Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loont het de moeite?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Loont het de moeite?

    Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
    ...zo is BD alweer een doorslag van onze maatschappij.
    Inderdaad, en dat is niet te vermijden.
    Maar blijven posten en commentaar geven !

    Comment


    • #17
      Re: Loont het de moeite?

      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
      Ja, het is makkelijker foto's posten als zinnige comments verzinnen/onder woorden brengen... You've got a point. Jij vraagt je af welke moeite. Ik bedoelde niet dat het lastig is een foto te posten, maar eerder of het nog wel nut heeft.
      Dus ik herformuleer mijn titel: Heeft het nog nut een foto te posten?
      Als je niet de moeite neemt om er zelf wat bij te schrijven, heeft Google ook geen tekst om op te pikken, en krijgt je foto minder aandacht.
      Je werk is dan niet inspirerend voor degenen die het niet hebben gezien.

      Comment


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Poza
        Als je niet de moeite neemt om er zelf wat bij te schrijven, heeft Google ook geen tekst om op te pikken, en krijgt je foto minder aandacht.
        Je werk is dan niet inspirerend voor degenen die het niet hebben gezien.
        Ik neem toch meestal wel de "moeite" om een korte uitleg of toelichting bij mijn foto te plaatsen. Ok, ik kan er geen klein verhaaltje rond breien zoals sommigen dat wel op meesterlijke wijze weten te doen, maar toch...
        En in essentie gaat het uiteindelijk toch om de foto, en in mindere mate om het verhaal. Al is het soms wel leuk/verhelderend om de uitleg bij een foto(reeks) te lezen. Te meer daarom is het jammer dat er soms weinig tot geen respons is. Ik vind het, vooral voor nieuwkomers op het forum, niet echt stimulerend als er geen feedback komt. Volgens mij is dat ook 1 van de oorzaken waarom mensen plots wegblijven van het forum (en dat is een algemene tendens, dus niet alleen hier op BD).
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #19
          Re: Loont het de moeite?

          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          jammer dat er soms weinig tot geen respons is. Ik vind het, vooral voor nieuwkomers op het forum, niet echt stimulerend als er geen feedback komt.
          Ik ben eerder terughoudend om een matige foto te posten, omdat die dan al onmiddellijk door honderden word gezien en zelfs besproken.
          Als ik hem in onze dorpsgallery mocht ophangen, komt er een keer per week iemand langs, en die schrijft dan wijselijk niks in het gastenboek.

          Comment


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Poza
            Ik ben eerder terughoudend om een matige foto te posten, omdat die dan al onmiddellijk door honderden word gezien en zelfs besproken.
            Als ik hem in onze dorpsgallery mocht ophangen, komt er een keer per week iemand langs, en die schrijft dan wijselijk niks in het gastenboek.
            Ik ga uit van het principe dat, als je matige foto's niet toont om te laten beoordelen, het moeilijk is om vooruitgang te boeken door je eigen zwakke punten te leren kennen. Behalve in Showcase, is het toch de bedoeling om (opbouwende) opmerkingen te krijgen?
            Het is weinigen gegeven om op eigen houtje goede foto's te leren maken.
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #21
              Re: Loont het de moeite?

              Nochtans mag je nu niet klagen... deze morgen pas gepost, nu al tegen de 300 views en met deze een 20ste commentaar.

              Als je niet veel (of zelfs geen) commentaren krijgt... dan was het zo vet niet eens... "turn the page and post another one" zou ik zeggen.

              Altijd dat geklaag en gezaag over te weinig respons. Als ieder z'n steentje en de daad bij het woord voegt (in plaats van te zeuren) komen we er ook wel.

              Mijn ongezouten mening, als die ook mag?
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

              Comment


              • #22
                Re: Loont het de moeite?

                Ongezouten, een tikje pikant maar nog eetbaar. Zo lust ik de meningen wel

                Comment


                • #23
                  Re: Loont het de moeite?

                  Om mijn bedenkingen - zie hoger - wat kracht bij te zetten heb ik wat kritieken gegeven in Beginnersforum met de te verwachten reakties.
                  Maw. het loont echt niet de moeite dat ik er nog tijd in steek. sorry voor de mensen die er wél wat aan hebben.



                  YMMV, Nerdi

                  -
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Loont het de moeite?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                    Om mijn bedenkingen - zie hoger - wat kracht bij te zetten heb ik wat kritieken gegeven in Beginnersforum met de te verwachten reakties.
                    Maw. het loont echt niet de moeite dat ik er nog tijd in steek. sorry voor de mensen die er wél wat aan hebben.



                    YMMV, Nerdi

                    -
                    Ga uw stelling niet ontkrachten vermits er wel iets inzit, maar aan de andere kant hebben deze personen ook een punt dat diegene die de commentaar spuit (of dit op een deftige manier gebeurt laat ik in het midden en hangt af van hoe je het opneemt ) zelf hier geen foto's laat zien.
                    Commentaar zal altijd gemakkelijker te slikken zijn van iemand waarvan je weet of ziet dat ze er zelf wat van bakken. Kunnen zij (en wij) ergens zien wat u bakt?

                    Grtz,
                    Kurt

                    Comment


                    • #25
                      Re: Loont het de moeite?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                      Nochtans mag je nu niet klagen... deze morgen pas gepost, nu al tegen de 300 views en met deze een 20ste commentaar.

                      Als je niet veel (of zelfs geen) commentaren krijgt... dan was het zo vet niet eens... "turn the page and post another one" zou ik zeggen.

                      Altijd dat geklaag en gezaag over te weinig respons. Als ieder z'n steentje en de daad bij het woord voegt (in plaats van te zeuren) komen we er ook wel.

                      Mijn ongezouten mening, als die ook mag?
                      Zoals ik al een paar keer eerder heb aangegeven heb ik geen probleem met ongezouten meningen. Zelfs niet met te veel gezouten meningen, of brandend heet pikante meningen. Integendeel. Maar zelfs die blijven een beetje uit.

                      En inderdaad, dit topic haalt over de 300 views en een dikke 20 replies. Maar ik dacht dat mijn openingspost vrij duidelijk was, en het dus niet mis te verstaan ging om respons op FOTO'S, en niet over een topic in eender welk ander forumonderdeel. Bij mijn weten is BD toch nog steeds een fotoforum? Of is het dermate geëvolueerd dat de foto's bijzaak zijn geworden?

                      mvg,
                      Bart

                      PS: Als men enkel comments geeft op foto's die wèl "ne vette" zijn, dan kunnen de beginnende amateurs, als ik, hier beter wegblijven, want wij màken nog zo geen foto's. En dat is nu net het punt dat ik wilde maken. Indien er geen comments komen op matige foto's die geen vette zijn, dan kan een mens ook moeilijk evolueren. Toch? Ik ben ervan overtuigd dat de overgrote meerderheid hier een foto post met de bedoeling bij te leren (al kan een positieve opmerking ook wel eens ego-strelend zijn en stimulerend werken)
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                      Comment


                      • #26
                        Re: Loont het de moeite?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                        Ga uw stelling niet ontkrachten vermits er wel iets inzit, maar aan de andere kant hebben deze personen ook een punt dat diegene die de commentaar spuit (of dit op een deftige manier gebeurt laat ik in het midden en hangt af van hoe je het opneemt ) zelf hier geen foto's laat zien.
                        Commentaar zal altijd gemakkelijker te slikken zijn van iemand waarvan je weet of ziet dat ze er zelf wat van bakken. Kunnen zij (en wij) ergens zien wat u bakt?

                        Grtz,
                        Kurt
                        Wat ik bak is niet terzake. U versterkt zonder meer de titel van de TS. Ik beoordeel NIKS meer. tis toch allemaal parels voor de zwijnen.
                        Uiteraard. Er is een expo op de academie van Hasselt - verhuist binnenkort naar Xios Diepenbeek.

                        nerdi

                        NB. de reden dat ik niks post aan fotos is dat principieel mijn werk niet op publieke forums toon. nuf said.
                        Last edited by Nerdifant; 6 maart 2011, 18:46.
                        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Loont het de moeite?

                          Denk dat het in uw geval de manier waarop is ipv van wat u wil overbrengen dat wat wringt bij sommigen Vermits je aangeeft 'berucht' te zijn in beginnershoek zal je dat zelf wel weten (en er mss nog plezier in scheppen?)

                          Geef er een andere draai aan en je zegt hetzelfde met meer impact En dan versterk ik de stelling van TS niet

                          Grtz,
                          Kurt

                          Comment


                          • #28
                            Re: Loont het de moeite?

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            toch heeft het ook zijn voordelen.
                            je staat zeker een paar weken op pagina 1.
                            (nu zelfs al 18 dagen.)
                            kan je bij de meeste andere forumonderdelen niet zeggen!
                            grt,bouk.
                            die is goed, en zelf al meegemaakt
                            mvg Wilfried

                            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                            Comment


                            • #29
                              Re: Loont het de moeite?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                              Zoals ik al een paar keer eerder heb aangegeven heb ik geen probleem met ongezouten meningen. Zelfs niet met te veel gezouten meningen, of brandend heet pikante meningen. Integendeel. Maar zelfs die blijven een beetje uit.

                              En inderdaad, dit topic haalt over de 300 views en een dikke 20 replies. Maar ik dacht dat mijn openingspost vrij duidelijk was, en het dus niet mis te verstaan ging om respons op FOTO'S, en niet over een topic in eender welk ander forumonderdeel. Bij mijn weten is BD toch nog steeds een fotoforum? Of is het dermate geëvolueerd dat de foto's bijzaak zijn geworden?

                              mvg,
                              Bart

                              PS: Als men enkel comments geeft op foto's die wèl "ne vette" zijn, dan kunnen de beginnende amateurs, als ik, hier beter wegblijven, want wij màken nog zo geen foto's. En dat is nu net het punt dat ik wilde maken. Indien er geen comments komen op matige foto's die geen vette zijn, dan kan een mens ook moeilijk evolueren. Toch? Ik ben ervan overtuigd dat de overgrote meerderheid hier een foto post met de bedoeling bij te leren (al kan een positieve opmerking ook wel eens ego-strelend zijn en stimulerend werken)
                              Ik nodig u uit om m'n commentaren eens te bekijken
                              http://forum.belgiumdigital.com/sear...archid=6959381
                              Ik doe m'n stinkende best om op zoveel mogelijk te reageren.
                              Een mens kan gewoon niet op alles gaan reageren. Ik wil bij een foto stilstaan en zien wat het me doet; enerzijds technisch, anderzijds gevoelsmatig. Als je dat met de nodige zorg doet, kun je er een klein deeltje van doen.

                              Een paar weken geleden had ik een kleine discussie met "Brombeer"... awel, sedertien heb ik volle bak me eens op het "beginnersforum" gestort. Ik bemerkte dat de suggesties en commentaren wel gesmaakt werden.

                              In de Showcase onderdelen bemerk ik ook een onderlinge "strijd" om wie het beste commentaar kan leveren. Soms resulteert dit zelfs in een discussie omwille van de suggesties en niet wat de foto of de TS'er aanbelangt.
                              Ook in Showcase begin ik het beu te worden. Er zitten er een paar mensen die prachtige foto's, keer op keer posten... maar het verveelt gewoon... Alleen maar hetgene doen waar ze sterk in zijn. Het truukje kan op den duur iedereen wel doen hoor.
                              Daarom vind ik het bij het "beginnersforum" interessant: frisse en ongewone ideeën... de ene keer al wat meer geslaagd dan de andere keer... Maar interessant!

                              Ik blijf erbij: minder neuten en zagen en meer doen!
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                              Comment


                              • #30
                                Re: Loont het de moeite?

                                Vinnydizzy, ik zeg ook niet dat jij persoonlijk de schuldige zou zijn, of 1 van de personen bent die het nalaat van al dan niet opbouwende commentaren te geven. Ik veronderstel dat jij dat effectief doet als jij dat zegt.

                                En ik dacht ook duidelijk gezegd te hebben dat het ging om foto's (niet alleen die van mij, maar in het algemeen) gepost BUITEN Beginnershoek.
                                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                                Comment

                                Working...
                                X