Waarschijnlijk ga ik nu een stok in het kiekenkot smijten , maar ik zou toch een warme oproep willen doen aan alle fotografen om EXIF info niet uit de foto te verwijderen. Ik zie hier soms FAN-TAS-TISCHE foto's de revue passeren, en dan denk ik 'dat moet ik ook kunnen!'. Maar dan wil ik kijken naar de EXIF en die is verdwenen. Heel erg spijtig vind ik.
Schrik dat iemand anders plots even goede foto's gaat maken omdat men de EXIF kan zien lijkt me ongegrond, gezien een goede foto naast goede techniek toch ook vooral een goed oog nodig heeft en dat kan je niet of toch veel moeilijker leren op een forum... Ook nabewerking is niet iets dat je zomaar van een forum kan leren. Er is nog zoiets als talent...
Kijk nu bv naar deze foto's van Trebs (professioneel fotograaf)
zelfs met die EXIF data kan ik onmogelijk zo'n foto maken, daar heb ik het talent niet voor. Maar toch vind ik het leuk om de info te hebben...welke lens, welk diafragma, welke camera,....
enfin, bij deze dus een warme oproep!
Schrik dat iemand anders plots even goede foto's gaat maken omdat men de EXIF kan zien lijkt me ongegrond, gezien een goede foto naast goede techniek toch ook vooral een goed oog nodig heeft en dat kan je niet of toch veel moeilijker leren op een forum... Ook nabewerking is niet iets dat je zomaar van een forum kan leren. Er is nog zoiets als talent...
Kijk nu bv naar deze foto's van Trebs (professioneel fotograaf)
zelfs met die EXIF data kan ik onmogelijk zo'n foto maken, daar heb ik het talent niet voor. Maar toch vind ik het leuk om de info te hebben...welke lens, welk diafragma, welke camera,....
enfin, bij deze dus een warme oproep!
Comment