als ik als hobbyist een professionele fotograaf zou neer proberen halen...deze laatste zich enorm gekrenkt moet voelen in zijn beroepseer... Of zie ik dat verkeerd ? Is "beroepseer" een loze term geworden ?
                            Ik denk voor mezelf...mocht ik kunnen wat een beroepsfotograaf geacht wordt te kunnen...ik bleef werken tot m'n 76e.

                            Was is de perfecte foto ? Als er noch inhoudelijk noch technisch iets op aan te merken zou zijn...konden we nog gaan vitten over smaak.
                            Je was niet tevreden met het predikaat "mooi..." Het moest meer zijn...
                            Wat zocht je dan ? Inspiratie ? Denk het niet want denk als prof, dat je opdrachten krijgt waar dient aan voldaan te worden. Dus 'k weet het echt niet hoor...
                            Ik meen ook te mogen stellen dat je zelf ook de grote schrijver niet was om eens bij iemand anders te schrijven wat beter kon...Of laat mijn geheugen me in de steek ?

                            Volgens mij zijn het eer de klagers, zoals hieronder die het forum verzieken...
                            Steeds maar algemene opmerkingen, waarschijnlijk te wijten aan het forumreglement dat zegt dat je niemand persoonlijk mag aanvallen...Maar een woordje uitleg vragen via pb...is geen zonde, denk ik...
                            Jou TrsH kan ik enkel nog het beste wensen in je huidig (bij)beroep en ik hoop dat je veel opdrachten krijgt en tot een goed einde brengt. Zelf ben ik daar niet jaloers van...noch van je foto's.
                            Zou je graag nog meegeven dat ik dolgraag met een moto rijd. Dat is echt de max en een uitlaatklep om eens frisse wind op te snuiven. Heb het in het verleden een paar keer gedaan om beroepsredenen en het leuke smelt als sneeuw voor de zon...Echt waar...een wereld van verschil.

                            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            Ik zeg dat wél en ZELFS LUIDOP als 't moet, kunnen ze niet hebben hoor dat iemand anders betere foto's maakt.

                            Meteen ook een reden waarom ik hier nog nooit een foto heb geplaatst, ik kan de verwachtingen van het clubke nooit waarmaken, zelfs niet in de beginnershoekje.
                            Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
                            Niet in het clubke geraakt ?
                            Ik kan enkel maar vaststellen dat er bijna dagelijks nieuwe mensen in de beginnershoek starten. Proberen zij een beetje het forumreglement na te leven zijn ze, denk ik toch, dik welkom.
                            Zijn zij niet op hun plaats...en je mag zelf invullen wat daarmee bedoeld zou kunnen worden...tsja...dan gaan de commentaren waarschijnlijk achteruit...

                            De mistevredenen kan ik enkel maar aanraden om eens te gaan proberen op een ander forum...er zijn er genoeg. Je kunt zelfs kiezen tussen de grotere (500pix - 1X.com) of de kleinere in een dichtere omgeving...(Nederland - Frankrijk - Duitsland - enz...)
                            Op 500 PIX moet je er minstens wekelijks 200 over hun bolleke wrijven om te horen te krijgen hoe "Marvelous-Wonderful-great shot - enz...) je foto's wel zijn. De plek om iets bij te leren...
                            1X moet blijkbaar heel recentelijk opboksen tegen concurrentie want persoonlijk vind ik de kwaliteit zienderogen achteruit gaan...Ook daar ga je van de commentaren weinig opsteken. Maar op beide fora staan inderdaad meesterwerkjes...Die je hier ook soms tegenkomt.

                            Heb BD al eens een jaartje stil gelegd, daar totaal geen problemen mee gehad en heb het een beetje gehad met het gezanik en het gedrag van sommige mensen hier...
                            Gelukkig maar bestaan er op al de andere fora GEEN clubjes ...Doen!!!

                            Misschien kom ik wel nog eens terug...na nog wat geoefend te hebben. Voorlopig nog studiemateriaal genoeg zonder oeverloos gezwam.
                            Veel plezier nog.

                            Groetjes
                            Marc
                            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                            Comment


                            • #59
                              Re: Het verschil tussen forums

                              Tenslotte hoeven al die websites en fora voor mij ook niet waarop ze met "ooohhhh's.." en "waaaaauuuuuuw's...." afkomen wanneer ik een foto plaats.
                              In de eerste plaats maak ik nog steeds foto's voor mezelf die ik mooi vind, wat anderen ervan denken is hun zaak.

                              Ik heb het nogal moeilijk met personen die denken dat ze fotografie hebben uitgevonden en ervan overtuigd zijn dat enkel en alleen de foto's die zij maken de allermooiste zijn.
                              En daarvan zitten er op BD nogal redelijk veel imho.

                              De klagers die hier zitten? Aanschouw jij het maar als klagers, ik zie het als eerlijke mensen met het hart op de juiste plaats. Die ook weten waarover ze schrijven/spreken.
                              Maar wanneer je de waarheid spreekt in een land als België dan ben je ziek, wordt je verbannen en verketterd.
                              Want als er nu één ding is wat je hier nooit mag aanhalen, vernoemen, schrijven of uitspreken dan is dat toch wel de waarheid zeker !!?

                              Om een mens de grond in te boren zijn ze er als de kippen bij (meestal binnen het uur een reactie), wanneer je echter een serieuze vraag stelt dan duurt het een eeuwigheid alvorens je reactie krijgt.
                              Rarara... hoe zou dat toch komen hé ?
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Het verschil tussen forums

                                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                                ...In de eerste plaats maak ik nog steeds foto's voor mezelf die ik mooi vind, wat anderen ervan denken is hun zaak.
                                Wat verwacht je dan van hier foto's te plaatsen om een vrijblijvende mening te krijgen van iemand anders ?
                                Waarom foto's posten als de mening van anderen je koud laat ?
                                Juist, je post hier geen foto's, je bent al tevreden als je kunt klagen/schrijven over iets waar je niet wenst aan deel te nemen ?
                                Buiten de gemoederen ophitsen valt mi daar niet veel eer aan te halen...denkt u ook niet ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                                ...Ik heb het nogal moeilijk met personen die denken dat ze fotografie hebben uitgevonden en ervan overtuigd zijn dat enkel en alleen de foto's die zij maken de allermooiste zijn.
                                En daarvan zitten er op BD nogal redelijk veel imho.
                                Oh juist, zo zijn er wel een paar...maar die liggen volgens mij eerder dun gezaaid. Wees gerust...dat zijn niet diegenen die bij u gaan komen schrijven...
                                Ik ken er veel meer die prachtig werk plaatsen en toch niet naast hun schoenen lopen. Gelukkig maar...

                                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                                ...De klagers die hier zitten? Aanschouw jij het maar als klagers, ik zie het als eerlijke mensen met het hart op de juiste plaats. Die ook weten waarover ze schrijven/spreken.
                                Maar wanneer je de waarheid spreekt in een land als België dan ben je ziek, wordt je verbannen en verketterd.
                                Want als er nu één ding is wat je hier nooit mag aanhalen, vernoemen, schrijven of uitspreken dan is dat toch wel de waarheid zeker !!?
                                Kan enkel maar herhalen dat, ondanks uw groot hart, het u vrij staat om het elders te gaan zoeken. U bent niet verplicht hier te posten noch foto's noch commentaren die weinig zoden aan de dijk brengen.
                                Nu zijn het al de "clubkes" niet meer maar is het al volledig België. Het feit dat u hier ondanks, uw mening kwijt kan lijkt me toch wel heel democratisch. Gelukkig maar staat de leiding van BD boven het verbannen/verketteren.
                                Uw waarheid of de mijne ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                                ...Om een mens de grond in te boren zijn ze er als de kippen bij (meestal binnen het uur een reactie), wanneer je echter een serieuze vraag stelt dan duurt het een eeuwigheid alvorens je reactie krijgt.
                                Rarara... hoe zou dat toch komen hé ?
                                Juist, die heb ik eerder ook al vernoemd. 6-7 bladzijden "aangeboden" - "te koop." Zelf amper bewezen wat ze kunnen, de vriendelijkheid zelve in hun schrijfsels en als ze er al in slagen om een foto te plaatsen blijkt dat ze noch met de commentaren die ze krijgen kunnen omgaan, noch minder met mensen. Ook hier zou het ongepast zijn te veralgemenen.

                                Mij interesseert het ook niet hoe azalea's kunnen gekruist worden. Ik ga mij daar dan ook niet gaan mengen door te zeggen hoe ze het wel zouden moeten doen
                                Alhoewel het u volledig vrij staat daar nog eens op terug te komen kan ik u nu al meegeven dat je echt betere papieren nodig hebt om mij te overtuigen van uw zienswijze.

                                Groetjes
                                Marc
                                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                                Comment

                                Working...
                                X