Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het verschil tussen forums

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Het verschil tussen forums

    Het verschil tussen verschillende forums ben je zelf. Jij, en niemand anders
    maakt het verschil. Geloof me nu maar.

    Comment


    • #17
      Re: Het verschil tussen forums

      Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
      .......
      Soms zie ik mensen die wel graag commentaren/tips krijgen maar het niet echt de moeite vinden om eens bij iemand anders te passeren...Tsja...daar heb ik ook een mening over.
      mee eens en dat vind ik nou erg jammer.
      en er zijn er ook genoeg, die effe snel hier en daar een comment geven, omdat ze zelf die dag een foto plaatsen, dat vind ik hypocriet.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Het verschil tussen forums

        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Het verschil tussen verschillende forums ben je zelf. Jij, en niemand anders
        maakt het verschil. Geloof me nu maar.
        Louis om heel eerlijk te zijn... ik mis je "spitante" schrijfsels wel. Heb in het verleden al meermaals gerepliceerd dat jouw
        commentaren de balletjes in mijn soep zijn. Ook hier weer. Dat is van harte gemeend.
        Maar ik begrijp en respecteer ook dat je het soms wel eens laat rusten.

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        mee eens en dat vind ik nou erg jammer.
        en er zijn er ook genoeg, die effe snel hier en daar een comment geven, omdat ze zelf die dag een foto plaatsen, dat vind ik hypocriet.
        grt,bouk.
        Kan ik enkel maar bijtreden. En ook hier weer kan ik enkel maar voor mezelf spreken.
        Maar weet je...soms kan ik het even ook niet bijbenen, wil ik het ook eens laten rusten...Een, laat ons maar zeggen, "afkoelingsperiode..."
        Weet dat ik dan telkens voor mezelf de vraag stel...Hoe pik ik nu weer in ?
        Plaats ik een foto zonder eerst langs andere mensen te passeren...? Met het risico dat men zou "kunnen" denken: "Hmm...hij is daar ook weer...Heeft er vijf van mij laten passeren en nu is 'm daar..."
        Begin ik met enkele mensen hun foto te beoordelen alvorens ik de mijne plaats...Zou men dit wel eens kunnen omschrijven als...'Hmm, de gatlikker, gaat er eerst een paar opvrijen om aan "fans" te geraken.."
        Meestal kies ik dan voor plaatsen zonder commentaren. Zitten er foto's van andere mensen in de recente geschiedenis...dan ga ik die alsnog ophalen. En ja, zelfs wel eens vóór ik mijn foto er op zet...
        Niet makkelijk om steeds de juiste keuze te maken. Probeer daarbij vooral het gezond verstand te laten primeren. Om niet op lange tenen te trappen. Men kan aan alles wel een uitleg geven. Er zal altijd wel iemand zijn die het "zus" of "zo" ziet.
        Bij mij is "bijna" iedereen welkom. En hier zegt men ook "Wie niet komt...moet niet keren..." Met andere woorden, niemand hoeft zich verplicht te voelen. Ook ik niet.
        (Die "bijna" slaat op individuen uit het verleden. Mogelijks dwalen er nog zo wat rond.) Je weet wel 8 bladzijden "Te koop - Aangeboden - techniek..enz..." zelf nog niets geplaatst en nogal verdomd ongenuanceerd in hun schrijfsels...ook al kunnen deze commentaren wel eens correct zijn...Het is enkel de manier waarop die personen hun boodschap brengen waar ik het wat moeilijk mee heb.
        Vandaar ook dat ik enkel maar weer met bewondering kan kijken naar Doudeke zijn inbreng.

        Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

        Comment


        • #19
          Re: Het verschil tussen forums

          Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
          ....
          Vandaar ook dat ik enkel maar weer met bewondering kan kijken naar Doudeke zijn inbreng.
          je bedoeld waarschijnlijk lezen..?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: Het verschil tussen forums

            Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig.
            Om Doudeke zijn inbreng te begrijpen moet ik hem inderdaad lezen.

            Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #21
              Re: Het verschil tussen forums

              Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
              ...
              Kan ik enkel maar bijtreden. En ook hier weer kan ik enkel maar voor mezelf spreken.
              Maar weet je...soms kan ik het even ook niet bijbenen, wil ik het ook eens laten rusten...Een, laat ons maar zeggen, "afkoelingsperiode..."
              Weet dat ik dan telkens voor mezelf de vraag stel...Hoe pik ik nu weer in ?
              Plaats ik een foto zonder eerst langs andere mensen te passeren...? Met het risico dat men zou "kunnen" denken: "Hmm...hij is daar ook weer...Heeft er vijf van mij laten passeren en nu is 'm daar..."
              Begin ik met enkele mensen hun foto te beoordelen alvorens ik de mijne plaats...Zou men dit wel eens kunnen omschrijven als...'Hmm, de gatlikker, gaat er eerst een paar opvrijen om aan "fans" te geraken.."
              Meestal kies ik dan voor plaatsen zonder commentaren.
              ...
              Dat had ik ook de eerste keer toen ik hier minder actief werd, hoe begin je er weer aan...
              Uiteindelijk ook gekozen voor posten zonder de rest eerst af te gaan, maar dan na 200 views geen reactie krijgen op mn foto stimuleert me ook niet echt om bij anderen te gaan reageren
              Zeker niet als dat wel vaker gebeurd...

              Maar dankzij dit topic weet ik nu wel beter, ik doe mn best om weer wat actiever te zijn in de beoordelingsfora
              NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
              https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

              Comment


              • #22
                Re: Het verschil tussen forums

                Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk bericht
                ...

                Maar dankzij dit topic weet ik nu wel beter, ik doe mn best om weer wat actiever te zijn in de beoordelingsfora
                en U bent van harte welkom.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: Het verschil tussen forums

                  Bedankt voor je visie Michiel.
                  Toch nog even meegeven, zonder daar stelling in te nemen, dat de onderdelen "beoordeling" in mijn ogen het meest stiefmoederlijk behandeld/bekeken worden. Heb er geen uitleg voor.
                  Zie daar heel frequent foto's met nul commentaren wegzakken in de kelders van BD.
                  Als je commentaren wil ben je beter af of in SC of in de beginnershoek.
                  Weeg je niet zwaar genoeg voor SC zal dat vlug blijken.
                  Enne...als je er niet beroepshalve mee bezig bent en je krijgt al eens mindere commentaren...geen been gebroken toch...Andere en betere...Noch je boterham, noch je leven hangen er van af.
                  Laat ons proberen het leuk te houden
                  En neen, ben zeker geen moraalridder of iemand die alle wijsheid in pacht heeft...Verre van. Maar ben wel heel graag bezig met m'n hobby.

                  Groetjes
                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Het verschil tussen forums

                    Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                    Bedankt voor je visie Michiel.
                    Toch nog even meegeven, zonder daar stelling in te nemen, dat de onderdelen "beoordeling" in mijn ogen het meest stiefmoederlijk behandeld/bekeken worden. Heb er geen uitleg voor.
                    Zie daar heel frequent foto's met nul commentaren wegzakken in de kelders van BD.
                    Als je commentaren wil ben je beter af of in SC of in de beginnershoek.
                    Weeg je niet zwaar genoeg voor SC zal dat vlug blijken.
                    Enne...als je er niet beroepshalve mee bezig bent en je krijgt al eens mindere commentaren...geen been gebroken toch...Andere en betere...Noch je boterham, noch je leven hangen er van af.
                    Laat ons proberen het leuk te houden
                    En neen, ben zeker geen moraalridder of iemand die alle wijsheid in pacht heeft...Verre van. Maar ben wel heel graag bezig met m'n hobby.

                    Groetjes
                    Marc
                    Maar dat is juist wat verzieken van BD... in de beginnershoek blijven posten omdat je reacties wilt...
                    In beginnershoek verschijnen regelmatig pareltjes van foto's... van mensen die volgens mij al lang geen beginner meer zijn...
                    Maar toch blijven ze in dat hoekje vanwege reacties...

                    Moest er juist wat meer verspreid gepost worden, dan worden reacties/views gelokt naar de subfora...

                    Ikzelf heb het geprobeerd, met als gevolg dat mijn laatste 4-5 topics een gemiddelde hebben van 0.5 reacties...
                    Tis weer tijdje geleden dat ik nog gepost heb, maar tzou toch weer beginnershoek vermijden...

                    verder durf ik eerst mensen "opvrijen" of mezelf weer aanwezig tonen door eerst reacties te geven
                    en dan pas zelf een foto te posten...
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Het verschil tussen forums

                      Maar dat is juist wat verzieken van BD... in de beginnershoek blijven posten omdat je reacties wilt...
                      In beginnershoek verschijnen regelmatig pareltjes van foto's... van mensen die volgens mij al lang geen beginner meer zijn...
                      Daar posten omdat je reacties wil is inderdaad not done, maar van de andere kant...... het is ook een algemeen subfora. Hier zie je eigenlijk alle soorten foto's passeren juist door de diversiteit.
                      Ik zie daar pareltjes, echte beauty's die ik in andere omstandigheden niet gezien zou hebben. Ik "volg" maar enkele fora omdat de andere in feite buiten mijn interessegebied liggen. bvb stillevens, abstract, landschap,..... ligt me en zegt me eigenlijk ook veel minder , en dan ga je daar ook bijna niet kijken waardoor je die echte knappe (in mijn ogen dan zeldzame) dingen gemist hebt.


                      Maar toch blijven ze in dat hoekje vanwege reacties...
                      Als het voor de reacties is, vind ik het totaal verkeerd. Dan willen ze wellicht alleen maar horen hoe geweldig ze zijn
                      Maar, van hun kant gezien , is het dan ook een reden om in de aandacht te blijven en wellicht ook gemotiveerd om te blijven posten.

                      Moest er juist wat meer verspreid gepost worden, dan worden reacties/views gelokt naar de subfora...
                      Misschien wel, maar ik betwijfel het toch een beetje.

                      Ikzelf heb het geprobeerd, met als gevolg dat mijn laatste 4-5 topics een gemiddelde hebben van 0.5 reacties...
                      Tis weer tijdje geleden dat ik nog gepost heb, maar tzou toch weer beginnershoek vermijden...

                      verder durf ik eerst mensen "opvrijen" of mezelf weer aanwezig tonen door eerst reacties te geven
                      en dan pas zelf een foto te posten...
                      Je kan natuurlijk ook een pareltje posten in Beginnershoek als entree. Gegarandeerd dat ze dan vergeten zijn dat je een tijdje weg was.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Het verschil tussen forums

                        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        Maar dat is juist wat verzieken van BD... in de beginnershoek blijven posten omdat je reacties wilt...
                        In beginnershoek verschijnen regelmatig pareltjes van foto's... van mensen die volgens mij al lang geen beginner meer zijn...
                        Maar toch blijven ze in dat hoekje vanwege reacties...

                        Moest er juist wat meer verspreid gepost worden, dan worden reacties/views gelokt naar de subfora...

                        Ikzelf heb het geprobeerd, met als gevolg dat mijn laatste 4-5 topics een gemiddelde hebben van 0.5 reacties...
                        Tis weer tijdje geleden dat ik nog gepost heb, maar tzou toch weer beginnershoek vermijden...

                        verder durf ik eerst mensen "opvrijen" of mezelf weer aanwezig tonen door eerst reacties te geven
                        en dan pas zelf een foto te posten...
                        Ik denk een beetje dat u beginnershoek onderschat. Een mening van een beginner of iemand die in de beginnershoek post is voor mij evenveel waard als de mening van iemand die gevorderd is. Ik denk, ik hoop dat ik voor mezelf kan uitmaken hoe zwaar een beoordeling weegt. Er kan evengoed iemand op het forum komen in beginnershoek die professioneel bezig is met fotografie maar toch geboekstaafd staat als "junior." Wat dat ook moge inhouden. Als er "bepaalde" mensen afzakken uit SC om iets in de beginnershoek te schrijven, dan heb ik daar evengoed een mening over. Kijk naar hun daden maar niet naar hun woorden. En dat is zeker niet algemeen of slecht bedoeld. (Daarmee bedoel ik dat ik enorm opkijk naar sommige mensen wegens hun kunnen maar die er om één of andere reden niet in slagen om dit op een convenabele manier over te brengen.) Heb het reeds hierboven geschreven. Er zijn daar tal van mensen (de overgrote meerderheid) die het zowel met hun commentaren als met hun hobby ernstig opnemen en er toch in slagen om je op een vriendelijke manier een "tik" te verkopen. Dat apprecieer ik enorm.
                        Ergens heb ik voor mezelf het gevoel dat ik niet wild moet gaan rondschoppen in "beoordeling," daarvoor zou mijn kennis en kunnen toch wat uitgebreider moeten zijn. Dus wie zou dan volgens u met alle recht en reden in beoordeling "zinnige" commentaren kunnen schrijven? Een beginner of een gevorderde?
                        Anaisje en mezelf hebben in een grijs verleden geprobeerd om daar wat animo te brengen (trouwens niet wij alleen)...Maar met weinige mensen aan een dood paard trekken...heeft niet veel opgebracht. Ook deze uitspraak is niet bepaald bedoeld om op iemand zijn tenen te trappen.

                        Goed, begrijp je reactie en kan weerom enkel maar "mijn" rekening maken.
                        Is nu wel de laatste maal dat ik daarop alludeer want kan het geen 4000 of naargelang het aantal bezoekers blijven herhalen.
                        Voor mezelf blijf ik de beginnershoek hangen wegens de handicap van een kleurendefect. Dus of een foto van mij een pareltje zou kunnen zijn kan ik amper zelf beoordelen. Er is natuurlijk nog altijd het aspect van compo, belichting en tal van andere zaken waar kan op beoordeeld worden.
                        Niemand moet zich daar slecht bij voelen. Want niemand heeft dat uitdrukkelijk gewild.
                        Onlangs heeft zich daar iemand bij mij geëxcuseerd omdat hij niet wist dat ik problemen had met kleuren. Heb die man vriendelijk meegegeven dat hij daar niet zwaar moet aan tillen en dat ik meestal heel blij ben als iemand er mij op wijst dat mijn kleuren niet goed zitten.
                        Ik vraag niet om bejubeld te worden in beginnershoek. Zelden heb ik al een foto geplaatst die er zonder terechte commentaren/kleerscheuren door komt. Wat wil dat volgens jou zeggen?
                        Dat er nog werk aan de winkel is...dacht ik.
                        Vindt uzelf ook niet dat de hierboven aangehaalde redenen heel wat anders zijn dan per sé met lof betuigingen beladen te worden ? Wees er ook van overtuigd dat ikzelf zeker niet de bedoeling heb om dit forum te "verzieken..."

                        Als je in beoordeling post en je krijgt geen reacties...wat heb je daar dan van opgestoken? Dat je foto niet goed is? Misschien wel. Maar...waar moet je dan je mosterd halen? Want de manier waarop je het beter zou kunnen doen staat niet in die nul commentaren.
                        Niet goed genoeg voor SC om daar het niveau niet naar beneden te halen...maar te goed voor beginnershoek.
                        Wees alsjeblieft niet boos op mij als ik niet op je foto's kom. Kan ze echt niet allemaal aan.

                        Groetjes
                        Marc
                        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Het verschil tussen forums

                          Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                          Ik denk een beetje dat u beginnershoek onderschat. Een mening van een beginner of iemand die in de beginnershoek post is voor mij evenveel waard als de mening van iemand die gevorderd is. Ik denk, ik hoop dat ik voor mezelf kan uitmaken hoe zwaar een beoordeling weegt. Er kan evengoed iemand op het forum komen in beginnershoek die professioneel bezig is met fotografie maar toch geboekstaafd staat als "junior."

                          Als je in beoordeling post en je krijgt geen reacties...wat heb je daar dan van opgestoken? Dat je foto niet goed is? Misschien wel. Maar...waar moet je dan je mosterd halen? Want de manier waarop je het beter zou kunnen doen staat niet in die nul commentaren.
                          Niet goed genoeg voor SC om daar het niveau niet naar beneden te halen...maar te goed voor beginnershoek.
                          Wees alsjeblieft niet boos op mij als ik niet op je foto's kom. Kan ze echt niet allemaal aan.

                          Groetjes
                          Marc
                          VET Gedeelte: Ik onderschat de beginnershoek niet, en al zeker de meningen/kennis niet. Maar in beginnershoek posten puur voor de commentaar (terwijl de foto misschien wel een Topfoto kan zijn in de juiste categorie). Als iedereen dat begint te doen,
                          dan kan je de andere fora weggooien, want de massa zal naar beginnershoek gaan om te kijken en te reageren.

                          Onderlijning:
                          Als ik geen reacties maar veel views heb: dan kan het een goede foto zijn
                          Als ik geen raecties en weinig views heb: dan zat iedereen in beginnershoek te kijken.
                          Leer ik iets bij? neen, verre van.
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Het verschil tussen forums

                            Faceboek haalt ook veel views en goede foto's....(volgens sommige mensen. Kan daar niet over meespreken.)
                            Ik heb geen inspraak en wil dat ook niet in hoe dit forum zou moeten werken.
                            Het reglement is er en wordt mi nageleefd ongeacht waar je post.
                            I rest my case...

                            Groetjes
                            Marc
                            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Het verschil tussen forums

                              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              .......
                              Als ik geen reacties maar veel views heb: dan kan het een goede foto zijn
                              Als ik geen raecties en weinig views heb: dan zat iedereen in beginnershoek te kijken.
                              denk eerder een niet aansprekende topictitel.
                              grt,bouk.
                              PS:
                              kijk maar eens hier:
                              Last edited by bouk; 25 oktober 2013, 12:13.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #30
                                Re: Het verschil tussen forums

                                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                denk eerder een niet aansprekende topictitel.
                                grt,bouk.
                                PS:
                                kijk maar eens hier:
                                http://forum.belgiumdigital.com/f55/18-316985.html
                                Dat kan, maar het blijft hopelijk toch een fotografie forum en niet literatuur?
                                Never judge a book by his cover?
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                                Comment

                                Working...
                                X